Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her er stedatter med familie ventet i ettermiddag, så motivasjonen for å rydde er absolutt tilstede. :fnise: Men samtidig er det to skrøpelige skrotter som bor her, så det blir som det blir… Ambisjonene om å stryke duk til middagsbordet har forsvunnet. Det blir voksduk… 

Men det er jul, skuldrene er senket - og jeg koser meg. :strix:

GOD JUL!

🎄🎅 :julekyss: :gave:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig juledag med fred i heimen. 🎄 Lykken var stor i går, da jeg klarte å få til en perfekt ribbe (gleder meg til rester i dag :sikle: ). Saftig ribbe med knasende sprø svor. 
Feiringen ble veldig koselig, og gjestene så veldig fornøyde ut da de gikk littcetter midnatt. :strix: 

Begavet har man jo også blitt. Både med sjokolade, lakris, kaffe, te, alkoholfri vin,  syltetøy, spekemat, sokker, morsom T-skjorte (som krever en grundig diett før den kan brukes), refleks, såper, hårprodukter, bunadsølv, bok, kaffekrus, puter, julepynt, en snakkende kaktus og noe til slektsforskning - og sikkert noe jeg har glemt i farten… Jeg er bortskjemt, heldig og veldig glad. :jepp: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (16 timer siden):

Denne snakkende kaktusen - er det riktig å anta at den ikke er helt biologisk og naturlig...?  :fnise: 

Helt korrekt antagelse :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (18 minutter siden):

Jeg er ganske smart :nigo: 

Du legger lista der, ja? Du vil ikke prøve å sikte LITT høyere? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula har vært nydelig til nå. :strix: Og jeg har en plan om at det skal fortsette slik. :jepp:  Det har vært en fin blanding mellom sosiale dager og stille dager. Akkurat passe tid til å hente meg inn mellom selskapelighetene. Og i dag skal eselet ut og drikke kaffe med en kamerat, og jeg skal nyte noen timer med alenetid. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke fullt så sikker på at dagens middag blir like perfekt. Langtidsstekt oksestek står på menyen. Og jeg frykter alltid tørt kjøtt når jeg steker stek… Men-men, det skjer ikke noe verre enn at dagens middagsgjester må drukne kjøttet i saus… :fnise: 

Fordelen med å invitere gjester er at man får et spark bak til å gjøre rent. Late juledager gjør at man blir ekstra lat. :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 minutt siden):

Men-men, det skjer ikke noe verre enn at dagens middagsgjester må drukne kjøttet i saus… :fnise: 

Det ville vært kulinarisk krise i min heim. *kan ikke lage saus*

Tenker gjestene blir både mette og fornøyde selv om kokken har premierenerver. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Cata skrev (12 minutter siden):

*kan ikke lage saus*

*hvisker om min gode venn Toro*

Hvis gjestene er som meg, setter de pris på enhver middag de ikke trenger å lage selv :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (9 minutter siden):

*hvisker om min gode venn Toro*

Min også. Ble senest tatt i bruk til kalkunfileten i går. Jeg har nok lest for mye på KG's matforum :ler: der "alle" kan lage saus fra grunnen av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (54 minutter siden):

Ikke fullt så sikker på at dagens middag blir like perfekt. Langtidsstekt oksestek står på menyen. Og jeg frykter alltid tørt kjøtt når jeg steker stek… Men-men, det skjer ikke noe verre enn at dagens middagsgjester må drukne kjøttet i saus… :fnise: 

Fordelen med å invitere gjester er at man får et spark bak til å gjøre rent. Late juledager gjør at man blir ekstra lat. :sjenert: 

Hvisker noe om stekepose...... da unngår du at varmen tørker ut kjøttet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...