Gå til innhold

Nyfjøset.


Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

Jeg lever :opplyser: Har også overlevd dagens første sosiale happening, og takket pent nei til dagens andre (og sendt esel avgårde alene). Så nå er det meg, godstolen og fjernkontrollen (og litt snop) resten av dagen. :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Planer kommer og planer går… Planen om å lage deig i dag, og bake sirupssnipper i morgen har utgått. Det får bli neste uke. Kroppen gir tydelige signaler om at det er det lureste. Og da gjør jeg som kroppen vil.  :jepp: 
 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :kaffekopp: :kaffekopp:

Siden opprinnelig plan om å bake utgikk i dag, har jeg laget nye planer for dagen:

:kaffekopp: :sjokolade: :leselusa: :veslejenta:

*hjemme alene helt til i morgen* 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Sover ikke vekk dagen den som våkner kl 06.00… :kaffekopp: :kaffekopp:

I dag er første dag på hjertemedisiner - ikke det jeg ønsket meg i førjulsgave, men det går helt sikkert greit. :jepp: 

Planene for formiddagen er å ta den store julehandelen (det er trippel Trumf). :handle: 

Også blir det en sosial ettermiddag og kveld. Ut og spise med gode venner. Og julekonsert i kveld. Satser på at julestemninga sitter for fullt da. 🎅🎄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det var da trippel-trumf forrige torsdag? #forvirra

Lykke til på nye hjertemedisiner, håper de gjør jobben uten bivirkninger og herk. 

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (53 minutter siden):

Men det var da trippel-trumf forrige torsdag? #forvirra

Lykke til på nye hjertemedisiner, håper de gjør jobben uten bivirkninger og herk. 

:kaffekopp:

Ble litt forvirret jeg og… Men det er visst en ekstra trippel-trumf i dag. En julegave… :gave: Og gleden over den gaven dempes effektivt av Norges Bank… :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (27 minutter siden):

Ble litt forvirret jeg og… Men det er visst en ekstra trippel-trumf i dag. En julegave… :gave: Og gleden over den gaven dempes effektivt av Norges Bank… :sukk:

Passer egentlig meget godt med trippel-trumf i dag, siden forrige torsdag ikke passet i det hele tatt. Men kom litt brått på dette, så nå må jeg planlegge bittelitt. Hørte jo forresten radioreklamen i morges, men trodde de var en uke for sent ute... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det meste til jul i hus :juhu: 
Mangler gave til eselet og hans sønn. Og vet hva begge skal få. :gave: :gave: Resten er klart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med alt som er unnagjort. Jeg mangler en gave - de hadde et veldig greit og konkret ønske, men det ser ut til å være utsolgt overalt, så da er spørsmålet hvor lenge jeg skal vente og se an...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eselet ønsker seg varmedress. Så det er også et konkret og greit ønske. Utfordringen er bare å komme seg til en butikk som selger det, uten å brekke lårhalsen på glatta (og uten at eselet er med)… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemlevering (eventuelt i samarbeid med naboen?) Jeg åpnet brodde-sesongen i dag (og burde gjort det i går), det er ganske speilblankt enkelte strekninger. Jeg føler meg fortsatt litt gammel og skrøpelig med dem, men så ser jeg på skoleelevene som sklir rundt på joggesko og tenker at det tross alt har sine fordeler å være voksen og fornuftig :ler:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brodder er en fin oppfinnelse :jepp: Og jeg finner nok en løsning på julegavekjøpet :jepp: 

Og i kveld har jeg funnet julestemning med tenorene. :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (På 14.12.2023 den 13.05):

Eselet ønsker seg varmedress.

Åh!! Varmedress ❤️  . Eselet og jeg er etterhvert enig om ganske mye ser jeg. :ler: . Hvis du finner det i byen så kan du vel be en av dine venner på Stamstedet om å svippe den hjem for deg - primært på en tid av døgnet der Eselet er fordypet i en fotballkamp eller tar en lur. Av og til må man ty til vennehjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (På 17.12.2023 den 9.42):

Åh!! Varmedress ❤️  . Eselet og jeg er etterhvert enig om ganske mye ser jeg. :ler: . Hvis du finner det i byen så kan du vel be en av dine venner på Stamstedet om å svippe den hjem for deg - primært på en tid av døgnet der Eselet er fordypet i en fotballkamp eller tar en lur. Av og til må man ty til vennehjelp. 

Stedatter fikser det for meg. Jeg vippset penger til henne, og får den levert ferdig pakket på julaften. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det den store klesvaskedagen. :husarbeid:
I dag er det siste handledag før jul. Det meste er i hus. Men fersk frukt, grønnsaker og melk må man ha. :handle:
Også må det vaskes og ryddes i kjøleskapet. Resten av rengjøringa til helga er eselets ansvar. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her venter kulturell input i kveld, så dagen går i ett fra morgen til leggetid. Men i morgen må det gjøres litt etter trening, og så går turen østover på fredag. Julegavene er i boks, og heimen ser ikke helt katastrofal ut, men ellers har jeg relativt lite kontroll kjenner jeg. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den store fordelen med å bo alene og feire borte er jo at så lenge gavene er under kontroll,  er ikke resten noen krise. Jeg har invitert Skravla på lille julaften, for å ha litt ytre motivasjon til å få ting noenlunde i orden (og fordi det er hyggelig, altså :fnise: ), men det blir som det blir, og det blir uansett jul. Hvertfall så lenge jeg får kjøpt marsipan i tide :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (4 timer siden):

Den store fordelen med å bo alene og feire borte er jo at så lenge gavene er under kontroll,  er ikke resten noen krise. Jeg har invitert Skravla på lille julaften, for å ha litt ytre motivasjon til å få ting noenlunde i orden (og fordi det er hyggelig, altså :fnise: ), men det blir som det blir, og det blir uansett jul. Hvertfall så lenge jeg får kjøpt marsipan i tide :ler: 

Jeg regnt ikke med at det bare var for motivasjonen til å ordne.... Da valgte du feil person. Moren din ville ha vært et bedre alternativ da - jeg bryr meg ikke. :ler:

Og det har kommet sjokolade, fudge og annet godteri fra flere steder på jobben så jeg tror ikke det blir så mye mer innkjøp fra meg. Jeg har jo igjen godteri fra julen i fjor - oppdaget jeg ved rydding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skravla skrev (5 minutter siden):

Jeg regnt ikke med at det bare var for motivasjonen til å ordne.... Da valgte du feil person. Moren din ville ha vært et bedre alternativ da - jeg bryr meg ikke. :ler:

Nettopp derfor er du et trygt valg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...