Gå til innhold

*bakepulver*s hevebok


*bakepulver*

Anbefalte innlegg

:hoho:

Dere to altså! :fnise: Mistenker at søvnproblemene deres har litt samme årsak som våre; vi er rett og slett for kule foreldre, så ungene vil ikke sove i frykt for å gå glipp av noe! :sjarmor:

HAHAHA, ja sånn er det nok. Vi er de første som faktisk lykkes med å bli kule foreldre. :P

Men jeg liker det her. Søvnmodusen hennes er selvfølgelig full av bugs. Og når hun holder på å lære seg en masse nye skills og samler experience points, så er det ikke rart om det gjør at resten av systemet går litt treigere. Litt begrenset med RAM og prosessorkraft på disse små :laugh:

Endret av *bakepulver*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når man installerer nye oppdateringer (søvnmønster versjon 1.0 feks) så vet vi jo alle godt hvordan det (ikke) funker. Først rundt versjon 2.4 eller noe er ting oppe og går! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Når man installerer nye oppdateringer (søvnmønster versjon 1.0 feks) så vet vi jo alle godt hvordan det (ikke) funker. Først rundt versjon 2.4 eller noe er ting oppe og går! :opplyser:

Det største problemet i tidlige versjoner er jo måten man kommuniserer på. Deretter tar det jo dessverre en stund før feilmeldingssystemet får skikkelig bugfix. Både volum og den aktuelle kommunikasjonen kan ikke forventes å være ordentlig god før i versjon 3. Men trøsten får være at fra ver. 0,4 og utover oppleves helhetsinntrykket til å være stadige forbedringer, på tross av enkelte tilbakeslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere glemmer at akkurat når alt har begynt å funke fint, kommer en gigaoppdatering som forandrer hele UI'en... Og da er ingenting som man er vant til, og de gamle snarveiene fungerer ikke lenger.

:opplyser:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pasadena har helt rett. Og så må vi ikke glemme at Windows har kommet seg helt til versjon 8 uten at ting funker ok. :glare:

Men i versjon 8 er vi kanskje i tennårene? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg dauer av dere! :ler:

Vi har endelig forstått det, babyer er akkurat som dataprogrammer. :jepp: Først laster en inn programvare, og som alle vet står det i starten "antatt gjenstående tid: 5 minutter" og når en kommer tilbake etter en kopp kaffe 5 minutter senere så står det "antatt gjenstående tid: 45 minutter". Babyer tar rundt 9 mnd. Det er mye data...

Så installerer en. Og alle som har prøvd vet at det dukker opp (minst) 45 meldinger med valgmuligheter du ikke forstår noe av. En krysser av i hytt og pine og så blir en bedt om å lagre alt en akkurat nå jobber med (en ser det neppe igjen på noen år..). Her bør it-support tilkalles: dette er ikke for amatører.

Deretter får en rask og fullstendig utilstrekkelig opplæring (type: "versågod, nytt program. Trykk på den knappen der og så er du i gang. Det hele er intuitivt (særlig..)") Og så drar it-support og en sitter der med et meget komplisert og flunkende nytt program.

Som kjent så er det nå feilmeldingene tikker inn. It-support må inn med virusbeskyttelse. Og når en sitter der helt rolig (kanskje med en av de lagrede hobbyene) så går plutselig hele programmet bananas og sletter alle data du har lagret siste uka (bye-bye søvnrutine).

Og it-support? Vel - en må jo forvente noen oppstartsproblemer, ikke sant? Det hele er bare teeting problems. :dry:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HAHAHA, ja sånn er det nok. Vi er de første som faktisk lykkes med å bli kule foreldre. :P

Men jeg liker det her. Søvnmodusen hennes er selvfølgelig full av bugs. Og når hun holder på å lære seg en masse nye skills og samler experience points, så er det ikke rart om det gjør at resten av systemet går litt treigere. Litt begrenset med RAM og prosessorkraft på disse små :laugh:

Dere glemmer at akkurat når alt har begynt å funke fint, kommer en gigaoppdatering som forandrer hele UI'en... Og da er ingenting som man er vant til, og de gamle snarveiene fungerer ikke lenger.

:opplyser:

Vi har endelig forstått det, babyer er akkurat som dataprogrammer. :jepp: Først laster en inn programvare, og som alle vet står det i starten "antatt gjenstående tid: 5 minutter" og når en kommer tilbake etter en kopp kaffe 5 minutter senere så står det "antatt gjenstående tid: 45 minutter". Babyer tar rundt 9 mnd. Det er mye data...

Så installerer en. Og alle som har prøvd vet at det dukker opp (minst) 45 meldinger med valgmuligheter du ikke forstår noe av. En krysser av i hytt og pine og så blir en bedt om å lagre alt en akkurat nå jobber med (en ser det neppe igjen på noen år..). Her bør it-support tilkalles: dette er ikke for amatører.

Deretter får en rask og fullstendig utilstrekkelig opplæring (type: "versågod, nytt program. Trykk på den knappen der og så er du i gang. Det hele er intuitivt (særlig..)") Og så drar it-support og en sitter der med et meget komplisert og flunkende nytt program.

Som kjent så er det nå feilmeldingene tikker inn. It-support må inn med virusbeskyttelse. Og når en sitter der helt rolig (kanskje med en av de lagrede hobbyene) så går plutselig hele programmet bananas og sletter alle data du har lagret siste uka (bye-bye søvnrutine).

Og it-support? Vel - en må jo forvente noen oppstartsproblemer, ikke sant? Det hele er bare teeting problems. :dry:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...jeg har litt problemer med denne enheten i dag. Jeg får stadig opp en feilmelding, problemet er at den ikke sier hva som er feil. Bare "DETTE ER VELDIG FEIL!". Meldingslyden er et ordentlig irritert ÆÆÆÆÆEEEH! Jeg har prøvd det meste; det trengs ikke mer overføring av laktale data, jeg har sjekket for grums rundt output-kanalen, jeg har prøvd å kjøre noen av programmene i underholdningssenteret, og jeg har kjørt søvnmodus i en times tid. Neida. :klo:

Jeg har lempa enheten over til den andre brukeren/utvikleren, men det er jo bare en midlertidig løsning.

Endret av *bakepulver*
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Vil tro det er det som ofte er feil med programvare: det ligger en oppdatering og stanger et sted. Har støtt på en brannmur eller trenger godkjenning eller noe. Straks oppdateringen er på plass ordner ting seg nok :jepp: (erfaringer fra mobiltelefoner som klusser kan overføres direkte, sant? Var det jeg trodde! :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm, hva er baby-varianten av reboot? :klo:

Om det er noen trøst så går man som regel veldig raskt opp i level til å begynne med, så det går seg nok til relativt kjapt selv om denne perioden sikkert føles ut som en tung, søvnløs evighet akkurat nå. :troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd å dunke den skikkelig hardt i siden?

Hva, ikke kompatibelt med denne modellen? :jolie:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes ikke bare det skal bli datareferanser her, kan ikke glemme gamer/resten av verden heller.

Jeg har ihvertfall funnet character alignmenten hennes: chaotic neutral. Uten tvil :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Vil tro det er det som ofte er feil med programvare: det ligger en oppdatering og stanger et sted. Har støtt på en brannmur eller trenger godkjenning eller noe. Straks oppdateringen er på plass ordner ting seg nok :jepp: (erfaringer fra mobiltelefoner som klusser kan overføres direkte, sant? Var det jeg trodde! :ler: )

Jaaa, sånn var det nok! :ler: (det verste er jo at det delvis stemmer. Det er visst ganske vanlig at de er rimelig grinete når de er midt oppi et utviklingssprang/level-up/systemoppgradering, og at det går seg til når de er ferdige)

Hm, hva er baby-varianten av reboot? :klo:

Om det er noen trøst så går man som regel veldig raskt opp i level til å begynne med, så det går seg nok til relativt kjapt selv om denne perioden sikkert føles ut som en tung, søvnløs evighet akkurat nå. :troest:

Det er vel det som er så dritt; jeg tror ikke det går an å reboote! Har sjekka på nett, jeg finner ikke noe for hverken soft eller hard reset. Har prøvd å løfte venstrebeinet hennes i 10 sek mens jeg trykka på nesetippen. Skjedde ikke en dritt :hoho:

Kan det være virus..?

Mulig, en av hovedbrukerne/utviklerne har faktisk virus akkurat nå. (av typen "forkjølelse". Syk med babypasseansvar er ikke så stas)

Har du prøvd å dunke den skikkelig hardt i siden?

Hva, ikke kompatibelt med denne modellen? :jolie:

Var det ikke noe med å blåse inn i enden på den...? :klo:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså...jeg har litt problemer med denne enheten i dag. Jeg får stadig opp en feilmelding, problemet er at den ikke sier hva som er feil. Bare "DETTE ER VELDIG FEIL!". Meldingslyden er et ordentlig irritert ÆÆÆÆÆEEEH! Jeg har prøvd det meste; det trengs ikke mer overføring av laktale data, jeg har sjekket for grums rundt output-kanalen, jeg har prøvd å kjøre noen av programmene i underholdningssenteret, og jeg har kjørt søvnmodus i en times tid. Neida. :klo:

Jeg har lempa enheten over til den andre brukeren/utvikleren, men det er jo bare en midlertidig løsning.

Uffda, har problemet blitt bedre nå? :P

Jaaa, sånn var det nok! :ler: (det verste er jo at det delvis stemmer. Det er visst ganske vanlig at de er rimelig grinete når de er midt oppi et utviklingssprang/level-up/systemoppgradering, og at det går seg til når de er ferdige)

Det er vel det som er så dritt; jeg tror ikke det går an å reboote! Har sjekka på nett, jeg finner ikke noe for hverken soft eller hard reset. Har prøvd å løfte venstrebeinet hennes i 10 sek mens jeg trykka på nesetippen. Skjedde ikke en dritt :hoho:

Mulig, en av hovedbrukerne/utviklerne har faktisk virus akkurat nå. (av typen "forkjølelse". Syk med babypasseansvar er ikke så stas)

Var det ikke noe med å blåse inn i enden på den...? :klo:

:ler:

Jeg elsker den nye språkbruken i denne dagboka :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoooyh. Klage? Klage. KLAGE.

Her er tilstanden:

- Lille må fortsatt ammes i søvn. Som i MÅ.

- hun våkner hele jævla tiden, og må ha puppen for å sovne. Ergo: ingen mulighet whatsoever for at mannen kan avlaste.

- Jeg har blitt forkjøla. Og hoster. Lille våkner av hosting. (Og må ha puppen for å sovne.) Så jeg ligger i grunnen store deler av nettene og ikke får sove fordi jeg må holde igjen host. Eller går på kjøkkenet for å hoste fra meg der.

- Jeg våkna med dritvondt i musklene i venstresiden av overkroppen og skulderen i dag. Sikkert muskelstrekk eller noe i klem eller whatever.

Merket at jeg lå i en litt kjip stilling og ammet i natt, må være det. Så vondt at det ikke går ann å ligge, kan ikke løfte på Lille, gjør vondt å sitte i samme stilling i mer enn 5 min. Måtte be mannen om å være hjemme fra jobb.

Morgenen forløp seg slik: da mannen stod opp kl 6 sov Lille, mens jeg satt i fremoverlent fosterstilling på sofaen. Hun våknet i 7-tiden, jeg fikk til å sitte å amme, men det var helt umulig å flytte henne uten at hun våkna. Mannen lemper henne ned i vogna i gangen, og står der og rugger frem og tilbake i en halvtime, for hun våkna jo selvfølgelig så fort han stoppa. ...og kl 0830 dundret lyden av borring i betong inn i hele leiligheten.

Nok nå? Vær så snill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...