Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hurra for roseduft og TuttaV som endelig har fått jentene sine! :hjerter_rundt:

Var en del våken i natt med halsbrann, tett nese og diverse. Så mannen fikk ungene avgårde i morges så jeg fikk sovet litt lengre. Det gjorde godt, jeg merka at lillebror var veldig våken og sparka kraftig, men sov bare over det. Sov helt til kl. 11.. Det pleier aldri å skje. Men det er mer pollen i lufta nå, så jeg tror det gjør meg ekstra trøtt og utafor. Har en del hodepine for tida, og det minner av og til om migrene. Har heldigvis ikke hatt noe alvorlig migreneanfall (med oppkast) siden jeg ble gravid.

Været er nydelig, men desto mer pollen og dermed ikke det lureste å gå ut på tur. Kjedelig!

Endret av La Traviata
Skrevet

Kjedelig å ikke få noe særlig nattesøvn, godt at mannen tok seg av barna i morges da slik at du fikk sove litt :) Pollen er virkelig noe herk, er ikke allergisk selv, men mannen blir helt satt ut av det.

Håper dagen har vært fin :)

Skrevet

Favole: :klem:

Like dårlig søvn i natt :(

Var oppe på do i 5-tida, og det ble ikke så mye søvn etter det. Er så trøtt at jeg ikke ser klart. Får prøve å hvile litt etterpå. :Gjesp:

Ellers må jeg ordne noen bursdagsgaver. Det er den store bursdagshelga tydeligvis; eldstemann skal i dobbel guttebursdag på MegaZone i ettermiddag, og snuppa skal i bowling-bursdag i morgen. Det blir litt travelt i morgen, for jeg må ta med eldstemann i skobutikken for å handle nye joggesko og pensko, og så må barna leveres hos mamma som skal være barnevakt (de skal overnatte der). Mannen og jeg skal nemlig på teater (Guys and Dolls) og ut og spise på kvelden! :hoppendeglad:

Skrevet (endret)

Nå har jeg bare lyst til å banne og sverte, evt. hylgrine. Bekkenet er helt ødelagt etter handlerunde, henting av eldstemann, levering i bursdag, henting av snuppa, middagslaging og forsøk på å rydde litt.

Jeg får ikke puste ordentlig pga pollenet, går og peser som en olding (hvis det å 'gå' er det rette ordet for hvordan jeg kommer meg rundt akkurat nå). Og dette er bare 'beskjeden' spredning av salix. Skrekk og gru, hvordan skal det bli når bjørka har kraftig spredning i mai??

Jeg er nødt til å få trent i basseng snart, for i hvert fall å få litt bukt med bekkenet (fikk så vondt i hofta også i dag, stadig noe nytt). Stakkars han telefonselgeren/spørreundersøkelsesfyren som ringte meg i stad, da vi var for seint ute til bursdag, alt var stress og jeg hadde tårer i øynene av fortvilelse og smerter overalt! Han fikk en meget andpusten avvisning gitt! :sjenert:

Endret av La Traviata
Skrevet

God lørdag!

Nå har jeg bikket 30 uker, bare 10 igjen! Det begynner å nærme seg!

Kroppen ville bare ikke samarbeide i går, og humøret var på bånn. I dag føles det litt bedre, heldigvis :)

Vi er oppe, skal snart ha frokost og så skal barna dusje og snuppa skal i bursdag. Må pakke sakene til ungene som skal på overnattingsbesøk, og mannen skal handle og sånt. Så blir det date i kveld, med Guys and Dolls (endelig får vi sett det, har snakka om det siden januar - vi kjenner en av skuespillerne og hun er kjempeflink!) og sushi. Gleder meg! :hoppendeglad:

Skrevet (endret)

30 ukers magebilde:

atonzr.jpg

Vekt: 76 kg (+9 kg totalt)

Babyen veier nå 1600 gram og er 36 cm lang (CRL 26,5 cm)

Fosteret er i begynnelsen av denne uken 28 uker gammelt. Hjernens overflate blir stadig mer rynkete etter hvert som vindingene dannes. Forskere mener intelligensen kommer fra dette laget. Når vindingene snor og bukter seg på overflaten, maksimeres antallet hjerneceller og overflaten blir større. Nå kontrollerer hjernen den rytmiske pusteøvelsen og regulerer temperaturen selv!

Lanugohårene begynner å forsvinne, men forblir lengst på ryggen og skuldrene. Fosteret har nå ordentlige hår på hodet. Fettlaget under huden blir tykkere og glatter ut huden. Fettet isolerer og fungerer som energikilde.

Fosteret fortsetter å bevege seg så mye som mulig på den begrensede plassen og sparker med føttene og dunker med hendene. Noen fostre begynner også å snu seg med hodet ned nå. Dette kjenner du når fosteret sparker og dunker mot mellomgulvet og ribbeina, og hodet presser mot bekkenbunnen.

Endret av La Traviata
Skrevet

Fine magen altså :rodmer: Grattis med 30 uker, snart høygravid jo!

Kos dere i kveld :klemmer:

Gjest Tekola
Skrevet

:hoppendeglad:

Guri, så fort den graviditeten din går! :ler:

Skrevet

Fiiin mage! Og hurra for 30 uker! :strix:

Håper bekken skjerper seg, det der hørtes IKKE noe morsomt ut :(

Skrevet

Så koselig med "feiring" her også av prinsessene til roseduft og meg :klemmer:

Og for en flott 30ukers mage! :rodmer: Enig med Tekola i at graviditeten din går unna :daane:

Skrevet

Favole, Tekola, Bakepulver og TuttaV: :klem: Takk for det!

God søndag til alle, vi er skikkelig treige i dag. Var ute seint i går kveld (til meg å være) og kom hjem litt over midnatt. Skikkelig bra show, og nydelig sushi etterpå. Hadde det helt topp! Var oppe kl. 5 i natt, sov litt igjen, våken litt før 9, men klarte å sove til 11.. Såååå deilig! Barna har kost seg på overnatting og det var ingen hast med å hente dem, så her har vi hatt en lang, god frokost og mannen har gått ut for å vaske bilen. Prøver å kjenne etter hva kroppen og bekkenet klarer i dag. Ble mye sitting og bilkjøring i går, og ryggen var ille på slutten av kvelden. Men det var verdt det! :nigo:

Har lyst til å dra innom hagesenteret for å kjøpe noen påskeliljer og stemorsblomster å pynte opp med utendørs.

Skrevet

Her har dagen flydd avgårde. Deilig det!

Hadde jo en veldig rolig start, og skifta sengetøy og kjørte klesvask før vi dro til Hagesenteret en tur. Så henta vi barna hos mamma, og dro hjem for å lage middag. Det ble til at mamma kom hit på middag som takk for barnepass, vi hadde lagd en ganske stor middag med pulled lamb (måtte prøves etter suksessen med pulled pork), og det ble kjempegodt! Det skal vi ha i påsken også, tror jeg :)

Etter middag så vi på den første Harry Potter-filmen mens mannen hjalp til i skogen bak husene her. De siste trærne er felt, og de har kvista og rydda opp. Kvistemaskinen skal visst komme i påsken, men da er vi bortreist.

Nå slapper jeg av med Hele Norge baker, og prøver å pleie en sliten rygg.

Skrevet

Her sliter jeg med hodepine og allergi og ettervirkninger av en dårlig natt. :Gjesp:

Har sittet og prøvd å finne nytt svømmekurs til eldstemann, da forrige kurs er ferdig og han er klar for mer utfordrende ting. Gutten svømmer jo 1000 m! Vi må nok gå fra 1 til 2 ganger i uka, og da blir logistikken mer utfordrende (og tiden til lekser blir mindre).. Vi har bare en bil, men det går jo an å sykle.

Denne uka blir ganske travel. Har mye å ordne siden vi reiser bort om en uke (London!!!) og vi er bedt i dåp 1. påskedag. Må ordne antrekk, gave og kort. Hvor får man tak i fine, litt sommerlige gravid-kjoler på kort varsel? Noen tips?

Skulle helst sendt inn permisjonspapirer før påske, og videre er det dobbelt opp med svømming, korøvelse for snuppa, fysioterapi for meg selv og bassengtrening (drar bare på egenhånd til badeland). Så skal vi på 'Kriminell påske' på Folkemuseet med ei venninne på lørdag og får middagsbesøk av svigers på palmesøndag - og på mandag er det avreise :hoppendeglad:

Skrevet

Sliten, lei og har masse vonde kynnere...

Tror jeg skal legge meg tidlig og håpe at morgendagen blir bedre.

Gjest roseduft
Skrevet

Innom for å ønske deg en god tirsdag :kose:

Håpe formen føles litt bedre og at du fikk deg en god natts søvn :klem:

Planer for dagen og resten av uka? :)

Skrevet

Roseduft: :klem: Takk for det!

Bedre søvn i natt heldigvis!

Litt krøll på morgenen her, men jeg tror det løste seg. Det høljregner, så mannen kjørte barna til skolen. Jeg har tenkt meg i bassenget for å trene bekkenet. :)

Skrevet

Ganske fornøyd med å ha overlevd både bekkentrening og litt shopping - kom hjem med denne kjolen som skal få gjøre tjeneste både i dåp og på 17. mai :)

o5oku8.jpg

Får veldig mye kynnere av å gå på kjøpesentre, så nå tar jeg en liten pustepause mens middagen står i ovnen. Skal hente snuppa på koret om en halvtime, og så blir jeg alene i kveld da mannen skal på pappakveld med de andre fedrene i klassen til eldstemann. Blir nok meg, magen, sofaen, Grey's Anatomy og litt påskegodt ;)

Skrevet

Så fin kjole! Tar meg selv i å savne magen av og til, galskap. :ler:

Håper du får en god kveld på sofaen med velfortjent påskegodt og TV! :klemmer:

Gjest Tekola
Skrevet

Den var fin! Burde absolutt fungere til de anledningene :jepp:

Man er sååå lei av magen på slutten, men savner den likevel ikke så aaalt for lenge etterpå :ler:

Grey's Anatomy :rodmer:

Hvilken sesong er du på? Jeg dro igjennom ni sesonger litt på rappen tidligere i år :fnise:

Skrevet

Er på sesong 10 nå, men ligger noen uker etter TV2s sendeskjema, har en del episoder som har hopet seg opp på Get-boksen!

Ellers så jeg første episode av Game of Thrones sesong 4 i går, fikk frysninger! Såååå bra! :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...