Gå til innhold

Den store eBay-tråden

Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jo det tenker jeg på. Jeg kjøper for eksempel ikke leker eller klær til babyen på Ebay fordi jeg er opptatt av at det skal være trygt for henne. Jeg har heller ikke kjøpt kjøkkenartikler eller sminke/kosmetikk som ikke er et merke jeg allerede bruker. Dette har jeg alltid kjøpt fra USA så jeg er ikke så bekymret for det.

Endret av Sunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

Kva skjedde?

Fikk en mail fra paypal om at de hadde starta en etterforkning fordi det var noe muffens med paypal kontoen min. de ba meg endre passord og personlig spørsmål. Så logga jeg inn og det viste seg at en fra tunisia hadde kjøpt en bag fra ebay til 38 dollar. (ca 200 kr).

På detaljer sto brukernavnet til personen på ebay og da jeg gikk inn på oversikt over adresser så sto adressen hans der. under min egen adresse. Søkte opp brukernavnet hans på ebay og han hadde visst samme veske smo han hadde kjøpt, til salgs..

Fikk mail av paypal idag og da har de fått han til å refundere penga så alt har gått bra. men jeg skal aldri aldri bruke paypal igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en mail fra paypal om at de hadde starta en etterforkning fordi det var noe muffens med paypal kontoen min. de ba meg endre passord og personlig spørsmål. Så logga jeg inn og det viste seg at en fra tunisia hadde kjøpt en bag fra ebay til 38 dollar. (ca 200 kr).

På detaljer sto brukernavnet til personen på ebay og da jeg gikk inn på oversikt over adresser så sto adressen hans der. under min egen adresse. Søkte opp brukernavnet hans på ebay og han hadde visst samme veske smo han hadde kjøpt, til salgs..

Fikk mail av paypal idag og da har de fått han til å refundere penga så alt har gått bra. men jeg skal aldri aldri bruke paypal igjen!

Oi!! Lurar på korleis han/ho kom inn på paypalen din? Men det som er bra med paypal er at du får igjen det meste du mistar? Det er godt forsikra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Oi!! Lurar på korleis han/ho kom inn på paypalen din? Men det som er bra med paypal er at du får igjen det meste du mistar? Det er godt forsikra?

Ja, det lurer jeg også på. :/

Ja, fikk igjen alt jeg mista, siden de kontakta han som hadde hacket seg inn og fikk han til å refundere. :)

De gjorde en god jobb med å få ordna dette syns jeg. Hadde de ikke sendt mail så hadde jeg ikke ant det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo veldig enkelt å beskytte seg mot da! Jeg har en konto og et kort som jeg kun bruker til netthandel og så overfører jeg bare det varen koster til kontoen og dermed er kontoen tom når jeg har betalt. Dermed får ingen andre brukt verken kortet eller PayPal-kontoen min fordi det ganske enkelt ikke er noen penger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

Hadde du et vanskelig passord på PayPalen da?

Jeg hadde et norskt ord. Ikke et ord som brukes i dagligtale. Men kan jo hende det var ganske svakt. :/ har hvertfall lært meg at jeg skal bruke kompliserte passord heretter. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Det er jo veldig enkelt å beskytte seg mot da! Jeg har en konto og et kort som jeg kun bruker til netthandel og så overfører jeg bare det varen koster til kontoen og dermed er kontoen tom når jeg har betalt. Dermed får ingen andre brukt verken kortet eller PayPal-kontoen min fordi det ganske enkelt ikke er noen penger der.

Men jeg hadde kortet mitt knytta til paypal så hver gang jeg kjøpte noe så ble det trekt direkte fra kortet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg hadde kortet mitt knytta til paypal så hver gang jeg kjøpte noe så ble det trekt direkte fra kortet mitt.

Jeg har jo også et kort knyttet opp til PayPal, men dette er et vanlig VISA-kort uten kreditt som igjen er knyttet opp mot en bankkonto. Er bankkontoen tom, er kortet og dermed også PayPal-kontoen ubrukelig.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Jeg har jo også et kort knyttet opp til PayPal, men dette er et vanlig VISA-kort uten kreditt som igjen er knyttet opp mot en bankkonto. Er bankkontoen tom, er kortet og dermed også PayPal-kontoen ubrukelig.

Jepp, men det hadde ikke jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det lurer jeg også på. :/

Ja, fikk igjen alt jeg mista, siden de kontakta han som hadde hacket seg inn og fikk han til å refundere. :)

De gjorde en god jobb med å få ordna dette syns jeg. Hadde de ikke sendt mail så hadde jeg ikke ant det her.

Det verka jo som å vere ein enkeltperson? Ikkje særleg organisert heller? Eller det kan det jo vere, men det verka litt spesielt heile greia.

Det er nok lurt å sjekke kontoen av og til (eg har jo paypalen bunden opp til lønskonto...noko som eg sporenstreks gjekk inn og endra på), noko eg aldri gjer. Paypal er nok det beste ein kan betale med over nett, og ein må jo handle over nett :rodmer: Uansett, godt at det heile gjekk bra til slutt!

Det skal eg også gjere :)

Endret av Kløftfrid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men det hadde ikke jeg. :P

Nei, men det er altså en mulighet... :gjeiper: (Og jeg har handlet på ebay over 500 ganger nå gjennom en del år og det har gått knirkefritt hele tiden!)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...