Gå til innhold

Nyfjøset.

Sauen Shaun

Anbefalte innlegg

God morgen. :kaffekopp:

I går var verden utenfor grå - i dag er den hvit :sno:  Ja-ja, jeg skal ikke på noen langtur jeg. Glemte å hente posten i går, så jeg får vel prøve meg på en tur til postkassa i dag. Også må jeg vel en tur til søppelkassa. Det eneste som står på listen over ting som MÅ gjøres i dag, er å gjøre ren kattedoen (og det medfører en nødvendig tur til søppelkassa). 

I går var jo planen å hvile. Det holdt helt til Turbo hoppet opp på bordet og veltet et vannglass... Da måtte juleduken i vaskemaskina. Og det var jo dumt å kjøre maskina bare med en liten duk... Julegardinene passet jo i samme maskina... Og med julegardinene nede var det ikke så mye stas igjen med resten av julepynten... Vel, det er ingenting som minner om jul her lenger... :ler: 

Så i dag SKAL jeg hvile. :opplyser: 

16 timer siden, loffen skrev:

Her har Snuppis og jeg vært på tur i lysløypa. Blåis overalt, og nesten umulig å gå selv med brodder. Men vi fikk i alle fall frisk luft. :ler:

Blåis er ikke noe kjekt... :redd:  Men frisk luft er godt. :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Daria skrev:

Hva har du i vannglasset som gjør at duken må vaskes umiddelbart...? *skeptisk*

Det der trigget min nysgjerrighet også... :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lur: Dere skulle bare visst hva en trøndersau har i vannglasset sitt... :ler:

Var vel strengt tatt ikke nødvendig å vaske duken umiddelbart. Men den hadde ligget på bordet hele jula, og var ikke helt ren. Når den i tillegg ble klissvåt var veien til vaskemaskina kort. Fristet ikke å henge en skitten duk til tørk... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vekt: Mandag er herved ukentlig veiedag for en sau som har levd altfor gode dager her sør... Er ikke godt for livvidda å bo så nært butikker og restauranter... Så nå må det bare skjerpes inn kraftig her. Er ikke noe gøy når klærne i skapet blir for trange. :sukk:  

Sånn bortsett fra det er humøret godt. :jepp:  Har ikke så store planer for dagen. Ble omsider ferdig med å strikke et sjal i går (et prosjekt som har tatt et år :roll:  ). Så kanskje jeg får heklet kant på det i dag. Sånn at jeg kan erklære årets første UFO for ferdig... Ellers står det legetime på programmet. Spent på hva de siste leverprøvene viser. Håper de har stabilisert seg, og helst gått litt ned. Også skulle jeg ønske at jeg fikk en forklaring på hvorfor prøvene er på ville veier, men det får jeg nok ikke i dag. Tar nok tid å finne årsaken til problemet. Det er jo som å lete etter nåla i høystakken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser stadig fingre for sauelever. Når jeg kommer hjem fra juleferie så må vekta for alvor fram her også. Mors fårikål har skapt sideflesk... (Godt hjulpet av div. kaffeslabberas.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Cata skrev:

Krysser stadig fingre for sauelever. Når jeg kommer hjem fra juleferie så må vekta for alvor fram her også. Mors fårikål har skapt sideflesk... (Godt hjulpet av div. kaffeslabberas.)

Når det står i sammenheng med fårikål og sideflesk høres den første setningen mest ut som forventninger til dagens middag... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Daria skrev:

Når det står i sammenheng med fårikål og sideflesk høres den første setningen mest ut som forventninger til dagens middag... :fnise: 

:hoho: Jeg lover: ingen sauelever har bidratt til mitt sideflesk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: 

Tiddelibom... :sno:  I dag blir jeg inne - tror jeg. Foreløpig er det ihvertfall ingenting som får meg til å tenke at det kan være godt med en tur ut. Men det kan jo endre seg iløpet av dagen. Planen er å tilbringe noen timer i kortmakeriet i dag (satser på at de planene blir gjennomført på en bedre måte enn gårsdagens plan om å hekle kant på sjalet mitt :sjenert: ). Og da kan det jo være at jeg finner ut at en liten kveldstur kan være godt... Turbo ligger som en ball rett under varmepumpa. Er visst godt å være innekatt i dag. :hjerte:  

Gårsdagens legetime avslørte ikke noe særlig nytt. Det er to ulike leverprøver som blir tatt. Den ene hadde gått bittelitt ned og den andre sto på stedet hvil. Så egentlig var det jo godt nytt. Kanskje toppen er nådd, og at det er en normalisering av verdiene i vente. Håper på det. Men det er fremdeles ingen svar på hvorfor prøvene er på ville veier... :sukk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynner å ligne Winter Wonderland ute ja... Skal visst ikke komme så mye hvitt, men det er litt i luften hele tiden. Og ser ut til å skulle fortsette i løpet av uka. Hmm....

Godt man har litt å se frem til i morgen :strix:
God middag, godt selskap og garantert god underholdning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sauen Shaun skrev:

Gårsdagens legetime avslørte ikke noe særlig nytt. Det er to ulike leverprøver som blir tatt. Den ene hadde gått bittelitt ned og den andre sto på stedet hvil. Så egentlig var det jo godt nytt. Kanskje toppen er nådd, og at det er en normalisering av verdiene i vente. Håper på det. Men det er fremdeles ingen svar på hvorfor prøvene er på ville veier... :sukk: 

Heier på normalisering av dummelever. 

Her er man om litt på vei hjem fra nyttårsferie. *grueseglitt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Cata skrev:

I kategorien "Daria feil-leser Cata" leste jeg "dumme elever" og var helt enig i normalisering av disse. Muligens litt påvirket av at det er midt i spisefri og lydnivået her er deretter...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Daria skrev:

I kategorien "Daria feil-leser Cata" leste jeg "dumme elever" og var helt enig i normalisering av disse. Muligens litt påvirket av at det er midt i spisefri og lydnivået her er deretter...

:rulle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste også dumme elever, og måtte scrolle oppover og se om Daria hadde skrevet noe om slike. Det var i grunn litt rart om hun hadde gjort det, så da leste jeg dummelever en gang til. :ler::idesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiddelibom, og  tiddelibom :sno:  Det drysser jevnt og trutt fra oven. Heldigvis slipper jeg å måke. Her er det en liten traktor innom og rydder gårdsplassen et par ganger daglig når det er behov for det. 

I går holdt jeg meg til planen. Det ble puslet i kortmakeriet. Brukte en del tid på å rydde der. Skjønner ikke hvordan det skjer, men det samler seg stadig opp med løse små steiner, perler, bånd, klistremerker, brukte stempel, papiravskjær og annet rart på arbeidsbordet mitt. Å rydde etterhvert er visst oppskrytt her i huset. :roll:  Men etter en storopprydding ble det tid for å scrappe. Og to nye kort så dagens lys. :jepp:  

Blir minst et kort i dag og. Har fått en utfordring fra ei venninne. Jeg er ikke særlig fortrolig med å bruke blomster på kort. Prøver stadig (det er så fint med blomster på kort), men føler liksom ikke at jeg får det inn i fingrene. Så i går fikk jeg en utfordring om å lage et kort med minst fem blomster på. Det må jeg prøve på i dag. :jepp: 

Og i kveld er det middag, skravlings og konsert. :strix: 

22 timer siden, Roadrunner skrev:

Begynner å ligne Winter Wonderland ute ja... Skal visst ikke komme så mye hvitt, men det er litt i luften hele tiden. Og ser ut til å skulle fortsette i løpet av uka. Hmm....

Godt man har litt å se frem til i morgen :strix:
God middag, godt selskap og garantert god underholdning!

Ja, godt vi har noe å glede oss til i kveld. :strix: 

Og jeg synes jammen meg det har kommet ganske mye hvitt de to siste døgnene jeg... Men greit nok, hvis det slutter å snø snart, og den blir liggende i ro, så kan jeg fint leve noen uker med den snøen. Greit med vinter hvis den bare holder seg i ro... 

21 timer siden, Cata skrev:

Her er man om litt på vei hjem fra nyttårsferie. *grueseglitt*

Håper hjemreisa gikk greit. :jepp:  

20 timer siden, Daria skrev:

:ler: 

18 timer siden, Jerle skrev:

Jeg leste også dumme elever, og måtte scrolle oppover og se om Daria hadde skrevet noe om slike. Det var i grunn litt rart om hun hadde gjort det, så da leste jeg dummelever en gang til. :ler::idesmil:

:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De truet vel med en halvmeter før helga... Og det snør jo jevnt og trutt :sno:

:kaffekopp:

Er bare glad så lenge det er såpass kaldt jeg, da slipper vi sørpe, slush og solid is. Glatt ute nå også, men det er hvitt og innimellom litt trå snø, så enklere å se at det er vinterføre og glatt. Så skal ikke klage jeg heller - det er unektelig noe lysere ute! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du snødd inne, evt ute? 

Ble en anelse scrapping her også i kveld. Måtte jo prøve de der embossingmalene jeg bestilte, så nå har tre nye kort sett dagens lys her. De er av litt mer eksperimentell art, så jeg vet neigu ikke om jeg tør sende dem til noen som helst. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom visst aldri innom her i går. Da jeg kom hjem fra byen onsdag kveld hadde varmepumpa takket for seg. Den var død. Og det var kaldt her. Så gårdagen forsvant med besøk av diverse reperatører på besøk. Og ellers sitte under pledd og drikke varm te. :fryser:  Jeg får visst ny varmepumpe rett over helga. Og gleder meg veldig til det. :jepp: 

Og nå tror jeg at jeg skal tusle bort på Europris for å se om de har en billig vifteovn der. For 15 grader i stua er kaldt, selv for en dame i sin beste overgangsalder... :fryser: 

Ellers blir dette en veldig rolig dag, fram til jeg skal på et arrangement i en lokal kirke i kveld. Gleder meg til en kveld med god mat og trivelige folk. :jepp: 

Den 6.1.2016 at 21.51, Cata skrev:

Er du snødd inne, evt ute? 

Ble en anelse scrapping her også i kveld. Måtte jo prøve de der embossingmalene jeg bestilte, så nå har tre nye kort sett dagens lys her. De er av litt mer eksperimentell art, så jeg vet neigu ikke om jeg tør sende dem til noen som helst. :ler:

Ikke snødd inne. Jeg er så heldig at det svinger en traktor innom her et par ganger om dagen. Så stort sett er det ferdig brøytet her når jeg står opp om morgenen. :nigo: 

De embossingmalene ser utrolig kjekke ut. :jepp:  Og noen ideer tar form hos en sau og... (nei, det omfatter ikke noen form for bestilling av maler på nett...). 

Den 7.1.2016 at 9.01, Roadrunner skrev:

Mårnings! :kaffekopp:

Og takk for i går! Nydelig mat, hyggelig selskap og flott konsert :strix:

Selv takk for onsdagskvelden. :strix: Det ble en fantastisk kveld. De kollegaene dine var også veldig hyggelige. Så jeg blir gjerne med dere ut flere ganger. :jepp: Det var en mett og lykkelig sau som satt på bussen hjem den kvelden. :strix:  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...