Gå til innhold

Da prøver vi igjen

Linemor

Anbefalte innlegg

Så koslig og se deg her inne. det er helt greit at du ikke legger igjen hilsner hele tiden da. er jo ikke alltid det blir til det.

det virker som om alt er i topp stand i magen og det er jeg veldig glad for. vi har bestemt jentenavn og nesten sikre på guttenavn. skal ikke skrive det da, for det er en liten hemmlighet, og det er jo kjent folk som leser her inne også. er jo uannsett ikke så lenge igjen nå.

det skal bli godt og få ut babyen da, men jeg gleder meg mest til og bli kvitt alle disse tankene om at h*n bare dør der inne uten at noen får gjort noe. men da kommer vel bare bekymringer for krybbedød, eller at det skal skje noe annet. men jeg håper det vil bli litt bedre.

i går begynte jeg og tenke på 17.mai og barnetog med barnevogn. endelig liksom, men så blir jeg redd for at jeg kanskje blir enda mer påminnet at det skulle vært en til der. i liten dress og med is i hele fjeset. kanskje alle høytidene blir like vansklige som første gangen uten Ulvhedin, fordi det nå vil være en som hele tiden minner meg på hva som har manglet hele tiden. men kanskje vil hode mitt bli fylt med litt lystigere tanker. alt man ikke har gjort før, eller kan si hvordan blir er jo litt skummelt, så det kan hende alle disse bekymringen ikke slår til.

men uannsett bekymringer og triste tanker så gleder jeg meg veldig til snart å få hilse på den nye som kommer. blir spennede og plutslig bli en til. ett helt nytt lite menneske og bli kjent med. det er egentlig rart at man kan elske noen man ikke vet hvem er enda. men det er vel ett lite priviligelium ved og bli mamma, og kjenne små spark i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Savnet etter Ulvhedin vil nok alltid være der...

Men jeg er helt sikker på at alt vil bli lystigere når du får hilse på denne babyen :wink: Mange bekymringer og dumme tanker vil nok stadig dukke opp. (Jeg kan ennå ikke legge meg om kvelden uten å forvisse meg om at Lillepia puster) Men etterhvert slapper man mer av enn i begynnelsen.

Forstår veldig godt at det er tungt på slutten nå. Håper virkelig ikke du får mer ryggvondt o.l. Men nå er det ikke lenge igjen, så rug det du er god for! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Ville bare stikke innom deg for å si at jeg tenker på deg og håper du har det bra. Jeg er spent på navnet når den tid kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann Murmel og trulselinemor.

nå har jeg kommet hjem fra jordmor. BT har steget enda litt til, ikke bra. og spor av protein i urinen, men for lite til at det betyr noe enda, og ikke mer merkbart med vann i kroppen. men jeg skal til ekstra kontroll på mandag.

har fått beskjed om og ligge masse i helgen og ikke gjøre noe mer fornuftig enn og slappe av. så da er det bare og krysse fingrene for at fødseln skal starte av seg selv og at det ikke blir noen svangerskapsforgiftning, for det trenger jeg da ikke. det eneste som er "posetivt" med det er jo at da blir jeg satt igang.

men ellers så virker alt bra med babyen og det er jo fint. men hodet er ikke kommet noe legner ned, og den virker like avslappet som sist så den stresser ikke med å komme ut enda.

nå skal jeg titte litt her inne, så får jeg vel gå opp i senga en tur, har nesten ikke sovet i natt, så det er jo greit nå, men det blir kanskje litt kjedligere utover i helga, hvis jeg ikke er veldig trøtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Linemor! lenge siden jeg har tittet innom deg. er så fint at det har gått bra og du har kommet så langt, nå må du bare stelle pent med deg selv og den lille til tiden er inne. Håper at BT blir bedre og at du ikke får svangerskapsforgiftning eller noe. Lykke lykke til med de siste ukene! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt at de følger deg nøye opp nå! De tar vel neppe sjangsen på at du skal gå for lenge med høyt blodtrykk.

Nå er du jo også så langt på vei at det ikke gjør så mye om fødselen blir satt igang. Vet du forresten om de i såfall prøver naturlig eller om det blir keisersnitt?

Da blir det vel ei veldig rolig helg på deg :wink:

Ta vare på deg selv! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for hilsner murmel og Madden.

jeg regner med at hvis det ikke blir fort store forverringer så skal jeg føde normalt. selvom jeg nesten ønsker meg keisersnitt hvis de må sette meg igang. men det går jo bra uannsett. det eneste som er litt skummelt med å bli satt i gang er jo at det kan gå så fort så man ikke rekker og gradvis og tåle smertene og det er vel sånn at epidural kan hemme riene og da er jo det litt dumt og. men så lenge jeg får en liten helt frisk og sprell levende liten jente eller gutt med meg hjem så får det heller gjøre vondt.

er veldig spent på mandagen. håper at ting ikke er verre og at fødselen bare kan starte snart så slipper jeg noe mer tull med det.

er ikke like lett og ligge like mye hele tiden. lå mye på torsdag men mindre i går, men det går veldig rolig. driver ikke med noen store tuing nå, så jeg håper det går bra.

nå har ungen prøvd og skremme vette av meg. var ganske stille i hele går, fikk liksom bare litt bevegelse en sjelden gang, og jeg måtte dytte og overtale den der inne i nesten en og halv time i dag før den gadd og gi livstegn fra seg. jeg blir jo helt ødelagt jeg. ser bare for meg at den dør der inne og at ingen får gjort noe. men det skal jo uannsett ikke være sånn i så mange flere uker nå.

de siste dagene har jeg vel knapt hatt en eneste kynner heller så nå tror jeg det stopper helt opp her, hehe.

pcen min er nede for tiden da, så jeg får ikke sittet så mye på nett heller, men men. nå låner jeg sambo sin for han er og tar en kaffekopp oss en kompis, så skal han handle for meg etter det.

da skal jeg titt litt rundt på formuet jeg så kommer eg nok innom igjen i morgen eller kveld for da regner jeg med at pcen min har fått nytt liv. ellers får alle ha en fin helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, da var enda en kontroll unnagjort. det er bare BT som har steget, det andre forholder seg som før. men fordi BT stiger hele tiden skal jeg på ny kontroll på sykehuset til onsdag. så da får jeg vel en ny UL så vi ser hvordan den lille har det.

hvis det ikke er tegn til at den trenger og komme ut nå, så blir det vel bare BTmedisiner på meg, og da vil jeg heller ha h*n ut jeg da. er ikke noe glad i å måtte drive og ta tabletter, spesielt ikke når jeg er gravid, men men jeg har ingenting jeg skulle ha sagt i den sammenhengen heller så da.

får bare krysse fingrene for at ting skjer av seg selv da. men det har fungert dårlig hittil.

så da får jeg bare belage meg på lange dager jeg stort sett må tilbringe i senga og bare slappe av. er jo godt og slippe og stresse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stund siden jeg har vært innom her nå. Synd at du har problemer med blodtrykket da. (Men det er ikke noe unormalt så langt uti svangerskapet....)

Tror du ikke trenger å være redd for tabletter. Har selv gått på det noen måneder nå, og alt ser veldig bra ut.

Men jeg håper selvfølgelig du slipper. :)

Ha en flott uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk sirka. jeg regner vel ikke med at det er farlig, men jeg syns det er dumt, da hadde det vært bedre med ett lite spark for å få i gang fødselen. er bare ti dager til termin så det er jo ikke for tidlig og komme men men.

er kjedlig hvis jeg må brukte tabletter for bt til 6.januar og så må de sette meg igang uannsett liksom. da kunne de ha spart seg de tablettene og meg og babyen de ukene. men de har sikkert sine regler og følge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei Linemor! Skriver ikke så ofte her hos deg, men er inne og leser jevnlig. Ville bare legge fra meg en liten hilsen i dag og ønske en fin Luciadag og god førjulstid. Nå er det ikke lenge igjen til den store dagen! Og det er ikke julaften jeg snakker om, men dagen når :babysmokk: kommer!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk hulderjenta. er alltid koslig med en liten hilsen.

ikke at julestemningen er på topp i dag, men den blir vel bedre. er bare sliten og slapp i dag. og har masse kynnere i perioder, men så glir de over uten og bli noe mer. og nå begynner jeg og få vondt i hodet, og det er helt sikkert fordi jeg er sliten og jeg merker det sikkert ekstra godt fordi jeg vet at jeg ikke skal ha det nå.

men det går fort til onsdag og da ser sikkert alt kjempe fint ut der inne. så jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet, jeg ikke har, i tre fire uker til. men ikke en dag lenger enn jeg må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forstår veldig godt at du er utålmodig etter få få den lille ut nå! Håper virkelig at du slipper å gå på overtid.

Jeg trodde ikke det var vanlig å sette gravide på BT-medisin når det er så kort tid igjen. Men hva vet vel jeg :roll: Det er kanskje større risiko ved å starte en fødsel, selv om babyen er moden nok til å komme ut?

Du får nå bare prøve så godt du kan å være tålmodig og rolig :wink: Prøver du saft/sukker når babyen er stille for lenge? I følge siste bladet Gravid, skal man etter å ha drukket ett glass saft kjenne mer enn 3 spark den neste halvtimen. Hvis ikke bør man ringe sykehuset! :sjokk: Jeg ble nesten vettskremt da jeg leset artikkelen. Men jeg merker at sukker hjelper på aktiviteten da :wink:

Ønsker deg ei fin uke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei murmel. nei saft hjelper ikke i det hele tatt, og jeg har også lest det. men samtidig vet jeg at det er mye fostervann noe som kan gjøre at det er vanskliger og kjenne bevegelsene, så jeg skal liksom ikke bekymre meg for mye da, men det er ikke så lett alltid. i kveld har det heldigvis vært litt små bevegelser innemellom, så da er det litt lettere.

jeg syns også at det er rart at de heller behandler BT nå, det er liksom bare 8dager til termin til onsdagen, jeg kommer nok til å spørre de hvis de setter meg tabletter. kan hende de velger og se om BT blir enda høyere og da heller setter igang, jeg vet liksom ikke helt, men det gjør vel ikke de heller før de har skjekket alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ja, jeg kjenner at jeg er litt opprørt i magen. så jeg er veldig spent. kjente en del små spark når jeg la meg i går så det er nok liv der inne. så da blir det bare spennede og se hvordan det ser ut i det store og hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse:

:o sånn tror jeg at jeg så ut når legen istad fortalte meg at jeg hadde to cm åpning. hehe. så da kunne jeg bare reise hjem og vente på at det skal bli litt mer action. kjenner jo bare litt små kynnere nå og da, så det går fort noen dager til tenker jeg. men legnen mente at lille julaften ble det nok ikke. og det har jeg ikke noe i mot.

de regnet ut vekten til ca 3000g nå, så da blir det akkurat passe baby om noen dager, håper jeg.

de mente at det ikke var noe fare for at det kom til å utvikle seg til svangerskapsforgiftning nå, men var det noe så måtte jeg si i fra. så nå er jeg i bedre humør enn på lenge. hehe.

er sliten selvfølgelig men nå trenger jeg ikke være så redd hele tiden. og babyen hadde masser av fine bevegelser og alt er bare velstand.

(går det over helga uten at det har kommet noen så er vel alt bare dritt igjen da men.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastiske nyheter! :hoppe:

Tenker nok du holder nurket ditt i armene snart, jeg.. :hjerter2:

Det blir spennende å følge med i dagboken din de neste dagene.

Lykke til da, Linemor! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...