Gå til innhold

Siams Sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

Endelig! Min egen dagbok.

Ville ikke ha en egen bryllupsdagbok, for det er bare 1 md igjen (det kiler i magen!) og heller ikke en egen forberedende babylage-dagbok, selv om det kanskje er de temaene denne boka kommer til å handle mest om.

Men mest av alt skal jeg bruke den til å holde styr på tanker og handlinger.

Så det er bare å hoppe i det: I dag har jeg syklet til jobben, ikke at det er noen bragd, det er bare nedoverbakker til. Det blir heller en pulsøkning på vei hjem. Hadde egentlig tenkt å ta en spinningtime før jobben i dag, men siden jeg skal jobbe sent og dra rett til en venninne i kveld før vi drar på byen, passet det egentlig veldig dårlig. Det er morgenspinningtimer hver tirsdag og fredag, så jeg kan jo gjøre det en dag det passer litt bedre... :ler:

Det er så typisk meg å skulle gjøre alt på en gang...

Men jeg gleder meg til å gå ut i dag! Skal ha på meg noen av de nye klærne mine. Har hatt flere shoppingdager med forloveren min hvor vi skulle handle inn ting vi trenger til bryllupet, men jeg finner så mye annet i stedet... Og nå er jeg blakk... :o

Er nødt til å vinne i lotto for at dette skal gå rundt... På juni lønningen kommer det litt ekstra (får bonus), men det er så lenge til. Jeg trenger dem nå...

Åååå, det er så deilig med sommer! I dag er det kjempevarmt og godt ute! Gleder meg til fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Endelig en dagbok fra deg :-) Men du er klar over at du har lagt den under "Bryllupsdagbøker" :wink:

Det går kjempe fort frem mot bryllup nå! Og jeg gleder meg myyyye til det som skal skje etterpå :sjarmor:

Skal dere på bryllupsreise forresten?

Ha en fin helg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig en dagbok fra deg :-) Men du er klar over at du har lagt den under "Bryllupsdagbøker" :wink:

Det går kjempe fort frem mot bryllup nå! Og jeg gleder meg myyyye til det som skal skje etterpå :sjarmor:

Skal dere på bryllupsreise forresten?

Ha en fin helg!

Klem

Hi hi! Trodde jeg hadde lagt den under generelle dagbøker, jeg! Skal prøve å få flyttet den...

Vi skal til Maldivene!! :sjarmor: Vi drar på mandagen etter bryllupet og skal bli i to uker. Har nesten ikke hatt tid til å glede meg til det! Bryllupet overskygger litt.

Kjøpte ny bikini går! Og det var ikke noe gøy!!!! Jeg er ikke noe fin i bikini... :veldigsur: Underdelene er så bittesmå i år... Og det er ikke jeg. Ikke i år heller... :cry:

Fant tilslutt en på H&M... Men den var jo litt kjedelig.

Får kanskje titte litt mer senere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, Maldivene høres herlig ut!

Jeg må også ha meg bikini, men jeg er langt fra liten og det er håpløst å finne noe som er fint når man er litt stor! Jeg er også sånn "ikke liten i år heller" :cry: Tenker stadig på å åpne en butikk for de som er "over gjennomsnittet" og fremdeles vil se feminine ut! Ikke sånne store, kjerring teltklær!!! :roll: Synes det er håpløst å finne klær jeg!!! Nå vet ikke jeg om du er over gjennomsnittet da, men jeg er hvertfall en 46/48 :evil:

Men vi er høyt elsket :hjerter: , skal gifte oss :bryllup: , reise på flotte bryllpsreiser :kul: og så babymaking :kline: etterpå..

Kan det bli bedre? :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi er høyt elsket :hjerter: , skal gifte oss :bryllup: , reise på flotte bryllpsreiser :kul: og så babymaking :kline: etterpå..

Kan det bli bedre? :danse:

Det er så sant som det er sagt! :ler: Vi får prøve å huske det når det stormer som verst!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en kjempefin helg!

På fredag var jeg først hos en venninne og spiste pastasalat og drakk rødvin før vi dro ut på byen. Var i kanonhumør og fikk dansa masse! Møtte kjæresten min og hans venner ute og vi dro hjem i to-halv tre tiden, for han var sikker på at han skulle ha utrdikningslag dagen etter.

Jeg visste at han ikke skulle det, men jeg måtte nesten bare spille med.

Stakkars liten var litt skuffet da det fremdeles ikke hadde skjedd noe kl halv elleve på morgenen. :ler:

Dro inn til byen og shoppet og fikset neglene. Fant en kjempefin sort buksedress med hvite striper. Bare 700,-!! :sjarmor:

Har egentlig ikke penger, men jeg trenger mer litt finere klær.

I tillegg kjøpte jeg mer ubrukelige ting som jeg strengt tatt ikke trenger akkurat nå som to belter og et kjede... Eier ikke impulskontroll i butikker! :-?

Heldigvis får vi lønning en uke tidligere enn vanlig pga 17.mai. Får bonus og etterbetalt lønnsforhøyelse denne måneden, og det kommer godt med.

Får nok korsettet jeg har bestilt i løpet av uken, og det kommer i oppkrav.

Og ringene kommer vel til uka også. Utrolig mange utgifter om dagen!

Er nok nødt til å slutte å kjøpe andre ting enn det som er helt nødvendig til bryllupet.

Etter shoppingen dro jeg og en venninne ut på hytta hvor kjæresten min og hans forlover allerede var. De tok toget ut tidligere på dagen og hadde fisket i mange timer da vi kom. De fikk to små torsk og to bittesmå sild.

Spiste reker og drakk bøttevis med hvitvin. Toppet det hele med masse rødvin.

I dag har vi vært ute med båten i hele dag, og vi har fått kjempefin farge. Har blitt litt solbrent til og med!

Utrolig vær for å være 9. mai!! Det har vært skikkelig sommertemperatur. Fikk tre torsk som ligger i fryseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, høres ut som om du har hatt en herlig helg!! Hm, fikk en ustoppelig trang etter reker og loff! Å, det hadde vært godt det! Tror jeg må kjøpe det i dag...

Deilig at dere koser dere! Er så fint med flott vær..Jeg har planta ute og det ble så bra!! Ellers har vi sett et par filmer og passet på å nyte fritiden! :kul:

Ha en fin dag

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er jo så godt!! Og sunt!

Hvis du bytter ut majonesen med kesam m/masse hvitløk i, så blir det enda bedre!!!

Kos deg masse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Må jo ønske den nye naboen velkommen! Så hyggelig. Gratulerer med dagbok, og tusen takk for besøk i min! Jeg er ikke så aktiv for tiden, siden jeg bare har nettilgang fra jobb/praksissted, men jeg skal nok følge med likevel.

Du må GLEDE deg til å gifte deg! Det er bare SUPERT! Og det er ENDA mer supert å VÆRE gift, det er både mannen min og jeg skjønt enige om. Vi anbefaler det å gifte seg til alle...

(Men du vet nok masse om det å gifte seg allerede...)

Bare et tips: Husk å ta bilde av buketten din ganske tidlig! Det glemte nemlig jeg, og min visnet... (hadde litt ømtålige blomster i den.)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tips, Pepita! Det er nok ganske viktig når det gjelder min bukett, for jeg skal ha endel liljekonvall, og de holder ikke så lenge!

Og takk for hilsen! Morsomt at noen er innom. :-)

I dag har jeg vært flink på treninga! Forrige uke fikk jeg bare trent en gang, og det er altfor lite for en som skal shape seg opp til bryllup og bryllupsreise... :ler:

Så i dag gikk jeg fra jobben til treninga (ca en halv time), hadde en spin1 time og tok 3x20 sit-ups, 30 benløft og 4x15 push-ups! Og etter det sto jeg 12 minutter på step-maskinen! I følge Grete Roede (som jeg prøver å gjemme meg for for tiden) vil det utgjøre 5-6 trimpoeng!

Var flink og spiste fiskekaker med stekte grønnsaker til middag. Så nå er det om og gjøre å holde seg unna alt som frister nå på kvelden. Har gulrøtter og 0,1% yoplait yoghurt på lager, heldigvis.

Jeg skal trene minst to ganger til denne uken, og ikke få noe is før til 17.mai! Det blir ikke lett :-(

Men jeg vil så gjerne gå ned noen kilo før bryllupet, og det koster blod, svette og tårer!

I morgen må jeg spise middag med kunder og da er det ikke så lett å styre maten. Har i det minste lovet meg selv å holde meg unna alkoholen, det får jeg heller spare til jeg skal på fest til lørdag. Æsj, det er så kjedelig å slanke seg :evil: alt det morsomme er forbudt :evil:

Men jeg skal holde ut i 4 uker! Jeg kommer til å la meg få lov til å skeie ut litt i helgene. Men ikke mye! Bare litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sikle: Reker og hvitvin....

Jeg skjønner akkurat hvordan du har det med tanke på slanking!! Jeg er ganske mye overvektig(25kg) og burde virkelig gå inn for å gå ned, men jeg har liksom ikke guts til å holde på lenge nok!! Er litt bekymret for dette i forhold til å bli gravid også..Men du er jo kjempe flink til å trene da! Jeg er ikke det heller jeg.. :-( Som du sier :evil: alt det morsomme er forbudt :evil:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SuperC vil bare si takk for koselig dagbokbesøk! :)

Heldig du er som skal gifte deg, det er bare å glede seg ja! Giftet meg i ifjor sommer jeg og dagen ble minst like bra som jeg hadde håpet på! Ønsker at det blir sånn for dere også og så må dere ha lykke til med forberedelsene. Kjenner igjen pengeproblemet...godt det ikke bare er meg som er blakk av og til.

Lijlekonvaller i buketten hørtes forresten veldig pent ut, håper du legger ut et bilde etterpå..? :-)

Ha en fin dag og stell pent med deg selv, selvom du slanker deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for koselig hilsen Juni04 og *soul*!

I dag har jeg vært ganske flink i matveien. Vi slapp unna kundemiddagen, så da ble det ikke noe vin, heldigvis. Lagde pasta med laks hjemme i stedet.

Vi har lempet masse, tunge stein i hagen i dag, så jeg har nok forbrent noen kalorier...

Holder på å ordne gjesteboka som skal ligge fremme på bryllupsfesten. Jeg har kjøpt en helt svart bok hvor jeg har limt inn forsiden på invitasjonen på permen. Det kunne ha blitt fint, men limet synes gjennom :evil: :evil: :evil: Vet ikke helt hva jeg skal gjøre med det. Papiret sitter bom fast, så jeg får det ikke av heller! :evil:

Skal gjøre det samme på fotoalbumet, men da skal jeg ikke bruke det limet i alle fall!!!

Har snakket med hun som skal synge i kirken og hun hadde noen gode forslag til sanger. Lurer litt på om vi skal gå for "Sej det igjen" (skriver man det sånn?) med Lisa Nilsson og en som heter "Ekteskapsbønn". Kjæresten min er veldig glad i Evert Taube, så det blir kanskje en sang av han som heter " Så skimrande var aldri havet" eller noe sånt. Må sjekke litt på nettet om jeg finner sangene der.

Fikk akkurat vite at kirken vi skal vies i kanskje ikke blir ferdig til vi skal gifte oss!! :cry: De begynte oppussing lenge før jul, men det har ikke skjedd en dritt der på kjempelenge! Så nå er den dekket av stillaser og grønn netting. Det blir ikke så koselig. Håper de får ut fingeren! I alle fall foran. Samme hvordan det ser ut bak.

Vel, vel. Blir det ikke ferdig får vi heller ta bilder et annet sted, da. Skal ikke la det ødelegge dagen i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper det ordner seg med kirken! Det er ikke noe morsomt når ting ikke går som man hadde regna med..Men det går helt sikkert greit! Krysser fingrene for det :wink:

Så teit at limet synes i gjennom..Jeg har også pyntet til gjesteboka vår selv, men jeg vet ikke jeg! Er liksom ikke helt fornøyd, synes den ser skikkelig hjemmelagt!! Ja, ja, er jo ikke det som er det vikigste den dagen! MEN liker man å ha orden, så liker man å ha orden!!

Ha en fin dag, vennen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for hilsen SuperC! :wink: Blir så glad for sånt jeg!

Håper det ordner seg med kirken, det gjør det sikkert! Uansett så kan nok ikke det ødelegge dagen :)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var og snakket med presten i går, og det var en kjempefin opplevelse. Vi kom godt overens med han, og jeg tror han kan lage en fin vielse for oss. Han er ikke en sånn tradisjonell prestetype, heller mer som en gammel hippie. Han lurte på om det kanskje var faren hans som hadde døpt meg! Det hadde vært litt sykt, egentlig, siden vi gifter oss i en helt annen by enn jeg er døpt i.

Han syntes det var helt greit at jeg ikke var religiøs, og syntes jeg hadde et veldig reflektert syn på religion og verdier. Han var faktisk veldig enig i mitt syn. Jeg klarer nemlig ikke å støtte noen religion som brukes som unnskylding for så mange syke handlinger. Men allikevel synes jeg det er viktig at våre barn får kristendom på skolen siden vår kultur og samfunnssyn bygger mye på dette.

Han spurte og grov om mange ting om oss, og etterpå gjennomgikk vi hvordan vielsen ville foregå. Vi snakket litt om hvilke salmer vi ville velge og hvordan vi skulle legge opp kirkeprogrammet. Han vektla også hvor viktig og alvorlig ekteskapsinngåelsen var både sosialt og juridisk.

Samtalen tok 2 timer, og vi var begge to veldig fornøyd da vi gikk ut derfra.

Vi kjørte hjem og var hjemme i 11 tiden, og gikk rett og la oss!

I dag skal jeg snike meg avgårde til forloveren hans og ta opp video til utdrikningslaget hans som er på lørdag. Skulle helst ha trent først, men jeg lurer på om jeg kanskje er nødt til å droppe det hvis han ikke skal merke at det er noe muffins.

Har fått vite opplegget for dagen hans, og han kommer sikkert til å få en kjempefin dag. Håper i mitt stille sinn at det ikke blir fullt av strippere og sånn utover kvelden, jeg har litt anstrengt forhold til akkurat det.

Men forloveren hans har ikke noe sans for sånt, så da er det jo sannsynlig at det ikke vil skje. Jeg får si det til meg selv at det ikke skjer, slik at jeg slipper å bekymre meg for det hele kvelden og natta. De skal overnatte, så det spørs vel om jeg får sove så veldig godt den natta. :-?

Heldigvis skal jeg på fest selv, så jeg sitter ikke hjemme og tvinner tomler. Kanskje jeg kan overnatte der? Litt stusselig å dra hjem til tomt hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk prøvd korsettet under kjolen i går også, og jeg fant ut at det passet! Jippi! En stor bekymring mindre. Må bare kjøpe inn borrelås og tape, så alt sitter på plass den store dagen. :sjarmor:

Holder på å ordne til 17.mai frokost også. Vi skal ha det i leiligheten til faren til kjæresten min, den har nemlig god plass, en koselig hage og ligger sentralt i byen. Vi har invitert rundt 18 personer til koldtbord, heldigvis var jeg lur nok til å be alle om å ta med et bidrag, ellers så hadde jeg ikke rukket å få det til!

Gleder meg til å få en koselig dag med venner, vi skal møtes i ni-tiden der nede, spise og drikke litt vin, og så gå ned og se på barnetoget.

Drar nok hjem ganske tidlig, kanskje vi kan grille litt pølser?

Håper det blir fint vær. Da har jeg innvilget meg litt (eller masse :ler: ) is. Har vært flink hele denne uken så jeg synes jeg fortjener det.

Har faktisk gått ned 1,5 kilo!!

Har bestemt meg for å ikke droppe treningen i dag, men heller ta en halvtime på stepmaskinen i stedet for en stram opp-time. Tar mindre tid og forbrenner mer.

Har det så utrolig bra om dagen, og det er så deilig!! Jeg kjenner det bobler og bruser i blodet, gleder meg til alt det spennende som skjer fremover. Jeg er rett og slett lykkelig! Elsker kjæresten min og livet mitt.

Er utrolig takknemlig for at jeg har det så fint. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese forberedelesene dine (deres)

Ikke mange dagene igjen til den store dagen nå.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å høre, vennen, at du har det bra! Nå går det fort fremover og din lykke smitter..Ble glad jeg også nå!! Det høres kjempe koselig ut med de planene du har for 17. mai, skulle ønske vi også kunne gjort noe slikt..

Det var godt å høre at det gikk så fint hos presten! Jeg er kjempe spent på hvordan talen vår blir, for han spurte ikke så veldig mye om oss egentlig! Men han kan jo ha fanget opp litt her og der, som jeg ikke er klar over at vi har sagt..Håper bare den blir fin og personlig jeg!

Ser ikke ut til at jeg får noe utdriknigslag i helgen, sånn jeg hadde tenkt! Hm.. :klø: Et par av de jeg regna med skulle være der, hadde planer og det var ikke for å villede meg heller!! Håper egentlig ikke sambo får et heller, for jeg vil ikke sitte alene og tenke meg grå!! Liker heller ikke strippere :evil: Var kanskje litt egoistisk jeg nå :oops: Ja,ja.. Håper din kjære får et fint utdrikningslag i allefall! Så fint for deg å vite hva som skjer der..Det beroliger vel litt?

Så flink du er til å trene og jammen meg har du gått ned også! Kos deg i helgen du og på 17. mai!! Det fortjener du!

Ha en super helg!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...