Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok

*bakepulver*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Prinser og prinsesser er grøss og gru.. Fikk noen kort da mini ble født hvor det stod: Gratulerer med prinsen.. E bare.. høø :klo:

Er IKKE fan av prinsestil til gutt over hodet. Rommet hans er så motsatt av prinsestil som du får det :hoho: Jungel vil jeg heller kalle det :fnise:

Hvordan går det med dere?? :) Blitt ro fra oppussingen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Dagbok, ja!

Lille har det tilsynelatende ålreit etter vaksine i går. Hun var nok litt ekstra grinete på kvelden i går, men ikke helt utrøstelig. Og har sovet som normalt i natt. Ikke noe feber eller noe sånt heller.

I dag er Lille 3 mnd gammel! :strix: et kvart år. Herlighet så fort dette går, da!? :blink:

Det er så gøy å følge med på alt det nye hun stadig lærer seg! Fra å oppdage sine egne hender (hun sitter innimellom og stirrer på dem som om hun hadde raida et skap med illegale substanser) til å holde hodet selv, bli nysgjerrig på verden, stadig mer flørtete og årvåken (og hey - vi har gått fra å kunne legge henne i mageleie i max tre sekunder før det er full alarm og panikk, til noe sånt som...åtte. Små seire :ler: )

Nå for tiden er hun bare nysgjerrig, må alltid kikke seg rundt og det ut til å foretrekke å bli båret med ansiktet ut ofte. Og hun prøver stadig å "sette seg opp" (dvs rykker littegranne til i nakken og ryggen. Kommer seg vel sånn ca 3 cm lengre opp. Blir et langt lerret å bleke det her :ler: ) Også sover hun lengre på dagtid (vel, innimellom ihvertfall), også i vogna.

Hun har fortsatt mye vondt i magen, desverre. Det har nok blitt litt bedre, men jeg hadde liksom håpet at det skulle ha kommet enda lengre innen 3 mnd. Det er ganske slitsomt, og ikke minst fælt å se at hun har det sånn. Vi har snakket med lege og helsesøster og prøvd det vi oppfatter som rasjonelt å prøve for å bedre situasjonen, så det er liksom ikke noe å gjøre med annet enn å fortsette med det som funker. Trøster meg med at det jo faktisk blir bedre og neppe er noe som kommer til å vare evig, og at det tross alt ikke er noe galt med henne annet enn et umodent tarmsystem. Vi har et velskapt barn. Lett å glemme når ting er slitsomt, men det er jo ikke alle som er så heldige.

Vi har begynt å få litt mer rutine på ting. Det er deilig. Hun pleier å sovne sånn rundt 2330, og sover stort sett til 0830-ish. Fantastisk! Det betyr jo ikke at jeg sover hele natta igjennom, for hun bråker jo som et lokomotiv i søvne og har urolige perioder. Men jeg skal så definitivt IKKE klage. Så er det pupp og bleieskift, og hun sover som regel litt til, fra 0930-11 omtrent. Da sovner hun ved puppen, også ligger jeg sammen med henne en stund. Nyter å ligge inntil den varme, myke lille kosebylten. Også står jeg opp. Pga søvnproblemene mine lønner det seg å ikke sove på formiddagen har jeg funnet ut, da er jeg trøttere på kvelden. Så får jeg litt alenetid og rekker å dusje, kle på meg, spise frokost, lese nettavisene og drikke kaffe. Også våkner hun, og da har vi som regel en liten pludrestund i senga før det er tid for morgenstell og frokostpupp. Morgenen er i grunnen rene idyllen :)

Resten av dagen er litt varierende. Ofte prøver jeg å komme meg ut en tur så fort som mulig, for hun sover bedre i vogna tidlig på dagen. Har hatt et par episoder med fullstendig meltdown nedi vogna, så jeg tør liksom ikke å ut på de helt store ekspedisjonene. Av og til sover hun 5 min i vogna etter at vi har kommet hjem, av og til 2 timer. Dag/kveldssovinga hennes finnes ikke forutsigbar. Så blir hun mer grinete og krevende utover dagen, men jeg får som regel til å lage middag til gubben kommer hjem. Som vi får til å spise, men stort sett må en av oss opp og bysse på Lille. Før var hun som regel fornøyd i tripp-trapp-stolen under hele middagen, så det er jo litt irriterende. Men igjen - skal ikke klage, altså. Også legger vi oss, og da har hun gjort det til et partytriks å hylskrike som om Ragnarok var rett rundt hjørnet, for så å plutselig sovne. Etter alt fra 5 min til 1 time. Blir ikke kjedelig ihvertfall. :P

Sånn, det ble en lang og sikker litt uinteressant oppdatering. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med kvartårsdagen! :strix:

Soving og humør høres ganske likt ut som lille da hun var på den alderen, bortsett fra at hun hadde vræletime fra ca 23 til 01 en lang periode :fnise:

Det er så gøy når de vokser og oppdager nye ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får stadig inntrykk av at Lillene våre er litt like! Hårete og temperamentfulle! :hoho:

Hun sover fortsatt, hun. Jeg har dusja, spist frokost, drukket kaffe, åpna julekalender, pussa tenner, pumpa melk, vaska toalettet og vasken og hyllene på badet (høres mer imponerende ut enn det er, tar fem minutter), kokt og skrella egg til middagen (høres mindre imponerende ut enn det var, skalljævelskapen satt sånn fast, så det tok 10 minutter), fylt inn og satt på en oppvaskmaskin og vaska det lille som ikke gikk inn i maskina, og kasta gammel mat i kjøleskapet. Og stadig kikket inn til Lille, som stadig sover. Mer søvn/trøtthet er vel en vaksinebivirkning. Så lenge hun sover og ikke er for varm etc er det vel ikke noen vits i å vekke henne? Eller? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho: Ja, de virker litt like på flere områder!

Ville bare latt henne sove, de blir ofte litt ekstra trøtte etter vaksinen ;) og WOW så mye du har fått gjort! Av fornuftige ting i dag har jeg så langt: lagd mat til lille, lagd kaffe til meg selv, strikket. Ja, og så har jeg dratt ut ledninger da et lite tordenvær raste forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun våkna rundt 12. Jeg har pirkav litt forsiktig i henne innimellom for å forsikre meg om at hun ikke er helt megabortevekk. Så da våkna hun til slutt, da. Plaga våken av mammaen sin. :hoho:

Ja, det var liksom ikke måte på til produktivitet her. Blir litt overraska selv. :blink: Fikk til og med spist lunsj revet appelsinskall til et bakeprosjekt mens hun satt i tripp-trapp-stolen og var relativt blid. Nå bikka det over i bær-meg-ellers-hylvræler-jeg-modus, da. Ammer nå. Litt usikker på om jeg tør å ta en tur ut nå med dette humøret. Jooooda. Neida. Hm.

Synes du har vært flink, jeg! Strikking er både produktivt og kos, mer fornuftig får du det vel ikke? Men...torden? NÅ!?

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikking trumfer alt annet :ler:

Ja, vi har jo hatt storm her i dag :nigo: var neppe mer enn stiv kuling akkurat her da, men det har vært helt svart ute hele dagen, haggel og regn. Lille syns det er spennende med torden og lyn, løper til vinduet for å se! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og mens hun sov i stad fikk jeg bakt litt. Mye. 70 kjeks. Hva skjer her a? :blink:

(og resten av dagen har jeg øvd på gjøre-ting-med-en-arm-fordi-man-har-en-hylende-unge-på-den-andre-teknikken min. Det jevner seg vel ut :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har shoppa mer. :plystre:

max-collection-body-monster.jpg

max-collection-body-monster.jpg

me-too-sparkedrakt-body-velour-gino.jpg

minymo-sparkedrakt-body-pandaer.jpg

Den siste der har rare bein. Lurer på åssen det funker.

:hjerte: sparkebukser

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Du bretter opp nederst på beina på den sparkebuksa, så ser den normal ut :) Om det var det du tenkte på. Ellers veldig tøffe klær :jepp:

Gratulerer med kvartårsdagen.. Har dere spist ei kvart kake?? :nigo:

Herlig å lese om dagene deres. Til tross for magevondt høres det ut som dere har det veldig fint :)

Du får jo tid til masse jo :jepp: Jeg vil si at hver gang man får spist et varmt måltid er det en seier i seg selv :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeeiiii, vi har ikke spist kvart kake! Jeg lot en unnskyldning til å spise kake gå fra meg! :bond:

Jaaa, akkurat nå har jeg endelig tid! I dag var riktignok ekstremt, men noe blir det som regel hver dag. Prøver å nyyyyte både det og at hun sover hele natta, risikerer vel at hun finner på noe helt nytt og spennende når som helst :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følgende samtale fant nettopp sted på Messenger.

Bakepulvermannen: Jeg blir litt forsinka fra jobb i dag, men er hjemme omtrent som vanlig hvis ikke trafikken er et helvete i tåkehavet her.

Bakepulver (har nettopp handlet inn en Fjordland-middag til seg selv): Heh? Har ikke dere sånn felles julemiddag etter jobb i dag...?

Bakepulvermannen: Faen, det hadde jeg glemt! Takk for påminnelsen...

Bakepulver: Bahaha, hadde du faktisk kunne funnet på å dra hjem!?

Bakepulvermannen: Jepp. Jeg får håpe [kollega] hadde stanset meg før jeg rakk ut.

Bakepulver: :hoho:

Det "tåkehelvetet" der borte må være sympati-ammetåke. Kan ikke annet enn å bli sjarmert. :ler:

Endret av *bakepulver*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...