sol87 Skrevet 27. desember 2014 #181 Skrevet 27. desember 2014 Her til gards er det tydeligvis uaktuelt å spørre om hva man ønsker seg, og heller bare kjøre på med vill gjettelek. Skjønner at det ikke er vits i å spørre tenåringsguttene som bare ønsker seg PS4, 100" flatscreem, iPhone 5s og generelt gaver til flere tusen, men når man er voksen har man gjerne mer konkrete og overkommelige ønsker på lista. Det eneste jeg virkelig hadde bruk for, var vina... Det pleier jeg å gjøre, med stor suksess. Jeg passer på å oppgi ønsker i ulike prisklasser, slik at den som kjøper gaven ikke føler seg presset til å kjøpe noe han eller hun ikke har råd til.
lillemeg90 Skrevet 27. desember 2014 #182 Skrevet 27. desember 2014 Her er ikke gavene dårlige, men noen av dem er litt lite gjennomtenkte. Mannen min har en tante som hvert år kjøper noe som ikke henger helt på greip. Eks. I år fikk vi masse kaffe. Både malt og umalt. Vi drikker ikke kaffi Her er foresten veninnegavene noen av de beste. De er ofte gjennomtenkt og der føler jeg at de gir med hjertet. Det er en tanke bak og det er så fint:)
missdior Skrevet 27. desember 2014 #183 Skrevet 27. desember 2014 Skrev innlegg her i fjor om veninnegaver med prislappen på.. Kan fortelle at samme veninne har gjort det samme i år igjen.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2014 #184 Skrevet 27. desember 2014 Skrev innlegg her i fjor om veninnegaver med prislappen på.. Kan fortelle at samme veninne har gjort det samme i år igjen. Fordi gaven var dyr?Anonymous poster hash: f35c2...f4b 1
missdior Skrevet 27. desember 2014 #185 Skrevet 27. desember 2014 Fordi gaven var dyr?Anonymous poster hash: f35c2...f4b Nei, ifjor fikk jeg to lyslykter til 10 kr stk, og i år fikk jeg lysholdere til 19 kr stk.. Selv ønsket hun seg en veldig spesifikk vin som hun fikk 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #186 Skrevet 28. desember 2014 Fikk en fake LV fra min mann. Problemet er at han ser på den hver dag, følger med på hvilken veske jeg bruker når jeg går ut, og sier typ sånt " ææh, min bortskjemte dame, går bare med fine vesker, hæ-hæ" I dag måtte vi til butikken, jeg tok lommeboka og mobilen ut av veska for jeg hadde et par ting inni den, var tung. Han så forskrekket på meg og bare " Du, gjem veska di, ellers vil noen knuse bilen og stjele den" Det lyser fra 1000 meters avstand at den er fake liker ikke fake varer jeg. Anonymous poster hash: 1ef84...961 3
Wonderbitch Skrevet 28. desember 2014 #187 Skrevet 28. desember 2014 Fikk en fake LV fra min mann. Problemet er at han ser på den hver dag, følger med på hvilken veske jeg bruker når jeg går ut, og sier typ sånt " ææh, min bortskjemte dame, går bare med fine vesker, hæ-hæ" I dag måtte vi til butikken, jeg tok lommeboka og mobilen ut av veska for jeg hadde et par ting inni den, var tung. Han så forskrekket på meg og bare " Du, gjem veska di, ellers vil noen knuse bilen og stjele den" Det lyser fra 1000 meters avstand at den er fake liker ikke fake varer jeg. Anonymous poster hash: 1ef84...961 Åå så flaut hva svarte du? Jeg fikk også en gave i år som jeg syntes det var litt vanskelig å holde maska når jeg ble spurt om jeg likte den. En koffert med parfyme i plastflasker formet som iPhoner. Lukter skikkelig Nilleparfyme. Så når giveren var på besøk og spurte hvordan den var, " har du den på deg nå?" hadde jeg bare lyst til å synke under jorden. Jeg tok den frem for at han kunne lukte selv, og han begynte å spraye genseren min for å sjekke om det var forskjell på de forskjellige flaskene. Har dusjet flere ganger siden da, men det lukter fortsatt. Oooh hjelp! 3
~white lady~ Skrevet 28. desember 2014 #188 Skrevet 28. desember 2014 (endret) Skrev i denne tråden i fjor husker jeg, da var jeg så heldig å få ei billig dusjsåpe i julegave av mamma. Hun har kanskje ikke så veldig god råd, men det er jo hyggelig å føle seg litt verdsatt. I år var gaven et par bomullshansker. Mannen min fikk en liten pakke med sjokoladeskeier fra henne(!?) han spiser jo ikke sjokolade engang. Jeg kan faktisk ikke huske èn eneste gang hun har klart å treffe med gavene sine. Helt greit at gaven ikke koster så mye, (selv om det er ironisk å se hvor mye hun legger ut for porto) men det å legge littegrann omtanke bak gaven til sin datter synes jeg ikke er for mye forlangt. Også hyggelig å høre fra min svigerinne som gav oss et gavekort på 200 kr i år igjen, at hun ikke gadd å styre med å kjøpe julegave til meg og mannen. Når man da kun får fem gaver på julaften (Ja, jeg vet det er mange der ute som ikke får en eneste gave, jeg bør egentlig være takknemlig til tross for de tusenlappene jeg har brukt og gåturene i regnvær for å finne noe som faller i smak hos de andre) frister det å droppe hele greia. Min mann er derimot omtenksom og gir meg en ordentlig gave, som regel noe jeg har ønsket meg. Endret 28. desember 2014 av ~white lady~
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #189 Skrevet 28. desember 2014 Fikk en fake LV fra min mann. Problemet er at han ser på den hver dag, følger med på hvilken veske jeg bruker når jeg går ut, og sier typ sånt " ææh, min bortskjemte dame, går bare med fine vesker, hæ-hæ" I dag måtte vi til butikken, jeg tok lommeboka og mobilen ut av veska for jeg hadde et par ting inni den, var tung. Han så forskrekket på meg og bare " Du, gjem veska di, ellers vil noen knuse bilen og stjele den" Det lyser fra 1000 meters avstand at den er fake liker ikke fake varer jeg. Anonymous poster hash: 1ef84...961 Så pinlig. Jeg vet ikke helt hva jeg ville ha gjort om jeg hadde fått noe sånt fra min mann. Bruker du den? Anonymous poster hash: 8f72e...5a0 2
Rosalie Skrevet 28. desember 2014 #190 Skrevet 28. desember 2014 Vi får alltid noe som havner i "Fretex-eska" fra tante og onkel hvert år. Vinglass med nisser malt på, etc. I år fikk vi en plastgreie til å oppbevare halve paprikaer i. Må jo bare flire. Ellers er det lite ræl under treet, altså. 1
Lucid Skrevet 28. desember 2014 #191 Skrevet 28. desember 2014 Fikk en sånn gavepakke med bodylotion og dusjsåpe.. Sånn sak som du kjenner lukta av før du en gang har åpna pakken. Sikkert fine greier, men jeg reagerer med utslett og blemmer av alt sånt med parfyme i. Må bruke en håndkrem fra apoteket med no' legemiddel-greier i hver gang jeg har vært på besøk hos noen og vasket hendene med såpa deres. Har så sensitiv hud at jeg holder på å dø hvis jeg bruker klær som har blitt vasket med annen type vaskemiddel og tøymykner enn det jeg er vant til.. Så det ble litt skivebom. Men det gjør seg godt til pynt da, for tubene var pene
skruf Skrevet 28. desember 2014 #192 Skrevet 28. desember 2014 Har en i familien som jeg mistenker bestiller mye gaver fra "Nytt&Nyttig"-katalogen, samt vinner endel på basar.... I år så fikk mannen og meg i fellesgave et gresselig stygt baderomsett! Ei avlang badegulvsmatte, og matchende matte til å ha foran og rundt doskåla. I rosa med noen blomster på, skikkelig grelle farger. Tror det kvalifiserer til noe av det fæleste jeg noensinne har sett innen interiør. Har ikke hjerte til å gi det videre til Freetex engang, så tror det havner på Sthans-bålet neste år. 1
fresia Skrevet 28. desember 2014 #193 Skrevet 28. desember 2014 jeg fikk godteri som hadde gått ut på dato og jeg liker ikke godteri engang! 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2014 #194 Skrevet 28. desember 2014 Husker jeg fikk en kokebok for barn (sånn 4-6 år) av bestevenninnen min da jeg var 19. Altså, hallo.. Av samme person fikk jeg året tidligere en badeand og en vaskeklut, da vi hadde bestemt oss for å LAGE gaver til hverandre det året.. Hun fikk en stor scrapbook med masse minner, som jeg kanskje hadde brukt to måneder på å sette sammen. Er som regel takknemlig for alt jeg får, men dette.. Nei. Anonymous poster hash: 2fa07...0c9 4
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #195 Skrevet 29. desember 2014 Min mann har ett familiemedlem som alltid sender dyre ønskelister, og dårlige gaver. I år kom en lang liste om hennes ønsker. Ingenting under 400 kr og mye som strekker seg til tusenlappen. Vi sendte hun og mannen en gave til ca 1200 kr, fikk et fuglebrett tilbake.. Anonymous poster hash: 7f00e...baa 3
Frøken Freidig Skrevet 29. desember 2014 #196 Skrevet 29. desember 2014 Men dere som er studenter og får gaver det er vanskelig å ta i bruk umiddelbart grunnet lite boareal eller utenlandsstudier - kanskje disse gavene faktisk er ment som mer langsiktige gaver? Da jeg var 18-25 og student fikk jeg ofte gaver av typen huslige greier, pynteting og annet dill. Særlig min mor og mormor ga slike gaver. Ikke noe jeg orket å drasse på tilbake til studiestedet, så det ble lagret i kjelleren hos mine foreldre. Syntes jo dette var kjedelig da. Men så var jeg ferdigstudert og fikk egen leilighet, og måtte innrede helt selv. Og da fant jeg plutselig fram igjen "dårlige" julegaver fra tidligere år. Da oppdaget jeg at jeg hadde både fine gjenstander å fylle hyller med, duker, skikkelig sengetøy, brødrister, kaffekanne, søte tekopper, julepynt.. Det kom godt med, og var som regel finere greier enn hva jeg hadde hatt råd til som helt nyetablert. Mye hyggeligere enn å bare hamstre upersonlige ting på IKEA. Så jeg tenker at noen givere gjerne har en plan med det - at de tenker på tjueåra som en fase hvor man samler og opparbeider seg diverse smått og stort til man én dag får sitt eget hjem. Spesielt den eldre generasjonen er nok vant til at det fungerer sånn. 8
romeosa Skrevet 29. desember 2014 #197 Skrevet 29. desember 2014 Jeg fikk maange glass som alltid, er ikke plass til flere nå 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #198 Skrevet 29. desember 2014 En lillebror (25 år) fikk en åpnet dvd av sin storesøster (36 år). Denne DVDen fikk hun selv i julegae i fjor, hvor lillebror også var Anonymous poster hash: a8db5...b29 3
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #199 Skrevet 29. desember 2014 Jeg har et familiemedlem som elsker å bestille ting fra Kina over ebay og hun gir alltid rundt tjue gaver til jul, alt sammen er sånne falske merkegreier, alt fra vesker til klær til parfymer til gadgets. I år fikk jeg to parfymer, en veske, noen klokker og klær. De er jo fine og sånt, men alt går i stykker nesten med det samme, så o stedet for å bare kjøpe en ordentlig presang, så får jeg masse dritt som jeg ender opp med å måtte kaste og det er like irriterende hver gang. Hun tror jo selvfølgelig at ingen skjønner at greiene er fake.Anonymous poster hash: 0f1d5...7d4 De samme varer får du i butikker i Norge til langt høyere pris. Smart å kjøpe rett fra Kina Gjorde det samme i år, den mest populære gaven i år kostet meg under 30 kr. I Norge tar de 260. Anonymous poster hash: 9acc9...976 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2014 #200 Skrevet 29. desember 2014 Men dere som er studenter og får gaver det er vanskelig å ta i bruk umiddelbart grunnet lite boareal eller utenlandsstudier - kanskje disse gavene faktisk er ment som mer langsiktige gaver? Da jeg var 18-25 og student fikk jeg ofte gaver av typen huslige greier, pynteting og annet dill. Særlig min mor og mormor ga slike gaver. Ikke noe jeg orket å drasse på tilbake til studiestedet, så det ble lagret i kjelleren hos mine foreldre. Syntes jo dette var kjedelig da. Men så var jeg ferdigstudert og fikk egen leilighet, og måtte innrede helt selv. Og da fant jeg plutselig fram igjen "dårlige" julegaver fra tidligere år. Da oppdaget jeg at jeg hadde både fine gjenstander å fylle hyller med, duker, skikkelig sengetøy, brødrister, kaffekanne, søte tekopper, julepynt.. Det kom godt med, og var som regel finere greier enn hva jeg hadde hatt råd til som helt nyetablert. Mye hyggeligere enn å bare hamstre upersonlige ting på IKEA. Så jeg tenker at noen givere gjerne har en plan med det - at de tenker på tjueåra som en fase hvor man samler og opparbeider seg diverse smått og stort til man én dag får sitt eget hjem. Spesielt den eldre generasjonen er nok vant til at det fungerer sånn. Da bør du jo vite at studenten har en plass å oppbevare det. Jeg hadde ikke mulighet for noe lager hos foreldrene mine og måtte ta med meg alt fra hybel til hybel. Mistet mye bra på den tiden. Andre ting igjen var ikke tidløse, eller var elektriske, slik at når jeg fikk kjøpt meg leilighet 15 år etter å ha flyttet hjemmefra som 19åring ville det vært utdatert. De julegavene jeg likte best som student var gavekort der hvor jeg fikk kjøpt pensumbøker, gavekort til frisør og til tannlegen. Anonymous poster hash: 6f102...281 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå