Gjest hulderjenta Skrevet 3. desember 2013 #241 Skrevet 3. desember 2013 Sånn litt på siden: Synes det er litt trist når jula ikke er rød lenger, men hvit, grå og ...beige. For å pense tilbake igjen: Får neller av shabby chick, overdose av pynteputer, hvitt på hvitt på hvitt og klinisk minimalisme. Misliker sterkt disse bokstavene (har HOME selv i stua riktignok, bor sammen med søsteren min for tiden så det er kompromisser på gang), vegg-decals som "alle" har, drivved... ja, dere ser hvor veien går videre. Og trekvite panelvegger+tak+gulv, huttetu. Vokste opp på et slikt loftsrom, før jeg fikk gnålt meg til å male det gult og limegrønt som 13-åring. Muligens ikke så blendende vakkert det heller, men bedre enn de trehvite (tregule...) overflatene.
Karmosin Skrevet 3. desember 2013 #242 Skrevet 3. desember 2013 Jeg HATER bordduker. Alle typer, alle stiler, alle farger. Er også helt enig i dette: Bokhyller fulle av nips. Bokhyller er til bøker, og bøkene er dekorative i seg selv. Folk som ikke leser, får finne andre møbler å sette tullet sitt på. 1
heiduderborte Skrevet 3. desember 2013 #243 Skrevet 3. desember 2013 Jeg hater når alt skal være hvitt. Jeg elsker hvite ting og lyse rom, men syntes det er så lite personlig! Oransje/brune furu møbler, vegger, hater det! 7
flinkeceline Skrevet 4. desember 2013 #244 Skrevet 4. desember 2013 Hvitt passer med det meste. Dessuten får andre farger en god og nøytral fremtoning med hvit bakgrunn. Er på en måte som å starte med et blankt kanvas med mulighet til å legge til fargefulle ting til senere. 5
Alice123 Skrevet 4. desember 2013 #245 Skrevet 4. desember 2013 Jeg er i og for seg enig det der med hvitt... jeg kjenner en som har alt hvitt. Gulv,vegger, tak, møbler, nips. Hjemmet hennes får sykehus til å virke hjemmekoselig. Men samtidig er hvitt en immari grei farge når man ikke vet hva man driver med. 5
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #246 Skrevet 4. desember 2013 Er det virkelig mulig å HATE interiør? Men jeg har iallefall ikke stort til overs for store LOVE og HOME-bokstaver strødd utover... Jadda, vi skjønner at dette er ditt hjem, kunne det ikke stått noe litt mer kreativt i det minste? Anonymous poster hash: 46baa...3ab 3
Cumulus Skrevet 4. desember 2013 #247 Skrevet 4. desember 2013 Jeg liker ikke duker, og spesielt ikke hvis det står pyntegjenstander symmetrisk plassert på bordet. En venninne har alltid to lysestaker på spisebordet, symmetrisk plassert på hver side av en skål. Jeg får alltid lyst til å flytte på tingene når jeg er der. Jeg liker ikke skinnmøbler, spesielt ikke i kombinasjon med et bord med duk og symmetrisk pynt.. Jeg liker ikke stjerner og peace og hodeskaller, likte det ikke da det var på det hotteste heller. Spesielt ikke på klær, men det er en annen diskusjon.. 3
caskerette Skrevet 4. desember 2013 #248 Skrevet 4. desember 2013 Sånne stor-flettede kurver i gråhvitt tre og grovstrikkede puffer og sånt. Og "knuter" og tauverk. Det meste i åpningsinnlegget, men jeg liker pelspledd.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #249 Skrevet 4. desember 2013 Syntes det er så rart at nesten alle hater hvite vegger, tak, panel, home, love og diverse bokstaver osv, allikevel har nesten alle det hjemme hos seg for tida virker det som.. Anonymous poster hash: 8522f...bd8 8
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #250 Skrevet 4. desember 2013 Forøvrig har jeg ikke bokstaver og slikt selv, ei heller hvitt panel på veggen, men hvitt panel skulle jeg gjerne hatt, så mye enklere å kombinere med diverse enn tapet. Blir som et lerret, man kan skifte stil om igjen og om igjen uten å måtte rive vegger og tak hver gang fordi feks gul tapet ikke passer med grønt interiør (bare et eksempel altså)Anonymous poster hash: 8522f...bd8 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #251 Skrevet 4. desember 2013 Syntes det er så rart at nesten alle hater hvite vegger, tak, panel, home, love og diverse bokstaver osv, allikevel har nesten alle det hjemme hos seg for tida virker det som.. Anonymous poster hash: 8522f...bd8 JEG har verken hvite vegger, panel eller home skilt hjemme hos meg. Så klapp igjen!Anonymous poster hash: 8d692...2f1 1
Gjest Passing by Skrevet 4. desember 2013 #252 Skrevet 4. desember 2013 Jeg liker farger og humor i interiøret. Hjemme er det ikke optimalt enda, men det er lek med farger og artig - og jeg tror enkelte ting fascinerer treåringen såvel som pensjonisten. Miks av gammelt og nytt liker jeg dersom man får det til. Spesielt fordi det også signaliserer at man er bevisst på gjenbruk (selv om enkelte selvsagt gjør dette kun fordi det er trendy). Enig, jeg har en miks av retro og nytt. Jeg hadde retro før det ble vanlig å ha det, både møbler og pynt, og annet utstyr. Mange bøker og gode ørelappstoler. Det er ingenting jeg hater med interiør men det er en del jeg ikke har sansen for selv. Jeg foretrekker å gå i bruktbutikker og kikke framfor å gå i interiørbutikker, syns alle har sånne bokstavgreier og mye hvitt og linfarget. Jeg kan synes det er fint hos de som har det men føler ikke behov for å ha det hjemme hos meg selv.
Gjest Passing by Skrevet 4. desember 2013 #253 Skrevet 4. desember 2013 Jeg har en mastergrad i dette. Du har naturligvis rett til å ha en mening, men fra mitt personlige og profesjonelle ståsted er ikke dette et spørsmål om smak, men om dannelse. Jeg må bare beklage om det blir litt klein stemning på grunn av mine innlegg, men jeg har per definisjon rett, selvom mine poenger kanskje er satt litt på spissen. For all del, ødelegg dine gamle ting om du har glede av det. I beste fall vil det gjøre mine ting mer verdt. Jeg er enig med deg, jeg har et flott skap og et flott speil og det er vakrest som det er. Jeg blir irritert når jeg kommer til en bruktbod som selger møbler og de har "pusse" opp møbelet sånn chabby chic. 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #254 Skrevet 4. desember 2013 Jeg er i og for seg enig det der med hvitt... jeg kjenner en som har alt hvitt. Gulv,vegger, tak, møbler, nips. Hjemmet hennes får sykehus til å virke hjemmekoselig. Men samtidig er hvitt en immari grei farge når man ikke vet hva man driver med. Åh jeg elsker hvitt! Det gjelder bare å ha en egen smak og ikke å følge stimen alle andre går i med hvite ting som er pusset med sandpapir. Sykehus finnes ikke hjemmekoselig! Syntes det er så rart at nesten alle hater hvite vegger, tak, panel, home, love og diverse bokstaver osv, allikevel har nesten alle det hjemme hos seg for tida virker det som.. Anonymous poster hash: 8522f...bd8 Jeg tror ikke at Nille og mange andre butikker ville ha kjøpt inn hvite ting hvis det var så UT akkurat nei Jeg vanker endel på Fretex også, og der er det nesten umulig å finne hvite ting lengre. Folk vil ikke kvitte seg med de hvite tingene sine. Det som går ut er brunt, blått og gusjefarger og sort. Anonymous poster hash: c5799...430 1
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #255 Skrevet 4. desember 2013 Jeg blir faktisk deprimert av helt hvite/lyse hjem/rom. Jeg synes absolutt det er pent ut på bilder og sånt, men jeg hadde en hvit stue en gang og jeg holdt på å bli gal av veggene (de var ikke kritthvite, men heeelt lyse). Uansett hva jeg gjorde så var det veggene som stjal oppmerksomheten min og irriterte meg. Jeg trenger tydeligvis farger og kontraster for å overleve.. 2
laserkvinnen Skrevet 4. desember 2013 #256 Skrevet 4. desember 2013 Min oppfatning er at enkelte tror de oppfattes som om de har bedre personlighet og personlige egenskaper med en gang de uttrykker at de ikke liker det som er inn/ trend? Det er ikke til å komme unna med at ord og uttrykk malt på veggen, skrevet på skilt o.l er veldig inn i tiden da man finner det i det fleste interiørbutikkene og i mange norske hjem. Jeg kan like det om jeg synes det matcher de som bor i denne leiligheten/huset. Om interiøret passer den som bor der, synes jeg nesten alt er lov så lenge det er beboelig og ikke flyter over av søppel og rot 7
elise00 Skrevet 4. desember 2013 #257 Skrevet 4. desember 2013 Jeg kan ikke fordra lilla interiørting(gardiner, puter, duker, brikker osv), sånn mørk lilla farge, gjerne kombinert med svart. Svarte kaffemaskiner, brødristere, kjøleskap osv. Og svart og hvit tapet med store blomster, skinnsofa, mye metall, sånne syntetiske flatluggete tepper i forskjellige lilla og bruntoner. Engler, englevinger, overdrevent slitte ting (som egentlig er nye), store billy-hyller med masse bøker, dvder, cder, og ting som bare støver ned. Vaser og skåler som står fremme uten å brukes til noe (og som alltid har døde edderkopper i bunnen). Og sist, men ikke minst: veggord, bokstaver og skilt med "kloke" sitater. 4
laserkvinnen Skrevet 4. desember 2013 #258 Skrevet 4. desember 2013 Min oppfatning er at enkelte tror de oppfattes som om de har bedre personlighet og personlige egenskaper med en gang de uttrykker at de ikke liker det som er inn/ trend? Jeg mente såklart ikke at alle er slik, og at det nødvendigvis er slik.
Lea2 Skrevet 4. desember 2013 #259 Skrevet 4. desember 2013 Interiør er personlig og det er klart man skal ha det man liker hjemme. For meg blir det bare oppbrukt etter en stund og jeg blir dritt lei. Særlig slike spesielle ting man legger merke til med en gang (bokstaver og veggskrift). Jeg innrømmer glatt at jeg så på slike HOME bokstaver for et år eller to siden og vurderte å kjøpe dem. Men heldigvis er jeg litt treg av meg og så dem ikke helt for meg hjemme hos meg selv. Noen følger trender etter hvert som de skifter, andre er motstandere av trender... de fleste av oss er vel midt i mellom et sted og blander nytt og gammelt.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2013 #260 Skrevet 4. desember 2013 Glemte noe... Det var fryktelig trendy en gang med tepper og gardiner med kinesiske tegn osv. Spesielt hos ungkarer(?). Har aldri forstått hvordan dette ble populært. Tror du ikke kjæresten min hadde sånne på rommet sitt når vi ble sammen? Og at han pakka de ned når vi flytta sammen? De gikk rett i søpla for å si det sånn... Anonymous poster hash: 97a56...9fe 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå