Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du fått beskjed fra sykehuset om å vekke henne ca hver tredje time siden hun ble født en stund før termin? Hvis de ikke har sagt noe om det, så ville jeg latt henne regulere det selv hvis jeg var deg. :)

Jeg måtte vekke O hver tredje time siden han hadde gulsott. Tok ikke lange tiden før han var så innarbeidet på hver tredje time at han konsekvent våknet nøyaktig så ofte hver natt (oftere ved økedøgn så klart). Slik holdt det på i mange måneder. :P

Så jeg håper i alle fall på at lillebror ikke har noe ekstra slik at jeg får samme beskjed, for jeg vil helst at han kan få sove til han våkner om natten, og heller spise litt mer hyppig på dagtid. :)

Fikk ingen beskjed om å vekke henne, men vi har begynt å vekke hvis det går 3-4 timer, bare for å slippe masse ekstra mating om natta. Det har regulert seg igjen etter økedøgnene, heldigvis! Så vi prøver å la henne styre litt, men vekker hvis det går veldig lang tid.

I natt sov hun også ganske bra, selv om det ble en ekstra lang våkestund da jeg skulle skifte en full tissebleie, hun tisset på den nye bleia før jeg fikk tatt den på, måtte hente ny på badet og så bæsjet hun litt etter, etter ekstra mat. Men det var jo pga mye knoting fra min side pluss litt tilfeldigheter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt på etterskudd, men gratulerer så masse med jenta! :blomst:

Tusen takk! :biggrin:

Skrevet

Har svigers på besøk i helga, og de er virkelig forelsket i lillemor! :rodmer: De har kjørt fra andre siden av landet, så da syntes vi at de skulle få bo her for å få mest mulig tid med barnebarnet sitt. Det forrige (første) barnebarnet deres er nå 12 år, så de syns det er moro med et lite nurk :hjerte:

I dag var vi på et kjøpesenter og spiste på kafé. Jeg fikk endelig kanelbolle, som jeg har hatt lyst på i flere mnd - nam!! :wow:

Da vi kom tilbake gikk jeg innom kjellerboden for å hente ut en vanlig jakke, for mammajakka mi er et lite telt nå. Prøvde de fem romsligste jakkene, og ingen av dem gikk igjen! Da ga jeg opp og gikk opp igjen, bitter og med tårer i øynene :P Magen har jo ikke trukket seg sammen ennå, men jeg trodde virke virkelig at jeg skulle få på meg en annen jakke..!

Nå skal vi ut og spise på indisk restaurant! Håper ikke maten min gir henne dårlig mage. Går for mild uansett!

Skrevet

Har svigers på besøk i helga, og de er virkelig forelsket i lillemor! :rodmer: De har kjørt fra andre siden av landet, så da syntes vi at de skulle få bo her for å få mest mulig tid med barnebarnet sitt. Det forrige (første) barnebarnet deres er nå 12 år, så de syns det er moro med et lite nurk :hjerte:

I dag var vi på et kjøpesenter og spiste på kafé. Jeg fikk endelig kanelbolle, som jeg har hatt lyst på i flere mnd - nam!! :wow:

Da vi kom tilbake gikk jeg innom kjellerboden for å hente ut en vanlig jakke, for mammajakka mi er et lite telt nå. Prøvde de fem romsligste jakkene, og ingen av dem gikk igjen! Da ga jeg opp og gikk opp igjen, bitter og med tårer i øynene :P Magen har jo ikke trukket seg sammen ennå, men jeg trodde virke virkelig at jeg skulle få på meg en annen jakke..!

Nå skal vi ut og spise på indisk restaurant! Håper ikke maten min gir henne dårlig mage. Går for mild uansett!

Så koselig med besøk! Kan tenke meg det er stas ja ;)

Kanelbolle :hjerte:

:fnise: må nå gi magen litt tid :) Snart går de igjen vet du ;)

Skrevet

Gratulerer masse på etterskudd!!!! :danse::danse::danse::blomst::blomst::blomst:

Skrevet

Gratulerer masse på etterskudd!!!! :danse::danse::danse::blomst::blomst::blomst:

Tusen takk!! :strix:

Skrevet

Våknet etter en lang natt hvor ting ikke var helt på stell med lillemor. Tror jeg har fått mellom tre og fire timers søvn totalt, så jeg skal sove mer når hun er ferdig med å spise (har spist i en time nå, så hun må jo snart være ferdig :P ).

Puppene mine var som store slagvåpen da jeg var oppe en tur i stad, haha. :fnise: Greit å få tømt litt, selv om hun bare har ligget på én pupp dette måltidet.

Må forøvrig nevne en liten "win" fra i går: jeg kunne endelig slutte med den strømpetrusa jeg fikk på sykehuset og heller ta på en gravidtruse som går under arret mitt! Har ikke akkurat nådd et punkt hvor jeg er sexy uansett, men jeg har tatt et musesteg i riktig retning ;) Går jo ellers rundt i pysjbukse med en gulpeklut festet i linningen og bar overkropp for at "jentene" skal få gro best mulig mellom hver pupping. (Er anstendig på overkroppen nå som svigers er her, altså! ;) ).

Og til slutt en liten morosak:

Da lillemor kom ut, hadde hun så smale øyne og hovne kinn at hun liknet på Djengis Khan. Nå har ting gått seg til, men innimellom ser hun ut som Pilt fra Pompel og Pilt! :skratte:

Spent på hvem hun likner åpen noen uker, haha!

Skrevet

Våknet etter en lang natt hvor ting ikke var helt på stell med lillemor. Tror jeg har fått mellom tre og fire timers søvn totalt, så jeg skal sove mer når hun er ferdig med å spise (har spist i en time nå, så hun må jo snart være ferdig :P ).

Puppene mine var som store slagvåpen da jeg var oppe en tur i stad, haha. :fnise: Greit å få tømt litt, selv om hun bare har ligget på én pupp dette måltidet.

Må forøvrig nevne en liten "win" fra i går: jeg kunne endelig slutte med den strømpetrusa jeg fikk på sykehuset og heller ta på en gravidtruse som går under arret mitt! Har ikke akkurat nådd et punkt hvor jeg er sexy uansett, men jeg har tatt et musesteg i riktig retning ;) Går jo ellers rundt i pysjbukse med en gulpeklut festet i linningen og bar overkropp for at "jentene" skal få gro best mulig mellom hver pupping. (Er anstendig på overkroppen nå som svigers er her, altså! ;) ).

Og til slutt en liten morosak:

Da lillemor kom ut, hadde hun så smale øyne og hovne kinn at hun liknet på Djengis Khan. Nå har ting gått seg til, men innimellom ser hun ut som Pilt fra Pompel og Pilt! :skratte:

Spent på hvem hun likner åpen noen uker, haha!

Hurra for ikke lenger strømpetruse :danse:

Haha, blir morsomt å se utviklinga, da :)

Skrevet

Så koselig å lese om utviklingen hennes. Gleder meg til å lese fortsettelsen!

Håper du får sove litt mer i dag!

Skrevet

Så font at det går bra med dere. Gleder meg så til mi lille kommer :jepp: selvom jeg gruer meg litt til ammestress..

Skrevet

Jeg tenker at amming blir litt hva du gjør det til :) For meg kjentes det overraskende naturlig da jeg fikk henne bort til meg. Og jeg drar fram puppen når det trengs nå, selv om jeg alltid har vært sjenert :P

Skrevet

I dag har vi vært i byen! Dro til den nyåpnede Østbanehallen og spiste på Royal Gastropub. Burgerne var gode, de, og prisene var greie nok, selv om ølen til gubben var svindyr (88 kr for en 0,4 Samuel Adams).

Tok turen innom Panduro også, kjøpte et gipssett for å støpe hånd- og fotavtrykk. Gleder meg til å prøve det ut!

I morgen får vi besøk av mormor og tante, og de tar med seg vafler. Det blir superkoselig! :nigo:

Lillemor har vært en del våken i ettermiddag og kveld, og vi vekket henne nettopp for bleieskift og mat siden vi la oss selv. Håper hun er sliten nok til å sove masse i natt! Jeg har i alle fall ikke sovet nok på dagen (igjen), så jeg trenger søvn..

Skrevet

Sikkert godt å komme seg ut litt?:)

Håper dere får en god natt!:)

Skrevet

Det er så vanskelig for meg å innse at du faktisk er mamma nå :sjokkert: Tenk, for bare noen uker siden var du "bare" gravid! Tror egentlig ikke det har gått helt opp for meg at jeg skal gjennom det samme. Jeg skal bli mamma. Wææh.

Virker som dere koser dere til tross for lite søvn og sulten bebis! Jeg er virkelig misunnelig! :rodmer:

Skrevet

Sikkert godt å komme seg ut litt?:)

Håper dere får en god natt!:)

Ja, veldig deilig! Her hjemme har gubben begynt å kjede seg veldig, for dagene går i én trilletur (vanligvis til butikken) og så er vi hjemme resten av dagen. Her rydder vi litt (hadde igjen en del før hun skulle ha kommet) og bruker store deler av dagen foran tv-en. Det er der jeg har satt opp ammekroken min, og lille liker best å ha lyder i bakgrunnen.

Vi trenger å komme oss mer ut, altså!

Skrevet

Det er så vanskelig for meg å innse at du faktisk er mamma nå :sjokkert: Tenk, for bare noen uker siden var du "bare" gravid! Tror egentlig ikke det har gått helt opp for meg at jeg skal gjennom det samme. Jeg skal bli mamma. Wææh.

Virker som dere koser dere til tross for lite søvn og sulten bebis! Jeg er virkelig misunnelig! :rodmer:

Ja, det er helt uvirkelig! Akkurat nå føles det som om livet foregår mens jeg står litt på utsiden og titter inn. Jeg er jo sliten og samtidig veldig glad, men iblant kjennes det som om det ikke er mitt liv jeg lever. Om det ga noen fornuft? :klo:

Gjest Runforit
Skrevet

Høres ut som en koselig dag ute med god mat :) Skjønner at mannen kanskje kjeder seg litt, men samtidig så ser jeg at du er sliten og ikke har voldsomt mye ork enda. Hjelper jo ikke på med det schizofrene været med sol, snø og regn annenhver time :P

Blir nok automatisk mer utetid når været blir bedre og mer stabilt :)

Skrevet

Høres ut som en koselig dag ute med god mat :) Skjønner at mannen kanskje kjeder seg litt, men samtidig så ser jeg at du er sliten og ikke har voldsomt mye ork enda. Hjelper jo ikke på med det schizofrene været med sol, snø og regn annenhver time :P

Blir nok automatisk mer utetid når været blir bedre og mer stabilt :)

Ja, været er jo umulig å planlegge for! Neste gang vi skal ut skal vi sjekke værmeldingen og kanskje ta med regntrekket uansett. Gleder meg sykt til sen vår og sommertid! :sol:

Skrevet

Stakkars lille, hun presser og presser, både som våken og i søvne.. Hun bæsjer jevnlig, og da kommer det som fra en spruteflaske. Iblant blir hun så frustrert av pressinga at hun begynner å gråte, og jeg får skikkelig vondt av henne :( Er det noe vi kan gjøre, bortsett fra å gå med henne eller stryke på henne eller bøye beina hennes opp mot magen?

Skrevet (endret)

Stakkars lille, hun presser og presser, både som våken og i søvne.. Hun bæsjer jevnlig, og da kommer det som fra en spruteflaske. Iblant blir hun så frustrert av pressinga at hun begynner å gråte, og jeg får skikkelig vondt av henne :( Er det noe vi kan gjøre, bortsett fra å gå med henne eller stryke på henne eller bøye beina hennes opp mot magen?

Funker det med sånn bæsjebadekar (i mangel på bedre ord)?

Leste det skulle hjelpe med vannet og at de blir mer avslappet da og får "tømt" seg. Huff...

https://www.google.no/search?q=tummy+tub&espv=2&biw=1366&bih=667&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=frztVPq5OcW5OJCugbgK&sqi=2&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=1

Men hun er kanskje litt liten? Vet ikke jeg...

Endret av Askmeagain89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...