Gå til innhold

Monstrums Tenketank


Monstrum

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, Sola de skrev:

Snakk om flisespikkeri! Bør ikke ha noe å si. :riste:

Har du hørt noe fra de jobbene du skulle på intervju på?

 

Man blir jo preget av det livet man har levd. På godt og vondt. Men en ting er hvertfall helt sikkert. Du er et mye sterkere og bedre menneske enn usle mobberne. Du har kommet deg gjennom tunge årene. Og det finnes mange veier for å nå sine mål her i livet. Kan være år man må gjennom noen ekstra rundkjøringer, stier hit og dit, men med bein i nesa kommer man langt, og det har du.

Helt enig i at det er flisespikkeri! :ler: Menmen.

Jeg har vært på ett intervju, fikk ikke den jobben. Så har jeg ett Skype-intervju i morgen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, Monstrum skrev:

Helt enig i at det er flisespikkeri! :ler: Menmen.

Jeg har vært på ett intervju, fikk ikke den jobben. Så har jeg ett Skype-intervju i morgen :)

Masse masse lykke til i morgen!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og gratulerer som moderator (antar jeg siden nicket er i blått)! 

Og ja, man blir påvirket av sine opplevelser. Men har du sjekket om det finnes muligheter for å bli tatt opp på særskilt grunnlag (NB, andre frister) ? Det finnes myee rare regler rundt omkring, regler man ikke kjenner til før man undersøker. Og ikke gi deg på første forsøk, spør igjen andre steder. 

Eksempelvis kjenner jeg til et tilfelle der vedkommende spurte rådgiver på skolen sin om råd og hjelp og "ble behandlet og avvist" av denne. Så ble det sjekket med inntakskontoret og der ble vedkommende oppfordret til å søke på særskilt grunnlag. Vedkommende fikk godkjent særskilt grunnlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Og gratulerer som moderator (antar jeg siden nicket er i blått)! 

 

 

 

18 timer siden, Sola de skrev:

Åååå!!! :nordvesta:Gratulerer :sol:

Takk dere :) Opplæring og prøve litt først nå, så får vi se hva som skjer :) 

20 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

-

Og ja, man blir påvirket av sine opplevelser. Men har du sjekket om det finnes muligheter for å bli tatt opp på særskilt grunnlag (NB, andre frister) ? Det finnes myee rare regler rundt omkring, regler man ikke kjenner til før man undersøker. Og ikke gi deg på første forsøk, spør igjen andre steder. 

Eksempelvis kjenner jeg til et tilfelle der vedkommende spurte rådgiver på skolen sin om råd og hjelp og "ble behandlet og avvist" av denne. Så ble det sjekket med inntakskontoret og der ble vedkommende oppfordret til å søke på særskilt grunnlag. Vedkommende fikk godkjent særskilt grunnlag. 

Vel, jeg hadde en runde med mailing med den skolen som er aktuell her for et års tid siden husker jeg. "Du er ikke elev her, så vi hjelper deg ikke". :roll: 
Å bli tatt opp på særskilt grunnlag vil vel si at jeg må begynne fysisk på skolen igjen. Det er ikke aktuelt akkurat nå, pga den økonomiske biten. Skal jeg begynne på skole, må jeg flytte. Det er jo det jeg helst vil, men da går det ikke rundt økonomisk. Derfor tenker jeg nå privatistfag, så jeg leser hjemme, og er bare på skolen èn dag, for eksamen. På den måten kan jeg fortsatt jobbe. NAV-veilederen min mente det var noe smutthull som kunne brukes for at jeg kan få støtte til utdanning uten å miste den økonomiske støtten, så hun skulle sjekke det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte nok mer om veien videre, om du skal ta videre utdanning, men mangler generell studiekompetanse, så er det mulig å søke på særskilt grunnlag. Ikke for å ta opp fag som privatist. Men om du får problemer med å ta opp/gjennomføre gym for å få generell studiekompetanse så kan du søke opptak til videre studier på særskilt grunnlag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg tenkte nok mer om veien videre, om du skal ta videre utdanning, men mangler generell studiekompetanse, så er det mulig å søke på særskilt grunnlag. Ikke for å ta opp fag som privatist. Men om du får problemer med å ta opp/gjennomføre gym for å få generell studiekompetanse så kan du søke opptak til videre studier på særskilt grunnlag. 

Ah, sånn sett!
Jeg skal notere meg det, og spørre når jeg skal møte voksenopplæringen. Takk for tipset! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det var èn bortkastet time, det skype-intervjuet. :sur:
Når du huker av på "vis fulltidsstillinger" på Finn, og det ikke står noe annet i utlysningsteksten, så tenker man vel at det er en fulltidsstilling da? Men neida! 5 timer i uka, sa hun, helt på slutten av intervjuet. 
  :raven:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Monstrum skrev:

Vel, det var èn bortkastet time, det skype-intervjuet. :sur:
Når du huker av på "vis fulltidsstillinger" på Finn, og det ikke står noe annet i utlysningsteksten, så tenker man vel at det er en fulltidsstilling da? Men neida! 5 timer i uka, sa hun, helt på slutten av intervjuet. 
  :raven:

Det er så irriterende! Hun kunne jo opplyst om 5 timer i begynnelsen av intervjuet. Men på den positive siden. Er alltid fint med intervjutrening :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hei og hopp, og godt nytt år!

Jeg og Mini har hatt oss en lang juleferie hjemme hos foreldrene mine, og kom hjem først i dag. Det har vært kjempedeilig, men jeg gleder meg til å få på plass litt rutiner igjen. 
Naboen kom med posten de har tatt inn i sted, tipset meg om en stilling, og plutselig har jeg visst et telefonmøte i morgen. Ikke intervju direkte, men for å få vite mer i alle fall. Spennende.
Så har jeg en til jobb jeg skal søke, et sted jeg har vært tidligere, via NAV. Begge to er her i kommunen, men det er jobb om ikke annet. 

Nå skal jeg finne frem det mini skal ha med i barnehagen i morgen (måtte ta med alt hjem før jul, så må fylles på igjen), og så er det natt! Håper dere har det fint :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag skulle jeg være så flink og effektiv og få pakka ned jula og gjort så mye. I stedet hentet jeg posten og fikk den ene knyttneven etter den andre i trynet. Så dagen har gått med til mailer og telefoner. Nytt år, ny start? Mer som nytt år, men fortsatt mye dritt. 

Nå har jeg strikket noen timer, bare for å koble ut litt. Strikker på en buksedress til Mini, og siden jeg ikke er noe rask er jeg kommet dit at jeg er drittlei mønsteret. :ler: Så i kveld ble det sent, rett og slett fordi jeg strikket på trass, så jeg er kommet langt nok til å begynne på beina i morgen. :nigo: Håper den blir fin til slutt da! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 1-åring :bond:

Altså, hva? Var ikke jeg nettopp høygravid da? :fnise:  Vi har feiret med kake (Toro er bra nok!) og fine gaver i helga,  og i kveld har jeg sendt en spennende jobbsøknad! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spennende og oppklarende møte med veileder på voksenopplæringen i dag! 
Mangler bare 5 eksamener jo! Trodde det var mye mer. 
Planen er å ta den første allerede i mai, oppmeldingsfrist i februar. 

Må bare sørge for å få NAV med på laget, veilederen er ikke enig i at studiekompetanse er det smarteste nå. De vil heller ha meg i jobb og at jeg skaffer fagbrev. Men med mindre jeg får en relevant 100% stilling nå straks, vil det ta veldig mye lengre tid enn det å ta studiekompetanse og så studere videre. Vi får se. 
Håpet er i alle fall at jeg har sudiekompetanse innen neste sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for mini! :hoppe:

Bare vent til du ser på ungen og tenker at hun er så liten og søt, bare for å oppdage at det kommer litt pupper og diverse hårvekst og at ungen ikke er 5 år slik du kunne banne på at hun var dagen før. :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...