Gå til innhold

Er du "too posh to push"? (vaginal fødsel eller keisersnitt)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når man hører fødselshistoriene til enkelte så tenker jeg hvorfor får ikke flere keisersnitt. Men det norske helsesystemet ønsker jo av økonomiske årsaker å tvinge flest mulig til å føde vaginalt... Men når kvinner får velge selv så ønske man keisersnitt:

http://www.kk.no/926189/stadig-flere-tar-keisersnitt



Anonymous poster hash: 6ba39...67a
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest navnelapp

Å gå rundt med eit unødvendig arr på magen, og å ikkje kunne løfte babyen på fleire dagar? Nope. Her kom barna naturleg veg, og eg var på høge hælar på flyet to dagar etter fødselen med andremann, medbrakt begge to. Det hadde ikkje gått med keisarsnitt. Så eg var vel tough enough to push.

Endret av Alt godt
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kvinner får velge selv, så ønsker de keisersnitt?

Tull.

Jeg kunne aldri tenkt megå føde på noen annen måte enn vaginalt. Man er jo sprek like etter! :) litt svimmel, bare.

Anonymous poster hash: 3a7c2...9db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kvinner får velge selv, så ønsker de keisersnitt?

Tull.

Jeg kunne aldri tenkt megå føde på noen annen måte enn vaginalt. Man er jo sprek like etter! :) litt svimmel, bare.

Anonymous poster hash: 3a7c2...9db

Men i følge artikkelen så velger folk som har råd heller å ta keisersnitt.

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kirurgiske inngrep er forbundet med risiko. Keisersnitt er intet unntak. Det er ingen quick fix som enkelte skal ha det til.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det virker så veikt å velge keisersnitt hvis man ikke MÅ ha et.

å bli kaldt "veik" kan jeg leve med, en vaginal fødsel til kan jeg ikke leve med!

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å bli kaldt "veik" kan jeg leve med, en vaginal fødsel til kan jeg ikke leve med!

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

Et godt råd til deg: Gi fanden i å bli gravid. Du vil ikke ha godt av det. :icon_lol:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et godt råd til deg: Gi fanden i å bli gravid. Du vil ikke ha godt av det. :icon_lol:

Nå er jeg gravid da, og det skal ut med keisersnitt! Ingen som kan tvinge meg til å føde normalt en gang til :kjefte:

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg gravid da, og det skal ut med keisersnitt! Ingen som kan tvinge meg til å føde normalt en gang til :kjefte:

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

Vel, men hvis du får innvilget keisersnitt og fødselen starter langt fra sykehuset og det går hurtig, hva har du da tenkt å gjøre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde vurdert KS ja.

Anonymous poster hash: 5e8b4...e42

Problemet er jo at du på et vanlig offentlig sykehus ikke får det "valget,"

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men hvis du får innvilget keisersnitt og fødselen starter langt fra sykehuset og det går hurtig, hva har du da tenkt å gjøre?

Bor 10 min fra sykehuset og blir her nå ;) og har etter 6 mnd. slit fått grått meg til keisersnitt, ingenting i verden kunne fått meg til å gå igjennom det der en gang til. Husker hun jordmoren sa at om et år har du jo glemt hvordan det var. Det har gått 3 år og jeg er fremdeles traumatisert. Skal aldri gå igjennom det igjen, takk Gud!

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bor 10 min fra sykehuset og blir her nå ;) og har etter 6 mnd. slit fått grått meg til keisersnitt, ingenting i verden kunne fått meg til å gå igjennom det der en gang til. Husker hun jordmoren sa at om et år har du jo glemt hvordan det var. Det har gått 3 år og jeg er fremdeles traumatisert. Skal aldri gå igjennom det igjen, takk Gud!

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

Mye kan skje. Det er naturen man har med å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er jo at du på et vanlig offentlig sykehus ikke får det "valget,"

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

Jeg tenker på utenlandske alternativer. Portland Hospital i London er f.eks kjent for å være bra.

Anonymous poster hash: 5e8b4...e42

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker på meg som det er helt greit å bombardere gravide med skrekkhistorier om revnininger fra a-å.Skjønner at folk ikke blir redde for å ødelegge underlivet sitt og da kan ks virke som en lettvint løsning når man "desperat".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye kan skje. Det er naturen man har med å gjøre.

Nå har jeg aldri hørt om noen som har født 10 minutter etter at første rie kom da, men selvfølgelig...

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker på meg som det er helt greit å bombardere gravide med skrekkhistorier om revnininger fra a-å.Skjønner at folk ikke blir redde for å ødelegge underlivet sitt og da kan ks virke som en lettvint løsning når man "desperat".

Nå er jeg en sånn kvinne, og har seriøst følt at jeg ikke kan fortelle min fødselshistorie til noen "for da bare skremmer jeg dem." Det er ingen som vil høre på hvor forferdelig det var ,smertene, redselen, sjokket, følelsen av å ikke bli trodd etc... så da må jeg sitte med disse følelsene selv... Er sjeleglad for at jeg nå får ks, selv om jeg vet dette ikke er en lettvindt løsning

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på utenlandske alternativer. Portland Hospital i London er f.eks kjent for å være bra.

Anonymous poster hash: 5e8b4...e42

Har du seriøst tenkt å reise til utlandet bare for å føde? Finnes det ingen tilsvarende klinikker i Norge?

Anonymous poster hash: 6f05c...74a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg kunne valgt helt fritt, hadde jeg fortsatt valgt vaginalt. Og det sier jeg etter fødsel. Noen hadde helt sikekrt vurdert det, og valgt keisersnitt, men jeg tror absolutt ikke det hadde vært alle, ei heller de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...