Gå til innhold

"Dårlige" julegaver.


ini

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Luer og votter med marihøner og regnbuestriper på når man er voksen og har nettopp flyttet for seg selv. 



Anonymous poster hash: 162cd...8b0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke å få parfymer, lotion og sånne ting, da jeg er veldig sensitiv og kan reagere på mye. Klær er jeg heller ikke så veldig fan av, liker å finne klærne mine selv :) Klager ikke altså, men bedre med gavekort så jeg kan finne noe jeg liker selv i så fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å være konkret i sine ønsker har jeg forstått. Min far slår på stortromma dersom ønskene er praktiske. Så trenger jeg noe praktisk rettes alltid det ønsket til han. Ellers er det alltid fint med gavekort og penger. Sminke eller kremer kun om det er noe jeg liker /bruker fra før. Hvis ikke gis det til venner/kastes. Svigers er generelt elendige på gaver. I jula fikk vi en dings til å rulle sushi med. Jeg seriøst hatet slikt krims krams som bare blir skapfyll.... i tillegg hadde svigermor strikka lue og skjerf i stiv, rød og kløende ull. Føler meg skikkelig lite takknemlig nå men jeg har fått mer og mer avsmak for å kjøpe bare for å kjøpe. Føler alle tinga kveler meg! Fikk forresten en sånn flette håret bok. Noen som ikke visste at vi har YouTube i 2015...

Anonymous poster hash: c09c7...fd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig å være konkret i sine ønsker har jeg forstått. Min far slår på stortromma dersom ønskene er praktiske. Så trenger jeg noe praktisk rettes alltid det ønsket til han. Ellers er det alltid fint med gavekort og penger. Sminke eller kremer kun om det er noe jeg liker /bruker fra før. Hvis ikke gis det til venner/kastes. Svigers er generelt elendige på gaver. I jula fikk vi en dings til å rulle sushi med. Jeg seriøst hatet slikt krims krams som bare blir skapfyll.... i tillegg hadde svigermor strikka lue og skjerf i stiv, rød og kløende ull. Føler meg skikkelig lite takknemlig nå men jeg har fått mer og mer avsmak for å kjøpe bare for å kjøpe. Føler alle tinga kveler meg! Fikk forresten en sånn flette håret bok. Noen som ikke visste at vi har YouTube i 2015...

Anonymous poster hash: c09c7...fd3

 

Var vel strengt tatt 2014  :fnise:

 

I familien min er det ingen tradisjon for å bytte ønskelister, noe jeg synes er litt dumt.. En periode ble det mye stygge klær/punger/smykker, men ettersom jeg har blitt eldre har jeg begynt å få litt mer ting jeg i det minste kan bruke, selv om jeg kanskje ikke ville valgt det selv. I fjor fikk jeg f.eks en julepynteting laget av stein og en gusjegrønn skål fra et merke jeg ikke husker hva heter, men som egentlig er veldig fint. Begge deler blir/vil bli brukt.

Anonymous poster hash: 35f69...ea1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var vel strengt tatt 2014 :fnise:

I familien min er det ingen tradisjon for å bytte ønskelister, noe jeg synes er litt dumt.. En periode ble det mye stygge klær/punger/smykker, men ettersom jeg har blitt eldre har jeg begynt å få litt mer ting jeg i det minste kan bruke, selv om jeg kanskje ikke ville valgt det selv. I fjor fikk jeg f.eks en julepynteting laget av stein og en gusjegrønn skål fra et merke jeg ikke husker hva heter, men som egentlig er veldig fint. Begge deler blir/vil bli brukt.

Anonymous poster hash: 35f69...ea1

:fnise: Sant det :P

Uff. Fikk også et random fat som kostet over 200 kroner. Du vet: i sånn serie som man liksom skal samle på. Ser ut som noe besteforeldrene mine har. Ikke helt min smak.

Anonymous poster hash: c09c7...fd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 2 år senere...
På 25.12.2013 den 13.20, ini skrev:

Jeg mener ikke å gjøre dette til en sutretråd om dårlige julegaver, men jeg trenger å få ut litt frustrasjon. Jeg tviler på at jeg er den eneste i verden som prøver å tenke "Hva ville **** likt å få? Hva trenger ****?" når jeg kjøper julegaver. Jeg prøver samtidig å være flink til å komme med flere gaveønsker når folk spør, for å unngå for mange tilfeller av bytting av gaver. Det jeg undres over er når folk ser fullstendig bort fra hva jeg ønsker meg, og kjøper noe jeg overhodet ikke vil ha/ønsker meg/trenger.

 

Det er ikke det at jeg ikke setter pris på at folk vil gi meg en gave, men når noen spør hva jeg ønsker meg, og ender opp med å kjøpe noe helt annet, da blir jeg egentlig litt oppgitt. Jeg studerer i utlandet, og kommer til å flytte mye de neste årene, og har sagt ganske klart og tydelig at dersom de ikke vil gi meg noe jeg trenger, vil jeg heller at de kan gi pengene til et veldedig formål, fordi jeg kan ikke dra med meg masse kokebøker og lanterner og nips i kofferten når jeg reiser.

 

Jeg prøver ikke å si at jeg forventer å få alt jeg ønsker meg, men jeg skulle så innmari ønske at folk heller kunne fulgt det jeg svarer når de spør.

 

Beklager - jeg høres fryktelig negativ ut nå, og burde egentlig bare være takknemlig for det jeg får, men jeg skjønner ikke helt hva motivasjonen for å spørre hva jeg ønsker meg er, når de likevel velger å gi meg noe helt annet.

Det er ikke lov å reagere gaver du for, du skal kun være takknemlig uansett hva du for. Om du i det hele tatt for noe,

Anonymkode: c1cd3...0be

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.8.2018 den 16.59, AnonymBruker skrev:

Det er ikke lov å reagere gaver du for, du skal kun være takknemlig uansett hva du for. Om du i det hele tatt for noe,

Anonymkode: c1cd3...0be

Ihvertfall om tanken er god. Men mange burde blitt flinkere til å tenke litt mer på hva mottakeren faktisk ønsker seg og trenger. Alt for mange gir bort unyttig skrot. Her tenker jeg også litt fra et miljøperspektiv. Bedre å gi noen en pose twist, røkelaks e.l. som blir spist opp, i stedet for masse ting som må lagres. 

Og jeg skjønner godt at ts som snart skal flytte fra utlandet ikke ønsker et stort flyttelass med unyttige ting. 

Endret av Thyra
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Blu ray-filmer, fra en venninne som VET at jeg ikke har noen blu ray-spiller. Jeg har derfor ikke muligheten til å få sett på filmene hun gir meg..         

Hun kunne vel gitt meg vanlige DVD-filmer da. Eller gavekort hos CDON eller noe, slik at jeg kan kjøpe de filmene jeg faktisk ønsker meg. 

Anonymkode: 8752b...4ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blu ray-filmer, fra en venninne som VET at jeg ikke har noen blu ray-spiller. Jeg har derfor ikke muligheten til å få sett på filmene hun gir meg..         

Hun kunne vel gitt meg vanlige DVD-filmer da. Eller gavekort hos CDON eller noe, slik at jeg kan kjøpe de filmene jeg faktisk ønsker meg. 

Anonymkode: 8752b...4ef

Hvis det er meg, gidder du å si fra? 

Anonymkode: cfa1a...9ea

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hvis det er meg, gidder du å si fra? 

 Anonymkode: cfa1a...9ea

Gir du blu ray-filmer til folk som ikke eier noen blu ray-spiller? :klo:

Hvorfor det?    

Anonymkode: 8752b...4ef

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Annonse

Jeg brukte ca 300 kr på gave til søstra til min brors ex, og hennes far.

Hun stå for å kjøpe inn fellesgave, og brukte 75 kr på gaven til meg, dette var en voksen dame på 45-50 år med godt betalt.

Jeg oppdaget dette ved tilfeldigheter, enten ved at jeg allerede visste pris eller måtte bytte.

Første gang jeg oppdaget var det fordi jeg måtte bytte størrelsen på genser, og så hu hadde kjøpt den på tilbud til 75 kr på hm (opprinnelig pris 149). da gikk begynte jeg bruke 200 kr på gave.

 

 

Gavene i seg selv var fine, men grunnen til at jeg reagere mest på var at alle fikk dyre og fine gaver utenom meg.

 

Jeg tror min mor jug på seg at det var hun som betalte for bursdag og julegaver, og det var aldri tilfellet, jeg brukte tusenvis av kroner i året på gaver til familien, som hun kjøpte for meg.

Anonymkode: c0d14...167

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fekk parfyme og eit relativt dyrt ullsett til jul eit år. 

Er jo i bunn og grunn, veldig fine gåver, men når eg er allergisk- har alltid vore allergisk, og det er frå mi eiga mor, byrja eg å lure litt- heh. 

Anonymkode: 54d3d...c2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år fikk mine tre søstre fine Kari-Traa-ullgensre og når jeg åpnet min gave fra samme mottaker var jeg veldig glad! For jeg regnet jo med at jeg fikk akkurat det samme! Men neida, jeg fikk en ullgenser fra et annet merke, da ble jeg skuffet da! Genseren var fin altså, det var ikke det, men det var sårt når vi satt i sofaen og de tre matchet og ikke jeg! Et annet år, fra samme giver som genserne, fikk vi ullsokker, igjen fikk de tre fra det samme merke, fargerike mønstre, mens jeg fikk et helt annet merke i brune og kjedelige farger...

Anonymkode: 5a0f2...c7f

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

On 10/10/2019 at 8:24 PM, AnonymBruker said:

Et år fikk mine tre søstre fine Kari-Traa-ullgensre og når jeg åpnet min gave fra samme mottaker var jeg veldig glad! For jeg regnet jo med at jeg fikk akkurat det samme! Men neida, jeg fikk en ullgenser fra et annet merke, da ble jeg skuffet da! Genseren var fin altså, det var ikke det, men det var sårt når vi satt i sofaen og de tre matchet og ikke jeg! Et annet år, fra samme giver som genserne, fikk vi ullsokker, igjen fikk de tre fra det samme merke, fargerike mønstre, mens jeg fikk et helt annet merke i brune og kjedelige farger...

Anonymkode: 5a0f2...c7f

haha wtf 

ifjor fikk jeg karitraa genser i en størrelse for liten. Fikk ikke bytte den. Nå har jeg den liggende et sted.. jeey. 

Anonymkode: 4b3c2...3ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2018 den 17.23, AnonymBruker skrev:

Blu ray-filmer, fra en venninne som VET at jeg ikke har noen blu ray-spiller. Jeg har derfor ikke muligheten til å få sett på filmene hun gir meg..         

Hun kunne vel gitt meg vanlige DVD-filmer da. Eller gavekort hos CDON eller noe, slik at jeg kan kjøpe de filmene jeg faktisk ønsker meg. 

Anonymkode: 8752b...4ef

Det var vel blu ray-filmene som var på tilbud, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

haha wtf 

ifjor fikk jeg karitraa genser i en størrelse for liten. Fikk ikke bytte den. Nå har jeg den liggende et sted.. jeey. 

Anonymkode: 4b3c2...3ef

Gi den til ein venninner som passer den, som utenompakke. Da er du fri den, og den kommer til nytte 😃

Anonymkode: 4b23e...b9b

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2019 den 16.22, AnonymBruker skrev:

Jeg brukte ca 300 kr på gave til søstra til min brors ex, og hennes far.

Anonymkode: c0d14...167

Det var en perifer relasjon 😅

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...