Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

En tur innom Stoff og Stil i går. Så nå er det store og skumle ting på gang. :bond: I ettermiddag må jeg sy litt sikksakk på stoffet, før det skal en tur i vaskemaskina. Noe sier meg at lin kan krympe litt, så det er tryggest å vaske det før jeg klipper… :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om to syprosjekt og et strikkeprosjekt (alle i en kategori jeg ikke føler meg trygg på at jeg får til) på en gang er innafor??? :sjenert: Venter på at stoffet til linskjorta skal tørke. Og lurer på om jeg skal prøve meg på en kjole i mellomtida… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre noe av det har strenge tidsfrister skjønner jeg ikke spørsmålet :ler: Her kryr det av pågående, halvveis påbegynte, delvis forkastede og helt glemte prosjekter, samt masse gode intensjoner og enda bedre idéer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (15 minutter siden):

Med mindre noe av det har strenge tidsfrister skjønner jeg ikke spørsmålet :ler: Her kryr det av pågående, halvveis påbegynte, delvis forkastede og helt glemte prosjekter, samt masse gode intensjoner og enda bedre idéer...

Det er der jeg helst ikke vil havne… :ler: Jeg vil helst ikke starte med mer enn at det er realistisk at jeg får det ferdig… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag vil ikke skrotten noe av det samme som hodet. Og da vinner skrotten… :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når kroppen er i det hjørnet har den gjerne argumenter som hodet ikke kan overvinne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Daria skrev (13 timer siden):

Når kroppen er i det hjørnet har den gjerne argumenter som hodet ikke kan overvinne...

Jepp :jepp:  Klarte å lage middag i går. Resten av dagen forsvant bare… 

Men det kjennes bedre ut i dag, heldigvis. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (12 timer siden):

Men det kjennes bedre ut i dag, heldigvis. :jepp: 

Noen uttalelser må nok rettes… Formen kjentes bedre ut klokka 7 i morges. Men det gikk over… Fullstendig tom i dag også. :veslejenta:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (29 minutter siden):

Noen uttalelser må nok rettes… Formen kjentes bedre ut klokka 7 i morges. Men det gikk over… Fullstendig tom i dag også. :veslejenta:

 

:trøst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var en god dag. :jepp: Jeg fant til og med krefter til å vaske soverommet. Det trengtes. Jeg har til og med nyvaskete gardiner der nå. Skulle nesten tro at det er nye gardiner, for de var så støvete at de var mer grå enn brune… :flau: 

Og i dag blir en ny fin dag. For jeg skal møte Cata. :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (10 timer siden):

Og i dag blir en ny fin dag. For jeg skal møte Cata. :strix: 

:klem: Veldig hyggelig lunch og iherdig shopping. PC er nå oppe og går og jeg må vel pakke ut den andre "storhandelen" :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (8 minutter siden):

:klem: Veldig hyggelig lunch og iherdig shopping. PC er nå oppe og går og jeg må vel pakke ut den andre "storhandelen" :fnise: 

Den andre? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (Akkurat nå):

Den andre? :klo:

To nåler til strikkeprosjektene mine - til den nette sum av kr. 18 for begge :ler: . Jeg har surret vekk favorittnåla (mulig Tusle har spist den?) og så klarte jeg ikke bestemme meg for om jeg ville ha en i plast eller metall så det ble jatakk begge deler. Må ha noen som fungerer greit både når jeg skal montere og når jeg skal skjøte tråder i strikketøyet og de nålene jeg hadde igjen av settet på tre er for grove til det garnet jeg bruker mest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempekos med en lunsj med deg igjen, Cata :klem3: 
Og jeg har også pakket ut min storhandel. En beholder til å oppbevare nåler i, til den enorme sum av 89kr… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunadskjorte er ferdig klipt… Da gjenstår bare å kaste over kantene, brodere mansjetter og krage - og sy sammen skjorta… Jeg lurer på hva jeg har startet på. Jeg tror det er noe som ligger langt over mitt kompetansefelt… :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bunadsøm ville jeg aldri turt å begi meg ut på - der kommer jeg til kort både når det gjelder kompetanse, presisjon og nøyaktighet. Det er litt tryggere å leke seg med stoff fra Fretex eller restekurven på Stoff & stil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Bunadskjorte er ferdig klipt… Da gjenstår bare å kaste over kantene, brodere mansjetter og krage - og sy sammen skjorta… Jeg lurer på hva jeg har startet på. Jeg tror det er noe som ligger langt over mitt kompetansefelt… :sjenert:

Wow! Ambisiøst! Skal du sy hele bunaden? 🤯

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (2 timer siden):

Bunadsøm ville jeg aldri turt å begi meg ut på - der kommer jeg til kort både når det gjelder kompetanse, presisjon og nøyaktighet. Det er litt tryggere å leke seg med stoff fra Fretex eller restekurven på Stoff & stil...

Gjenstår å se hvor jeg havner hen og med prosjektet mitt. Burde holdt meg til restekurven på Stoff & stil jeg og… :sjenert:

Roadrunner skrev (1 time siden):

Wow! Ambisiøst! Skal du sy hele bunaden? 🤯

Jepp, nesten… Stoffet til skjørtet er ferdig brodert. Resten må jeg fikse selv. Og det blir festdrakt da, og ikke bunad. Men prinsippet i det sømtekniske blir jo omtrent det samme som i en bunad. Og det er kjempeskummelt. Dyre stoffer som jeg ikke har råd til å gjøre feil med… :redd: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hvor mange år etter «best før» holder ei pakke Toro lasagne??? :sjenert: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...