Gå til innhold

Monstrums Tenketank

Monstrum

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det var dette med å ikke kjøpe mer garn da... :plystre: Er det lov å skylde på været? For det har vært skikkelig strikkevær de siste dagene :tekola:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag så jeg noen som hadde plantet gran som hekk. Grantrær altså, som var klippet til som en vanlig hekk.
Var det litt lurt eller? @Rumle @Sola de ?
Gratis julepynt, og man kan bruke granskuddene til mye godt... Hmm :vetikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Monstrum skrev:

I dag så jeg noen som hadde plantet gran som hekk. Grantrær altså, som var klippet til som en vanlig hekk.

Var det en lavtvoksende variant kanskje? Vanlige grantrær er sikkert litt styr å holde fine i den høyden. Men, om man klarer det kan det sikkert være fint, ja :jepp:

Jeg pleier å ta vare på noen smågran her og der på tomten, som har selvsådd seg. Så napper jeg av skuddene på forsommeren, da blir de fyldige og fine og jeg kan bruke de som juletre når de er store nok :jepp: 

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Rumle skrev:

Var det en lavtvoksende variant kanskje? Vanlige grantrær er sikkert litt styr å holde fine i den høyden. Men, om man klarer det kan det sikkert være fint, ja :jepp:

Jeg pleier å ta vare på noen smågran her og der på tomten, som har selvsådd seg. Så napper jeg av skuddene på forsommeren, da blir de fyldige og fine og jeg kan bruke de som juletre når de er store nok :jepp: 

Meget mulig det var det ja, jeg bare la merke til det i det jeg kjørte forbi. Hardføre er de og, ikke giftige. Og nyttige.
*noterer i drømmehusplanleggingsboka*

Så lurt å sørge for egne juletrær da! :jepp: 
Begynner å glede meg til jul jeg :nisselue:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monstrum skrev:

Meget mulig det var det ja, jeg bare la merke til det i det jeg kjørte forbi. Hardføre er de og, ikke giftige. Og nyttige.
*noterer i drømmehusplanleggingsboka*

Så lurt å sørge for egne juletrær da! :jepp: 
Begynner å glede meg til jul jeg :nisselue:

Jaa, liker når jeg kan ta noe fra hagen. Føles bra :)

Bare et halvt år igjen! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Rumle skrev:

Jaa, liker når jeg kan ta noe fra hagen. Føles bra :)

Bare et halvt år igjen! :ler:

Kanskje jeg plutselig fikk en god unnskyldning for alt garnet jeg nettopp bestilte? :plystre: Julegaver! :phaedra:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Monstrum skrev:

Kanskje jeg plutselig fikk en god unnskyldning for alt garnet jeg nettopp bestilte? :plystre: Julegaver! :phaedra:

Smart! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Monstrum said:

Det var dette med å ikke kjøpe mer garn da... :plystre: Er det lov å skylde på været? For det har vært skikkelig strikkevær de siste dagene :tekola:

Det er alltid lov å kjøpe mer garn :opplyser::tekola: Det sier jeg hvertfall til meg selv, selv om det tyter ut av alle bokser og skuffer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monstrum skrev:

Spørs kanskje hvordan den blir klippet :vetikke: Om den blir skamklippet, som vanlige hekker blir titt og ofte, så vil de vel slutte helt å vokse :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Monstrum skrev:

Garnbestilling? Hvor? :nigo: Er noe man aldri kan få nok av :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, _marielle_ skrev:

Det er alltid lov å kjøpe mer garn :opplyser::tekola: Det sier jeg hvertfall til meg selv, selv om det tyter ut av alle bokser og skuffer nå!

Strikker du på noe nå, Marielle? :) 

11 timer siden, Sola de skrev:

Spørs kanskje hvordan den blir klippet :vetikke: Om den blir skamklippet, som vanlige hekker blir titt og ofte, så vil de vel slutte helt å vokse :klo:

Jeg må innrømme at jeg ikke er veldig god på klipping og beskjøring, men liker idèen. Og med den tiden det vil ta meg å spare opp penger til å kjøpe eget en dag, så har jeg goood tid til å lære meg :fnise:

11 timer siden, Sola de skrev:

Garnbestilling? Hvor? :nigo: Er noe man aldri kan få nok av :Nikke:

Jeg bruker Strikkemekka mye, men nå sist var det Garnbørsen, de hadde tilbud på det garnet jeg trengte :biggrin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en *ting-jeg-skal-strikke*-liste som er ca en mil lang! 

Etter at jeg fikk barn laga jeg en haug med egendesigna rompere og dresser og anna babytøy. Nå driver jeg å lager oppskrifter av de for salg og legger ut (noen er på ravelry allerede, planen er å åpne nettbutikk på sikt). Jeg har mange flere ideer enn jeg har tid til å strikke, så om du (eller noen andre) vil teststrikke noe babygreier, er det bare å hyle ut! (Oppskrifter kun på engelsk enn så lenge.)

Pluss at jeg skal lage masse gaver (begynne tidlig, da slikt tar tid!) Så det skal bli batmangenser til mannen til jul (den må strikkes i smug...), monsterbukser til tanteunger, litt sokker og andre ymse småting. 

Hva strikker du på?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte bare legge igjen et spor, jeg titter jo innom her jevnlig. Jeg setter pris på oppdateringene, du skriver så fint om livet på godt og vondt. Er imponert over det du får til. :)

Og så synes jeg alltid det er innafor å kjøpe mer garn. :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Monstrum skrev:

Strikker du på noe nå, Marielle? :) 

Jeg må innrømme at jeg ikke er veldig god på klipping og beskjøring, men liker idèen. Og med den tiden det vil ta meg å spare opp penger til å kjøpe eget en dag, så har jeg goood tid til å lære meg :fnise:

Jeg bruker Strikkemekka mye, men nå sist var det Garnbørsen, de hadde tilbud på det garnet jeg trengte :biggrin:

:link: Inn å titte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, _marielle_ skrev:

Jeg har en *ting-jeg-skal-strikke*-liste som er ca en mil lang! 

Etter at jeg fikk barn laga jeg en haug med egendesigna rompere og dresser og anna babytøy. Nå driver jeg å lager oppskrifter av de for salg og legger ut (noen er på ravelry allerede, planen er å åpne nettbutikk på sikt). Jeg har mange flere ideer enn jeg har tid til å strikke, så om du (eller noen andre) vil teststrikke noe babygreier, er det bare å hyle ut! (Oppskrifter kun på engelsk enn så lenge.)

Pluss at jeg skal lage masse gaver (begynne tidlig, da slikt tar tid!) Så det skal bli batmangenser til mannen til jul (den må strikkes i smug...), monsterbukser til tanteunger, litt sokker og andre ymse småting. 

Hva strikker du på?

Så kult med egne design!
Jeg har sstrikket litt av og på siden jeg var 14-15 år, men det er nå de siste par årene det har tatt seg opp litt igjen. Føler fortsatt jeg er veldig på nybegynnerstadiget da, så vidt jeg mestrer å strikke med flere farger, så spørs om jeg er rette personen til å teststrikke- :P Nå har det blitt litt grytekluter, og jeg pleier å strikke reflekspannebånd og skjerf til julegaver Pusler også med å prøve å få til å strikke et gjenbruksnett/handlepose. Aner ikke om det lar seg gjøre, men jeg synes det høres ut som en god ide. Kanskje jeg må sjekke pinterest etter gode tips der.

Ellers har jeg et minihav av andre hobbyer da :P 'Akkurat nå går det mest i bullet journaling!

2 timer siden, Kruset skrev:

Måtte bare legge igjen et spor, jeg titter jo innom her jevnlig. Jeg setter pris på oppdateringene, du skriver så fint om livet på godt og vondt. Er imponert over det du får til. :)

Og så synes jeg alltid det er innafor å kjøpe mer garn. :nigo:

Long time no see! :klemmer:

39 minutter siden, Sola de skrev:

:link: Inn å titte!

Flyyy penger, flyyy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Øvelse gjør virkelig mester når det gjelder den strikkingen. Det finnes forresten en hel del lettvinte plagg til baby/barn som kan strikkes, om du har behov for enda en unnskyldning for å bruke penger på garn. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Monstrum said:

Så kult med egne design!
Jeg har sstrikket litt av og på siden jeg var 14-15 år, men det er nå de siste par årene det har tatt seg opp litt igjen. Føler fortsatt jeg er veldig på nybegynnerstadiget da, så vidt jeg mestrer å strikke med flere farger, så spørs om jeg er rette personen til å teststrikke- :P Nå har det blitt litt grytekluter, og jeg pleier å strikke reflekspannebånd og skjerf til julegaver Pusler også med å prøve å få til å strikke et gjenbruksnett/handlepose. Aner ikke om det lar seg gjøre, men jeg synes det høres ut som en god ide. Kanskje jeg må sjekke pinterest etter gode tips der.

Ellers har jeg et minihav av andre hobbyer da :P 'Akkurat nå går det mest i bullet journaling!

❤️ Pinterest ❤️

Hvis du kan rett, vrang, øke og felle, så kan du det meste, andre småting går veldig kjapt å lære, og øvelse gjør mester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2018 den 18.48, Kruset skrev:

Øvelse gjør virkelig mester når det gjelder den strikkingen. Det finnes forresten en hel del lettvinte plagg til baby/barn som kan strikkes, om du har behov for enda en unnskyldning for å bruke penger på garn. :jepp:

Det var dette spareprosjektet mitt da :fnise:

På 21.6.2018 den 19.17, _marielle_ skrev:

❤️ Pinterest ❤️

Hvis du kan rett, vrang, øke og felle, så kan du det meste, andre småting går veldig kjapt å lære, og øvelse gjør mester!

Vel, jeg sjekker garnstudio sine videoer omtrent hver gang jeg må øke, så jeg er der liksom :P Men det er en super side for nybegynnere da! Kjempekjekt å sjekke når man er usikker :jepp:

Ellers lurer jeg på om jeg kanskje må se etter ny hodepute. Jeg har vondt i nakken hver morgen, er stiv og støl, og får hodepine utover dagen. Det funker ikke noe særlig når man er alenemamma altså.
Men Minimonstrum vokser og trives da :hjerte: Den latteren der, den kan smelte selv det kaldeste hjerte!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2018 den 19.17, _marielle_ skrev:

❤️ Pinterest ❤️

For å ta ett veldig konkret eksempel på mine ferdigheter: Pannebånd er ikke noe problem. Luer er mega-avansert :fnise:
Pulsvarmere; meh, det går. Men jeg glemmer meg ofte med strikkefastheten og får to forskjellige størrelser. Men lage tommel på!? :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...