Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fått denne også. Liker denne veldig godt. Den er kjempesøt. Størrelsen er normal og den rekker meg litt lenger midt på lårene (er 170 cm). Fargen syns jeg også er kjempefin :)

Åh, dumt :( Jeg er 10 cm kortere enn deg, da antar jeg at den går nedenfor knærne på meg. Men den var kjempefin! :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Toppris
Skrevet

Åh, dumt :( Jeg er 10 cm kortere enn deg, da antar jeg at den går nedenfor knærne på meg. Men den var kjempefin! :-)

Åja, da tipper jeg den rekker deg til rett under knærne ja. ikke at det er så negativt da, for jeg syns den er bittelitt for kort på meg :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger litt hår for å kunne lage en oppsatt frisyre på meg selv. Leter etter slike i lysebrun: http://www.ebay.com/itm/1-Piece-Drama-Party-Colored-Clip-Hair-Extension-Pink-Honey-Blonde-Purple-White-/170858215294?pt=US_Hair_Extensions&hash=item27c7f1777e er det noen som har noen tips til en bra selger der? Finner mest slike halvparykker i vanlige farger jeg...

Anonymous poster hash: ae20b...08d
Skrevet

Hei dere!

Jeg mottok en kjole jeg bestilte med paljetter, men fikk den samme kjolen bare med perler.

Hva kan jeg kreve av selger da? Trodde jeg kunne få beholde kjolen, og selger sendte rett vare nå.

Nå har han gått med på å gi meg tilbake for halve kjolen, skal jeg gå med på det? Eller har jeg rett på hele beløpet?

Gjest RamaLama
Skrevet

Hei dere!

Jeg mottok en kjole jeg bestilte med paljetter, men fikk den samme kjolen bare med perler.

Hva kan jeg kreve av selger da? Trodde jeg kunne få beholde kjolen, og selger sendte rett vare nå.

Nå har han gått med på å gi meg tilbake for halve kjolen, skal jeg gå med på det? Eller har jeg rett på hele beløpet?

Du har fått 2 kjoler og vil ha tilbake alt du har betalt? Eller misforsto jeg nå?

Skrevet

Du har fått 2 kjoler og vil ha tilbake alt du har betalt? Eller misforsto jeg nå?

Ja, det ble litt feil. :P

Jeg bestilte en kjole med paljetter og mottok en med perler.

Gjest RamaLama
Skrevet

Ja, det ble litt feil. :P

Jeg bestilte en kjole med paljetter og mottok en med perler.

Men du fikk den du skulle ha til slutt? Beholdte du også den med perler?

Uansett, om du fikk den du skulle synes jeg 50% er veldig bra plaster på såret :)

Skrevet

Men du fikk den du skulle ha til slutt? Beholdte du også den med perler?

Uansett, om du fikk den du skulle synes jeg 50% er veldig bra plaster på såret :)

Nei, selger vil ikke sende meg den korrekte kjolen dersom jeg ikke sender den andre tilbake.

Så har kun den med perler nå.

Ja, jeg trodde kanskje man automatisk ville ha krav på den korrekte uten å måtte styre med å sende tilbake osv. Kanskje jeg skal gå med på 50 % da.. Men jeg vil jo ha den korrekte fortsatt, haha :P

AnonymBruker
Skrevet

Nei, selger vil ikke sende meg den korrekte kjolen dersom jeg ikke sender den andre tilbake.

Så har kun den med perler nå.

Ja, jeg trodde kanskje man automatisk ville ha krav på den korrekte uten å måtte styre med å sende tilbake osv. Kanskje jeg skal gå med på 50 % da.. Men jeg vil jo ha den korrekte fortsatt, haha :P

Det hadde vært litt kjipt for selgerne isåfall. Vanlig prosedyre er vel at man returnerer feilsendt vare. Problemet er jo portoen i Norge som gjør at det ikke er verdt det i det hele tatt.

Men du har jo tross alt fått et plagg, som jeg går ut ifra at er brukbart? I verste fall kan du helt sikkert selge det til noen, så jeg ville gått med på 50 %.

Anonymous poster hash: eb8a4...94d

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville gått med på 50% hvis du ikke kan sende tilbake varen. Feil kan skje, og jeg synes selgers tilbud er kurant.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 2
Skrevet

En irriterende ting med Ebay er at man må svare positivt som kommentar på en handel.

Jeg bestiller en billig kinadings til 25 spenn og får den i posten.

Ikke noe å hoppe i taket for. Jeg fikk den - ok, alt i orden.

Handelen fortjener da en nøytral karakter, ikke jubel og tjohoi.

Skrevet

En irriterende ting med Ebay er at man må svare positivt som kommentar på en handel.

Det skal da gå ann å gi svar med nøytral eller negativ tilbakemelding?

• Liker 1
Skrevet

noen som har kjøpt denne blazern??

Ingen som har kjøpt denne?

Skrevet

Det kan jeg gjøre :) bruker vanligvis 39-40, kjøpte US str 9, så håper de passer :)

Okai :) Venter på tilbakemelding fra deg først før jeg kjøper. Men de var jo kjempe fine da - kanskje jeg ikke klarer å vente!

Har ikke kjøpt så mye i det siste men:

Neglefiler i glass. Har kjøpt disse mange ganger før og er fornøyd.

2 cover til iphone 5, denne og denne. Er fornøyd med begge to.

Skjermbeskyttelse til iphone 5. Ikke fått enda.

Peplum topp i svart. Kjempe fornøyd. Det er stretch i denne.

Skrevet

I ebayverden er dette en god handel og fortjener en god tilbakemelding. Ebay er bygget opp av karakterer og tilbakemeldinger, å da gir noen nøytral eller negativ feedback har faktisk utrolig stor effekt for senere salg. Om dette er en nøytral handel, hva er da en god/positiv handel for deg? At pakken lander i postkassen dagen etterpå med sukkertøy og to ekstra, gratis eksemplarer?

Systemet er laget for å skille flinke og seriøse selgere fra de som ikke tar ting alvorlig, følger du "reglene" er du en flink ebayer og får mange stjerner, driter du i det du gjør får du ingen og om du gjør det du må, men ikke oppfyller kravene til service, kommunikasjon slik de burde oppfylles får du nøytral, noe som i ebayverden faktisk er en straff...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er selgeren og opplevelsen med h*n du skal gi karakter for, ikke produktet. Man får jo det man betaler for.

Anonymous poster hash: 117b8...925

• Liker 7
Skrevet

Det skal da gå ann å gi svar med nøytral eller negativ tilbakemelding?

Ja, det går fint an, men systemet der er slik at nøytral visstnok skal oppleves som negativt.

Prøver man å krysse av nøytral, så kommer det opp en oppfordring om å kontakte selger for å handelen til å bli positiv.

Det virker så unaturlig å ha et valg med nøytral når det oppleves som man gir litt negativ tilbakemelding.

Skrevet

Nøytral er for de situasjonen hvor du ikke er helt fornøyd, f.eks. om det er brukt veeeeldig lang tid på svar eller utshipping fra selger, men hvor varen er i god stand.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, det går fint an, men systemet der er slik at nøytral visstnok skal oppleves som negativt.

Prøver man å krysse av nøytral, så kommer det opp en oppfordring om å kontakte selger for å handelen til å bli positiv.

Det virker så unaturlig å ha et valg med nøytral når det oppleves som man gir litt negativ tilbakemelding.

Jo, men jeg skjønner det godt jeg. For poenget er jo å få frem de som faktisk leverer og gir produktene slik de skal være, og de som ikke gjør det. I mine øyne er det feil å gi nøytral karakter på din opplevelse fordi du faktisk fikk akkurat det skulle ha. Du må huske på at disse tilbakemeldingene er veldig viktige for oss andre som skal kjøpe. Det blir jo helt feil om du gir nøytral, for det betyr at det verken var bra eller dårlig, men hvordan kan det ikke være bra når du fikk akkurat det du bestilte?

Nøytral er for meg en verdi som ikke gir noe, og jeg skjønner godt at ebay har gjort det slik. Nøytralt sier lite eller ingenting.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...