Gå til innhold

Prøverør 2014


Bossom

Anbefalte innlegg

Heia dere.

Har hatt en liten pause fra gruppa - rett og slett for å prøve å ikke tenke så mye på prøverør i ventetiden.

Nå nærmer det seg.. Eller, første uka i august starter jeg på sprøyter igjen.

Det irriterer meg at jeg bruker så mye tid på å grue meg. Etter forsøket jeg hadde i mai, der alt var jævli vondt og jeg skrek i smerter - gruer jeg meg så mye at det begynner å gå utover hverdagen? Irriterer meg noe sinnsykt, for jeg skal jo igjennom dette uansett hvor fælt det er.. :(

Har snakket med klinikken, som sier at de ikke kan gi meg "noe annet" eller "noe mer" smertestillende, for de følger sine prosedyrer og alt det der.. Så blir jeg helt håpeløs, og tenker.. Men det KAN virkelig ikke være at det skal gjøre så vondt?? De sa til meg at jeg antakeligvis bare "hadde lav smerteterskel", men det føler jeg virkelig ikke. Jeg tåler da både det ene og det andre ellers i hverdagen.. Men jeg sitter jo igjen med å grue meg noe fryktelig og fælt..Ved mitt første forsøk var jeg optimistisk og grudde meg ikke noe særlig.. NÅ derimot.. :omg:

Jeg spør om råd til dere som har vært igjennom dette, og beklager til de som ikke har vært igjennom prøverør, med å si at det er SVÆRT sjeldent man får så vondt under egguthenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia dere.

Har hatt en liten pause fra gruppa - rett og slett for å prøve å ikke tenke så mye på prøverør i ventetiden.

Nå nærmer det seg.. Eller, første uka i august starter jeg på sprøyter igjen.

Det irriterer meg at jeg bruker så mye tid på å grue meg. Etter forsøket jeg hadde i mai, der alt var jævli vondt og jeg skrek i smerter - gruer jeg meg så mye at det begynner å gå utover hverdagen? Irriterer meg noe sinnsykt, for jeg skal jo igjennom dette uansett hvor fælt det er.. :(

Har snakket med klinikken, som sier at de ikke kan gi meg "noe annet" eller "noe mer" smertestillende, for de følger sine prosedyrer og alt det der.. Så blir jeg helt håpeløs, og tenker.. Men det KAN virkelig ikke være at det skal gjøre så vondt?? De sa til meg at jeg antakeligvis bare "hadde lav smerteterskel", men det føler jeg virkelig ikke. Jeg tåler da både det ene og det andre ellers i hverdagen.. Men jeg sitter jo igjen med å grue meg noe fryktelig og fælt..Ved mitt første forsøk var jeg optimistisk og grudde meg ikke noe særlig.. NÅ derimot.. :omg:

Jeg spør om råd til dere som har vært igjennom dette, og beklager til de som ikke har vært igjennom prøverør, med å si at det er SVÆRT sjeldent man får så vondt under egguthenting..

Hvilken klinikk har du?

Det er farlig å overdosere sterke smertestillende, men hvis du hyler og skriker så betyr det at du er våken og puster og tåler å få mer.

Det er bare bullshit at du bare skal måtte lide fordi du lett får smerter. Det er heller ikke slik at de er bundet av prosedyrer, gynekologen kan når som helst ordinere mer medisiner til deg enn det de vanligvis bruker. På telefonen snakker du vel bare med sykepleier, og de vil vel ikke love annen medisinering.

Ta det opp med gynekolog når du er på ultralydkontroll. Hvis du tror at legen ikke vil høre på deg, kan du ta kontakt med pasientombudet og få hjelp til kommunikasjon med klinikken.

Det er ikke greit å torturere pasienter, vi har ikke gjort noe mer galt enn å ikke klare å lage barn på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere. Tiden går så fort om dagene. Bare en mnd til jeg starter med kort regime:-) ventet egentlig mensen førstkommende søndag, men fikk den i kveld. Jo tidligere jo bedre;-)' får ringe st.olavs i morgen å høre mere når ting skjer:-) gleder meg!

Er det ikke flere som starter i august nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere.

Har hatt en liten pause fra gruppa - rett og slett for å prøve å ikke tenke så mye på prøverør i ventetiden.

Nå nærmer det seg.. Eller, første uka i august starter jeg på sprøyter igjen.

Det irriterer meg at jeg bruker så mye tid på å grue meg. Etter forsøket jeg hadde i mai, der alt var jævli vondt og jeg skrek i smerter - gruer jeg meg så mye at det begynner å gå utover hverdagen? Irriterer meg noe sinnsykt, for jeg skal jo igjennom dette uansett hvor fælt det er.. :(

Har snakket med klinikken, som sier at de ikke kan gi meg "noe annet" eller "noe mer" smertestillende, for de følger sine prosedyrer og alt det der.. Så blir jeg helt håpeløs, og tenker.. Men det KAN virkelig ikke være at det skal gjøre så vondt?? De sa til meg at jeg antakeligvis bare "hadde lav smerteterskel", men det føler jeg virkelig ikke. Jeg tåler da både det ene og det andre ellers i hverdagen.. Men jeg sitter jo igjen med å grue meg noe fryktelig og fælt..Ved mitt første forsøk var jeg optimistisk og grudde meg ikke noe særlig.. NÅ derimot.. :omg:

Jeg spør om råd til dere som har vært igjennom dette, og beklager til de som ikke har vært igjennom prøverør, med å si at det er SVÆRT sjeldent man får så vondt under egguthenting..

Jeg grudde meg faktisk mer til andre egguthenting enn første.. Jeg nevnte det bare til legen og sykepleierne rett før andre uthenting, og da satte de opp dosen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken klinikk har du?

Det er farlig å overdosere sterke smertestillende, men hvis du hyler og skriker så betyr det at du er våken og puster og tåler å få mer.

Det er bare bullshit at du bare skal måtte lide fordi du lett får smerter. Det er heller ikke slik at de er bundet av prosedyrer, gynekologen kan når som helst ordinere mer medisiner til deg enn det de vanligvis bruker. På telefonen snakker du vel bare med sykepleier, og de vil vel ikke love annen medisinering.

Ta det opp med gynekolog når du er på ultralydkontroll. Hvis du tror at legen ikke vil høre på deg, kan du ta kontakt med pasientombudet og få hjelp til kommunikasjon med klinikken.

Det er ikke greit å torturere pasienter, vi har ikke gjort noe mer galt enn å ikke klare å lage barn på egenhånd.

De medisinerte meg nok mer enn jeg trengte, siden jeg besvimte, lå og spydde og var uvel på legevakten 3-4 timer etter egguthenting.. Min mistanke er at det tar tid før medisinen virker på meg - og at det dermed var en pine og plage å ligge i stolen der og gråte av smerte - og at alt "slo inn" når jeg sto på apoteket etterpå..

Jeg er på St. Olav, og hører BARE skryt derfra, så jeg ønsker jo ikke å dømme de på noe vis. Det er bare det at jeg ikke føler jeg blir møtt når jeg sier at jeg er LIVREDD for neste egguthenting.. Jeg hater den der "neida, det går bare bra skal du se, vi snakkes i august"... Jeg har aldri vært redd for sykehus og nålstikk etc., men nå kjenner jeg at jeg begynner å føle skrekken .. Hilsen pysa..

Får vel snakke med gyn når jeg skal på ultralyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg grudde meg faktisk mer til andre egguthenting enn første.. Jeg nevnte det bare til legen og sykepleierne rett før andre uthenting, og da satte de opp dosen litt :)

Ja, jeg får prøve å snakke med legen når jeg skal på UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :)

Vil gjerne være med i denne tråden :)

Vi har prøvd i over 3år, begynte å prøve etter at jeg mistet min lille prins på 1 1/5 år av noe de ikke forstår hva er.
Har tatt tre prøverør, operert 1 gang og utallige hormonkurer uten noe hell.
Mildt sagt trenger jeg litt oppmuntring og motivasjon til å ikke gi opp....

Alle sier at du ikke skal tenke på det, men det er ikke så enkelt. Alle venninne mine har fått barn på første forsøk og noen er på runde to mens vi sliter med å få det til en gang.
Nå går jeg å venter på operasjon til å få brent eggstokkene(noen som vet noe om en slik prosedyre?), men det er bare lengre og lengre ventetid :(

Er en del spørsmål og tanker som dukker opp underveis så hadde vært fint med noen å snakke med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solstråla88

Hei :)

Vil gjerne være med i denne tråden :)

Vi har prøvd i over 3år, begynte å prøve etter at jeg mistet min lille prins på 1 1/5 år av noe de ikke forstår hva er.

Har tatt tre prøverør, operert 1 gang og utallige hormonkurer uten noe hell.

Mildt sagt trenger jeg litt oppmuntring og motivasjon til å ikke gi opp....

Alle sier at du ikke skal tenke på det, men det er ikke så enkelt. Alle venninne mine har fått barn på første forsøk og noen er på runde to mens vi sliter med å få det til en gang.

Nå går jeg å venter på operasjon til å få brent eggstokkene(noen som vet noe om en slik prosedyre?), men det er bare lengre og lengre ventetid :(

Er en del spørsmål og tanker som dukker opp underveis så hadde vært fint med noen å snakke med :)

Så trist med sønnen din :hug:

Vi skulle egentlig igjennom det samme selv, men fant nylig ut at jeg har blitt gravid på egenhånd. Bloggen ufrivillig barnløs har i alle fall mye erfaring innen dette gamet, og har vært igjennom mye, ville lest litt der, det har vært min trøst, at dette skal vi få til, på ett eller annet vis.

Lykke til, og håper dette går knirkefritt for dere utover :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist med sønnen din :hug:

Vi skulle egentlig igjennom det samme selv, men fant nylig ut at jeg har blitt gravid på egenhånd. Bloggen ufrivillig barnløs har i alle fall mye erfaring innen dette gamet, og har vært igjennom mye, ville lest litt der, det har vært min trøst, at dette skal vi få til, på ett eller annet vis.

Lykke til, og håper dette går knirkefritt for dere utover :hug:

Så gøy! Gratulerer så mye, håper vi også snart får en slik overraskelse 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia dere.

Har hatt en liten pause fra gruppa - rett og slett for å prøve å ikke tenke så mye på prøverør i ventetiden.

Nå nærmer det seg.. Eller, første uka i august starter jeg på sprøyter igjen.

Det irriterer meg at jeg bruker så mye tid på å grue meg. Etter forsøket jeg hadde i mai, der alt var jævli vondt og jeg skrek i smerter - gruer jeg meg så mye at det begynner å gå utover hverdagen? Irriterer meg noe sinnsykt, for jeg skal jo igjennom dette uansett hvor fælt det er.. :(

Har snakket med klinikken, som sier at de ikke kan gi meg "noe annet" eller "noe mer" smertestillende, for de følger sine prosedyrer og alt det der.. Så blir jeg helt håpeløs, og tenker.. Men det KAN virkelig ikke være at det skal gjøre så vondt?? De sa til meg at jeg antakeligvis bare "hadde lav smerteterskel", men det føler jeg virkelig ikke. Jeg tåler da både det ene og det andre ellers i hverdagen.. Men jeg sitter jo igjen med å grue meg noe fryktelig og fælt..Ved mitt første forsøk var jeg optimistisk og grudde meg ikke noe særlig.. NÅ derimot.. :omg:

Jeg spør om råd til dere som har vært igjennom dette, og beklager til de som ikke har vært igjennom prøverør, med å si at det er SVÆRT sjeldent man får så vondt under egguthenting..

Jeg hadde også en del smerter ved første uthenting, slik at det var vanskelig å ligge i ro. Tror smertestillende jfungerte senere enn forventet, selv om jeg kjente det godt i hodet rett etter at jeg hadde tatt tabelettene.

Det var for sent å gi meg noe mer under uttaket, men jeg skulle vist få noe mer eller annet om det blir flere uthentinger. Legen kom inn til meg etter uttaket og spurte om hvor vondt det var på skala fra en til ti. Husker ikke hva jeg svarte..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en del smerter ved første uthenting, slik at det var vanskelig å ligge i ro. Tror smertestillende jfungerte senere enn forventet, selv om jeg kjente det godt i hodet rett etter at jeg hadde tatt tabelettene.

Det var for sent å gi meg noe mer under uttaket, men jeg skulle vist få noe mer eller annet om det blir flere uthentinger. Legen kom inn til meg etter uttaket og spurte om hvor vondt det var på skala fra en til ti. Husker ikke hva jeg svarte..

OK. Ja hadde jo ikke gjort noe å fått pratet med noen etterpå, men det var ingenting av det. Håper jeg blir hørt når jeg skal på UL om 2-3 uker!

Takk for at du deler din opplevelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en del smerter ved første uthenting, slik at det var vanskelig å ligge i ro. Tror smertestillende jfungerte senere enn forventet, selv om jeg kjente det godt i hodet rett etter at jeg hadde tatt tabelettene.

Det var for sent å gi meg noe mer under uttaket, men jeg skulle vist få noe mer eller annet om det blir flere uthentinger. Legen kom inn til meg etter uttaket og spurte om hvor vondt det var på skala fra en til ti. Husker ikke hva jeg svarte..

Det er ikke for sent å gi smertestillende under uttaket. Intravenøse smertestillende eller nesespray type virker på noen få minutter. Det er bare legen som vil gjøre seg ferdig med prosedyren, og ikke vil stoppe opp litt.

Jeg fikk tabletter på forhånd med god effekt, og hadde ikke behov for noe ekstra under uttaket, men jeg kunne fått nesespray i tillegg ved behov. Jeg hadde også avtale ned mannen at han skulle sørge for at de stoppet og ventet hvis jeg trengte det.

Anonymous poster hash: 5807f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk to tabletter jeg tok en halvtime før eggutak og så satt de noe intravanøst på meg også.. det var egentlig den jeg grudde meg mest til fordi jeg hadde fått den medisinen før ( husker ikke hva den heter nå) men fikk det når jeg hadde nyrestein å jeg spøy som en gris av den så var livredd for at det skulle skje mens jeg lå i stolen der. Men det gikk kjempe fint.. kjente bare litt stikk og ikke noe mer.. kan ikke si at det gjorde vondt en gang det var bare ubehagelig. kanskje jeg va heldig med mitt uttak at det ikke gjorde så vondt. Jeg må jo si at jeg grudde meg no sykt jeg også.. puss ( smarte meg) hadde gått på youtube for å se på film med egguttak.. ( ja jeg er ekstremt nysgjerrig) så jeg bare klarte ikke la være..

Nå skal vi på ultralyd på onsdag og da er jeg i uke 10. Håper alt er som det skal og det er friskt å raskt. Når kan man se skjønnet? er det i uke 18-19? Jeg er veldig trøtt og sykt oppblåst i magen så lurer på om eggene mine har gått ned nå siden sist ultralyd.. da de hadde vokst fra 1,8 cm til 4 cm etter jeg hadde blitt gravid. hehe må jo være litt overstimmulering ute å går tenker jeg.. Det er kanskje litt tidlig å få mage når man bare er 10 uker på vei.. jeg føler meg ihvertfall som en oppblåst ku!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble overstimulert på 2. forsøk jeg, kjentes ut som jeg skulle dø når jeg tok ut egg😫 aldri kjent noe verre noen gang!

Det verste med det hele var at vi ikke fikk sette inn egg igjen og ikke mange av eggene overlevde nedfrysning 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble overstimulert på 2. forsøk jeg, kjentes ut som jeg skulle dø når jeg tok ut egg😫 aldri kjent noe verre noen gang!

Det verste med det hele var at vi ikke fikk sette inn egg igjen og ikke mange av eggene overlevde nedfrysning 😕

Hvor mange egg var det da? Og hadde du væske i magen og symptomer på overstimulering, eller bare mange egg? Jeg er nervøs for å få det samme på forsøk nr 2, siden de vil prøve lang protokoll og jeg hadde mange egg på kort protokoll...

Da de frøs eggene, vet du om de ventet til dag 3, eller om de frøs den dagen du skulle hatt innsett?

Anonymous poster hash: 5807f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Var på ultralyd i dag uke 10. hurra bønna lå der å sprella og vifta , med armer og bein.. tårene mine trillet mens jeg lå å så på skjermen.. At noe så lite kan være så fantastisk. og så oppslukt man blir i det! tilbake på kontroll om 4 uker. ;) Håper det går bra med alle dere som er i gang med medisiner og alt som er.. Det går så bra så man klarer det alltid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange egg var det da? Og hadde du væske i magen og symptomer på overstimulering, eller bare mange egg? Jeg er nervøs for å få det samme på forsøk nr 2, siden de vil prøve lang protokoll og jeg hadde mange egg på kort protokoll...

Da de frøs eggene, vet du om de ventet til dag 3, eller om de frøs den dagen du skulle hatt innsett?

Anonymous poster hash: 5807f...35e

Hadd mye veske i magen å eggstokkene var på størrelse med appelsiner. Kom inn på sykehuset med "gravidmage"... Fikk ut 22 egg, tror de frøs dem på dag 3 for å se utviklingen på de :-)

Endret av a9r1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadd mye veske i magen å eggstokkene var på størrelse med appelsiner. Kom inn på sykehuset med "gravidmage"... Fikk ut 22 egg, tror de frøs dem på dag 3 for å se utviklingen på de :-)

Takk for svar:-) Jeg er redd for å bli mer overstimulert neste gang fordi jeg har PCO og skal ha lang protokoll. Det er for å prøve å få bedre kvalitet på eggene. Det var bare 3 som kunne brukes sist, så jeg er ikke en å stole på til fryseproduksjon;-)

Anonymous poster hash: 5807f...35e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Et sp til dere som kan svare meg på dette..

Jeg er i uke 10+3 nå og har en del utflod.. er dette normalt? er helt normal farge å sånt på det men har liksom konstant en liten våt flekk i trusa.. :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...