Monstrum Skrevet 18. august 2018 Forfatter #441 Del Skrevet 18. august 2018 23 minutter siden, Sola de skrev: Det tror jeg er lurt. Masse tvi tvi, på både møtet og jobbsøkingen Takk snille Sola 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 19. august 2018 Forfatter #442 Del Skrevet 19. august 2018 God morgen! Har akkurat kommet inn døra, etter å ha spist søndagsfrokost sammen med naboene. Kjempekoselig! Det må vi prøve å gjøre oftere. Glade i mat og godt selskap alle sammen Jobbsøkinga fortsetter for fullt, har to søknader jeg tenkte å få av gårde i dag. Samtidig biter jeg meg litt merke i noe som kan bli en utfordring etterhvert. De fleste operer med ønsket oppstartsdato fra "snarest" til om ca 1 mnd. Litt usikker på hvordan det evt kan løses (hvisomatte, dersomatte) Jeg kan liksom ikke bare kaste meg rundt og starte om en uke, jeg har to måneders oppsigelsestid på leiligheten, og to på jobben.. Jobben er ikke det verste, der kan jeg gi fra meg vaktene eller ta ut ferie, det er verre med leiligheten. Jeg har ikke råd til å betale husleie to steder i alle fall... Forhåpentligvis ordner det seg med de siste tingene som kødder til økonomien min i løpet av måneden nå, og da kan jeg snakke med banken om billån. Da går i så fall alle sparepengene mine (og det er ikke all verden å skryte av ) til egenkapital der. For bil må jeg ha. Hmh. Det ordner seg vel på et vis, det er bare kjipt om jeg får en jobbmulighet, også får jeg den ikke likevel fordi jeg ikke kan begynne pronto. Samtidig kan jeg ikke akkurat si opp både jobb og leilighet og håpe på det beste heller. Kan noen bare skru tiden ti år tilbake i tid plis? Da den største bekymringen i verden var matteprøver og fritidsaktiviteter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 19. august 2018 #443 Del Skrevet 19. august 2018 25 minutter siden, Monstrum skrev: God morgen! Har akkurat kommet inn døra, etter å ha spist søndagsfrokost sammen med naboene. Kjempekoselig! Det må vi prøve å gjøre oftere. Glade i mat og godt selskap alle sammen Jobbsøkinga fortsetter for fullt, har to søknader jeg tenkte å få av gårde i dag. Samtidig biter jeg meg litt merke i noe som kan bli en utfordring etterhvert. De fleste operer med ønsket oppstartsdato fra "snarest" til om ca 1 mnd. Litt usikker på hvordan det evt kan løses (hvisomatte, dersomatte) Jeg kan liksom ikke bare kaste meg rundt og starte om en uke, jeg har to måneders oppsigelsestid på leiligheten, og to på jobben.. Jobben er ikke det verste, der kan jeg gi fra meg vaktene eller ta ut ferie, det er verre med leiligheten. Jeg har ikke råd til å betale husleie to steder i alle fall... Forhåpentligvis ordner det seg med de siste tingene som kødder til økonomien min i løpet av måneden nå, og da kan jeg snakke med banken om billån. Da går i så fall alle sparepengene mine (og det er ikke all verden å skryte av ) til egenkapital der. For bil må jeg ha. Hmh. Det ordner seg vel på et vis, det er bare kjipt om jeg får en jobbmulighet, også får jeg den ikke likevel fordi jeg ikke kan begynne pronto. Samtidig kan jeg ikke akkurat si opp både jobb og leilighet og håpe på det beste heller. Kan noen bare skru tiden ti år tilbake i tid plis? Da den største bekymringen i verden var matteprøver og fritidsaktiviteter? Det tror jeg vil ordne seg. Arbeidsgivere har forståelse for at folk må jobbe oppsigelse og slikt. For rette ansatte, vil de strekke seg langt. Men om du får bil. Hvor langt unna kan du arbeide og fortsatt bo der du bor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 19. august 2018 #444 Del Skrevet 19. august 2018 15 timer siden, Monstrum skrev: I morges ringte det på døra klokka 08.15! "Hva i all verden" tenkte jeg Der sto en av ungene i nabolaget! Hun hadde fått med seg at jeg hadde baby, og hun visste at babyer våknet tidlig, så da turde hun å ringe på hos meg nå En av foreldrene hadde bursdag, og hun ville lage pannekaker å servere på senga, om jeg hadde egg hun kunne få? De hadde handlet i går, men hun ville ikke be om å kjøpe egg da, for hun var redd de lukta lunta! Altså, noe så skjønt!! Så søtt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 19. august 2018 Forfatter #445 Del Skrevet 19. august 2018 7 minutter siden, Sola de skrev: Det tror jeg vil ordne seg. Arbeidsgivere har forståelse for at folk må jobbe oppsigelse og slikt. For rette ansatte, vil de strekke seg langt. Men om du får bil. Hvor langt unna kan du arbeide og fortsatt bo der du bor? Satser på det. Men det var denne hvisomatte, dersomatte først da Jeg har jo bil nå, men trenger en jeg får plass til barnevogna i, og som ikke må på verksted hver 3 mnd.. Det nærmeste vil være nabokomunnen, da har jeg ca 1 time pendling. Der har jeg også søkt på alt som er. Skal jeg jobbe noe lengre unna enn det må jeg flytte. I tillegg bor jeg på en øy, så når vinteren kommer er det litt risky å pendle, for det skjer titt og ofte at ferga ikke går feks. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 19. august 2018 #446 Del Skrevet 19. august 2018 5 minutter siden, Monstrum skrev: Satser på det. Men det var denne hvisomatte, dersomatte først da Jeg har jo bil nå, men trenger en jeg får plass til barnevogna i, og som ikke må på verksted hver 3 mnd.. Det nærmeste vil være nabokomunnen, da har jeg ca 1 time pendling. Der har jeg også søkt på alt som er. Skal jeg jobbe noe lengre unna enn det må jeg flytte. I tillegg bor jeg på en øy, så når vinteren kommer er det litt risky å pendle, for det skjer titt og ofte at ferga ikke går feks. Da er det nok best å flytte ja. Tror at får du jobb, så vil de andre brikkene falle på plass også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 19. august 2018 Forfatter #447 Del Skrevet 19. august 2018 In other news. Jeg utnyttet sjansen da jeg var hos naboen og gikk på vekta. Det var... Jah. Nei. Skjerpings! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 19. august 2018 Forfatter #448 Del Skrevet 19. august 2018 Det var den vekta ja... Jeg fryktet jeg hadde lagt på meg litt etter sommeren, det gjorde jeg, men ikke at det skulle være så ille. Flere uker med kake/is/kjeks/vaffel ettellerannet til ettermiddagskaffen, og jeg har ikke klart å bli kvitt søtsuget etter at jeg kom hjem. Jeg kan ikke ha snop i hus. Jeg gafler det i meg, akkurat slik det var for noen år siden. Null kontroll. Det er så ekstremt overdøvende det søtsuget, og ingen av de gamle knepene virker. Det eneste som faktisk funket var å jobbe knallhardt i lang, lang, lang tid for å bygge det ned. Og nå føles det som jeg har ødealgt alt. Jeg vet jeg klarer det, jeg har gjort det før, men faen da. Også må jeg liksom ha snop. Det holder ikke med te med suketter, holder ikke med sukkerfri saft, ikke med frukt. Må. Være. Snop. Jeg blir så jævla sint på meg selv, for jeg vet det jo. Jeg kan det. Jeg gikk ned mye før jeg ble gravid, gikk opp lite i svangerskapet. Og nå er jeg ett kilo under maksvekt. Nå skal jeg kjøre en kickstart. Har skapet fullt av slankeprodukter, så jeg får se til å bruke dem. Ble te og saft i kveld da. Men det er fordi jeg har spist opp alt snopet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rainbow_dash Skrevet 19. august 2018 #449 Del Skrevet 19. august 2018 Ammer du? Jeg la på meg i ammeperioden, hadde null metthetsfølelse og enormt søtsug. Og følte meg selvfølgelig passe dritt siden alle påstod at om man ammet kom kiloene bare til å renne av, selv om man levde på melkesjokolade Ikke det nei... Uansett, etter at jeg slutta å amme forsvant søtsuget og jeg blir mett. Så vekta forsvinner nå, og det føles som jeg jobber mye mindre for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 19. august 2018 Forfatter #450 Del Skrevet 19. august 2018 1 time siden, _marielle_ skrev: Ammer du? Jeg la på meg i ammeperioden, hadde null metthetsfølelse og enormt søtsug. Og følte meg selvfølgelig passe dritt siden alle påstod at om man ammet kom kiloene bare til å renne av, selv om man levde på melkesjokolade Ikke det nei... Uansett, etter at jeg slutta å amme forsvant søtsuget og jeg blir mett. Så vekta forsvinner nå, og det føles som jeg jobber mye mindre for det! Erstatning fra dag 1 her, pga medisinene mine. Så kan ikke skylde på det heller NÅ er det faktisk alt for sent!! Godnatt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 20. august 2018 Forfatter #451 Del Skrevet 20. august 2018 Fikk igjen påååå skattiiiiiiii, no bi de siiiilikooooon i.. Eh, neida. Det er vel omtrent det siste jeg trenger! Fikk igjen ganske greit. Mesteparten går til bil, men det går noen lapper til andre ting. Type, ting jeg har skullet kjøpt lenge, men ikke tatt meg råd til. Litt til Mini, litt til meg, litt her, litt der, den var på salg ja... Jah. 💸 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 20. august 2018 #452 Del Skrevet 20. august 2018 29 minutter siden, Monstrum skrev: Fikk igjen påååå skattiiiiiiii, no bi de siiiilikooooon i.. Eh, neida. Det er vel omtrent det siste jeg trenger! Fikk igjen ganske greit. Mesteparten går til bil, men det går noen lapper til andre ting. Type, ting jeg har skullet kjøpt lenge, men ikke tatt meg råd til. Litt til Mini, litt til meg, litt her, litt der, den var på salg ja... Jah. 💸 Johoooooooooooooo Grattis Har du bestemt deg for hvilken bil du vil ha? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 20. august 2018 Forfatter #453 Del Skrevet 20. august 2018 3 timer siden, Sola de skrev: Johoooooooooooooo Grattis Har du bestemt deg for hvilken bil du vil ha? Ohyes, har vært å prøvekjørt den og ------- Da er jeg ferdig med dagens shopping, og det gikk litt mer penger enn planlagt, men men. Har blant annet kjøpt en liten bæreslynge. Mini har fullstendig selenekt, og hun er tung! Håper at en litt mindre og mer åpen slynge kan gjøre at hun ikke må bæres på armen hele tiden. Så ble det "storjentekopp" på henne, og termo-tekopp på meg, litt klær til henne, og et par bluser og treningstøy på meg. (Takk til deg som startet tråden om klær i store størrelser, masse tips ) I tillegg ble det et par julegaver, personvekt til meg selv, og enda noen ting. Himmel 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 20. august 2018 Forfatter #454 Del Skrevet 20. august 2018 Lyst på sjokolade. Skikkelig, akutt lyst på sjokolade. Puster, tenker. Hva er det jeg egentlig har lyst på, egentlig trenger? Vel, jeg er sulten, har ikke spist middag. Og i stedet for å tenke "da mmå jeg spise mat", så er det naturlige for hodet mitt å tenke på sjokolade. Altså - Jeg spiste ikke sjokolade da! Men det er helst fordi jeg ikke hadde I stedet drakk jeg en kopp te, og ordnet middag. Lagde jo opp en hel masse ferdigmiddager her for litt siden som bare er å sette i ovnen. Så det ble det i dag: spicy kyllingkjøttboller med grønnsaker. I morgen må vi på butikken og handle, og jeg skal gå forbi godterihylla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 20. august 2018 Forfatter #455 Del Skrevet 20. august 2018 Jeg har meldt meg på Roede-kurs!!!!!!! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rainbow_dash Skrevet 21. august 2018 #456 Del Skrevet 21. august 2018 (endret) Hodet er ganske teit noen ganger, kroppen fungerer jo mye bedre på mat enn på sjokolade! Det er derfor jeg driver å reprogrammerer mitt Men jeg syns du er flink jeg, som stopper og tenker etter! Ofte er det jo bare det som skal til (samt at det er for mye tiltak å dra på butikken for å faktisk skaffe denne sjokoladen 😆) Endret 21. august 2018 av _marielle_ Skriveleif Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 21. august 2018 Forfatter #457 Del Skrevet 21. august 2018 Ja, så ble det kurs da. Kort fortalt: Jeg hadde sjokolade, jeg spiste sjokolade, jeg gråt, jeg hørte reklame på radio, jeg tenkte "faen heller". Så får vi se. Jeg er motivert i alle fall Men etter at jeg hadde meldt meg på og betalt i går, så stoppet jeg opp og tenkte meg nøye om. For hva har det vært de siste dagene? Mega motivert for livsstilssendring og vekttap. Handlet for flere tusen. Meldt meg på slankekurs. Bipolaralarmen uler. Kanskje er det bare en topp, også mister jeg all motivasjon igjen når jeg lander? Men det er liksom ikke det heller. Jeg føler meg fin. Tar medisiner. Er ikke "oppe" på noen andre måter enn dette. Jeg har brukt mye penger på treningsklær, men også penger på andre ting som jeg faktisk trenger, men som har blitt utsatt å kjøpe fordi jeg ikke har hatt råd. Så jeg er egentlig ikke helt sikker på om jeg har en liten topp, eller om jeg bare er motivert. Uanett kostet kurset en del, så ikke faen om jeg dropper ut Begynner neste uke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 21. august 2018 #458 Del Skrevet 21. august 2018 På 20.8.2018 den 14.17, Monstrum skrev: Ohyes, har vært å prøvekjørt den og ------- Da er jeg ferdig med dagens shopping, og det gikk litt mer penger enn planlagt, men men. Har blant annet kjøpt en liten bæreslynge. Mini har fullstendig selenekt, og hun er tung! Håper at en litt mindre og mer åpen slynge kan gjøre at hun ikke må bæres på armen hele tiden. Så ble det "storjentekopp" på henne, og termo-tekopp på meg, litt klær til henne, og et par bluser og treningstøy på meg. (Takk til deg som startet tråden om klær i store størrelser, masse tips ) I tillegg ble det et par julegaver, personvekt til meg selv, og enda noen ting. Himmel Så kjekt! Håper du blir fornøyd med den Så masse fint du og mini har fått dere! Sånn slynge. Hvordan er den kontra bæremeis? Hvilken personvekt valgte du? Jeg har så lyst på en som måler BMI og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monstrum Skrevet 21. august 2018 Forfatter #459 Del Skrevet 21. august 2018 2 timer siden, Sola de skrev: Så kjekt! Håper du blir fornøyd med den Så masse fint du og mini har fått dere! Sånn slynge. Hvordan er den kontra bæremeis? Hvilken personvekt valgte du? Jeg har så lyst på en som måler BMI og slikt Beurer BG13 heter vekta! BMI, vann og fett tror jeg det var, i tilleg til vekt Bæremeis har jeg aldri brukt, men har sele. Det er en ergobaby sele, og den har skulderstropper med "ryggsekkspenne" mellom, pluss et hoftebelte for å fordele vektbelastningen over hele kroppen. Den er veldig "padded" over hele, så den er tykk, tett og litt stiv. Det er jo for å gi best støtte til babyen, og det var veldig kjekt da hun var mindre. Men den er et herk å få på seg alene, og det blir liksom veldig styrete. Slyngen jeg har kjøpt ser ut til å være enklere å ta på seg alene. Den går på tvers over skulderen,, som en skulderveske, pluss en klips under armen. Så den støtter jo ikke like bra, men bare det å få litt avlastning på armen hadde hjulpet enormt! Så får jeg se om det blir lettere å bruke selen om jeg går ned i vekt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sola de Skrevet 21. august 2018 #460 Del Skrevet 21. august 2018 32 minutter siden, Monstrum skrev: Beurer BG13 heter vekta! BMI, vann og fett tror jeg det var, i tilleg til vekt Bæremeis har jeg aldri brukt, men har sele. Det er en ergobaby sele, og den har skulderstropper med "ryggsekkspenne" mellom, pluss et hoftebelte for å fordele vektbelastningen over hele kroppen. Den er veldig "padded" over hele, så den er tykk, tett og litt stiv. Det er jo for å gi best støtte til babyen, og det var veldig kjekt da hun var mindre. Men den er et herk å få på seg alene, og det blir liksom veldig styrete. Slyngen jeg har kjøpt ser ut til å være enklere å ta på seg alene. Den går på tvers over skulderen,, som en skulderveske, pluss en klips under armen. Så den støtter jo ikke like bra, men bare det å få litt avlastning på armen hadde hjulpet enormt! Så får jeg se om det blir lettere å bruke selen om jeg går ned i vekt. Åååå. En sånn vil jeg og ha! Har bare en digital en uten noen finesser. Da høres slyngen ut som et bedre alternativ Får du barnet foran eller bak deg da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå