Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Tusen takk, alle sammen!

Nå har vi hatt huset fullt, og vi har vært 20 stykker som har spist fiskesuppe og stresset rundt... Vi har fått laget kirkedekorasjonene og lagt siste hånd på planleggingsverket. Det er roligere i huset nå, og det er deilig. Det er bare mamma, stefaren min, lillesøster og kjæresten og min forlover som er oppe. Mormor ligger og sover, etter å ha blitt helt utslitt av å sitte å snakke med farmor som har blitt utrolig surrete i det siste. Hun sitter å sier det samme om igjen og om igjen... :roll: Vet ikke helt hva vi skal svare til slutt. Skal vi late som om vi ikke har hørt det før, eller si ifra om at hun har sagt det før? Har prøvd begge deler, egentlig, men 5 minutter senere kommer den samme historien igjen. :roll: Stakkars.

Hadde gjennomgang med presten og dem som var her i kirka i stad, og det var fint og ha gjort det. Håper stemmen bærer når jeg skal si JA i morgen! :-?

Pappa og jeg øvde oss på å gå sakte opp kirkegulvet.

Så nå er planen å bare sitte og slappe av, forloveren min og jeg. Vi har åpnet en flaske rødvin, men jeg tror ikke jeg orker å være oppe så veldig lenge. Er litt trøtt....

Håper jeg får sove. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trulselinemor

Her kommer det en natt hilsen til deg.

Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet i åttetiden, og var like rolig som dagen før. Hadde sovet som en stein hele natten, godt hjulpet av et par glass rødvin på kvelden.

Forloveren min og jeg sto opp og dusjet og spiste frokost i sola ute i hagen. Det var et nydelig vær, og det var varmere i lufta enn dagen før. Perfekt!

Vi hjalp mamma med det siste som skulle gjøres i huset. Klokken elleve kom hun som skulle sminke meg og sette opp håret til lillesøster og forlover. Så da var vi igang, endelig!

Jeg ble veldig fornøyd med sminken, den ble lagt veldig naturlig, den bare fremhevet øyne og munn littegrann.

Tanter og onkler begynte å strømme på, så det ble litt avbrytelser underveis. Venninnen min som skulle sette opp håret mitt ble hentet på toget og hun kom litt før tolv. Håret mitt ble sååååå fint, ble superfornøyd med det også.

Pluteselig hadde vi fått litt dårlig tid!! Kan ikke skjønne det, vi som hadde satt av så god tid... :roll: Men sånn er det...

Det var ganske mye styr å få på korsett og strømper, jeg hadde tapet opp puppene inni korsettet så de ikke bare skulle bli trykt flate inni der.

Festet strømpene i strømpebåndet og skulle prøve om de var ordentlig festet. Og så røyk det ene båndet!!!!!! :o :o :o :o Skrekk og gru. Vi hadde ikke tid til å sy det på igjen, men heldigvis satt strømpen oppe hele kvelden med bare ett feste foran.

Mamma, forlover og venninne hjalp meg på med kjolen, det tok litt tid siden det er snøring bak. Vi festet korsettet til kjolen med borrelås så den ikke skulle skli opp bak.

Pappa var kommet for å hente meg og en kamerat ventet på utsiden i en cabriolet. Vi svingte innom blomsterbutikken og hentet en nyyyyydelig bukett! Den ble enda finere enn jeg kunne forestille meg.

Vi kjørte de siste meterne til kirken, det er en ganske så liten by!! Da jeg gikk ut av bilen, kjente jeg at pulsen var høy.

Siden det tok litt tid med kjolen kom vi 10 minutter for sent, stakkars kjæresten min hadde blitt ganske nervøs.

Forlover og sjåfør snek seg inn i kirken og satt seg på plass, mens jeg og pappa gjorde oss klare til å gå inn. Venninnene til mamma som hadde delt ut kirkeprogrammet prøvde å hilse på meg, men jeg måtte bare blokke dem ut. Måtte hyperventilere noen ganger og tviholdt på pappa da orgelet satt igang med Mendelssohn. Dørene slo opp og det første jeg så langt, langt borte var den flotte, kjekke kjæresten min i sjakett! Vi måtte stoppe opp litt innenfor døren så kirketjeneren fikk slør og slep over dørstokken. Ting har lett for å hekte seg i spikerslag i den. Og det hadde vært kjedelig om sløret hadde revnet der...

Det var godt å få en pause rett innenfor døren, fikk igjen fargen i ansiktet, tror jeg. Vi gikk sakte, sakte oppover midtgangen.

Jeg følte at ansiktet mitt var helt stivt og jeg er bombesikker på at jeg hadde rykninger i hele ansiktet... Men det er det ingen som har sett...

Phu! Det var langt å gå, og det var ganske skummelt, men det gikk utrolig bra. Jeg felte ikke en tåre, som jeg hadde vært så redd for. Men jeg kunne ikke se på mamma, da hadde jeg begynt å stortute, tror jeg...

Endelig var jeg fremme hos min elskede! Vi stoppet to meter før plassene våre, og han bukket galant til meg og jeg neiet tilbake. :hjerter:

To be continued!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye SuperC!!!!

Gleder meg til å lese om resten av bryllupet ditt!

Håper du koser deg på Maldivene, er spent på hvordan det er der!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbake fra Paradis! Har hatt det helt fantastisk!!

Maldivene må bare oppleves.

Her fortsetter referatet fra bryllupet vårt.

Pappa, forloveren min og de på første benk hjalp meg å få kjolen på plass da vi skulle sette oss, det er litt av et styr... :ler:

Presten var helt utrolig! Så morsom! Flere ganger brøt alle ut i latter, og han satt virkelig standarden for bryllupet. Alle slappet av, og det ble en mye ledigere stemning.

Vielsen var fantastisk, alt gikk helt knirkefritt. Og det var en helt utrolig følelse å sitte der oppe og se på min elskede sitte rett ovenfor meg. Snart var han min.

Ringoverekkelsen og "ja'ene" gikk bra, alle lo litt da søten min sa ja kjempehøyt. :ler:

Det var en fin stund da vi gikk opp kirkegulvet som rette ektefolk! Vi gikk sakte, sakte og det var deilig å drøye tiden! Kirken var så fint pyntet med liljekonvall og røde roser på hver benkerad.

Vi stoppet i våpenrommet og tok imot lykkeønskninger fra alle og etterpå ble det tatt masse bilder utenfor kirken.

Vi og forloverene stakk avgårde i en kul cabriolet for å ta bilder, mens alle gjestene gikk hjem til mamma og drakk champagne og spiste jordbær. Etter hva vi hørte senere var det veldig vellykket. Der fikk alle mulighet til å snakke sammen og bli litt bedre kjent, i tillegg var det personlig siden det var hjemme hos mamma.

Er glad for at mamma ville arrangere det, hun hadde fått et par venninner til å hjelpe til å servere. De hadde også delt ut kirkeprogrammene.

Vi fikk tatt masse bilder (i morgen får vi se fargebildene, er så spent! Svigersene har sett dem og de sier de er fine). Det blåste masse, så vi fikk tatt et par bilder hvor sløret sto rett til værs! Håper de blir fine.

Vi var superheldig med været, det var strålende sol. Vi vimset rundt med en flaske champagne og en kurv jordbær og hadde det ganske koselig. Vi møtte flere små jenter som ble helt stumme av beundring når de så brudeparet, så her har vi nok noen KG-tilhengere om noen år... :ler: Hun ene trodde det var enda et prinsessebryllup og gledet seg til å se oss på tv senere..... Søt!

Rundt klokken 6 var vi ferdige og dro til hotellet hvor alle ventet på oss. Vi ble møtt med et glass champagne til velkomstdrink og fikk tid til å snakke med noen før vi satt oss til bordet en halvtime senere.

Bordet var nydelig pyntet med eføy, røde roser og gullhjerter. Til bordkort hadde en venninne av svigermor malt navn og tema fra innbydelse og bordkort på salt og pepperbøsser. Jentene fikk salt og guttene fikk pepper, så hvis man var et par ( noe de fleste var) fikk de et helt sett.

Talene var fantastiske, maten var helt topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvelden gikk så utrolig fort! Vi oversteg tidsbudsjettet litt i løpet av middagen, men det gjorde ikke noe.

Det virket som om de fleste koste seg.

Bryllupsvalsen ble en stormende suksess! Vi har faktisk aldri danset den så bra før.

Kakeseremonien var fin og vi rakk å snakke litt med noen av gjestene, danse litt og kose oss.

Og vips! Så var kvelden over! Vi kunne ha holdt på mange, manger timer til!

Siden det var en stor konsert like i nærheten måtte vi vente i over en time utenfor hotellet på taxi! Det var ikke så gøy å stå utenfor der i brudekjole å blomstre, men heldigvis var mange av gjestene i samme situasjon så de ventet sammen med oss. Tilslutt ble en vakt på hotellet så irritert på taxiselskapet at han kjørte oss til det hotellet vi skulle sove på selv, i sin egen bil en gammel Opel Kadett! :ler: Vi var nok litt av et syn da vi jobbet for å komme oss ut av bilen. Det var så vidt plass til kjolen der inne. :ler:

Inne på rommet hadde forloverene våre sendt sine samboere for å pynte rommet med roseblader, og det lå en erotisk bok oppslått på puta.

Vi hadde avtalt at det ikke skulle skje noe på bryllupsnatten, det kunne fort bli så påtatt. Men.... Hi hi.

Vi fikk frokost på rommet kl 11 og sjekket ut i to tiden.

Det hadde vært en PERFEKT dag, det kunne ikke ha vært bedre. Alt gikk som smurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen :kyss:

Endelig har du kommet hjem! Maatte innom for aa sjekke..Det ser ut til at dere har hatt et herlig bryllup! Gleder meg til vi treffes en dag! Vi koser oss paa cruise, det er herlig... Her er det en service uten like, de ordner sengen for oss til kvelds og rer den opp for oss om morgenen!

Naa skal vi spise lunsj, maatte bare titte innom deg for aa se at du har det bra!

Vi snakkes :hoppe:

God klem :klem2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Juni04! Koselig at du tenker på meg.

Det skal bli hyggelig å treffe deg snart.

Bryllupsreisen til Kuredu, Maldivene var bedre enn jeg hadde håpet på! Det var så fint der og vi koste oss glugg i hjel. Maten var helt fantastisk og resultatet av det og at vi ikke har beveget en muskel på to uker har lagt seg over hele kroppen. Så nå er det påkrevd å stramme inn litt. Må komme igang med treningen også, hadde håpet jeg kunne rekke det i dag, men vi er nødt til å dra på Glasmagasinet og bytte en del av gavene vi har fått dobbelt, hente bildene fra engangskameraene og henge opp bildene vi fikk i gave. I tillegg har jeg fått mensen i dag (siste pillemens), så jeg har egentlig ikke så lyst (det er vel helst her det ligger, vel.... :wink: ).

Ferdig med p-pillebrettene, så så fort denne pillemensen er over begynner det å bli spennende!

Gleder meg til å komme igang med prøvingen for alvor.

Men nå skal jeg i alle fall sette i gang med et sunt og fornuftig kosthold så kroppen er godt forberedt til et svangerskap.

Håper ikke vi får problemer med å få barn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi - dette var spennende lesning. :Nikke:

Gratulerer med vel overstått bryllup og bryllupsreise! :)

Og ikke minst: Lykke til med prøvingen som er rett rundt neste sving! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thank's Veronal!

Blir spennende dette her.

I dag har vi fått gjort masse. Har vært og hentet bildene fra engangskameraene som lå på bordet og der var det mange rare bilder!! Det var tydligvis litt dårlig blitz på kameraene for det er mange bilder som er litt kornete. Men det er masse bilder av gjestene og det er det jo hyggelig å ha! Det blir som regel nok bilder av brudeparet. Har ikke fått sett igjennom alle 10 filmene enda.

Og vi har vært på Glasmagasinet og byttet de gavene vi fikk dobbelt, og de var så hjelpsomme og hyggelige. Vi var litt redd for at det skulle bli vanskelig å bytte noe av det, men det var ikke noe problem. Så i stedet bestilte vi noen fler rødvinsglass og suppetallerkner som vi manglet. :-)

Vi har også vært innom en venninne og et vennepar og hentet reker til sankthansfeiringen i morgen. Håper vi får fint vær så vi kan dra ut med båten.

Hvis ikke sitter vi inne på hytta.

Etterpå skal vi forhåpentligvis spille SingStar på Playstation2. Det er så morsomt!

Karaokespill som gir poeng etter hvordan man treffer tonene! Hi hi. Prøvde det litt i går, og vi holdt på å le oss i hjel. Det låt helt j*****, men det var skikkelig gøy.

Har fått hengt opp et par av de bildene vi fikk til bryllupet, men vi har fremdeles et par igjen.

Orker ikke å gjøre så mye mer i dag, kjenner vi fremdeles er litt slitne etter reisingen. Har ikke kommet helt i gjenge enda. Regner med at en god natts søvn vil hjelpe på litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etterpå skal vi forhåpentligvis spille SingStar på Playstation2. Det er så morsomt!

Karaokespill som gir poeng etter hvordan man treffer tonene! Hi hi. Prøvde det litt i går, og vi holdt på å le oss i hjel. Det låt helt j*****, men det var skikkelig gøy.

Jeg må bare få si at SingStar er hysterisk morsomt! Sinnsykt høy partyfaktor. Har kjøpt det selv og hatt vanvittig mye moro med det.

Y - M - C - A :plystre:

:grinele:

:hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:

Kanon-spill!

Må bare få ut litt frustrasjon: JEG ER SÅ MØKKALEI JOBBEN!!!! Det er drit kjedelig her, det skjer jo ingen verdens ting!

Håper jeg blir gravid snart så jeg ser slutten på dette...! :evil:

Og litt mer positiv: Nå begynner været å lette litt, så kanskje det blir en fin båttur i kveld allikevel. :P

Gleder meg til reker og hvitvin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en fin kveld i går, med verdens beste reker, hvitvin og en fin båttur!

Det var litt bål, men ikke den store masseutvandringen.

Jeg synes det var et fint forslag å flytte sankthansfeiringen til nærmeste fredag. Hadde blitt litt mer ut av det da.

I dag skal vi se om vi finner noen 80-tallsklær på Fretex til 80-tallspartyet på jobben på fredag.

Og i dag tenker jeg vi blir hjemme, hadde egentlig tenkt å flytte ut på hytta fra i dag av og pendle inn til Oslo derfra. Nå på sommeren tar det ikke mer enn en time å kjøre inn. Men i dag er det så drittvær at vi blir hjemme. Har egentlig mer en nok å gjøre der, skal henge opp resten av bryllupsgavene og et skap på badet.

Og spille litt SingStar, seffers!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært flinke:

Har fått hengt opp alle bryllupspresangene som skulle henges opp.

Ryddet litt her og der.

Hengt opp et skap på badet og flyttet på to hyller.

Renset kaffetrakteren.

Fjernet fugleskitt på verandaen (æsj..)

Ryddet i hjørnehylla på kjøkkenet.

Og så har vi endelig fått sett bryllupsbildene! Og de ble kjempefine. Det er mange vi kan bruke som takkekort og forstørre opp. Vi får se på dem flere ganger og bestemme oss senere.

Så nå skal vi bare slappe av resten av kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Velkommen tilbake fra bryllupsreisen Super C!

Det høres ut som dere hadde en fantastisk reise.

Lykke til med livet som nygift og som ny-prøver! :)

Hilsen 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen i dagboka mi :sjarmor::sjarmor:

Og GRATULERER overstått bryllup og bryllupsreise.

Nå håper jeg virekelig dere lykkes raskt med to blå :sjarmor::sjarmor:

Ikke noe artig og vente og vente.

TVI TVI

KLEMMER FRA pIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen pia1006 og 9na!

I kveld blir det fest og fanteri på jobben, sommerfestene pleier å være bra, så jeg gleder meg.

Håper været blir litt bedre så vi ikke regner helt bort.

I dag har jeg kommet til dag 4 i pp1. Er veldig spent på hvordan syklusene kommer til å bli fremover.

Har tross alt gått på p-piller i 15 år... :o

Håper kroppen kommer i gjenge raskt, og at jeg ikke får helt hormonsjokk når jeg må begynne å lage hormoner selv...

God helg, alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å prøve deg på temping eller å bruke EL-tester, eller satser dere på at det bare skal skje når det skjer?

Været er kanskje ikke det beste i kveld, men jeg regner med at dere får det knærsj på partyet likevel.

Håper du får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...