Gå til innhold

40% av dansker mener menn bør ha rett til "juridisk abort"


tom1986

Anbefalte innlegg

6000 i månden dekker ALT et lite barn trenger og sansynligvi mer til. Jeg er 26 år gammer og bruker mindre enn dette i månden, inkusive mat (selvsagt ikke medregnet boutgifter)

Anonymous poster hash: d25fb...1a5

Bruker du bleier? Går du i barnehagen? Må du fornye hele garderoben din en gang i året eller oftere fordi du vokser ut av den?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde plusset innlegget ditt om det ikke var for denne skivebommen i siste avsnitt.

Anonymous poster hash: d25fb...1a5

Ok, men hadde du lest deg opp litt mer på feminisme, hadde du sett at det jeg skriver er riktig :) Dessuten skriver jeg ikke får å få plusser :) Finnes forskjellige grener av feminisme. Den som stort sett ødelegger for alle oss andre er den radikale/sosialistiske feminismen. Det er synd :(

Det er jo faktisk en problemstilling som en burde tenke på ettersom den faktisk kan være reell og lite heldig. Selv om jeg trur at et fåtall menn hadde hatt mye familie og venner igjen om han virkelig hadde kunnet funnet på å gjøre noe slikt.

Siden vi diskuterte dette med at man "registrerte" seg som gravid en plass, at denne plassen også ble brukt under planlegging av barn?

Det uthevede: Meget godt poeng!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg lurer litt på i denne diskusjonen her. Sett at det blir slik at menn kan få juridisk abort og stønad til alenemammaer opphører. Hvis en mann og en kvinne planlegger å få barn sammen, så etter 8 ukers graviditet ombestemmer mannen seg og forlanger abort. Vil kvinnen da måtte oppdra ungen uten støtte fra far og stat hvis hun skulle ønske å beholde barnet?

Ingen har skrevet at stønad til alenemammaer opphører. Alenemammaer kommer til å få de nøyaktig samme stønadene fra staten i da som i dag, de mister bare snyltepengene de tar fra mannen, dvs. de går ned i lønn med 4-5 tusen.

Anonymous poster hash: d25fb...1a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Timza skriver. Det er lett å ordne slik at menn ikke kan lure seg unna ved å først ønske seg barn og så angre. Fyll ut et skjema på samme portal som begge får kopier av, der det står at begge er enige i at de planlegger barn sammen og ved graviditet innen 1år (eller en gitt tidsfrist) vil manne miste retten til juridisk abort.



Anonymous poster hash: d25fb...1a5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000 i månden dekker ALT et lite barn trenger og sansynligvi mer til. Jeg er 26 år gammer og bruker mindre enn dette i månden, inkusive mat (selvsagt ikke medregnet boutgifter)

Anonymous poster hash: d25fb...1a5

Mor OG barn sa vedkommende. Det dekker ikke to personer. Og en unge som vokser koster mer enn en voksen person

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting jeg lurer litt på i denne diskusjonen her. Sett at det blir slik at menn kan få juridisk abort og stønad til alenemammaer opphører. Hvis en mann og en kvinne planlegger å få barn sammen, så etter 8 ukers graviditet ombestemmer mannen seg og forlanger abort. Vil kvinnen da måtte oppdra ungen uten støtte fra far og stat hvis hun skulle ønske å beholde barnet?

Jeg syns at det virker helt borti natta. Er man enige om at man skal ha barn, så kan man ikke trekke seg, juridisk etterpå, ved å sende inn skjema eller lignende. En avtale er en avtale, her som ellers.

En ting er de tilfellene hvor en mann helt bevisst har blitt lurt av en kvinne for at hun skal bli gravid – mot hans vilje. Hvis det er mulig å få til regler, syns jeg ikke juridisk abort er en så dum tanke. Alt annet: Hvor man har frivillig sex, og ingen prøver å lure den andre til noe som helst: Null mulighet til juridisk abort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med et slikt skjema! Grunnen til psykologiske evalueringer mener jeg for å ha barnets beste i tankene. Det vil si at mannen har tatt et gjennomtenkt valg.

Nei det gjør jeg ikke. Har jeg skrevet noe sted at jeg besitter den perfekt løsningen for hvordan dette skal kunne løses? Hva med å komme med et forslag selv :)

Som en annen her skrev, så kunne kvinnen ha måttet gi mannen et skjema med beskjed om at un var gravid. Dette måtte han underskrive på. Fikk han ikke dette skjema før uke 12 hadde man måttet finne en løsning på hvordan dette skulle behandles. Hvorfor kvinnen ikke hadde informert før bla.

Et sted burde slike saker stå, det er det ene. Det andre er for å ha en oversikt over far+barn. Dette dersom feks barnet blir født med en arvelig sykdom. Da vil det være lettere å innhente informasjon om gener bla. At det å hente denne type informasjon hadde vært en del av det å ta en juridisk abort.

At du ikke kommer med en løsning, men bare er kritisk, vel det sier sitt :)

Du er klar over at det finnes forskjellige typer av feminisme ja?

Opphav ja, men det står ingenting i konvensjonen at det er påkrevd. Lest den orginale utgaven som ikke er på norsk?

Dessuten er det stor forskjell på konvensjoner og de universelle menneskerettighetene.

Flott å sette sine egne meninger og vurderinger høyere enn de satt av FN. Jaja. Lykke til med kampen. Blir spennende å se hvor langt dere kommer

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor OG barn sa vedkommende. Det dekker ikke to personer. Og en unge som vokser koster mer enn en voksen person

Hvorfor skal mannen betale for moren? Og her trodde jeg at barnebidragspengene fra faren skulle gå til sitt eget barn og at iaffall mor måtte delvis ta hånd om seg selv...

Anonymous poster hash: d25fb...1a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk en problemstilling som en burde tenke på ettersom den faktisk kan være reell og lite heldig. Selv om jeg trur at et fåtall menn hadde hatt mye familie og venner igjen om han virkelig hadde kunnet funnet på å gjøre noe slikt.

Siden vi diskuterte dette med at man "registrerte" seg som gravid en plass, at denne plassen også ble brukt under planlegging av barn?

Har de avtalt å få barn sammen, eller prøve å få barn sammen, har de en avtale. Da kan man ikke bruke en juridisk abort for å komme seg bort fra avtalen syns jeg.

Syns ellers at juridisk abort må være forbeholdt de helt klare tilfellene hvor en kvinne har lurt en mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å sette sine egne meninger og vurderinger høyere enn de satt av FN. Jaja. Lykke til med kampen. Blir spennende å se hvor langt dere kommer

Femidotter innsatt av feminister som skal kjempe mot menn sine rettigheter er det ikke så rart at man kan mene anerledels enn.

Anonymous poster hash: d25fb...1a5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timza, du har ikke forklart noe som helst. Å gjenta noe du har sagt før, er ikke en forklaring. Det er en gjentakelse.

Dine konklusjoner er ubegrunnede og urealistiske, og til tross for at du bruker mange ord på å komme fra tilsynelatende premiss til endelig konklusjon, så er det ikke videre logisk.

Det eneste du gjør er å si at mine konklusjoner er ubegrunnede og urealistiske. Dette sier du uten en forklaring for det. Jeg tar det da som en selvfølge at du kun sier at de er ubegrunnede og urealistiske som en "snarvei" for å unngå å måtte gå videre med dem.

Som jeg skrev, har du en annen løsning på å hindre trenden av økende alenemødre samt manglende bruk av kondom her i landet? Eller er det rett og slett umulig?

Blir antallet dødsfall rundt røyking mindre eller større nå som vi vet risikoen ved det?

Blir antallet dødsfall mindre ved kollisjoner i bil etter at bilbeltet kom på plass?

Hvis antall dødsfall rundt røyking og kollisjoner har gått ned ved å påvise risiko, samt forminske den. Hvorfor i allverden skulle du da anta at dette ikke hadde pågått her også?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de avtalt å få barn sammen, eller prøve å få barn sammen, har de en avtale. Da kan man ikke bruke en juridisk abort for å komme seg bort fra avtalen syns jeg.

Syns ellers at juridisk abort må være forbeholdt de helt klare tilfellene hvor en kvinne har lurt en mann.

Ja, altså hvis man planlegger barn og gjennomfører dette, så syns heller ikke jeg at barnefar kan stikke av under uke 8 uten konsekvenser. Dermed foreslo jeg å bruke samme system som diskutert tidligere da dette ville ytterligere sette mer diskusjon og planlegging rundt det å få barn innad i paret.

Slik det er idag er jeg redd alt for mange kvinner og menn kun samtykker for å holde husfred rundt dette, og at det også er for lett å gå tilbake på det når situasjonen faktisk slår en i ansiktet.

Mannen som stikker, eller kvinnen som tar abort mot mannens ønske.

Endret av Timza
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å sette sine egne meninger og vurderinger høyere enn de satt av FN. Jaja. Lykke til med kampen. Blir spennende å se hvor langt dere kommer

Vis gjerne hvor i konvensjonen/menneskerettighetene du finner dine kilder er du snill. Det er en viss forskjell på å kjenne sitt opphav og det å kjenne sin far eller mor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, altså hvis man planlegger barn og gjennomfører dette, så syns heller ikke jeg at barnefar kan stikke av under uke 8 uten konsekvenser. Dermed foreslo jeg å bruke samme system som diskutert tidligere da dette ville ytterligere sette mer diskusjon og planlegging rundt det å få barn innad i paret.

Slik det er idag er jeg redd alt for mange kvinner og menn kun samtykker for å holde husfred rundt dette, og at det også er for lett å gå tilbake på det når situasjonen faktisk slår en i ansiktet.

Dessuten, ved å måtte registrere at man planlegger barn sammen har man allerede forpliktet seg til et barn synes nå jeg. Dermed er det barnet sikret.

Uansett måtte det systemet ha vært satt til myndighetsalder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet blir jo da om du sa ifra eller ikke. De fleste regner nok med at jenter som er i et ONS tilfelle SELVFØLGELIG bruker prevensjon og tar dermed det for gitt om hun ikke tar det opp selv.

Om de er så ansvarsløse, så er det ikke rart det er mye alenemødre. Herregud.

Vil de ikke ha barn, så må de vel faen ikke la være å engang spørre om jenta tar prevensjon. Da kan man bare skylde på seg selv om man må betale barnebidrag.

Har du sex, kan det medføre et barn. Er man så dum at man ikke spør dama om hun bruker prevensjon, bør man ikke ha tilfeldig sex.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6000 i månden dekker ALT et lite barn trenger og sansynligvi mer til. Jeg er 26 år gammer og bruker mindre enn dette i månden, inkusive mat (selvsagt ikke medregnet boutgifter) Anonymous poster hash: d25fb...1a5

Tenker du skal sjekke litt opp i hva et barn koster. Det er ikke nødvendigvis sånn at kostnadene til et menneske blir større jo eldre man blir.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dessuten, ved å måtte registrere at man planlegger barn sammen har man allerede forpliktet seg til et barn synes nå jeg. Dermed er det barnet sikret.

Uansett måtte det systemet ha vært satt til myndighetsalder.

Det kommer til å måtte bli mye arbeidsinnvandring i fremtiden ser det ut til.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten, ved å måtte registrere at man planlegger barn sammen har man allerede forpliktet seg til et barn synes nå jeg. Dermed er det barnet sikret.

Uansett måtte det systemet ha vært satt til myndighetsalder.

Syns igrunn det kun er en god ting. Det å forplikte seg mot det å få barn syns jeg skal ha en mye større prioritet enn planleggingen og forpliktelsen folk bruker under vielse for eksempel - noe som jo for enkelte er mange år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de er så ansvarsløse, så er det ikke rart det er mye alenemødre. Herregud.

Om mannen har vært ansvarsløs, så har da kvinnen vært det også? Skal mannen skyldes på når det må to til for å lage barn? Kvinnen står jo her med det ultimate ansvaret, og alle rettigheter, så jeg syns det blir litt galt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer til å måtte bli mye arbeidsinnvandring i fremtiden ser det ut til.

Anonymous poster hash: 98ac2...d5b

Det kommer da ikke til å bli født mindre barn av den grunn. Det eneste som skjer er at barna blir født senere i livet til kvinnene det er snakk om. De kvinnene som velger barnet når de er 16-17 år vil mest sannsynligvis heller få det "samme" barnet når de er 25-35 år med en fast partner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...