Gå til innhold

Nyttårsalenefeiringstråden 2013


Cata

Anbefalte innlegg

Er det en egen tråd for oss som skal være alene, men ikke "feire" og ikke utstår nyttårsaften?

Anonymous poster hash: a35fe...0fa

Nja, dette er iallfall for dem som skal være alene og muligens har et litt anstrengt forhold til nyttårsaften og som gjør det beste ut av situasjonen slik den nå en gang er. ;)

Blir det som i fjor så er det litt forskjellig. Noen er syke og kan ikke feire med dem de egentlig skulle feiret med, andre har ingen å feire med eller jobb gjør det umulig å feire med familie eller venner. Og noen er i grunnen ikke glad i denne kvelden what so ever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempekoselig tråd, da har vi som skal være alene også selskap :) Fint initiativ !! :)

Jeg melder meg også inn her. Har vært alene i dag, og skal være alene i kveld. Hadde i utgangspunktet planer, men disse gikk i vasken da kjæresten ble forhindret fra å komme på besøk. Føler ikke for å "trenge meg" på noen andre heller. Øvrige bekjente/venner har familier og skal derfor feire med andre familier evt. bare sin egen. Litt trist blir jeg, men må bare gjøre det beste ut av det :)

Håper dere koser dere alle sammen :)



Anonymous poster hash: 5cd0a...cbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en egen tråd for oss som skal være alene, men ikke "feire" og ikke utstår nyttårsaften?

Jeg har ikke feiret siden jeg var ung, og selv da syns jeg det bare var tragisk med masse alkohol, klemmer og nyttårsønsker til folk man knapt kjente og ikke brydde seg videre om.

Huff, jeg hater sånne "obligatoriske" festedager!

:(

Anonymous poster hash: a35fe...0fa

Tråden for alle de som feirer alene, uavhengig av årsak :)

Forresten må jeg visst gå og myrde en kålrot.... Er alltid like skeptisk når jeg skal skjære opp de der i skiver eller biter. Jeg ser for meg at kniven glir og så står jeg der minus en finger. *urk*

Skumle grønnsakene.

Myrde kålrot :sjokkert:

Jaja, jeg skal myrde poteter senere i dag. Det blir vel omtrent første gang jeg lager meg poteter til middag i 2013, godt å ha gjort det en gang i år :P Kalkunen er heldigvis ferdig myrdet, og skjært opp, så den er det forhåpentligvis bare å putte i panna når jeg kommer hjem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så trist av å lese sånt jeg :( alene på nyttårsaften høres forferdelig ut :(

Anonymous poster hash: 95823...e75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen inn "Bææædi" :fnise:

:helen: BÆÆÆÆ!!!

Blir så trist av å lese sånt jeg :( alene på nyttårsaften høres forferdelig ut :(

Anonymous poster hash: 95823...e75

De første gangene jeg feiret alene syntes jeg det var trist jeg også. Men nå synes jeg i grunnen det er helt greit. Det handler veldig mye om hva man gjør det til. Og jeg ser tilbake på fjorårets nyttårsaften som en veldig koselig kveld. Da hadde vi en herlig tråd her. Jeg har vel aldri skravlet så mye på en nyttårsaften jeg. Og jeg har tenkt å skravle masse i kveld også. :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

<Sjekker inn. > Husker fjorårets som meget hyggelig og koselig.

Her blir det en eller annen middag - har flere alternativer. Har tenkt å sprette en flaske med hvit vin senere.

Feiring? Tja, det blir en tur opp på haugen bak her hvor jeg kan se det offentlige fyrverkeriet i Bergen, ellers blir det ikke all verdens feiring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Myrde kålrot :sjokkert:

Kålrot er ferdigmyrda og jeg har fremdeles 10 fingre *lettet*.

Veldig lurt jeg ikke ble kokk. Skjønner forresten godt du synes det er greit med ferdigkverka kalkun. Det er ikke det at jeg ikke vet hvor diverse matvarer kommer fra, men det er mye greiere å hente dem ferdig fra kjøtt- eller fiskedisk. Eller frysedisk, der min 1. nyttårsdagskun kommer fra. (Marinert kalkunbryst gjør sikkert nytten.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en hyggelig tråd :blomst:

Jeg feirer som regel nyttår alene og dette året er intet unntak. I dag har jeg jobbet halv dag, trent, handlet inn litt godt og kost meg litt allerede. Jeg spiser indisk i dag, orker ikke mer julemat.

Jeg stikker innom i løpet av kvelden - ha en fin kveld enn så lenge :)



Anonymous poster hash: 62a9a...0a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir så trist av å lese sånt jeg :( alene på nyttårsaften høres forferdelig ut :(

Anonymous poster hash: 95823...e75

Det føltes litt trist første året, men i år gjør jeg det av egen fri vilje. Jeg likte å være alene på nyttårsaften, reflektere over året som har gått, glede meg til det nye og kose meg i eget selskap :)

Jeg kan dessuten ikke huske en nyttårsfeiring som faktisk har levd opp til forventningene, men jeg husker fortsatt gleden jeg hadde over å være alene i fjor ;)

<Sjekker inn. > Husker fjorårets som meget hyggelig og koselig.

Her blir det en eller annen middag - har flere alternativer. Har tenkt å sprette en flaske med hvit vin senere.

Feiring? Tja, det blir en tur opp på haugen bak her hvor jeg kan se det offentlige fyrverkeriet i Bergen, ellers blir det ikke all verdens feiring.

Yay, enda en fra i fjor er med! Jeg liker å se både gamle og nye nyttårsfeiringskompiser i tråden :nigo:

Kålrot er ferdigmyrda og jeg har fremdeles 10 fingre *lettet*.

Veldig lurt jeg ikke ble kokk. Skjønner forresten godt du synes det er greit med ferdigkverka kalkun. Det er ikke det at jeg ikke vet hvor diverse matvarer kommer fra, men det er mye greiere å hente dem ferdig fra kjøtt- eller fiskedisk. Eller frysedisk, der min 1. nyttårsdagskun kommer fra. (Marinert kalkunbryst gjør sikkert nytten.)

Godt alle fingrene overlevde!

Jeg skal nå bare overleve siste sprintfinale, så er jeg ferdig på jobb for siste gang i år og kan dra hjem å sprette sjampanjen (eller den sprudlende vinen min) og lage meg mat :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare :ler: . I fjor la jeg jo merke til at det var flere enn jeg som satte pris på den tråden, så da ingen hadde laget en enda i år da jeg kom fra jobb så åpnet jeg like godt selskapslokalet selv. (Fælt så dere pynter dere, er nesten så jeg må se om jeg finner noe litt bedre enn sidrumpa joggebukse jeg også.)

Hæ, joggebukse? Du går da selvfølgelig i ballkjole i kveld, gjør du ikke det da :lur:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her, helst både jul og nyttår alene, litt selv valgt da jeg har en familie jeg foretrekker å ikke feire med. Heller få styre for meg selv i fred å ro. Ganske koselig i grunn. Litt få skikkelig venner siden jeg nok er litt selektiv og kravstor, og ikke minst i utgangspunktet ikke drikker. Kunne godt tenkt meg å feiret med gode venner, men synes det er like greit å slippe da jeg vet at det blir hardfylla på de utover nattes timene. Så da synes jeg det er bedre å slippe så lenge jeg ikke har venner som kunne tenkt seg en rolig kveld med mat og kose drikking som ikke ender i hardfylla.

Her blir det å ordne litt i leiligheta, kose med bikkja og en flaske dyre bobler og kansje en tur ut å se på fyrverkeriet med bikkja. Ei vennine jobber til halv 11, så hvis hun ikke er for sliten så svipper hun innom en tur. Men regner ikke med det siden hun jobber tidlig i morgen også.

Men kose meg skal jeg, kunne bare tenkt meg å slippe å måtte leve på ipad internett, men sånn er det når husverten er borte hele jul og nyttår og lynet har tatt knekken på landlinja :P

Men blir nok å følge med her inne utover kvelden fordeom =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynte seg ja... Foreløpig har jeg tuslet rundt i lilla ull-longs og rosa nattskjorte i dag. Og jeg er slett ikke sikker på om jeg har lyst til å ta på noe penere. Men jeg husker at jeg hadde sokker med blomster på i fjor. Så kanskje jeg skal se om jeg finner noen fine sokker å pynte antrekket med i år også... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ, joggebukse? Du går da selvfølgelig i ballkjole i kveld, gjør du ikke det da :lur:

:fnise:

Stua mi er ikke stor nok til både meg og en ballkjole. Du vil vel ikke jeg skal måtte sitte utendørs mens kjolen er inne ???
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg har samme problem - måtte i allefall slått av alle levende lys og sagt adjø til salongbordet og tror ikke det hadde vært plass i sofaen en gang. Så det blir ikke noe ballkjole her heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir så trist av å lese sånt jeg :( alene på nyttårsaften høres forferdelig ut :(

Anonymous poster hash: 95823...e75

Det eneste som er forferdelig er at noen tror det er forferdelig.

Anonymous poster hash: f2034...128

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stua mi er ikke stor nok til både meg og en ballkjole. Du vil vel ikke jeg skal måtte sitte utendørs mens kjolen er inne ???

Jeg har samme problem - måtte i allefall slått av alle levende lys og sagt adjø til salongbordet og tror ikke det hadde vært plass i sofaen en gang. Så det blir ikke noe ballkjole her heller.

Pft, ingen unnskyldning. Dessuten, ingen trenger jo å vite hva vi egentlig har på oss i kveld. Enda en god grunn til å feire alene, jeg kan skryte på meg å ha pynta meg, og så er det ingen som kan sjekke det :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville egentlig feire helt alene, men ble pålagt middag hos opphavet (hjem i god tid for midnatt med firebeinsbarnet). Slenger meg med utpå kveldinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Pft, ingen unnskyldning. Dessuten, ingen trenger jo å vite hva vi egentlig har på oss i kveld. Enda en god grunn til å feire alene, jeg kan skryte på meg å ha pynta meg, og så er det ingen som kan sjekke det :nigo:

Jeg har pyntet meg. Røde ullpampuser ... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...