Anglofil Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter #3681 Skrevet 22. oktober 2012 Heisann, jeg trenger litt hjelp her Alle de asiatiske damemodellene med de fine ebay-kjolene får meg til å tro at vel, ingenting kommer til å passe meg som er 180 høy! Vet noen om selgere med klær for lange damer, eller som har modeller som ikke er asiatiske? huff, håper jeg ikke fremstår som rasistisk nå - det er bare et faktum at de fleste med asiatiske aner når meg knapt til puppene. Eneste jeg har opplevd er at størrelsene er veldig veldig små (dvs at lengden er forsåvidt ok, men så er jeg 168 cm). Derfor må jeg bestille 5-6 ganger større enn hva som er normalt for meg. Mvh Yvonne 1
Lykkelitenen Skrevet 22. oktober 2012 #3682 Skrevet 22. oktober 2012 Fikk denne genseren i posten i dag, skuffa... bestilte den i XL, 16-18 og kan trygt si at denne er liten. Strikken i livet er så stram at jeg nesten ikke fikk den over puppene. Jeg som var redd den skulle bli for løs siden jeg vanligvis er 12-14, men denne var traaaaang. Lang nok til tights, men det nytter ikke om den er pølseskinn Utrolig deilig stoff og fin farge though,.. Tightsen fra samme selger skal jeg prøve i morgen, men stoffet var godt og tykt i forhold til standartightsen på H&M og Cubus
LeaMichele Skrevet 22. oktober 2012 #3683 Skrevet 22. oktober 2012 Fikk denne genseren i posten i dag, skuffa... bestilte den i XL, 16-18 og kan trygt si at denne er liten. Strikken i livet er så stram at jeg nesten ikke fikk den over puppene. Jeg som var redd den skulle bli for løs siden jeg vanligvis er 12-14, men denne var traaaaang. Lang nok til tights, men det nytter ikke om den er pølseskinn Utrolig deilig stoff og fin farge though,.. Tightsen fra samme selger skal jeg prøve i morgen, men stoffet var godt og tykt i forhold til standartightsen på H&M og Cubus Ååh det var synd med genseren! Godt jeg ikke bestilte de da! Den var så fin og enkel!
Lykkelitenen Skrevet 22. oktober 2012 #3684 Skrevet 22. oktober 2012 Jeg vurderer faktisk å bestille i 20-22, men er så kjipt om den ikke er så mye større enn 16-18... Ikke så dyr da, så kanskje jeg prøver på en i vinrød...
GuriMallah Skrevet 22. oktober 2012 #3685 Skrevet 22. oktober 2012 Eneste jeg har opplevd er at størrelsene er veldig veldig små (dvs at lengden er forsåvidt ok, men så er jeg 168 cm). Derfor må jeg bestille 5-6 ganger større enn hva som er normalt for meg. Mvh Yvonne Takk for svar :D Wow- kjekt å vite. 5-6 ganger større? Som i hvis man egentlig er 8 må man bestille strl 14? Ja, nei det, på lengden må jeg vel bare bruke hodet litt, og ikke bestille de som når modellen til rompa
Anglofil Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter #3686 Skrevet 22. oktober 2012 (endret) Takk for svar :D Wow- kjekt å vite. 5-6 ganger større? Som i hvis man egentlig er 8 må man bestille strl 14? Ja, nei det, på lengden må jeg vel bare bruke hodet litt, og ikke bestille de som når modellen til rompa Ja, eller, i mange slike butikker fra kina går det i s, m, l osv. Jeg endte en gang med å kjøpe noe i 10XL. For å si det slik: jeg bruker mellom L og XL i topper i Norge. Viktig å se på målene de har på de forskjellige størrelsene. En XL er ikke nødvendigvis en norsk XL. Jeg går kun utifra mål i antall cm når jeg bestiller fra slike selgere. Mvh Yvonne Endret 22. oktober 2012 av Yvonne
sofie777 Skrevet 23. oktober 2012 #3687 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Jeg spurte for en stund siden Miah om denne vesken som du bestilte. Har du fått den? Hva synes du? Billigere her akkurat nå, forresten. Det jeg aller mest lurte på var om vesken var skikkelig svart, for den ser brun ut på noen bilder. Og om glidelåsene er ekte eller bare til pynt. Endret 23. oktober 2012 av sofie777
GuriMallah Skrevet 23. oktober 2012 #3688 Skrevet 23. oktober 2012 Ja, eller, i mange slike butikker fra kina går det i s, m, l osv. Jeg endte en gang med å kjøpe noe i 10XL. For å si det slik: jeg bruker mellom L og XL i topper i Norge. Viktig å se på målene de har på de forskjellige størrelsene. En XL er ikke nødvendigvis en norsk XL. Jeg går kun utifra mål i antall cm når jeg bestiller fra slike selgere. Mvh Yvonne Mål! genialt Wow, 10XL- det er jaggu en ganske stor forskjell, merkelige greier! Kanskje de kjører barnesize på samme system.
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #3689 Skrevet 23. oktober 2012 vær meget forsiktige med kjøp fra kina hehe. litt lenger bak i tråden beskriver jeg og en annen bruker om hvordan det var da vi kjøpte sexy undertøy i vår normale str fra kina, jeg bestilte i S, og det tror jeg den andre brukeren gjorde også, men de trusene jeg fikk er det kun SMÅ tynne jenter i alder 8-9 år som kunne brukt. Jeg måtte bestille XL eller XXL, husker faktisk ikke helt, men selvtilliten datt rett i gulvet der, følte meg som en 250kg minihval Anonym poster: 140c91c48f8b808da2d9f092e6deb49f 1
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2012 #3690 Skrevet 23. oktober 2012 Veske. Jeg kjøpte denne veska tidligere i rød. Og jeg elsker den! Så da måtte jeg kjøpe en i grå også. Vurderer en i svart og Åh, den var fiiin! Måtte du betale moms og fortillingsgebyr på den?
Apple- Skrevet 23. oktober 2012 #3691 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Jeg lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med å finne et produkt som ikke finnes her i Norge og som jeg ikke vet hva heter på engelsk... En bitteliten utfordring, altså Det er et barneprodukt som ser ut som et slags telt laget av kraftig myggnetting (det jeg har sett, da), til å feste oppå sprinkelsenga for å forhindre at småtten klatrer ut og detter ned. Det står opp som et telt, slik at barnet kan stå oppreist i sengen uten å stange hodet i "teltet". Festes som regel ved å knyte fast, glidelås foran for å ta barnet ut og inn. Genialt! Skjønner ikke at vi ikke har det i Norge, men her tror jeg folk bare begynner med stor seng når barnet begynner å klatre ut selv, selv om barnet knapt er to år. Jeg har søkt på crib tent, safety tent, safety net, crib net osv. men får bare treff på mye annet rart. Jeg tror man skjønner hva det er når man ser det (er det noen andre som har sett noe sånt?). Er det noen av dere flinkinger som kan hjelpe? Pliiiis! Edit: Fant et bilde Endret 23. oktober 2012 av Apple-
Chloe- Skrevet 23. oktober 2012 #3692 Skrevet 23. oktober 2012 Jeg lurer på om noen av dere kan hjelpe meg med å finne et produkt som ikke finnes her i Norge og som jeg ikke vet hva heter på engelsk... En bitteliten utfordring, altså Det er et barneprodukt som ser ut som et slags telt laget av kraftig myggnetting (det jeg har sett, da), til å feste oppå sprinkelsenga for å forhindre at småtten klatrer ut og detter ned. Det står opp som et telt, slik at barnet kan stå oppreist i sengen uten å stange hodet i "teltet". Festes som regel ved å knyte fast, glidelås foran for å ta barnet ut og inn. Genialt! Skjønner ikke at vi ikke har det i Norge, men her tror jeg folk bare begynner med stor seng når barnet begynner å klatre ut selv, selv om barnet knapt er to år. Jeg har søkt på crib tent, safety tent, safety net, crib net osv. men får bare treff på mye annet rart. Jeg tror man skjønner hva det er når man ser det (er det noen andre som har sett noe sånt?). Er det noen av dere flinkinger som kan hjelpe? Pliiiis! Det er nok pga dette populariteten har sunket, samt hvorfor vi ikke har det i Norge: http://www.cpsc.gov/CPSCPUB/PREREL/prhtml12/12179.html 4
Adele Skrevet 23. oktober 2012 #3693 Skrevet 23. oktober 2012 Heisann, jeg trenger litt hjelp her Alle de asiatiske damemodellene med de fine ebay-kjolene får meg til å tro at vel, ingenting kommer til å passe meg som er 180 høy! Vet noen om selgere med klær for lange damer, eller som har modeller som ikke er asiatiske? huff, håper jeg ikke fremstår som rasistisk nå - det er bare et faktum at de fleste med asiatiske aner når meg knapt til puppene. Eneste jeg har opplevd er at størrelsene er veldig veldig små (dvs at lengden er forsåvidt ok, men så er jeg 168 cm). Derfor må jeg bestille 5-6 ganger større enn hva som er normalt for meg. Mvh Yvonne En "norsk" 36/S er en Asian L. For. Se om de er lange nok, skriver jo selgerne målene på plagget i annonsen..
Anglofil Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #3694 Skrevet 23. oktober 2012 En "norsk" 36/S er en Asian L. For. Se om de er lange nok, skriver jo selgerne målene på plagget i annonsen.. Dette varierer veldig fra selger til selger. Du har kanskje opplevd at en S tilsvarer L, men jeg har opplevd at en S tilsvarer både XL og XXL. Poenget er, man må se på mål og ikke nødvendigvis størrelse. Mvh Yvonne
Adele Skrevet 23. oktober 2012 #3695 Skrevet 23. oktober 2012 Dette varierer veldig fra selger til selger. Du har kanskje opplevd at en S tilsvarer L, men jeg har opplevd at en S tilsvarer både XL og XXL. Poenget er, man må se på mål og ikke nødvendigvis størrelse. Mvh Yvonne hmm, aldri hatt noe problem med det.. men, som i Norge, så er det jo ikke alltid at en S er en S, eller en M er en M osv.
Anglofil Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #3696 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) hmm, aldri hatt noe problem med det.. men, som i Norge, så er det jo ikke alltid at en S er en S, eller en M er en M osv. Jeg skrev ikke at det var et problem. Og ja, størrelser varierer i Norge også, men med over 1000 kjøp bak meg, derav mange fra nettopp Asia, og særlig Kina, er min erfaring den at størrelsene er mye mindre enn våre. Forskjellene er enorme i forhold til de vi opplever hjemme. Som jeg har skrevet tidligere, jeg måtte kjøpe 10XL i et plagg som jeg vanligvis bruker mellom L og XL her hjemme. Uansett, det er mål man må gå på, ikke størrelser, særlig ved kjøp fra Asia. Mvh Yvonne Endret 23. oktober 2012 av Yvonne 3
Adele Skrevet 23. oktober 2012 #3697 Skrevet 23. oktober 2012 (endret) Kjøpte jo denne spontant i går. I dag sendte selgeren en melding om at de ikke ville sende den, da kvaliteten var så dårlig. Hvorfor legge den ut i utgangspunktet da? Kommer til å følge ekstra med nå om de faktisk refunderer pengene mine.. http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=170872622887&ssPageName=ADME:X:AAQ:US:1123 Endret 23. oktober 2012 av adele.bethune
Sunshine Skrevet 23. oktober 2012 #3698 Skrevet 23. oktober 2012 De har sikkert nylig fått mange klager og ikke vedtatt at de skal ta den bort før nå. Bra selger sier ifra mener nå jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 23. oktober 2012 #3699 Skrevet 23. oktober 2012 Spørsmål til alle. Hvor fort betaler du når du har bestemt deg for å kjøpe noe, eller vunnet auksjon? Jeg betaler med en gang jeg kjøper noe. Anonym poster: 140c91c48f8b808da2d9f092e6deb49f
Anglofil Skrevet 23. oktober 2012 Forfatter #3700 Skrevet 23. oktober 2012 Spørsmål til alle. Hvor fort betaler du når du har bestemt deg for å kjøpe noe, eller vunnet auksjon? Jeg betaler med en gang jeg kjøper noe. Anonym poster: 140c91c48f8b808da2d9f092e6deb49f Som regel med en gang, men sjelden senere enn to dager. Sier i fra til selger hvis det skulle bli lenger. Var på ferie og da måtte jeg si i fra fordi jeg fikk problemer med nettbanken. Selgerne er som regel hyggelige, og så lenge man betaler innen 5-7 dager er de fleste fornøyde. Mvh Yvonne
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå