Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Skravla skrev (1 time siden):

Hvisker noe om stekepose...... da unngår du at varmen tørker ut kjøttet. 

Vurderte å hviske det samme. Min mor bruker alltid det og selv om hun er tilhenger av å steke i hjel alt som er så blir det ikke tørt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cata skrev (11 timer siden):

Det ville vært kulinarisk krise i min heim. *kan ikke lage saus*

Tenker gjestene blir både mette og fornøyde selv om kokken har premierenerver. :fnise: 

Ikke god på saus jeg heller. :sjenert:  Men ja, gjestene spiste godt, og gikk mette og fornøyde herfra. Saus (Toro)  fikk de, men trengte ikke drukne kjøttet - for det var vellykket. :nigo: 

Daria skrev (11 timer siden):

*hvisker om min gode venn Toro*

Hvis gjestene er som meg, setter de pris på enhver middag de ikke trenger å lage selv :ler: 

Toro er min venn også. Jeg er virkelig elendig på saus… :flau:  Men humrer litt for meg selv her jeg sitter. Den gjesten som kom først, er en god gammel husmor. Og jeg syntes torosausen var litt tynn (jeg hadde nok blingsa litt på mengden vann). Så jeg miksa oppi litt ekstra pulver (før hun kom). Også spurte jeg henne om hun ville smake til sausen for meg. Om hun mente den trengte en fløteskvett. Og ja, litt fløte gjorde seg - og hun skrøt av den gode hjemmelagde sausen min. Det var skikkelig saus det… Hun skulle bare visst… :skratte: 

Cata skrev (11 timer siden):

Min også. Ble senest tatt i bruk til kalkunfileten i går. Jeg har nok lest for mye på KG's matforum :ler: der "alle" kan lage saus fra grunnen av. 

Ikke alle får til den hersens sausen nei… :sukk: 

Daria skrev (11 timer siden):

Kan, vil, gidder, ser poenget med... :ler: 

Toro kan… :ler: 

Skravla skrev (10 timer siden):

Hvisker noe om stekepose...... da unngår du at varmen tørker ut kjøttet. 

Stekepose er genialt - når man bare husker å kjøpe det… :jepp: 

Cata skrev (9 timer siden):

Vurderte å hviske det samme. Min mor bruker alltid det og selv om hun er tilhenger av å steke i hjel alt som er så blir det ikke tørt. 

Jeg har blitt veldig glad i å langtidssteke kjøtt (og gjerne i stekepose). Det pleier å bli mørt og godt da. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (13 minutter siden):

Toro er min venn også. Jeg er virkelig elendig på saus… :flau:  Men humrer litt for meg selv her jeg sitter. Den gjesten som kom først, er en god gammel husmor. Og jeg syntes torosausen var litt tynn (jeg hadde nok blingsa litt på mengden vann). Så jeg miksa oppi litt ekstra pulver (før hun kom). Også spurte jeg henne om hun ville smake til sausen for meg. Om hun mente den trengte en fløteskvett. Og ja, litt fløte gjorde seg - og hun skrøt av den gode hjemmelagde sausen min. Det var skikkelig saus det… Hun skulle bare visst… :skratte: 

:ler:

Jeg tenker på det av og til i tråder her inne hvor enkelte legger ut om den enorme forskjellen i smak på hjemmelaget og halvfabrikata, at jeg gjerne skulle ha blindtestet dem... Joda, på mange områder er hjemmelaget bedre (uten at det betyr at alternativet er så grusomt, hverken på smak eller kvalitet), men så enorm og lettkjennelig er den faktisk ikke alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saus er ikke enkelt å lage. Jeg skulle ønske jeg fikk til sausen mamma alltid hadde til stek etc. Jeg vet hva jeg skal gjøre, men jeg mangler genet for tålmodighet. :ler:

Hovedgrunnen min til å lage fra bunnen er e-stoffer etc. Og i de fleste tilfeller er det faktisk bare diverse krydder..... som skrives som e-nummer i stedet for salt.... Why. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kjøpte kalkunbryst.... det sto det på esken... men inne i esken lå det et lår. Satser på at det blir nok mat i morgen. :ler: Det går nok bra. Ellers finnes det nok av annet å spise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skravla skrev (1 minutt siden):

Noen ganger er nok smaken på halvfabrikata langt bedre enn mitt forsøk på kokkelering. :nikke:

Et poeng som ikke skal undervurderes - på generell basis, altså - i en del tilfeller er jo faktisk mer eller mindre ferdige løsninger det beste for alle involverte :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (2 minutter siden):

Og jeg kjøpte kalkunbryst.... det sto det på esken... men inne i esken lå det et lår. Satser på at det blir nok mat i morgen. :ler: Det går nok bra. Ellers finnes det nok av annet å spise. 

Same, same - fugl er fugl :ler: Men jeg ville tatt bilde av eske og innhold og sendt til produsenten med et par velformulerte spørsmål, bare for egen underholding, og se hva slags svar jeg fikk :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever ihvertfall godt med saus fra Toro. :jepp: 

Og fugl får jeg ikke i kveld. Kveldens vertinne har annonsert at kveldens meny er taco. Og det er jeg ikke lei meg for. :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (9 timer siden):

Same, same - fugl er fugl :ler: Men jeg ville tatt bilde av eske og innhold og sendt til produsenten med et par velformulerte spørsmål, bare for egen underholding, og se hva slags svar jeg fikk :fnise: 

Det hadde nok jeg gjort også. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (10 timer siden):

Same, same - fugl er fugl :ler: Men jeg ville tatt bilde av eske og innhold og sendt til produsenten med et par velformulerte spørsmål, bare for egen underholding, og se hva slags svar jeg fikk :fnise: 

Beklageligvis er eske i returpapir. For det var ikke plass til hele esken i fryseren da jeg kjøpte den. Så jeg la bare posen i fryseren og tenkte ikke mer på det før jeg skulle ta den frem i går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (10 timer siden):

Noen ganger er nok smaken på halvfabrikata langt bedre enn mitt forsøk på kokkelering. :nikke:

Hey, det var MIN kommentar... :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens store plan er å klare årets første dag uten sjokolade… Etter halvannen måned med kosthold helt på ville veier skal det ganske mye viljestyrke til fir å klare det… :sjenert: 

Ellers er planene en tur til butikken uten å snø ned på veien :fnise: :sno:  Det er også behov for litt rent tøy og sengetøy her i heimen. :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*ser bort på skålen med pepperkaker, sjokoldeflarn og honey comb med sjokoladetrekk og velger å overse første avsnitt*

Jeg var taktisk og tok ekstra stor sekk da jeg skulle til fysio, så jeg fikk handlet på vei hjem. Det er litt mer krevende enn normalt å bevege seg utendørs om dagen, det gjelder å planlegge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (6 timer siden):

Dagens store plan er å klare årets første dag uten sjokolade… Etter halvannen måned med kosthold helt på ville veier skal det ganske mye viljestyrke til fir å klare det… :sjenert: 

Samme planen her... 

Hadde dog vært noe enklere om man ikke satt på hjemmekontor, men har klart meg foreløpig. Plan om å innføre godteri i helgen igjen, ikke daglig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ekstra utfordrende når man mer eller mindre er innesnødd. Så jeg har bange anelser om hvordan denne dagen ender… :sukk: Hadde vært lettere om man kunne tatt en tur ut. Men klarte å gå forbi julesjokolade til halv pris på butikken i dag… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Det snør ikke :juhu:

Sikker? Snør her... :sno:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (1 time siden):

Sikker? Snør her... :sno:

Det snødde ikke kl 06.30 i dag tidlig. Men det snør litt nå… :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...