Gjest Swarovski Skrevet 2. juli 2012 #1861 Skrevet 2. juli 2012 Vet hva du mener, men det er ikke det samme som å søke på advanced. Får jo opp mange treff om jeg ikke gjør det, men da får jeg også opp de som IKKE sender til norge. Og det er en stor jobb å sortere ut. Noen som forstår hva jeg mener med at "aviable to" er borte? Jeg skjønner hva du mener, men vet ikke hvorfor 'available to' er borte. Men hvis du bruker den 'price+shipping: lowest first', så skal, etter min erfaring, de som ikke sender til Norge komme helt sist. Siden de da ikke har shippingpris til Norge.
Ibanez Skrevet 2. juli 2012 #1862 Skrevet 2. juli 2012 Jeg skjønner hva du mener, men vet ikke hvorfor 'available to' er borte. Men hvis du bruker den 'price+shipping: lowest first', så skal, etter min erfaring, de som ikke sender til Norge komme helt sist. Siden de da ikke har shippingpris til Norge. Takk for svar
pinar Skrevet 3. juli 2012 #1863 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har en ebay krangel gående, med en kjøper som har sendt meg feil topp (fra en budrunde). Nå vil hun at jeg skal sende den til opprinnelig kjøper, hvilket jeg såklart kan forstå siden den kjøperen sikkert vil ha oppen sin. Det som er problemet er at hun ikke skjønner at det er utrolig dyrt å sende ting fra Norge, og jeg vil jo ikke bruke masse penger på at hun har sendt feil.. jeg måtte itilegg betale 200kr i toll for den toppen (den kostet ca 250...).. Siterer meg selv jeg fordi jeg lurer på om noen har noen innspill?
Isis_ Skrevet 4. juli 2012 #1864 Skrevet 4. juli 2012 Kjøpte nettopp disse øredobbene! Elsker å handle smykker og øredobber på eBay, det er jo sjukt billig! 1
Miah Skrevet 4. juli 2012 #1865 Skrevet 4. juli 2012 Siterer meg selv jeg fordi jeg lurer på om noen har noen innspill? Har du fortalt henne at det faktisk ikke er du som har gjort feil i denne saken, og at det er hun som skal ta de ekstra kostnadene når det er hun som har fucked up? Du skal jo ikke betale noe mer enn den originale prisen. Om du ender med å betale toll på den toppen du egentlig skulle ha fått også, blir jo det på ca. 250 også om den ligger på samme prisnivå. (Forstår ikke helt hvorfor du betaler toll, er det en dyr topp med forsikring kanskje? Selger kan skrive ned verdien og merke som gave.) Uansett, jeg hadde sagt til selgeren at det er helt horribelt at vedkommende ikke kan ta ansvar for sine egne handlinger, og at det ikke er slik en selger skal oppføre seg. Gi han to valg; enten betaler han for alle kostnadene og du får toppen tilsendt, ellers så beholder du den toppen du fikk og gir han en utrolig dårlig tilbakemelding. Det er jo ikke slik det skal være!! Hadde blitt pissed. Om jeg kan gi et eksempel. Jeg fikk tilsendt en ganske grei genser fra Asia. Det som irriterte meg var at det i annonsen var brukt bilder av en annen (men lignende) genser. Genseren min var ikke oversized på noen måte, og uansett om jeg hadde brukt XXS så hadde den likevel ikke vært oversized. Sendte melding til selger. Spurte ikke om å få noe tilbake, sa bare at jeg synes det var kjpt at de hadde brukt endel bilder av en annen genser, og at de ikke burde gjøre det. Fikk $10 tilbake.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #1866 Skrevet 4. juli 2012 Etter en "diskusjon" med kjæresten min har jeg i dag blitt veldig usikker på dette med toll osv. Jeg har nå bestilt en pakke, og slik som alle andre jeg har bestilt, er den på noen få kroner over 200, med frakt. Hva er riktig? Regnes toll av samlet verdi, altså med frakten, eller trekkes frakten ifra? Skjønner plutselig ingenting, for hvis man betaler toll for alt over 200, og det medregnes frakten, så skulle jo jeg betalt toll på alle pakkene jeg noensinne har bestilt på iHerb! Anonym poster: a5e826540cdaa4630bf638f27894484e
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #1867 Skrevet 4. juli 2012 Etter en "diskusjon" med kjæresten min har jeg i dag blitt veldig usikker på dette med toll osv. Jeg har nå bestilt en pakke, og slik som alle andre jeg har bestilt, er den på noen få kroner over 200, med frakt. Hva er riktig? Regnes toll av samlet verdi, altså med frakten, eller trekkes frakten ifra? Skjønner plutselig ingenting, for hvis man betaler toll for alt over 200, og det medregnes frakten, så skulle jo jeg betalt toll på alle pakkene jeg noensinne har bestilt på iHerb! Anonym poster: a5e826540cdaa4630bf638f27894484e Feil tråd, gitt! Anonym poster: a5e826540cdaa4630bf638f27894484e
Gjest padawan Skrevet 4. juli 2012 #1868 Skrevet 4. juli 2012 Det er lun salgssummen det betales toll av.
Gjest padawan Skrevet 4. juli 2012 #1869 Skrevet 4. juli 2012 i dag ble jeg litt irritert. For cirka 3 uker siden kjøpte jeg en ny harddisk til den gamle iPoden min for cirka $30. i dag fikk jeg hentelapp på posten og ble avkrevet 180 kroner i fortolling og ekspedisjonssgebyr da det var oppgitt på pakken den kostet $40. sendt melding til de jeg kjøpte disken av så blir spennende å se hva som skjer.
pinar Skrevet 4. juli 2012 #1870 Skrevet 4. juli 2012 Har du fortalt henne at det faktisk ikke er du som har gjort feil i denne saken, og at det er hun som skal ta de ekstra kostnadene når det er hun som har fucked up? Du skal jo ikke betale noe mer enn den originale prisen. Om du ender med å betale toll på den toppen du egentlig skulle ha fått også, blir jo det på ca. 250 også om den ligger på samme prisnivå. (Forstår ikke helt hvorfor du betaler toll, er det en dyr topp med forsikring kanskje? Selger kan skrive ned verdien og merke som gave.) Uansett, jeg hadde sagt til selgeren at det er helt horribelt at vedkommende ikke kan ta ansvar for sine egne handlinger, og at det ikke er slik en selger skal oppføre seg. Gi han to valg; enten betaler han for alle kostnadene og du får toppen tilsendt, ellers så beholder du den toppen du fikk og gir han en utrolig dårlig tilbakemelding. Det er jo ikke slik det skal være!! Hadde blitt pissed. Om jeg kan gi et eksempel. Jeg fikk tilsendt en ganske grei genser fra Asia. Det som irriterte meg var at det i annonsen var brukt bilder av en annen (men lignende) genser. Genseren min var ikke oversized på noen måte, og uansett om jeg hadde brukt XXS så hadde den likevel ikke vært oversized. Sendte melding til selger. Spurte ikke om å få noe tilbake, sa bare at jeg synes det var kjpt at de hadde brukt endel bilder av en annen genser, og at de ikke burde gjøre det. Fikk $10 tilbake. Jeg har ikke hørt noe mer fra henne nå :/ Sa jeg kunne videresende den om hun betalte for det. Så nå lurer jeg liksom på om jeg kan bruke den toppen eller om den bare skal bli liggende i skapet.. Jeg ba ikke om å betale toll hehe. Toppen var vel på akkurat litt over 200, og dette er første gang en selger ikke merker pakken som gift så jeg tenkte rett og slett ikke på det.
Gjest padawan Skrevet 4. juli 2012 #1871 Skrevet 4. juli 2012 Jeg ba ikke om å betale toll hehe. Toppen var vel på akkurat litt over 200, og dette er første gang en selger ikke merker pakken som gift så jeg tenkte rett og slett ikke på det. den jeg fikk i dag var merket som en gift med verdi på $40 selv om jeg kun betalte $30 for den og dermed var under tollgrensen.
Vulpes Skrevet 4. juli 2012 #1873 Skrevet 4. juli 2012 Fem sånne kule hodemassasje-greier. Elsker disse sakene! Får gåsehud over hele kroppen av dem. Én til meg, én til venninna mi, én til mamma og én hver til to av søstrene mine som har bursdag i august. De skal få noe annet i tillegg altså, men dette er en artig ved-siden-av-gave :D http://www.ebay.com/itm/330609646128?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649#ht_2992wt_1398
Armitage Skrevet 4. juli 2012 #1876 Skrevet 4. juli 2012 Jeg handlet disse søte skoene som jeg skal bruke til en pinup kjole i seilerstil som jeg har. Betalte bare 15$ for skoene. Så det var et kupp.
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #1877 Skrevet 4. juli 2012 Feil tråd, gitt! Anonym poster: a5e826540cdaa4630bf638f27894484e Det er lun salgssummen det betales toll av. Fikk et ganske bra svar på dette i en annen tråd, da vi var flere brukere som ikke fikk den kalkulatoren på nettsidene til tollvesenet (heter det tollvesenet forresten?) til å stemme. Uansett, en bruker sa det at det er varen sum som bestemmer om det skal betales moms. Det vil si at dersom varen koster 199kr og 150 kr i frakt skal det ikke betales moms, MEN dersom varen koster 201kr og frakten koster 150kr så skal det betales moms av totalsummen på varen OG frakten. Så om varen koster over 200kr så må man betale moms av varen og frakten. Koster varen under 200kr så betaler man ikke moms selv om det blir over 200 kr inkludert frakten. Anonym poster: 3b2184f14c6a81ba27cef92a1f7e170f
Gjest Swarovski Skrevet 4. juli 2012 #1878 Skrevet 4. juli 2012 i dag ble jeg litt irritert. For cirka 3 uker siden kjøpte jeg en ny harddisk til den gamle iPoden min for cirka $30. i dag fikk jeg hentelapp på posten og ble avkrevet 180 kroner i fortolling og ekspedisjonssgebyr da det var oppgitt på pakken den kostet $40. sendt melding til de jeg kjøpte disken av så blir spennende å se hva som skjer. Så lenge du bare har betalt 30$ er det jo ikke noe problem. Send en epost til posten med kvittering av kjøpet og pakkenr. Så sletter posten tollkravet for deg. (Så lenge du ikke har betalt da altså.. da må du nok snakke med selgeren.) 1
Gjest padawan Skrevet 4. juli 2012 #1880 Skrevet 4. juli 2012 Så lenge du bare har betalt 30$ er det jo ikke noe problem. Send en epost til posten med kvittering av kjøpet og pakkenr. Så sletter posten tollkravet for deg. Da jeg var på postkontoret ville jeg ha navn og adresse på avsender. jeg har kvittering fra PayPal på at $30 er betalt og regner med å ta en runde med posten når jeg har fått tilbakemelding fra selger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå