Gå til innhold

hvorfor ikke greit og ønske en kjæreste med få sexpartnere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes det er et pluss om mannen har har sex med så få som mulig, jeg. :)

Men egentlig skjønner jeg ikke hvorfor folk skal analysere dette så mye... Alle ser etter forskjellige ting i det motsatte (eller det samme) kjønn. F.eks. jeg kunne aldri ha vært sammen med en mann som har hatt sex med mange kvinner, mens andre kvinner kanskje ønsker det. Vi alle er forskjellige, sånn vil det alltid være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

- Jeg er kynisk og pengegrisk, men ønsker en kjæreste som ikke er det.

- Jeg er ikke spesielt sosial, men ønsker at kjæresten kommer godt overens med de fleste og tar styringa når det kommer til å be folk til middag og lignende.

- Om jeg får barn vil jeg helst at moren til barna tar hovedansvaret for dem i hverdagen.

Synes dere dette er helt greie ønsker? Jeg føler ikke at dette er dobbeltmoralsk. Jeg vil ikke ha en kopi av meg selv, men en varm, kjærlig og jordnær kvinne.

Jeg har ikke noe problem med at du ønsker en kjæreste med disse egenskapene, og jeg ser heller ikke noe dobbeltmoralsk i det.

Jeg ville derimot sett det som problematisk dersom du kom med påstander som at "alle menn misliker usosiale kvinner" eller "kvinner som nekter å ta hovedansvaret for barna har emosjonelle problemer."

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligheten for at en mann som har hatt mange partnere er pen er atskillig større enn at en kvinne med mange partnere er det. De aller deiligste jentene har hatt 1 - 5 partnere, de fanges tidlig og slippes ikke uten kamp. Menn som er skikkelig attraktive vet det veldig godt selv og ønsker å nyte fordelene så lenge som mulig.

Anonymous poster hash: 16425...4b5

:klo:

Ja, dette ville vært et utmerket svar dersom noen hadde som krav at kjæresten må være pen, og lurte på hvordan man på enklest mulig måte kan finne ut om vedkommende faktisk er det. Det er nemlig litt vanskelig å se det på folk.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir dere kvinner på forum alltid i harnisk når en mann ikke ønsker kjæreste som har hatt sex med mange? Hvorfor bestemmer jeg ikke preferansene mine selv? Hvorfor blir dere støtt?

Anonymous poster hash: 020b3...40c

Det er dobbeltmoralen som gjør at kvinner blir støtt her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er du er enig i? Preferansene hans? Så det er greit å ønske seg jenter som har pult få?

Du da, hva ønsker du deg mest, - en mann som har pult dritmange eller en som helst ikke har pult like mange som deg selv?

Hun var enig MED MEG,og jeg er kvinne som ønsker meg en mann som har vært med få, fordi jeg mener det er bedre.

Anonymous poster hash: c6991...7a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dobbeltmoral å forlange at andre oppfyller moralske verdier som man ikke krever av seg selv, og jeg var ikke klar over at moralen sitter i neglene. Eller høyden.

Kvinner ønsker seg menn som tjener bedre enn henne selv men la meg gjette, - dette er ikke dobbeltmoral, har jeg rett?

Hvorfor ønsker du deg menn som har pult så jævlig mange egentlig? Er det ikke bedre for deg å foretrekke menn som ikke har pult så jævlig mange? Jeg bare spør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dobbeltmoralen som gjør at kvinner blir støtt her inne.

hva slags dobbeltmoral? Ønsker du deg en mann som har pult flere enn deg selv? Jeg ønsker meg ikke en kvinne som har pult alle kompisene mine,- hva er det som er så dobbeltmoral med det?

Dere kvinner er noen skrønemakere dere! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er et pluss om mannen har har sex med så få som mulig, jeg. :)

Men egentlig skjønner jeg ikke hvorfor folk skal analysere dette så mye... Alle ser etter forskjellige ting i det motsatte (eller det samme) kjønn. F.eks. jeg kunne aldri ha vært sammen med en mann som har hatt sex med mange kvinner, mens andre kvinner kanskje ønsker det. Vi alle er forskjellige, sånn vil det alltid være.

Hehe, ikkesant. Hadde du vært en mann så hadde du blitt beskyldt for å være dobbeltmoralsk! Og når du spør hvorfor en er dobbeltmoralsk om en ønsker seg en partner med få så er svaret; Derfor. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner ønsker seg menn som tjener bedre enn henne selv men la meg gjette, - dette er ikke dobbeltmoral, har jeg rett?

Hvorfor ønsker du deg menn som har pult så jævlig mange egentlig? Er det ikke bedre for deg å foretrekke menn som ikke har pult så jævlig mange? Jeg bare spør?

Hvorfor er det bedre? Jeg bare spør?

Er det fordi du har et rart menneskesyn hvor de som puler mer er verre, mer ustabile eller upålitelige mennesker på noen måte?

Anonymous poster hash: a8966...f19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det bedre? Jeg bare spør?

Er det fordi du har et rart menneskesyn hvor de som puler mer er verre, mer ustabile eller upålitelige mennesker på noen måte?

Anonymous poster hash: a8966...f19

Ok, du har to menn som er helt like bortsett fra at han ene har pult hundre damer og leter etter den rette hele tiden, og han andre har pult 5 damer og sier at han ikke behøvde å pule flere.

Om du mener at han karen som har pult hundre har nøyaktig den samme risikoen som han som har pult fem til å være trofast mot deg resten av livet, javel da velger du han kuken som har pult hundre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det greit å ønske seg en kjæreste med få sexpartnere, men litt på trynet er det jo.



Anonymous poster hash: 9d421...6eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner ønsker seg menn som tjener bedre enn henne selv men la meg gjette, - dette er ikke dobbeltmoral, har jeg rett?

Hvorfor ønsker du deg menn som har pult så jævlig mange egentlig? Er det ikke bedre for deg å foretrekke menn som ikke har pult så jævlig mange? Jeg bare spør?

Jeg ser ikke hvor moralen kommer inn i bildet, nei. Du kan være verdens styggeste mann og ønske å ende opp med verdens peneste dame. Det er et temmelig urealistisk ønske, men det er ikke dobbeltmoral.

Hvor har jeg sagt at jeg ønsker meg menn som har pult så jævlig mange?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du har to menn som er helt like bortsett fra at han ene har pult hundre damer og leter etter den rette hele tiden, og han andre har pult 5 damer og sier at han ikke behøvde å pule flere.

Om du mener at han karen som har pult hundre har nøyaktig den samme risikoen som han som har pult fem til å være trofast mot deg resten av livet, javel da velger du han kuken som har pult hundre!

Og han som har pult 5 damer tenker kanskje "jeg har pult så lite, jeg puler litt i det skjulte på si i forholdet". Eller ikke. Mennesker består av personer, ikke tall og data man kan bruke til å regne seg frem til en trofast partner.

Anonymous poster hash: a8966...f19

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo.

Og dessuten er det fullstendig urealistisk. En kvinne som har hatt få partnere og høy grad av eksklusivitet vil som regel grunngi dette med et eksklusivt syn på sex, og vil derfor ønske en partner med samme grunnsyn. Dermed utgår du.

Anonymous poster hash: 58d46...a8d

Det er vanskelig eller urealistisk å skulle finne en med få partnere hvis man selv har hatt mange, men det finnes ikke dobbeltmoralsk.

På generelt grunnlag. Jeg har ikke hatt enormt mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, du har to menn som er helt like bortsett fra at han ene har pult hundre damer og leter etter den rette hele tiden, og han andre har pult 5 damer og sier at han ikke behøvde å pule flere.

Om du mener at han karen som har pult hundre har nøyaktig den samme risikoen som han som har pult fem til å være trofast mot deg resten av livet, javel da velger du han kuken som har pult hundre!

Jeg er en av de som vil ha mann som har pult få, fordi det er noe upersonlig ved å pule mange.

Men det har ingenting å gjøre med TROFASTHET:

Saken er den at en mann som har pult fem kan fort tenke at han mangler noe,eller savner noe, og er utro fordi han ikke er "pult ferdig" skjønner du poenget mitt nå? Det er ikke HVOR mange han har pult,men hva slags mann han er. Noen mennesker er drittsekker enten de har pult hundre eller en.

Anonymous poster hash: c6991...7a5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig greit å ha et ønske om en partner som har hatt få sexpartnere. Det man reagerer på er tanken om at en selv kan ha hatt mange sexpartnere, mens kjæresten skal være ren og nærmest urørt, og kun ha hatt noen få sexpartnere. Det er der dobbelmoralen ligger, waco, at andre skal holde seg i skinnet, mens en selv bare kan kjøre på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- Jeg er kynisk og pengegrisk, men ønsker en kjæreste som ikke er det.

- Jeg er ikke spesielt sosial, men ønsker at kjæresten kommer godt overens med de fleste og tar styringa når det kommer til å be folk til middag og lignende.

- Om jeg får barn vil jeg helst at moren til barna tar hovedansvaret for dem i hverdagen.

Synes dere dette er helt greie ønsker? Jeg føler ikke at dette er dobbeltmoralsk. Jeg vil ikke ha en kopi av meg selv, men en varm, kjærlig og jordnær kvinne.

Det er selve definisjonen på dobbeltmoral.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selve definisjonen på dobbeltmoral.

Zen zen zen. Kjære deg,- nå svarte du en annen, men jeg tar meg friheten til å svare for meg selv på andres vegne... =)

Jeg er ikke noe flink til å vaske hjemme, - faktisk er jeg ikke ryddig i det hele tatt. Selvsagt ønsker jeg meg som er litt rotete en jente som er bedre enn meg selv! Javisst.

Jeg er ganske flink med økonomien min. Jeg er flink til å spare når jeg har lite penger og jeg er flink til å spare når jeg har mange penger. Nå ønsker ikke jeg å være sammen med en som sløser, men skulle sløse, javel da kun hun lære litt bokføring og regnskap av meg.

Det jeg lurer på kjære zen, - hvorfor liker du ikke en mann som ikke liker billige damer? Hva gjør det deg? Samme for deg om folk er dobbeltmoralske vel? Jeg er dobbeltmoralsk som faen, jeg bryr meg ikke en gang, - faktisk synes jeg det er litt sjarmerende å være en dårlig mann som ønsker seg kvinner som er bedre enn meg selv.

Du da? Hva slags mann ser du etter? En som er bedre enn deg eller verre enn deg? Og hvorfor har du imot dobbeltmoralske menn, - gjør det deg noe at en billig mann ikke ønsker seg en billig kvinne, - hvorfor det egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.........................................................................................................................................................

Det jeg lurer på kjære zen, - hvorfor liker du ikke en mann som ikke liker billige damer? Hva gjør det deg? Samme for deg om folk er dobbeltmoralske vel? Jeg er dobbeltmoralsk som faen, jeg bryr meg ikke en gang, - faktisk synes jeg det er litt sjarmerende å være en dårlig mann som ønsker seg kvinner som er bedre enn meg selv.

Du da? Hva slags mann ser du etter? En som er bedre enn deg eller verre enn deg? Og hvorfor har du imot dobbeltmoralske menn, - gjør det deg noe at en billig mann ikke ønsker seg en billig kvinne, - hvorfor det egentlig?

Jeg driter i hva andre vil ha, jeg vet bare hva jeg selv vil ha. Om en jeg dater er dobbeltmoralsk så teller det i negativ retning. Summen av det negative vs det positive avgjør hvor lenge jeg er motivert. Seksuelle holdninger ser jeg på som noe annet enn det å ha forskjellige egenskaper som kan utfylle, balansere og forbedre hverandre - eksempelvis ryddig/uryddig eller økonomisk/uøkonomisk, og jeg ser på det som mest positivt om en mann har samme meninger.

Tror uansett jeg og du snakker såpass forbi hverandre at denne diskusjonen ikke er fruktbar for noen av oss, men forbeholder meg retten til å diskutere med de andre i tråden, og håper du vil gjøre det samme :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zen zen zen. Kjære deg,- nå svarte du en annen, men jeg tar meg friheten til å svare for meg selv på andres vegne... =)

Jeg er ikke noe flink til å vaske hjemme, - faktisk er jeg ikke ryddig i det hele tatt. Selvsagt ønsker jeg meg som er litt rotete en jente som er bedre enn meg selv! Javisst.

Jeg er ganske flink med økonomien min. Jeg er flink til å spare når jeg har lite penger og jeg er flink til å spare når jeg har mange penger. Nå ønsker ikke jeg å være sammen med en som sløser, men skulle sløse, javel da kun hun lære litt bokføring og regnskap av meg.

Det jeg lurer på kjære zen, - hvorfor liker du ikke en mann som ikke liker billige damer? Hva gjør det deg? Samme for deg om folk er dobbeltmoralske vel? Jeg er dobbeltmoralsk som faen, jeg bryr meg ikke en gang, - faktisk synes jeg det er litt sjarmerende å være en dårlig mann som ønsker seg kvinner som er bedre enn meg selv.

Du da? Hva slags mann ser du etter? En som er bedre enn deg eller verre enn deg? Og hvorfor har du imot dobbeltmoralske menn, - gjør det deg noe at en billig mann ikke ønsker seg en billig kvinne, - hvorfor det egentlig?

"Kjære" waco (du har perfeksjonert den nedlatende, infantiliserende tonen din, forresten).

Jeg er ikke flink til å vaske hjemme, men jeg klager på at samboer er elendig på å vaske.

Jeg er ikke flink med økonomien, men klager på at hun sløser.

Det er dobbelmoral.

Å betegne mennesker som billige er ikke dobbelmoral, bare drittsekkoppførsel.

Anonymous poster hash: a8966...f19

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...