Gå til innhold

Er eldre menn bedre i senga?


Gjest Summers

Anbefalte innlegg

Ut fra det høyst urepresentative utvalget jeg har erfaring med kan jeg si at det er umulig å si.

Jeg har hatt en 19-åring som elsket som en gud og en meget følsom 28-åring og en stødig og sterk 43-åring. Felles for dem alle var at de brydde seg om mitt velvære, fikk meg til å føle meg elsket, vakker og trygg og ønsket å tilfredsstille meg. Deres egen tilfredsstillelse kom som følge av dette.

De dårligste jeg har hatt har vært i alderen 23 til 53, alle med det til felles at de i beste fall ville gjøre det godt for meg, men uten peil på hvordan man håndterer en kvinne og en kvinnekropp. En kommenterte også at jeg spiste for mye sjokolade og ikke trente nok, en dødare når man ser helt grei ut. Med alle var det tydelig at de kunne bli sure om ikke de fikk dyppet den, så i grunnen rakk det med noen få minutters samleie. Ble det blowjob, var de svært fornøyde, men altså ingen signaler om å ville gjøre det godt for meg.

Alder spiller liten rolle, erfaring spiller en viss rolle, men viktigst av alt er viljen og evnen til å se kvinnen som et individ og gjøre det godt for henne, uansett hva man måtte like.



Anonymous poster hash: f9687...160
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, men du virker ikke å interessert i å ta til deg svarene. Du spør om eldre menn er bedre, mange svarer ja og hvorfor, og så bare krangler du på det.

Jeg er en voksen kvinne som vet hva jeg liker, og min erfaring er at det er større sannsynlighet for å finne det jeg er ute etter hos eldre menn enn hos de som er yngre.

Anonymous poster hash: 94b64...f12

Eh, jeg tror ikke du har forstått hvordan diskusjoner fungerer. Det er ikke sånn om en person kommer med et argument så må den andre personen akseptere argumentet. Samme når en person kommer med en konklusjon så trenger heller ikke den andre personen akseptere konklusjonen. Selvsagt debatterer jeg ikke med deg for du sier bare "min erfaring er at menn er bedre", det går ikke an å diskutere, så sånn sett bidrar du med fint lite. Hadde du derimot sagt konkret hva mennene dine har brukt over 20 år på å lære slik som Hoot hadde ting gått bedre.

Men vi stopper metadiskusjonen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du derimot sagt konkret hva mennene dine har brukt over 20 år på å lære slik som Hoot hadde ting gått bedre.

Men som Hoot sa, det er ikke så konkret som du vil det skal være. Det er nyanser, fingerspissfølelse og evnen til å lese partner. Og evnen til å få en kvinne til å føle seg trygg, ivaretatt og begjært, for å føye til en ny ting fra meg.

Anonymous poster hash: 94b64...f12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men som Hoot sa, det er ikke så konkret som du vil det skal være. Det er nyanser, fingerspissfølelse og evnen til å lese partner. Og evnen til å få en kvinne til å føle seg trygg, ivaretatt og begjært, for å føye til en ny ting fra meg.

Anonymous poster hash: 94b64...f12

Og som jeg sa til Hoot, jeg kjøper det med at de er bedre på vals, osv. Så diskuterer jeg de andre tingene som er litt mer konkrete og kan diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine topp tre sexpartnere dømt på generelt grunnlag:
1. 11 år eldre
2. jevngammel
3. 4 år eldre

Eldre menn er best i senga.



Anonymous poster hash: cc46f...dcf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Du sier jo ifra til sexpartnerne dine, med unntak av de du bare har sex med en gang. Da burde vel gåde de eldre og yngre sexpartnerne dine trykke/slikke der du liker det. Det er ikke slik at de flere ganger gjør samme feilen.

Det tar ganske lang tid å lære en opp, det er ikke bare å "si ifra". Man må gi ørten komplimenter for hver positivt formulerte rettelse, og kan bare ta opp noen småting en gang iblant når det faller seg litt naturlig, for ødelegger man selvtilliten hans i senga så er man iallefall garantert dårlig sex. Jeg har vært sammen med noen i årevis og lært dem utrolig mye uten at de har blitt bedre enn de beste jeg har hatt - det er ikke alt som kan læres bort. Kanskje man i læringsprossessen til og med mister litt av det som gjør bra sex, det blir noe forutsigbart, maktbalansen blir litt skjeiv osv.

Det er noe over det at han bare vet. Når sexen er helt fantastisk med en gang, man føler man har intens kjemi og han introduserer nye ting, overrasker og imponerer fra første stund, og etterpå er man bare enda mer forelsket og kåt og glad.

Mot at man ligger og teller takplater under slikkingen, og må starte den møysommelige jobben med å lære opp.

Du ser vel den?

Dersom du ikke skjønner det selv når du snur det til å tenke blowjobs, og mener at det bare er å peke og vise litt så blir alle kvinner en superhelt til å suge på 1-2-3, så har vi veldig forskjellige utgangspunkt og du vil aldri skjønne greia. Og kanskje heller aldri bli ordentlig god i senga.

Det er sikkert derfor du ikke skjønner greia med eldre menn heller, og mener at alle argumentene for det er så vage. Det er fordi din terskel for hva som er god sex er lav, og den inkluderer ikke alle kriteriene mange andre av oss har - for du skjønner rett og slett ikke at alt dette du synes er lite konkret er veldig viktig for fantastisk sex.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kommenterte også at jeg spiste for mye sjokolade og ikke trente nok, en dødare når man ser helt grei ut.

Anonymous poster hash: f9687...160

Kanskje ikke en kommentar du ønsket å høre, men synes den var helt grei. Fyren ønsket en med strammere kropp og sa ifra. Så fikk du mulighet til å forbedre deg og om du ikke gjorde det så kunne han heller finne en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ganske lang tid å lære en opp, det er ikke bare å "si ifra". Man må gi ørten komplimenter for hver positivt formulerte rettelse, og kan bare ta opp noen småting en gang iblant når det faller seg litt naturlig, for ødelegger man selvtilliten hans i senga så er man iallefall garantert dårlig sex. Jeg har vært sammen med noen i årevis og lært dem utrolig mye uten at de har blitt bedre enn de beste jeg har hatt - det er ikke alt som kan læres bort. Kanskje man i læringsprossessen til og med mister litt av det som gjør bra sex, det blir noe forutsigbart, maktbalansen blir litt skjeiv osv.

Det er noe over det at han bare vet. Når sexen er helt fantastisk med en gang, man føler man har intens kjemi og han introduserer nye ting, overrasker og imponerer fra første stund, og etterpå er man bare enda mer forelsket og kåt og glad.

Mot at man ligger og teller takplater under slikkingen, og må starte den møysommelige jobben med å lære opp.

Du ser vel den?

Jeg ser faktisk den, når det blir veldig mange kommentarer å gi.

Dersom du ikke skjønner det selv når du snur det til å tenke blowjobs, og mener at det bare er å peke og vise litt så blir alle kvinner en superhelt til å suge på 1-2-3, så har vi veldig forskjellige utgangspunkt og du vil aldri skjønne greia. Og kanskje heller aldri bli ordentlig god i senga.

Nja, spør jentene på KG om hvor mange som er gode til å suge så får du sikkert ja til svar fra alle som har sugd en stund og liker det. "Jævel til å gi blowjob". Og kanskje stemmer det også, kanskje er det ikke like vanskelig å gi blowjob som å gi jenta god sex.

Det er sikkert derfor du ikke skjønner greia med eldre menn heller, og mener at alle argumentene for det er så vage. Det er fordi din terskel for hva som er god sex er lav, og den inkluderer ikke alle kriteriene mange andre av oss har - for du skjønner rett og slett ikke at alt dette du synes er lite konkret er veldig viktig for fantastisk sex.

Kan sikkert gå med på den også, at jeg har lavere terskel for god sex. Men tror ikke det er så relevant for spørsmålet er jo om eldre menn gir bedre ligg ikke om eldre kvinner gir bedre ligg. Jeg er kanskje ikke veldig kravstor, men det kan jo fortsatt jentene jeg har vært med vært?

For alt jeg vet har de hatt 40 årige elskere siden de var 16. Og jeg synes jentene jeg har vært med har vært fornøyd, kanskje har de hatt bedre ligg, kanskje ikke, det vet jeg ikke, men jeg er ikke verre enn at de fortsetter med meg og det normale er vel å ha en partner som er omtrent på samme alder, det er ikke flertallet av 20 åringer som utelukkende er med 40 åringer og det viser vel at alder kanskje ikke er så viktig?

Igjen jeg har ikke lyst til å krangle, har ingen behov for å forvrenge fakta, jeg ønsker bare å diskutere.

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, men her er vi nok forskjellige. Greit med trygghet og alt det der, men når jeg rangerer hvem som er mest attraktive så er det på utseende og det gjør nok de fleste andre(ref hvem som får mest oppmerksomhet av menn). Og begynner faktisk å lure på om du er kvinne når du kommer med dette med "subtile signaler" og "stolt over egen mandighet", det er jo et stikk mot de som velger de pene jentene over de ikke-pene jentene.

:-)

I mine øyne avslører du at ikke har knekket koden enda. Unge mennesker kan være svært vakre. Men de mangler ofte noen helt grunnleggende evner innen kommunikasjon som bare kan opparbeides ved å ha smakt på livet over år. Kunsten er å forføre den flotteste kvinnen på en slik måte at hun tror det var hun som forførte deg.

Det handler om å gi kvinnen det store rommet hun trenger for å få plass og aksept for hele seg og sin seksualitet. Hun kan få være den dominerende, hvis det er det som gjør ting for henne. Eller hun kan få være den underlegne, bare hun evner å gi seg over. Men uansett hvem hun er, skal hun få plass til sine spesialiteter. Ting som ofte går under kategorien fysj og æsj her inne. La henne få dette rommet og hun vil finne sitt seksuelle hjem der hun kan vise sitt fulle seksuelle "jeg". Og det, unge mann, vil du ikke glemme så lett. For det kan være en svært overveldende opplevelse.

Og når det skjer, blir man jo konge på haugen. Man blir ettertraktet som seksualpartner hos de kvinnene som vet hva de vil og som ikke vil bruke tid på opplæring, slik det ble nevnt tidligere i tråden her.

Nå sier ikke jeg at alle menn på min alder har knekket denne koden. Men jeg er overbevist om at man skal ha levd en stund for å skjønne dette spillet i alle dets faser. Og så må man ha en genuin interesse for samspillet, slik at man vil benytte nødvendig energi for å forstå det.

Det holder ikke å være full av ungdommelig energi, hvis man ikke vet hvordan man skal kanalisere denne energien. Jeg er 50 år og har ingen problemer med å "holde" i flere timer i strekk. Og det kan faktisk være nødvendig, for noen kvinner kan være rimelig ustoppelige når de først har fått smaken på ekstasen. Og for min del er det aller beste å kjenne på tenningen - lenge - og det går fint når hun så til de grader forer denne tenningen med sin konstante tørst på ekstasen.

Anonymous poster hash: 90f95...bc7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke en kommentar du ønsket å høre, men synes den var helt grei. Fyren ønsket en med strammere kropp og sa ifra. Så fikk du mulighet til å forbedre deg og om du ikke gjorde det så kunne han heller finne en annen.

En mann som sier sånt og som selv har en tåpelig liten rumpe og er tynn som en flis, ikke har peil på hva det er som gjør at en kvinne får orgasme og som bare er opptatt av sin egen utløsning, er ikke grei. Han er overfladisk og egoistisk. Og ja, han burde finne seg en annen, men han kan glemme å få noe langvarig forhold til en kvinne før han skjerper seg.

Anonymous poster hash: f9687...160

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mann som sier sånt og som selv har en tåpelig liten rumpe og er tynn som en flis, ikke har peil på hva det er som gjør at en kvinne får orgasme og som bare er opptatt av sin egen utløsning, er ikke grei. Han er overfladisk og egoistisk. Og ja, han burde finne seg en annen, men han kan glemme å få noe langvarig forhold til en kvinne før han skjerper seg.

Anonymous poster hash: f9687...160

Ingen kler bitterhet så kvitt deg med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne avslører du at ikke har knekket koden enda. Unge mennesker kan være svært vakre. Men de mangler ofte noen helt grunnleggende evner innen kommunikasjon som bare kan opparbeides ved å ha smakt på livet over år. Kunsten er å forføre den flotteste kvinnen på en slik måte at hun tror det var hun som forførte deg.

Det handler om å gi kvinnen det store rommet hun trenger for å få plass og aksept for hele seg og sin seksualitet. Hun kan få være den dominerende, hvis det er det som gjør ting for henne. Eller hun kan få være den underlegne, bare hun evner å gi seg over. Men uansett hvem hun er, skal hun få plass til sine spesialiteter. Ting som ofte går under kategorien fysj og æsj her inne. La henne få dette rommet og hun vil finne sitt seksuelle hjem der hun kan vise sitt fulle seksuelle "jeg". Og det, unge mann, vil du ikke glemme så lett. For det kan være en svært overveldende opplevelse.

Og når det skjer, blir man jo konge på haugen. Man blir ettertraktet som seksualpartner hos de kvinnene som vet hva de vil og som ikke vil bruke tid på opplæring, slik det ble nevnt tidligere i tråden her.

Nå sier ikke jeg at alle menn på min alder har knekket denne koden. Men jeg er overbevist om at man skal ha levd en stund for å skjønne dette spillet i alle dets faser. Og så må man ha en genuin interesse for samspillet, slik at man vil benytte nødvendig energi for å forstå det.

Det holder ikke å være full av ungdommelig energi, hvis man ikke vet hvordan man skal kanalisere denne energien. Jeg er 50 år og har ingen problemer med å "holde" i flere timer i strekk. Og det kan faktisk være nødvendig, for noen kvinner kan være rimelig ustoppelige når de først har fått smaken på ekstasen. Og for min del er det aller beste å kjenne på tenningen - lenge - og det går fint når hun så til de grader forer denne tenningen med sin konstante tørst på ekstasen.

Anonymous poster hash: 90f95...bc7

Takker for et godt innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

Igjen jeg har ikke lyst til å krangle, har ingen behov for å forvrenge fakta, jeg ønsker bare å diskutere.

Bra, jeg vil ikke krangle jeg heller, men jeg innser at innlegget mitt kan oppfattes litt krast og er imponert over at du ikke glefset tilbake.

Men jeg mener bare dønn ærlig at det er fullt mulig at "you just don't get it".

Vi er jo noen her som har prøvd å forklare deg hva som skiller menn fra gutter i senga, og du ser ut til å kun akseptere konkrete ting som ren teknikk, men har ikke særlig forståelse for alle de mer abstrakte elementene i det. Og det abstrakte er 90% av det spør du meg. God sex ligger i hodet.

Du har rett i at de fleste velger partnere på sin alder, men nå går jo ikke alle jenter kun etter hvem som er best i senga heller. Hadde de gjort det så hadde 18 år gamle gutter hatt et kjempeproblem.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen kler bitterhet så kvitt deg med det.

Ingen kvinne setter pris på forslag til forbedringer. En god elsker er en som får en kvinne til å føle seg vakker, og en kvinne som føler seg vakker, er selv en god elsker.

Anonymous poster hash: f9687...160

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen kvinne setter pris på forslag til forbedringer.

Anonymous poster hash: f9687...160

Vet ikke om det er noe å være stolt over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Variasjonen mellom menn er naturlig nok større enn variasjonen mellom aldersgrupper. Det er et større spenn fra en 25 åring til en annen enn fra enn gjennomsnittlig 25-åring til en gjennomsnittlig 40-åring.

Men hvis vi uansett skal påpeke fordeler/ulemper som kommer med alder, så er det klart det er noen. Men det er nesten umulig å diskutere rent seksuelle "egenskaper" uten å egentlig ta for seg fordelene ved å date en eldre mann generelt, enten det er casual, som elskere eller i et forhold.

Det jeg kan si er, i punktformat:

- Vant til feminin energi. Voksne menn er mer vant til kvinner og være rundt dem. Jo lenger man har hatt en eller flere kvinner i sitt liv, jo mer er man komfortabel. Det er lettere å være fysisk, legge en arm rundt livet hennes, vite hvordan man skal ta på henne.

- Trygghet. Det er mange tråder på KG hvor kvinner stresser over ulike ting som er pinlig eller de ikke vet om menn tolererer. Alt fra å ha fjertet foran ham, mensenblod i senga, inngrodde hår, strekkmerker og cellulitter til analsex gone wrong. Kvinner vet at menn er mer tolerante enn oss så lenge sex er i bildet, men det er like fullt et faktum at kvinner opplever et visst press på å være delikate, rene og feminine til enhver tid. Alt dette føler jeg er langt mindre "krise" foran en voksen mann. Når han har vært gift i 15 år med en kvinne som har poppet ut tre barn så har han sett mer enn meg.

- Ren teknikk. Der er jeg enig med Summers at det er ikke nødvendigvis en kurve som vokser eksponensielt helt ut. Talent og erfaring vokser mye bråere fra 0 partnere til 5 enn fra 5 til 10. Men sett i det lys at menn generelt mister jomfrudommen og blir seksuelt aktive noe senere enn kvinner, kombinert med det faktum at det skal MER til å tilfredsstille en kvinne, så kan man se det slik at erfaringen en mann har oppnådd innen 40 er viktigere for en kvinne enn erfaringen en kvinne har nådd innen 40. Så lenge en har hatt partnere som gir feedback så kan en mann ha lært seg å "perfeksjonere" oralsex i løpet av de siste ti årene.

- Tar charge. Min erfaring er at voksne menn er mindre redd for å være dominante, løfte en kvinne opp og bære henne inn på soverommet, virkelig ta charge. Det er selvsagt forskjell på hva en kvinne ønsker, men som regel kan man lese dette av hennes kroppspråk og av kjemien. En kvinne som er tiltrukket av en eldre, maskulin mann er mer tilbøyelig til å ville ha det samme i sengen.

- Leser kvinner bedre. Dette er en viktig en. Yngre menn er mer tilbøyelige til å "anta" fenomener, eller følge oppskrifter for hvordan de skal sjekke opp en kvinne eller hva de skal gjøre seksuelt. Med en voksen mann har han vært gjennom ett og annet og kan lese hva en kvinne trenger bedre. Jeg har ingenting imot å forklare en mann hva som fungerer best for meg, men det er klart det kan være noe distraherende å hele tiden måtte dytte hodet, et bein eller si lenger opp, lenger ned, nei andre veien.

Har hatt en kjæreste på 26 som var god på noen av disse tingene. Men jevnt over ser jeg det mer hos godt voksne menn.

Det er likevel ikke magi, bare komponenter som er resultat av erfaring.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes at eldre menn er bedre når det kommer til engangstilfeller, men yngre er lettere å lære opp slik man vil ha det i lengden. Men som sagt tidligere, dette er generaliseringen. Jeg har hatt dårlig sex med en dobbelt så gammel, og god sex med en som var 22. Og da med god og dårlig sex, så mener jeg hovedsakelig hvor flinke de er til å samspille og hva de kan og har "trent på".

Eldre mannfolk med erfaring er vel flinkere til å lese kvinnekroppen...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hooty McOwlface

- Trygghet. Det er mange tråder på KG hvor kvinner stresser over ulike ting som er pinlig eller de ikke vet om menn tolererer.

Ikke minst så er det mange tråder her hvor smågutter klager over kvinners strekkmerker, utrente kropper, slappe fitter, rare rumper, cellulitter, hårvekst, lukt osv.

Det er vel et forsøk på å trykke ned kvinner sånn at man kan heve seg litt over dem, eller en påminnelse om at dersom vi har tenkt å få oss noe av disse ufattelig kjekke, trente unge guttene så må vi virkelig legge oss i selen for å se bra ut.

I stedet fungerer det jo som en ren reklameplakat for å aldri knulle noen under 35 år.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hell no. Er 19, har hart sex med en på 34.. Han hadde ikke mye å bidra med i forhold til min nåværende kjæreste på 24.



Anonymous poster hash: 2c672...488
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...