Gå til innhold

Nyttårsalenefeiringstråden 2013

Cata

Anbefalte innlegg

Merkelig de ja vu her. Snakket akkurat her om dagen med en kamerat om utelivet i Bergen - hva vi gæmlisser liker. Et hyggelig sted der det serveres godt øl og det ikke er kjempehøy musikk, der en kan prate og treffe folk for praten og ikke for sjekkingen.

Det finnes noen steder som minner om dette her, men de er som regel veldig overfylte.

Jeg sa jeg ikke hadde nyttårsforsett: vel jeg har et. Jeg blir nødt til å bli mer sosial i 2014. Ikke fordi jeg sitter alene i kveld, men fordi jeg trenger vennene mine og sosiale aktiviteter i livet mitt.

Vi er vel et knippe folk som tenker slikt. Ser for meg en gammel sigar lounge eller noe slikt jeg. Rolig kansje litt klassisk/jazzy musikk og veldig lunt/koslig lokale. Nærmeste man kommer dette er cafebarene som studentene samles på, med quiz og alt slags slikt som jeg synes er tøysete og ikke minst der det er meningen at alle skal sosialisere med alle. Jeg er nok mer på hvor man kan gå å møte noen i fred å ro, eller om man ønsker kan gå der og bli kjent med andre som er der for å slappe av og kansje bli kjent med likesinnede.

Støtter nyttårs foresettet ditt, blitt skremmende lite her og i året som gikk. Fulltids jobb, fulltids student og 3 biler som er i større eller mindre grad prosjekter. Da blir eneste tiden man har hjemme å sove eller å lufte småen. Så opprydding i bilsamlingen og kansje prioritere mer sosiale aktiviteter, eller å finne mer likesinnede venner man kansje har et større ønske om å tilbringe tid med =)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Merkelig de ja vu her. Snakket akkurat her om dagen med en kamerat om utelivet i Bergen - hva vi gæmlisser liker. Et hyggelig sted der det serveres godt øl og det ikke er kjempehøy musikk, der en kan prate og treffe folk for praten og ikke for sjekkingen.

Det finnes noen steder som minner om dette her, men de er som regel veldig overfylte.

Jeg sa jeg ikke hadde nyttårsforsett: vel jeg har et. Jeg blir nødt til å bli mer sosial i 2014. Ikke fordi jeg sitter alene i kveld, men fordi jeg trenger vennene mine og sosiale aktiviteter i livet mitt.

Jeg er vel ikke akkurat gammel med mine 26 år, men det stedet har jeg ønsket meg i flere år :)

Jeg prøver også å bli mer sosial. Har begynt å bli flinkere å være med studievenner, men de er en del yngre enn meg og veldig glad i å drikke og feste. Og venninnene mine utenom er alle etablert med mann, noen har også fått barn, og det begrenser seg hvor mye tid de har til å henge med meg. Så jeg vil utvide omgangskretsen min i 2014. Er ikke så flink med nye folk, så må jobbe med meg selv for å få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Blondie, jeg virkelig elsker Steven Fry! Denne var fantastisk (for de som ikke har sett Blondie sin signatur før nå ;) )

Likte denne jeg og, bra det ikke bare er jeg som er litt fasinert av språk eller manglende språk som blir brukt i dag. Synes det er ganske morsomt å ta de ord og uttrykk folk bruker relativt bokstavlig, da mange er ganske fjerne hvis man bryter de ned til hva de egentlig betyr og sier. Språk er moro, selv om det er ganske sært å si det og jeg er ubrukelig i norsk rettskriving. Kjempe gøy å leke med språk og skrift generellt synes jeg =)

Småen liker å være nærmest mulig når han hviler, herlig med en så kjærlig liten kosebamse =)

post-32107-0-27552400-1388515203_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kvinne 22 her. Har spist pinnekjøtt i dag sammen med familien, men det var tidlig på dagen. Nå sitter jeg derimot alene. Jeg sitter hjemme alene fordi jeg har valgt det selv. Har ikke så veldig mange venner etter at jeg flyttet hjem igjen (bodde i storby).

De vennene jeg har feirer med sine venner igjen, og de kjenner jeg ikke. Pga sosial angst synes jeg det er vanskelig å være med folk jeg ikke er trygge på. Jeg skal spise godteri, drikke brus, se TV, sitte på PC-en, kanskje ta meg en spasertur klokken 12 for å se på fyrverkeri.

Godt nytt år alle sammen <3

Anonymous poster hash: c8046...8a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Småen liker å være nærmest mulig når han hviler, herlig med en så kjærlig liten kosebamse =)

Han er prikk lik gudbarnet mitt! Samme ansikt.

Anonymous poster hash: a35fe...0fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kvinne 22 her. Har spist pinnekjøtt i dag sammen med familien, men det var tidlig på dagen. Nå sitter jeg derimot alene. Jeg sitter hjemme alene fordi jeg har valgt det selv. Har ikke så veldig mange venner etter at jeg flyttet hjem igjen (bodde i storby).De vennene jeg har feirer med sine venner igjen, og de kjenner jeg ikke. Pga sosial angst synes jeg det er vanskelig å være med folk jeg ikke er trygge på. Jeg skal spise godteri, drikke brus, se TV, sitte på PC-en, kanskje ta meg en spasertur klokken 12 for å se på fyrverkeri.Godt nytt år alle sammen <3 Anonymous poster hash: c8046...8a0

Godt nyttår og hørtes ut som en ålright plan det =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist god mat som min mann har laget mens han drakk rødvin. Han sitter nå i stolen og sover. Er så lei av akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah! Stappa full av kalkun. Kjenner at jeg er veldig klar for hverdag og mindre mat. Og en rygg som funker. Det hadde fint. Å være skjeiv er oppskrytt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist deilig biffsalat. Sitter i sofaen og drikker vin nå. Kjeder meg. Og fortsatt fire timer igjen til midnatt. Hmmmmm.....

Anonymous poster hash: b55d2...fd5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah! Stappa full av kalkun. Kjenner at jeg er veldig klar for hverdag og mindre mat. Og en rygg som funker. Det hadde fint. Å være skjeiv er oppskrytt. :ler:

Godt å høre at jeg ikke er den eneste. Kalkunen var litt oppskrytt for min del, men jammen meg lager jeg skikkelig godt tilbehør :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ooops, jammen en tråd for meg i dag! Det var ikke slik jeg hadde forestilt meg denne kvelden, men ok, skal ikke gå i detaljer. Men det er antakelig en misforståelse mellom venninna mi og meg. Nå har jeg kost meg alene med sushi og hvitvin og syns slett ikke dette er så galt.

For øvrig er jeg enig med de som sier at nyttårsaften er oppskrytt. I alle fall slike som går på klemming av helt ukjente mens rakettene fyker mellom beina. Og umulig å få skyss hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt nyttår og hørtes ut som en ålright plan det =)

TAKK, :) Det samme!

Anonymous poster hash: c8046...8a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok meg selv i nakken etter at jeg svarte, og gikk og tok opp kjøttdeig fra fryseren. Mosakka er mer nyttår enn ostesmørbrød :fnise:

Håper bare at naboene ikke bruker fyrverkeri hele dagen idag.. Pusekatten min blir jo livredd, samt alle de andre her i nabolaget.......... Det kan godt begynne å regne og blåse storm også, for da slipper hun å mase på å få gå ut ikveld :takke:

Anonymous poster hash: ff1fd...fd7

Hvordan klarer du å lage mat når du har influensa? Jeg var sengeliggende, klarte ikke gå på toalettet en gang.. :P

Anonymous poster hash: 26d43...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er også maten fortært.

Skal faktisk krype inn i en kjole og pynte meg, bare for meg selv, i kveld.

Slapp hunden ut for et nødvendig ærend ved halv syvtiden i håp om at folk klarte å holde seg i ro i to minutter, men nei da. Det smalt av en svær rakett rett ved siden av oss og han ble livredd. Må innrømme at jeg bannet ganske stygt der, håper ikke noen hørte meg....

Nå høres jeg ut som ei gammel, grinete kjærring - og kanskje er jeg det også ;)

Neida, blir bare litt frustrert når bikkja blir så redd at han ikke får til å tisse, og det fem og en halv time før tiden...sukk.

Hvordan året har vært: Tja, det kunne absolutt vært bedre på mange områder. Men det er en trøst i at et nytt år bringer nye muligheter.

Skal finne meg noe godt i glasset og kose meg med film, mens jeg klør dyret bak øret :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med deler av dette året og like misfornøyd med andre ting. Satser på at det negative retter seg i løpet av 2014.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tar jeg meg et glass vin før tårene tar overhånd her. Det hjelper sikkert. :)

Vin er fint, gin er raskere (og mer kalorifattig).

Folk flest drikker seg sønders, så noen gin & tonic ikveld føler jeg null skyld for.

Anonymous poster hash: 4f495...491

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vin er fint, gin er raskere (og mer kalorifattig).

Folk flest drikker seg sønders, så noen gin & tonic ikveld føler jeg null skyld for.

Anonymous poster hash: 4f495...491

Hehe, det er sant. Kunne ikke brydd meg mindre om jeg blir sørpe helt alene. Men jeg tror ikke jeg kommer til å bli det heller. Bare drikk alt du vil! :)

Skulle forøvrig ønske at vinen hevet humøret mitt, men dessverre ser det ikke ut til å skje. Bruker jo å gi litt mer f etter et glass, men nei... Kanskje på glass nr 3 eller 4? Eller hjelper det å gå over til chablis? Hmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...