Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

aaah håper medisinene er snill med meg også. med tanke på at jeg har diabetes også så var jeg redd for at blodsukkeret mitt kom til å bli helt vilt. hehe men gått bra så langt, jeg har itt vondt i hue, men vet ikke om det er senteret jeg jobber på eller om det er medisinen:P

ah gratulerer A-kjendis :) så morro!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen damer:) jeg har et spm.. Jeg husker ikke hvilken uke vi skulle på forsøk i aug, men jeg har mensdag den 18 aug. Får ikke ringt å hørt fra på mandag uansett. Er det uken etter mens man skal på forsøk? Altså i uke 35 for min del? Siden jeg først kunne få time i uke 23, noe som er en uke etter neste mens. Har en samboer som mer en gjerne vil være med på birken, men han får jammen ta droppe det om forsøket vårres blir samme uka:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann.. jeg aner ikke hvordan det fungerer er liksom ikke kommet så langt ennå.. jeg venter ennå på at jeg skal få en blødning av disse medisinene.. aner ikke når de skal komme heller.. fikk bare beskjed om at jeg skulle ringe sykehuset om jeg ikke hadde fått mensen før jeg skulle på ultralyd..? jeg er ganske ny så kan ikke hjelpe deg med det, men er nok noen her inne som har peiling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer:) jeg har et spm.. Jeg husker ikke hvilken uke vi skulle på forsøk i aug, men jeg har mensdag den 18 aug. Får ikke ringt å hørt fra på mandag uansett. Er det uken etter mens man skal på forsøk? Altså i uke 35 for min del? Siden jeg først kunne få time i uke 23, noe som er en uke etter neste mens. Har en samboer som mer en gjerne vil være med på birken, men han får jammen ta droppe det om forsøket vårres blir samme uka:p

Jeg fikk mensen 13. aug og hadde uthenting 27. aug. Men det kommer litt an på hva ultralyden sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer:) jeg har et spm.. Jeg husker ikke hvilken uke vi skulle på forsøk i aug, men jeg har mensdag den 18 aug. Får ikke ringt å hørt fra på mandag uansett. Er det uken etter mens man skal på forsøk? Altså i uke 35 for min del? Siden jeg først kunne få time i uke 23, noe som er en uke etter neste mens. Har en samboer som mer en gjerne vil være med på birken, men han får jammen ta droppe det om forsøket vårres blir samme uka:p

Kommer litt ann på hva regime du blir satt på og hvordan du reagerer på medisinene.

Har hatt kort regime selv og da ble det egguthenting to og en halv uke etter første mens dag (hadde egentlig ti dager med sprøyter (sprøyter fra dag tre) men reagerte ikke godt nok på de og måtte ha flere dager og høyere dose

Anonymous poster hash: ee35a...f09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen damer:) jeg har et spm.. Jeg husker ikke hvilken uke vi skulle på forsøk i aug, men jeg har mensdag den 18 aug. Får ikke ringt å hørt fra på mandag uansett. Er det uken etter mens man skal på forsøk? Altså i uke 35 for min del? Siden jeg først kunne få time i uke 23, noe som er en uke etter neste mens. Har en samboer som mer en gjerne vil være med på birken, men han får jammen ta droppe det om forsøket vårres blir samme uka:p

Hvis du skal ha langt regime, dvs nesespray og sprøyter, da begynner du på spray enten syklusdag 20 eller 21. Jeg har dabegynt på sprøyter etter ca14 dager og ultralyd på dag 9 etter sprøytestart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heisann.. jeg aner ikke hvordan det fungerer er liksom ikke kommet så langt ennå.. jeg venter ennå på at jeg skal få en blødning av disse medisinene.. aner ikke når de skal komme heller.. fikk bare beskjed om at jeg skulle ringe sykehuset om jeg ikke hadde fått mensen før jeg skulle på ultralyd..? jeg er ganske ny så kan ikke hjelpe deg med det, men er nok noen her inne som har peiling ;)

Går du på nesespray? Jeg fikk blødninger på den et par dager senere enn i vanlig syklus og ikke like kraftige blødninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan svare for kort regime. Jeg tok første sprøyta igår. (mensdag 2). Planlagt uthenting er 19.mai. Altså 10 dager etter oppstart m sprøyter. Kommer jo også an på om eggene er klare. Det får jeg vite fredag 16.mai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmf.. oki jeg har gått på nesespary siden tirsdag og ennå ikke fått noe blødninger.. det kan kanskje ta litt tid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmf.. oki jeg har gått på nesespary siden tirsdag og ennå ikke fått noe blødninger.. det kan kanskje ta litt tid?

Det tar nok minst like lang tid som vanlig. Hvor lange sykluser har du til vanlig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe blir så forvirret med dette syklus greiene. Men har 21-28 dager mellom hver mens og som regel 11-14 dager etter mens eggløsning. Så er veldig stabil.

Hvordan regner folk ut denne syklusen.. Kjenner æ blir så forvirra.. Huff *føle seg dum*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe blir så forvirret med dette syklus greiene. Men har 21-28 dager mellom hver mens og som regel 11-14 dager etter mens eggløsning. Så er veldig stabil.

Hvordan regner folk ut denne syklusen.. Kjenner æ blir så forvirra.. Huff *føle seg dum*

1 dag med mensen er den 1 dagen i syklusen :) Så syklusdag 1 er alltiden den dagen du får mensen, og den siste dagen i syklusen din er dagen før en ny mens starter ;) Min syklus er veldig regelmessig og varer i 28-30 dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg snakket st.olavs. Uke 35 blir forsøket. Skal gå på kort regime. Starter 1 elr 2 mensdag? Mensen kommer 18 aug. Skal gå på 2 forskjellige sprøyter. Bra jeg har samboer til å sette sprøyter for meg;-)

Endret av Solstråle89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg snakket st.olavs. Uke 35 blir forsøket. Skal gå på kort regime. Starter 1 elr 2 mensdag? Mens 18 aug kommer 18 aug. Skal gå på 2 forskjellige sprøyter. Bra jeg har samboer til å sette sprøyter for meg;-)

Du ringer inn når du får mensen, så får du beskjed om når du skal ta første sprøyten. På klinikken jeg gikk så fikk man ikke begynne på en tirsdag, selv om det var dag 2 (som man som oftest starter på) så da begynte jeg på dag 3. Sprøytene er ikke så gale. Nålen på Puregonpennen er veldig tynn, så den sklir inn. Man blir vant til det etterhvert 😊.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ringer inn når du får mensen, så får du beskjed om når du skal ta første sprøyten. På klinikken jeg gikk så fikk man ikke begynne på en tirsdag, selv om det var dag 2 (som man som oftest starter på) så da begynte jeg på dag 3. Sprøytene er ikke så gale. Nålen på Puregonpennen er veldig tynn, så den sklir inn. Man blir vant til det etterhvert 😊.

Okei:-) greit å vite! Blir så greit så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en sånn eggløsnings sprøyte vi fikk på sykehuset når vi var der fordi jeg skulle ha eggløsning om et par dager så hun på ultralyden. og de nålene var kjempe greie å sette. regner med at puregonpennen er noe av det samme.. jeg har diabetes så jeg er vant med å sette sprøyter men mine nåler er jo kjempe tynne og korte.. så disse er litt lengre.. men det gikk KJEMPE fint. Så de trenger du ikke grue deg til. sett de i låra eller rumpen der har man som oftes litt flesk å gå på. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok en sånn eggløsnings sprøyte vi fikk på sykehuset når vi var der fordi jeg skulle ha eggløsning om et par dager så hun på ultralyden. og de nålene var kjempe greie å sette. regner med at puregonpennen er noe av det samme.. jeg har diabetes så jeg er vant med å sette sprøyter men mine nåler er jo kjempe tynne og korte.. så disse er litt lengre.. men det gikk KJEMPE fint. Så de trenger du ikke grue deg til. sett de i låra eller rumpen der har man som oftes litt flesk å gå på. :P

Hehe, man blir vel vant til det:-) gruer meg ikke! Så forberedt på hva som kan skje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en sånn eggløsnings sprøyte vi fikk på sykehuset når vi var der fordi jeg skulle ha eggløsning om et par dager så hun på ultralyden. og de nålene var kjempe greie å sette. regner med at puregonpennen er noe av det samme.. jeg har diabetes så jeg er vant med å sette sprøyter men mine nåler er jo kjempe tynne og korte.. så disse er litt lengre.. men det gikk KJEMPE fint. Så de trenger du ikke grue deg til. sett de i låra eller rumpen der har man som oftes litt flesk å gå på. :P

Puregonpen har nåler på samme str som insulinpen :) jeg satt puregonen i magen rundt navleområdet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp satt to stk Ovitrelle eggløsningssprøyter. Gikk kjempegreit. Ligner veldig på Puregonen-pennen. Har de siste dagene også brukt Orgalutran som er små ordentlige sprøyter, de synes jeg var litt verre, men det gikk fortsatt over forventning bra. Besvimte bare en gang, men det var sprøyteskrekken sin skyld ;-)

Lykke til alle sammen her inne!

Her blir det uttak på onsdag, har hele 22 store eggposer og noen små. Og forhåpentligvis innsett på fredag. :)

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp satt to stk Ovitrelle eggløsningssprøyter. Gikk kjempegreit. Ligner veldig på Puregonen-pennen. Har de siste dagene også brukt Orgalutran som er små ordentlige sprøyter, de synes jeg var litt verre, men det gikk fortsatt over forventning bra. Besvimte bare en gang, men det var sprøyteskrekken sin skyld ;-)

Lykke til alle sammen her inne!

Her blir det uttak på onsdag, har hele 22 store eggposer og noen små. Og forhåpentligvis innsett på fredag. :)

Natta!

Så spennende! Og så mange eggposer da, heldig :D Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...