Gå til innhold

Siams Sammensurium


Siam

Anbefalte innlegg

Phu! Nå kommer jeg akkurat fra en kjøretime. Endelig skal jeg ta lappen! Det er vel på tide, jeg er 30 år. Har aldri følt behov for bil før, og derfor heller ikke lappen. Men nå har vi flyttet ut av sentrum, og vi skal vel få noen barn etterhvert og da kan det være greit å ha. Blir litt friere med en gang, det er ikke så tiltak å dra og besøke venninner på andre siden av byen da.

Men det er ganske skummelt å kjøre... :tunge1: Jeg er en kløpper til å kjøre altfor fort, og da blir kjørelæreren min sint på meg... :evil:

Men i dag har jeg prøvd å kjøre sakte, sakte og det gikk litt bedre i dag.

Vi har ikke fått øvelseskjørt noe særlig de siste ukene, bilen har vært utlånt. Men innen neste kjøretime SKAL jeg kjøre masse. Har lyst til å ha oppkjøring i august.

Må få litt fortgang på teorilesingen min, men det er så kjedelig! Har lest gjennom boka en gang, må nok gjennom hvertfall en gang til. Noen kapitler må nok leser enda flere ganger også. Har tatt "eksamen" på diverse nettsteder og jeg står på hengende håret.

I går var jeg og filmet spørsmål og svar som kjæresten min skal svare på på utdrikningslaget hans i morgen. Håper han får en fin dag, det virker som om de har laget et fint opplegg. Synes bare litt synd på han; de skal på paintball banen og han må stille i kanindrakt og alle skal skyte på han!! :o Jeg kommer nok til å få igjen en gul og blå kjæreste på søndag.

Var og prøvde bikinier i går igjen! :evil: :evil: :evil: :evil: Need I say more?

Fikk trent bittelitt i går, heldigvis. 24 minutter på stepmaskinen (517 kcal!! forbrent - stemmer de tellingene på maskinen?) tok situps og push-ups. Begynner å merke at jeg har blitt sterkere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for det, Juni04!

Nå er jeg alene i huset, kjæresten min ble hentet til utdrikningslaget sitt for en halv time siden. Stakkars lille måtte ta på seg kanindrakt (han ble så søøøøøt!) og spasere ut sammen med en gjeng venner maskert med bilde av han foran ansiktet. De så ganske skumle ut! Alle naboene var ute på tunet og det haglet med tilrop da han gikk forbi. Håper han får en fin dag. Hvis han får det halvparten så fint som jeg, blir det nok helt supert!

Så nå er jeg helt alene her, heldigvis kommer min forlover og henter meg om et par timer, vi skal dra til henne og arrangere hennes bursdag. Så det blir en god gammeldags jentefest på meg i dag. Heldigvis. Glad jeg ikke skal sitte hjemme alene i hele dag og i hele natt!

I går dro jeg på trening etter jobb (eller først var jeg innom polet og kjøpte en treliter med rød- og hvitvin). Stolt av meg selv, var først på en spin2 og tok en mage/rygg modultime etterpå. Er sliten i beina enda. Fikk krampe i leggen midt i spinningtimen, er nok nødt til å investere i sykkelsko snart. Har lyst på pulsklokke også, en kollega skal prøve å få tak i en i Finland, det er visst billigere der.

Den søte, snille kjæresten min kom og hentet meg på treninga siden jeg hadde så mye å bære på. Vi dro innom Pizza-bua og tok med oss pizza til Idol. Koste oss med dem og litt smågodt.

Litt irriterende at Kjartan vant, siden vi heier på Margaret. Stemte til og med denne gangen. Men det hjalp ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var 17. mai over! Utrolig hvor fort tiden går.

Hadde en kjempefin dag, med frokost fra kl 9 med rundt 18 mennesker og strålende vær. Det var utrolig varmt i bunaden.

Gikk ned til byen etter en god stund, fikk ikke med oss barnetoget, men det er ikke så veldig farlig for min del. Prøvde å finne et sted og sitte ute for å ta et par øl, men det var som vi trodde ikke så veldig lett. Vi endte opp med å sitte inne på et sted hvor det ikke var så varmt. Tok noen Strawberry Daquiries! Etter et par timer dro vi tilbake til "frokost-stedet" og spiste lunch/middag. Det var mer enn nok mat igjen! Det er masse spekeskinke igjen også, så det sparer vi til Sankthans feiring.

Kjæresten min og jeg dro hjem i halv seks tiden, da var vi mette og trette. Prøvde å se litt på tv, men vi sovnet hele tiden...

Gikk og la oss kl 9...

I dag føler jeg meg litt svimmel og er fremdeles veldig trøtt. Får håpe jeg våkner litt utover dagen. Skal på trening rett etter jobb og så må jeg hjem og rydde huset til vaskedama kommer i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei vennen!

Så flott at dere har hatt en fin 17. mai! Jeg jobba i går og det var så mye trafikk..Jeg var kjempe sliten og så greide jeg jo å sørge for at vi fikk besøk på kvelden og jeg var helt utslått!! Skal heldigvis jobbe i dag og i morgen og så har jeg fri resten av uka!!

Hvordan var utdrikningslaget til din kjære?

Jeg er også trøtt :Gjesp:

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Så flott at du hadde en fin feiring i går. Har tittet gjennom dagboka di, og det kribler når jeg leser om forberedelsene til bryllupet deres. Jeg husker at det var så moro å holde på med det, så jeg var nesten litt skuffet når det hele var overstått... :ler: Men, jeg har jo fått mannen i mitt liv, og det er jo det viktigste. Vi giftet oss på St. Hans aften for to år siden, og utenom dagen vi fikk sønnen vår, så var det den største dagen i mitt liv. Så gled deg masse, og ta vare på disse siste dagene før den store hendelsen, det kommer du ikke til å angre på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei SuperC!

Havnet tilfeldigvis inne i dagboken din, og har skumlest litt om bryllups-forberedelser og utdrikningslag. Ville bare ønske deg lykke til med alt sammen.

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsner Juni04 (har sendt deg PM), Livets Datter og Ruby!

Ja, jeg er også redd for at dagen bare skal forsvinne! Det er tross alt noe jeg har ventet og ventet på, gledet meg og planlagt i 9 måneder! Jeg bare tenker på hvor fort en vanlig dag går. Hvor fort går vel ikke da en dag med så fullt program?

Kanskje vi bare skulle utsette det litt? Så jeg kan glede meg litt lenger? :ler: Not!!

Heldigvis har vi bryllupsreisen hvor vi kan være sammen bare vi to og kose oss med det som har skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Super C!

Takk for hyggelige hilsener i min dagbok.

Det blir gøy å følge med deg framover, når vi går over til å bli prøvere begge to!

Masse lykke til med bryllupet, du har ikke mange uker igjen nå! :)

Hilsen 9na.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et deilig vær!! Litt kjedelig å sitte inne på jobben nå, ja!

I dag skal jeg til frisøren og få lyse sommerstriper og ta prøveoppsett. Det er en venninne som skal gjøre det, jeg får håroppsett i bryllupspresang! Gleder meg til å se hvordan det blir, har med meg tiaraen/hårbøylen. Hun har noen ideer om hvordan det vil se bra ut, og jeg skal ta med meg noen forslag selv.

Var på trening i går, og nå er jeg så støl! Men det er deilig, det er lenge siden jeg har vært skikkelig støl, føler at jeg har tatt i litt. Og armhevingene jeg har tatt på egenhånd har virket for jeg kunne følge instruktøren på timen (nesten) uten problemer. Ble sliten, men klarte å ta alle. Syklet frem og tilbake i tillegg, så det ble nok noen trimpoeng på meg i går.

Hadde broren til kjæresten min på besøk, spiste rester av koldtbordet fra 17.mai. Et vennepar kom på besøk og vi tok en tur på Smart Club. Synes vi var ganske flinke og ikke brukte mer enn 1500,- Kjøpte ny sykkellås og ny treningssekk.

I dag skal vi prøve å få kjøpt heller til hagen, så vi kan få litt ordnings der ute. Vi skal lage et fint "grill-hjørne" bak der. Det kommer sikkert til å bli veldig koselig. Deilig å ha sin egen lille hage. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres så koselig ut med grillhjørne! Vi prøver også å lage til et eller annet sånt! Vi har sådd plen i år, men det ser ikke så veldig vellykket ut :ler: Leiligheten vår er sånn at vi får litt plen som ingen av de andre kommer til å bruke og det er jo fint!

Så flink du med treningen! Får dårlig samvittighet jeg nå..Må vel bare ta med sammen, men det er jo ikke så enkelt når man har tusen unnskyldninger for å la være :oops:

Svarer på mailen din nå jeg!

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke lnge igjen til den store dagen din!...

Tusen takk for hilsen i dagboka mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med en fridag, har vært og trent. Spin2 og mage/rygg. For ikke og snakke om at jeg syklet frem og tilbake til treningen. :sjarmor:

Fikk lyse striper i håret mitt i går, men vi rakk ikke å ta prøveoppsett på det, skal gjøre det neste uke i stedet... Men det er uansett deilig å få sommerhåret på plass. Har følt meg som en grå mus frem til nå. Har egentlig hatt mye lysere hår de siste årene, men har vært veldig snill mot det siden vi ble forlovet for å få finest mulig hår til bryllupet. Så jeg har ikke hatt noen lyse striper i, bare farget det litt. Og det har gitt resultater, jeg har omtrent dobbelt så tykt hår nå i forhold til det jeg hadde når jeg bleket det som værst. Har ikke planer om å bli så blond som jeg var før, men trives best som lys.

Etterpå skal vi ut og øvelseskjøre, og i kveld skal vi se Troja med noen venner. Har hørt litt negativt om filmen, men jeg gleder meg til å se Brad Pitt uansett, jeg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for klem SuperC! :klem2:

Ønsker deg en fin dag, tenk bare et par uker til bryllupet! Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Synes bare litt synd på han; de skal på paintball banen og han må stille i kanindrakt og alle skal skyte på han!! :o Jeg kommer nok til å få igjen en gul og blå kjæreste på søndag.

Det var min også og gjorde... Han så ikke UT! Han var fortsatt blå da vi giftet oss et par uker senere... :Hehe:

Brudebukett med liljekonvall høres helt nydelig ut! Det blir sikkert kjempepent! Hvordan ser kjolen din ut?

Lykke til videre med forberedelsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for besøket *soul*.

Pepita: Jeg skal ha Maggie Sottero sin Seattle Marie, synes selv den er kjempefin. Både enkel og litt anderledes.

Du kan se den her.

Jeg skal ned til byen hvor bryllupet skal være i dag, og i morgen skal vi til blomsterbutikken og bestille. Har sett for meg sånn omtrent hvordan jeg vil ha det, men det blir allikevel spennende å se hvordan den ender opp til slutt.

Skal ha møte med hotellet i morgen også, så da skal vi fastsette meny og de får bordplanen og informasjonen om hvem som er allergiske mot hva, og hvem som ikke spiser diverse ting.

Skal sannsynligvis prøve sløret i morgen også, hvis det har kommet... :o Begynner å bli litt nervøs for det.

Ellers har jeg hatt en konstant kiling i magen de siste dagene, begynner å bli veldig spent. Er ferdig med bordplanen og "hvem er hvem" lista som skal ligge ved tallerkenene, men har ikke kommet særlig langt med kirkeprogrammet...

Må kjøpe inn litt finere papir enn vanlig kopipapir til å printe ut alt dette på. Blir vel ikke helt gratis det heller. Pengene flyr ut av kontoen i rakettfart, det er virkelig en dyr fornøyelse dette her. Men fy søren så gøy!! :P

Gruer meg litt til det er over. Hva skal jeg tenke på da?

(Baby-laging, kanskje? :ler: )

Ble ferdig med det nest siste pillebrettet i dag, så nå er det 4 uker igjen til startskuddet går. Stakkars kjæresten min som nesten aldri får fred allerede nå, kommer nok til å bli sliten :wink:

Var ute og øvelseskjørte i går også. Merker at jeg har blitt litt flinkere nå, men jeg har nok et stykke igjen før jeg kan kjøre opp. Kanskje jeg skal satse på å få tatt teoriprøven før bryllupet? Vet ikke når jeg skal få tid til å presse inn det... Men det hadde vært så deilig og fått det overstått. Hvis jeg stryker kan jeg jo bare ta det en gang til når vi kommer hjem fra Maldivene. Har tatt diverse tester på internett og jeg står på dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var en veldig fin kjole! Jeg synes det er så lekkert med sånn drapering over magen... Du blir sikkert nydelig! Vi får krysse fingrene for at sløret kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har mye falt på plass!

Menyen er spikret. Det blir skalldyrsmousse til forrett, entrecôte med fløtegratinerte poteter, bacon og grønnsaker til hovedrett og is og varme bjørnebær til dessert.

En meny som ikke kan fornærme noen, litt kjedelig synes jeg, men det er ikke så lett å bli enig med alle. De som betaler må jo nesten få være med å bestemme. Kuvertprisen blir da litt over 900,- og da inkluderer det velkomstdrink, et glass hvitvin til forrett, tre runder rødvin til hovedrett, cognac til kaffe og fri bar til kl 1.30. Hovedretten blir servert to ganger.

Synes ikke det er så altfor galt, egentlig.

Har bestilt blomster og bordpynt og det tror jeg blir kjempefint. Kommer til å bruke eføy, mørkerøde roser og liljekonvall i en hengende bukett. De samme blomstene brukes i bordpynten. Forhåpentligvis er det litt igjen av liljekonvallene om to uker. Håper det holder seg litt kjølig så de ikke er helt avblomstret... Har tenkt å plukke masse som vi kan pynte kirken og festlokalet med.

Det var tilfeldigvis en vielse i kirken vår i dag, og vi fikk med oss den fra galleriet. Selv om det var mennesker jeg aldri har sett, fikk både jeg og mamma tårer i øynene flere ganger i løpet av sermonien. Håper jeg ikke kommer til å stortute i mitt eget bryllup! Er faktisk litt redd for det... Har lyst til å stråle av glede, ikke være helt grimete av tårer. :ler:

I dag skal vi bare slappe av foran tv'n, har akkurat delt en pizza fra Smart Club. Nå drikker vi rødvin og venter på at et vennepar skal komme en tur på besøk, så skal vi spise ost og kjeks, og kanskje se en film. Har leid tre filmer på Video Nova.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...