Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok

*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Gjest Neferet

Yay, mer beredskap! :strix:

Kjøpte etter anbefalningene: pinnenr 6, og to nøster totråds merinoull. Beige, tror jeg det ble. Vet ikke kjønn enda, og jeg er jaggu ikke så ivrig på at alt skal være rosa og blått heller. Lekte med tanken på å strikke et teppe med rosa OG lyseblå striper kun på pur faen, men da satt Mannen ned foten og mente at det fikk da være måte på hvor estetisk forjævlig den trassen min skulle bli. :ler:

Jeg synes den estetisk forjævlige trassen hørtes festlig ut jeg! :fnise:

Jeg egner meg ikke til innkjøp av barneklær heller jeg, ei venninne av meg holdt på å :daane: da jeg kjøpte skjelettpysj til fadderbarnet vårt da han var ett år gammel :ler: Riktignok var den altfor stor og passer nå, et år senere, men han elsker den! Men sånt passer seg ikke å kjøpe til små barn ble jeg fortalt... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi kjøpte forøvrig to svarte bodyer til tvillingene til broren til Mannen da de var under året gamle. Tror det stod "Headbanger" på den ene og var en hodeskalle på den andre eller noe sånt. Det gikk rett hjem da, foreldrene laga sånne pipelyder når de pakka dem opp. :ler:

(OMG! Kanskje vi kan arve dem nå!?)

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kan eller ikke kan kjøpe sånt avhenger veldig av foreldrene, tror jeg :ler:

Probat har så mye kult! :nigo:

1800652.jpg

Vi har denne, mest på grunn av det som står bakpå :ler:

1802739.jpg

1802739_1.jpg

100049.jpg

Endret av Tekola
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaah, elsker Probat! Kjøpte råkkenråll fiskeboll-bodyen til et vennepar før jul, faktisk. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Neferet

:ler: Jeg er helt enig med dere, ting avhenger nok mye av foreldrene. Min venninne som mente det ikke passer seg var ikke mor til fadderbarnet altså, bare så det er sagt. ;)

Vi kjøpte denne da ei venninne fikk barn, hun skrattet høyt!! Dumme linken gikk ikke til den riktige, I'll be back ;)

Endret av Neferet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Jeg elsker sånne klær. Skjelettpysj hørtes fantastisk ut! :ler:

Smart å strikke diagonalt, tro så herlig det er når det blir smalere og smalere mot slutten! Jeg trodde aldri jeg skulle bli ferdig med teppet, jeg. Faktisk så ble det ferdig bare et par dager før lille kom til verden, hun kom nesten to uker før termin!

Er ingen racer på hekling jeg heller. Dessuten fikk jeg jo en baby. Såe... Bestemor hekla kanten. :sjenert:

Har ingen konkrete garnalternativer til teppet, jeg blir like forstyrret hver gang jeg skal strikke noe med et annet garn og må begi meg ut i garnvektverden. Det er så flott at det fins ETT felles system i hele verden for det der. NOT :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så mye fint å strikke til de små :hjerte: men jeg eier ikke tålmodighet eller talent. Begynte å strikke et teppe da 3 åringen min lå i magen,det ble aldri ferdig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Jeg elsker sånne klær. Skjelettpysj hørtes fantastisk ut! :ler:

Smart å strikke diagonalt, tro så herlig det er når det blir smalere og smalere mot slutten! Jeg trodde aldri jeg skulle bli ferdig med teppet, jeg. Faktisk så ble det ferdig bare et par dager før lille kom til verden, hun kom nesten to uker før termin!

Er ingen racer på hekling jeg heller. Dessuten fikk jeg jo en baby. Såe... Bestemor hekla kanten. :sjenert:

Har ingen konkrete garnalternativer til teppet, jeg blir like forstyrret hver gang jeg skal strikke noe med et annet garn og må begi meg ut i garnvektverden. Det er så flott at det fins ETT felles system i hele verden for det der. NOT :roll:

Planen er å strikke endel mens jeg ser på TV. Av erfaring så tåler jeg kjedelige oppgaver litt bedre da. :P

Ja, det er alt det der... Jeg har jo ikke peiling på garn, og at alle begreper og slikt brukes så til de grader om hverandre gjør det liksom ikke noe bedre. Søkte litt på teppet og fant flere som skriver om hvilket garn de har brukt. Virker som om mange er veldig fornøyd med Drops BabyAlpacca Silk også, og det ser jo myhyhyhyyyyyykt ut. Og har fine farger. Men er litt dyrt. Hrm.

Babyull fra Dale (tror jeg) er utrolig godt, tynn merinoull som er kjempemyk :)

Takk for tips! :D

Er så mye fint å strikke til de små :hjerte: men jeg eier ikke tålmodighet eller talent. Begynte å strikke et teppe da 3 åringen min lå i magen,det ble aldri ferdig :sjenert:

Ja, den der er jeg i risikosonen for og. Det er ikke få halvferdige prosjekter som ligger rundtomkring i leiligheten og boden her. :ler:

Spennende med UL :)

Ja!

Så du skal med andre ord på to tidlige ultralyder? :fnise:

Ææææh. Ja det ble vel det. :plystre:

Egentlig synes jeg det er skikkelig unødvendig. Men nå er jeg jo litt bekymra, og det er hovedgrunnen. Og vi er trolig nødt til å fortelle noen mellom nå og neste ultralyd fordi det ikke går an å skjule det. Også vil vi jo liksom vite igjen at alt er bra med lille før vi gjør det helt offentlig. Så jeg klarer liksom ikke velge vekk noen av dem heller. Uff. Mumzilla? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som om mange er veldig fornøyd med Drops BabyAlpacca Silk også, og det ser jo myhyhyhyyyyyykt ut. Og har fine farger. Men er litt dyrt. Hrm.

:jepp: Det ER myhyhyhyyyykt!!

Dyrt? Hm. Tja. Jeg lukker øynene når jeg kjøper garn, jeg. Ser bare på fargen først, kjenner om det er mykt, og så kjøper jeg i blinde :ler:

Og/eller på ebay. Med paypal. Som dukker opp som en regning i nettbanken nå og da. Da lukker jeg bare også øynene og trykker godkjenn, og vips - så har jeg betalt helt uten å se hva det koster.

Det funker SÅ FINT asså :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Daenerys

Men, jeg har hørt at alpakka gjerne klør for babyer (jeg syns forøvrig det klør selv). Bare sånn for å være negativ :P Kunne sikkert selv brukt alpakka som vognteppe, men jeg ville ikke ha brukt det på en nyfødt rett-på-huden-plagg som et slikt teppe gjerne er :)

*lister seg ut igjen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende :overrasket: Det aller mykeste garnet jeg har funnet til nå, kommer fra Malabrigo. Kjøper det på ebay. Mange ulike tykkelser, alle jeg har prøvd er magisk myke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med strikking! Jeg har selv begynt å strikke litt, men jeg er så innmari utålmodig! :daane: Jeg er en hekler, og der går ting FORT! :fnise: Men det blir bra. Har prøvd meg på en kjole fra Pickles til A, og så skal jeg prøve meg på Osloanorakken etterpå. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...