Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

:-o. Hvorfor har ikke jeg fått beskjed om å ikke spise allergimedisin?? :-( Jeg har fått polargmin til legen min som vart "trygt" for gravide.

Åh...fikk beskjed om å unngå allergimedisin jeg! Var fastlegen min som sa det.

Kanskje jeg skulle etterspurt polargmin hvis den er trygg, jeg har virkelig behov for noe som demper tettheten og rennende nese og kløende øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh...fikk beskjed om å unngå allergimedisin jeg! Var fastlegen min som sa det.

Kanskje jeg skulle etterspurt polargmin hvis den er trygg, jeg har virkelig behov for noe som demper tettheten og rennende nese og kløende øyne.

Oi, skriveleif: jeg mente Polaramin. Det er den "gode gamledagse" , og dn de anbefalte til gravide.

Synes det er trist at leger sier så mye forskjellig. Man liter jo på de rådene de kommer med =/ huff, stakkars deg, det er tungt å være tett hele dagen! Håper det bedrer seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange "vanlige" leger vet ikke alltid hvilke allergimedisiner osv som kan brukes og ikke når man er gravid. Det er fordi stort sett alt frarådes å bruke når man er gravid, fordi det ikke er lov til å forske på gravide - har jeg fått høre. Så selv om de er brukt av gravide i 20 år uten alvorlige bivirkiniger vil ikke produsentene skrive at de er trygge for gravide, for å være sikker på at de ikke havner i knipe om noe skulle skje når det står den er trygg.. Altså, som en trygghet for produsenten. Men jeg som nå er gravid og har Hyperemesis Gravidarum får faktisk en medisin som egentlig er allergimedisin, men som hos meg brukes som brekningshemmende :) Står på pakken at den ikke skal brukes av gravide, men denne er vanlig å bruke om man har HG. Den heter Phenergan :) Gynekologer har ofte litt mer peilig på hva som er trygt å bruke og ikke har jeg fått høre etter jeg fikk HG ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vil også ha mer enn ett barn, og jeg har alltid ønsket meg tvillinger - men jeg ville heller ha ett enn ingen ;) Så jeg har ikke sagt noe på at de kun satt inn 1 egg. Og husk, det kan jo bli tvillinger med kun ett egg også :)

Hvor lenge har dere prøv, og hvor gamle er dere? Nå er det 5 år siden prøvingen starta her, og nå er jeg gravid i uke 12. To forsøk med ICSI, så satt spira :)

Vi har vært under fertilitetsklinikken snart to år vi da også prøvde vi 1,5 år før vi kom inn dit. Så vi har prøvd rett over 3 år. Mannen er 28 og jeg har nå blitt 33, så det røyner på. Gleder oss til å få satt igang med prøverør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mulig det må sterkere saker til for å døyve smerten ;) Jeg har hatt mest å gjøre med Arne, men var Jon som gjorde selve scratchingen. Jeg skjønner at du vil vente og se hvordan første forsøket går uten scratching, men siden dette er vårt 5. forsøk prøver jeg alt de foreslår! Hvis dette heller ikke fungerer vet jeg ikke hva vi ender opp med.. Har sagt så og si hver gang at dette var siste forsøk, men en eller annen gang må vi jo sette strek... Men får prøve å være litt optimistisk også, at noen av disse nye tingene kan hjelpe på.

Det er jo en grunn for at de har bra statistikk på sliterne, får ikke framskritt hbis en ikke eksperimenterer:-) På 5. forsøk skal jeg være medgjørlig også. Jeg er også nervøs for eggene mine, enn så lenge vet jeg jo ikke noe før etter første forsøk. Masse lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

How many infertility patients does it take to screw in a lightbulb?

Screw in a lightbulb! Hm.... Do you think it might help...?

Lo meg fillete av denne:-D Vi tyvstarter på ivf selv om det egentlig gjenstår en del av utredning/behandling. Sjansen for at det går bra er selvfølgelig lavere, men nå må det bare skje noe! Det er så hemmelig at jeg tar den som anonym;-) Sprøytestart blir sikkert mandag, kort regime. Er kjempespent:-) Håper på mange positive i denne gjengen før sommerferien!

Lightbulb, for anledningen:-)

Anonymous poster hash: 5807f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo en grunn for at de har bra statistikk på sliterne, får ikke framskritt hbis en ikke eksperimenterer:-) På 5. forsøk skal jeg være medgjørlig også. Jeg er også nervøs for eggene mine, enn så lenge vet jeg jo ikke noe før etter første forsøk. Masse lykke til:-)

Jepp. Ja, man tåler mye mer enn man tror i denne sammenhengen :sjenert: Selv om jeg ikke ønsker for noen å gå gjennom så mye.. Takk! :klem: Jeg krysser fingrene for deg og! :) Skjønner det er litt skummelt med første forsøk. Merker jeg er nervøs for UL nå også, siden vi har gjort ting annerledes denne gangen, så håper kroppen responderer bra. Nå på stikkedag 6 har jeg i allefall begynt å bli oppblåst i magen, det er jo et tegn på at noe skjer.. Når starter dere forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg faktisk på rugedag 9!

Fantastisk:-) Nå kan store ting allerede være på gang:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk:-) Nå kan store ting allerede være på gang:-)

Jeg håper det!

Bortsett fra vonde, tunge &ømme pupper, og jeg er supertrøtt så merker jeg ikke så mye. Ikke menssmerter. Økt utflod, men det kan komme av lutinusen.

Er vel 2 uker etter innsett man skal teste? Det blir i såfall onsdag neste uke..........håper jeg klarer å holde meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med testing alle sammen! Nå skjedde det et mirakel for oss, og jeg håper det samme skjer for dere er inne :strix: Kommer til å følge med på dere, og sende masse gode tanker og klemmer deres vei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det!

Bortsett fra vonde, tunge &ømme pupper, og jeg er supertrøtt så merker jeg ikke så mye. Ikke menssmerter. Økt utflod, men det kan komme av lutinusen.

Er vel 2 uker etter innsett man skal teste? Det blir i såfall onsdag neste uke..........håper jeg klarer å holde meg!

Jeg tror man får 14 dagers testdato, ja. Så spennende at det bare er noen dager igjen! Jeg kommer til å teste før testdato når vi kommer så langt, slik at jeg er forberedt hvis det ender med mens. Kommer aldri så langt som til forsinket mens her, så jeg blir også snytt for hele spenningen med å teste hvis jeg venter;-) Masse lykke til på onsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror man får 14 dagers testdato, ja. Så spennende at det bare er noen dager igjen! Jeg kommer til å teste før testdato når vi kommer så langt, slik at jeg er forberedt hvis det ender med mens. Kommer aldri så langt som til forsinket mens her, så jeg blir også snytt for hele spenningen med å teste hvis jeg venter;-) Masse lykke til på onsdag!

Takk :)

Har en liiiiiiten mistanke om at jeg kanskje tester før neste onsdag, litt småutålmodig kan man si :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor gamle var embryoet da? Er du f.eks 9dp3dt så kan du fint teste nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle var embryoet da? Er du f.eks 9dp3dt så kan du fint teste nå.

Hadde egguttak mandag 19mai, og innsett onsdag 21mai...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :)

Har en liiiiiiten mistanke om at jeg kanskje tester før neste onsdag, litt småutålmodig kan man si :fnise:

Synes du er flink som ikke allerede har begynt:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes du er flink som ikke allerede har begynt:-D

Har tester liggende, så skal ikke se bort ifra at det blir en test i helga..

Men; kan ikke f.eks de sprøytene jeg tok, evt lutinusen gi et evt feil positiv svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Lutinus virker inn, jeg fikk blankt negative med Lutinus, og sjekket på dag 10 at HCG i urin var blitt negativ. Eggløsningssprøyten kan gi falsk positiv i 10 dager iflg fekeskatalogen, men Athene sa at hennes fortsatt ga utslag på dag 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke Lutinus virker inn, jeg fikk blankt negative med Lutinus, og sjekket på dag 10 at HCG i urin var blitt negativ. Eggløsningssprøyten kan gi falsk positiv i 10 dager iflg fekeskatalogen, men Athene sa at hennes fortsatt ga utslag på dag 14.

Er 13 dager siden jeg satte eggløsningssprøyten nå, satte den på selveste 17 mai :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde egguttak mandag 19mai, og innsett onsdag 21mai...

Da er du 8dp2dt. Som er lik 10 dpo. Som gir en sjanse for positiv test. Dersom du venter et par dager er sjansen større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...