Gå til innhold

hvorfor ikke greit og ønske en kjæreste med få sexpartnere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er dobbeltmoral hvis du mener det er greit at du har hatt sexpartnere i massevis, mens mannen forkastes hvis han har hatt like mange.

Jeg ser helst at en kjæreste har hatt få før meg, mens jeg selv gjerne kan ha ligget med 50+ (ikke at det er tilfelle eller noe jeg har satt meg som mål). Det betyr ikke at jeg mener at det er umoralsk om en dame har ligget med mange, men jeg synes det er litt udigg å tenke på, og det føles ikke så veldig eksklusivt.

Sånn sett får det ikke blitt dobbeltmoralsk, siden jeg ikke mener at noen har gjort noe galt. Det strider bare med mine kjærestepreferanser (men en dame som jeg bare skal ligge med kan fint ha hatt mange før meg).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det er veldig viktig for deg må du iallfall ta det opp tidlig, før den andre personen har fått følelser for deg. Ikke ta det opp langt ut i forholdet, ta det opp før dere møter hverandres foreldre og sånn i det minste.

Dessuten, det er ikke så viktig uansett, synes jeg da. Det viktigste er jo bare at de ikke ligger med noen andre enn deg når de er sammen. Jeg kjenner folk som har hatt sex med 100+, men er helt monogame når de har kjærester, samtidig som jeg kjenner noen som har vært sammen med få (telle på en hånd), blitt sammen med en partner, samboer/giftet seg og vært utro. Så jeg har ikke inntrykket av at det er noen korrelasjon mellom det å ha veldig mange partnere og det å være utro iallfall. Bare nevner det, dersom det er årsaken til at du ikke ønsker en partner som har mange tidligere partnere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er veldig viktig for deg må du iallfall ta det opp tidlig, før den andre personen har fått følelser for deg. Ikke ta det opp langt ut i forholdet, ta det opp før dere møter hverandres foreldre og sånn i det minste.

Hvis man tar det opp, så vil man miste de aller fleste på det. Har aldri nevnt dette engang, og vil helst ikke vite noe om antallet heller.

Men hvis noen plapret og jeg fant ut at en kjæreste hadde "ligget med halve byen", så hadde ikke ting blitt helt det samme etterpå.

Endret av gyazo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt dobbeltmoralsk å foretrekke noe man ikke kan oppfylle selv?

Det er jo ikke det. Det er ikke dobbeltmoralsk av deg å foretrekke en mann som har kortere negler enn deg selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ikke det. Det er ikke dobbeltmoralsk av deg å foretrekke en mann som har kortere negler enn deg selv.

Det er dobbeltmoralsk å ønske annen moral hos andre enn du har selv. Sorry, men det kan på ingen måte sidestilles med lengde på negler. Kunne sikkert ha nevnt en tilsvarende motsatt situasjon som ville ha fått dere til å forstå, men jeg er for trøtt til å komme på noe nå. Kommer sterkere tilbake senere en gang :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor blir dere kvinner på forum alltid i harnisk når en mann ikke ønsker kjæreste som har hatt sex med mange? Hvorfor bestemmer jeg ikke preferansene mine selv? Hvorfor blir dere støtt?

Anonymous poster hash: 020b3...40c

Grunnen til at mange av damene her inne blir i harnisk er fordi de føler seg truffet.

Og det har selvsagt ingenting med "dobbeltmoral" å gjøre at man har preferanser for hva man foretrekker hos en kjæreste. I så fall er det "dobbeltmoral" at ei jente foretrekker en gutt som er høyere enn seg. Det er en fullstendig misforståelse av begrepet.

Et annet poeng er at jenter flest har langt flere sexpartnere enn gutter flest. Dette er noe som mange jenter ikke klarer å ta inn over seg. Men det skyldes rett og slett at det er et fåtall av guttene som har et ekstremt høyt antall sexpartnere, mens hovedpopulasjonen har et langt mindre antall. Hos jentene er det mye jevnere fordelt.

Så når en gutt foretrekker at en jente ikke har hatt mange sexpartnere, så skyldes det som oftest at han ikke har hatt det selv.

Det som ER dobbeltmoralsk er at disse jentene ikke aksepterer at menn har preferanser for sine potensielle kjærester, mens de selv har en preferanseliste som er langt som et vondt år.

Endret av Lincoln
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at mange av damene her inne blir i harnisk er fordi de føler seg truffet.

Og det har selvsagt ingenting med "dobbeltmoral" å gjøre at man har preferanser for hva man foretrekker hos en kjæreste. I så fall er det "dobbeltmoral" at ei jente foretrekker en gutt som er høyere enn seg. Det er en fullstendig misforståelse av begrepet.

Et annet poeng er at jenter flest har langt flere sexpartnere enn gutter flest. Dette er noe som mange jenter ikke klarer å ta inn over seg. Men det skyldes rett og slett at det er et fåtall av guttene som har et ekstremt høyt antall sexpartnere, mens hovedpopulasjonen har et langt mindre antall. Hos jentene er det mye jevnere fordelt.

Så når en gutt foretrekker at en jente ikke har hatt mange sexpartnere, så skyldes det som oftest at han ikke har hatt det selv.

Det som ER dobbeltmoralsk er at disse jentene ikke aksepterer at menn har preferanser for sine potensielle kjærester, mens de selv har en preferanseliste som er langt som et vondt år.

Nå er jeg ikke nødvendigvis uenig med deg, men hvordan forklarer du følgende som jeg har uthevet i lys av dette:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2012/nou-2012-17/10/3/3.html?id=704994

Utdrag "Kvinner har gjennomgående hatt noe færre seksualpartnere i løpet av livet enn menn."

Bestillingsverk? :)

Forøvrig enig i det siste punktet ditt at det ikke holder å kreve og kreve med ene hånda, for så å riste knyttneven med den andre om noen gjør det samme tilbake.

Endret av Mike Waters
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dobbeltmoral å forlange at andre oppfyller moralske verdier som man ikke krever av seg selv, og jeg var ikke klar over at moralen sitter i neglene. Eller høyden.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke nødvendigvis uenig med deg, men hvordan forklarer du følgende som jeg har uthevet i lys av dette:

http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod/dok/nouer/2012/nou-2012-17/10/3/3.html?id=704994

Utdrag "Kvinner har gjennomgående hatt noe færre seksualpartnere i løpet av livet enn menn."

Bestillingsverk? :)

Problemet er at i slike undersøkelser så er det to fenomener som gjør seg gjeldende. Det ene er at menn har en tendens til å lyge på seg flere partnere, mens det andre er at jenter har en tendens til å lyge på seg færre partnere. Så det er notorisk uforutsigbart, selv når det er anonymt.

Så jeg må for min del bare basere meg på empiri og hva jeg selv (og mange venner og bekjente) har observert.

Hvis du velger å tro at den jevne 25-årige kvinne har hatt færre sexpartnere enn den jevne 25-årige mann så har jeg bare en ting å si. LOL.

Endret av Lincoln
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at i slike undersøkelser så er det to fenomener som gjør seg gjeldende. Det ene er at menn har en tendens til å lyge på seg flere partnere, mens det andre er at jenter har en tendens til å lyge på seg færre partnere. Så det er notorisk uforutsigbart, selv når det er anonymt.

Så jeg må for min del bare basere meg på empiri og hva jeg selv (og mange venner og bekjente) har observert.

Hvis du velger å tro at den jevne 25-årige kvinne har hatt færre sexpartnere enn den jevne 25-årige mann så har jeg bare en ting å si. LOL.

Vel, troen kan ingen ta fra deg :)

Jeg er ikke så opptatt av akkurat dette, men jeg underminerer ikke automatisk forskning bare fordi det ikke passer inn i hva jeg måtte finne på å tro eller se i det ytterst begrensede synsbildet rundt meg. Det jeg dog tror er at de fleste mennesker ikke har hatt så voldsomt mange seksuallpartnere, og forskning viser også at dette har vært relativt stabilt de siste årene.

Hva fordelingen er blant 25-åringer har jeg ingen formening om, derfor uttaler jeg meg heller ikke skråsikkert om det, men jeg kan om jeg skal bruke din empiriske metode si at blant 40-åringer rundt meg så er ikke dette mulig å observere, og jeg kan ikke huske at det var så enkelt å observe når jeg var 25 heller.......hva som diskuteres her på KG tar jeg med en kilo salt helt og holdent uavhengig av alder.

Det er mulig det er mer vanlig blant kidsa å diskutere antall nå om dagen enn det var da jeg var yngre. Isåfall LOL, ROLF og HROAR ;)

Endret av Mike Waters
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det er mer vanlig blant kidsa å diskutere antall nå om dagen enn det var da jeg var ung. Isåfall LOL ;)

Det skal jeg love deg at det er. Ref. programmer som Paradise Hotel - der ungdommer i hopetall melder seg på for å ha sex på TV og generelt skjemme seg så mye ut som mulig. YOLO er slagordet (google hvis du ikke vet hva det betyr).

Endret av Lincoln
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke litt dobbeltmoralsk å foretrekke noe man ikke kan oppfylle selv?

Det er dobbeltmoral å forlange at andre oppfyller moralske verdier som man ikke krever av seg selv, og jeg var ikke klar over at moralen sitter i neglene. Eller høyden.

- Jeg er kynisk og pengegrisk, men ønsker en kjæreste som ikke er det.

- Jeg er ikke spesielt sosial, men ønsker at kjæresten kommer godt overens med de fleste og tar styringa når det kommer til å be folk til middag og lignende.

- Om jeg får barn vil jeg helst at moren til barna tar hovedansvaret for dem i hverdagen.

Synes dere dette er helt greie ønsker? Jeg føler ikke at dette er dobbeltmoralsk. Jeg vil ikke ha en kopi av meg selv, men en varm, kjærlig og jordnær kvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg er kynisk og pengegrisk, men ønsker en kjæreste som ikke er det.

- Jeg er ikke spesielt sosial, men ønsker at kjæresten kommer godt overens med de fleste og tar styringa når det kommer til å be folk til middag og lignende.

- Om jeg får barn vil jeg helst at moren til barna tar hovedansvaret for dem i hverdagen.

Synes dere dette er helt greie ønsker? Jeg føler ikke at dette er dobbeltmoralsk. Jeg vil ikke ha en kopi av meg selv, men en varm, kjærlig og jordnær kvinne.

Jeg hadde ikke syntes det var greit med disse kravene, men direkte dobbeltmoralsk vil jeg ikke kalle det. Du søker ei som vil veie opp for ting du ikke er villig til å gjøre. Det synes ikke jeg er veldig mandig, men det betyr ikke at ei annen synes det samme. Så lenge du er ærlig på at du ønsker å være en asosial, kynisk og fraværende far så vet hun hva hun går til.

Anonymous poster hash: 8788c...8eb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke syntes det var greit med disse kravene, men direkte dobbeltmoralsk vil jeg ikke kalle det. Du søker ei som vil veie opp for ting du ikke er villig til å gjøre. Det synes ikke jeg er veldig mandig, men det betyr ikke at ei annen synes det samme. Så lenge du er ærlig på at du ønsker å være en asosial, kynisk og fraværende far så vet hun hva hun går til.

Anonymous poster hash: 8788c...8eb

Det er jo ganske likt i de fleste tradisjonelle forhold, bare i ulik grad. Kvinnene tar mesteparten av jobben med barna og styringen av sosiale gjøremål mens mennene tjener mesteparten av pengene.

Først når sex-eksempelet kommer inn i bildet er det "dobbeltmoralsk" å ønske andre kvaliteter og holdninger enn man selv har.

Endret av Eriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sannsynligheten for at en mann som har hatt mange partnere er pen er atskillig større enn at en kvinne med mange partnere er det. De aller deiligste jentene har hatt 1 - 5 partnere, de fanges tidlig og slippes ikke uten kamp. Menn som er skikkelig attraktive vet det veldig godt selv og ønsker å nyte fordelene så lenge som mulig.



Anonymous poster hash: 16425...4b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Jeg er kynisk og pengegrisk, men ønsker en kjæreste som ikke er det.

- Jeg er ikke spesielt sosial, men ønsker at kjæresten kommer godt overens med de fleste og tar styringa når det kommer til å be folk til middag og lignende.

- Om jeg får barn vil jeg helst at moren til barna tar hovedansvaret for dem i hverdagen.

Synes dere dette er helt greie ønsker? Jeg føler ikke at dette er dobbeltmoralsk. Jeg vil ikke ha en kopi av meg selv, men en varm, kjærlig og jordnær kvinne.

En bedre analogi ville nok være om du hadde sittet i fengsel for bedrageri, men at du ikke ville ha godtatt om en potensiell kjæreste var tidligere fengselsfugl.

Eller om at du tidligere hadde vært fast inventar på utagerende fester og ikke ville ha akseptert at en potensiell kjæreste også hadde vært det.

Det handler om at hvis man har moralske standarder for en partner, så bør man ha tilsvarende standarder for seg selv også.

At noen foretrekker et slikt misforhold mellom standarder, er en ting. Det gjør det ikke mer rettferdig eller riktig. Hvis de også velger å gå ut og promotere slike holdninger, må de også forstå at mange vil vil reagere på det som fremstår som svært urettferdig og dobbeltmoralsk.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri sett en mann her komme og si "jeg har ligget med 20 stykk,men vil mener at det er naturlig at kvinner har ligget med kun 2"

Anonymous poster hash: c6991...7a5

Det skjer da stadig vekk her på forumet, nå også i denne tråden. Og så drar de gjerne den teite analogien om nøkkelen og låsen.

Anonymous poster hash: 58d46...a8d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :)

Jo.

Og dessuten er det fullstendig urealistisk. En kvinne som har hatt få partnere og høy grad av eksklusivitet vil som regel grunngi dette med et eksklusivt syn på sex, og vil derfor ønske en partner med samme grunnsyn. Dermed utgår du.

Anonymous poster hash: 58d46...a8d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...