Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Gratulerer Blomst og Plingse! :blomst:

Her fikk vi se en veldig aktiv gutt, og jeg har også termin 18.juli (ble flyttet et par dager tilbake) :rodmer::babysmokk:

Gratulerer med frisk gutt <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på UL i går (12+4). Der var det et lite knøtt som etter alle standarder virker frisk og fin, og alt annet ser normalt ut. Sprella litt på seg og, vifta bl.a. med armene sånn at det så ut som om h*n vinka til oss. *smelt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så stas med OUL og gode tilbakemeldinger ;) da blir svangerskapet enda bedre.. forhåpentligvis.

Jeg leste bare mot slutten her, type gratulerer med frisk gutt… og da tenkte jeg: næmmen det var nå tidlig fødsel, var det ikke??? ;)

Etter å ha tenkt meg litt om hang jeg mer med… får håpe disse ungene holder seg inne til sommertida er igang ja! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på UL i går (12+4). Der var det et lite knøtt som etter alle standarder virker frisk og fin, og alt annet ser normalt ut. Sprella litt på seg og, vifta bl.a. med armene sånn at det så ut som om h*n vinka til oss. *smelt*

Gratulerer med vel overstått ul :) så deilig :)

20 uker idag, wææææ, halvveis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner babyen røre på seg! Owæ! :fnise::rodmer:

knallgøy! ;) Du er jo snart halvveis nå og greier..

*kom plutselig på disse her som ikke får med seg at de er gravide og plutselig føder… skjønner jo at det KAN skje, men jeg hadde iallfall svææært god peiling på at jeg var gravid med stor mage og bevegelser i hytt og vær.. hehe*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer til alle som har sett sine små på UL :)

Vi var på OUL i dag, og fikk se en perfekt liten skapning med alle organer i skjønneste orden, og selvom navlestrengen lå mellom bena fikk vi en liten smugkikk og det er sannsynligvis en jente :babyjente::hjerte:

Ble flyttet 3 dager frem, så jeg er 19+3 idag og UL-termin er satt til 13. Juli :)

Jippi! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har sett sine små på UL :)

Vi var på OUL i dag, og fikk se en perfekt liten skapning med alle organer i skjønneste orden, og selvom navlestrengen lå mellom bena fikk vi en liten smugkikk og det er sannsynligvis en jente :babyjente::hjerte:

Ble flyttet 3 dager frem, så jeg er 19+3 idag og UL-termin er satt til 13. Juli :)

Jippi! :hoppe:

Gratulerer så masse! Så deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til dere som har vært på OUL og sett fine små :blomst:

Hvordan går det med dere jenter? Formen?
Her bikker jeg 20 uker imorgen, halvveis allerede! :sjokkert: I natt kjente jeg tydelig spark/liv (har gått å kjent følelsen i magen et par uker, men ikke vært sikker. Men nå er jeg sikker). Tok hånden på magen og kjente det flere ganger etter hverandre. Første gangen det traff håndflaten, så skvatt jeg skikkelig! :fnise: Det var så spesielt!
Flere som kjenner tydelige livstegn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå gøy med livstegn. Jeg har vært av de heldige, kjent liv hver dag siden 17+3! Kjent utenpå også. Er en skikkelig deilig følelse :) Gratulerer med 20 uker imorgen. En milepæl :)

Sliter litt med mensmurringer om dagen. Veldig svake. Noen flere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du kjente liv fra uke 17 blomst, jeg har akkurat begynt uke 17 og kjenner godt etter hver kveld. Ingenting så langt. Har dere begynt å få mage ennå? Har sååå lyst på babymage, men ingenting der heller. Men det kommer vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I 14 uke nå: Jeg har verken fått mage eller pupper enda! Første gravididet vokste puppene en god del fra tidlig av, og magen var en skikkelig god, liten kul på denne tida. Se bilde nedenfor (mage fra sist svangerskap altså!)

Har bare en liten mageblupp nå, dvs. om kvelden kan jeg se ganske så gravid ut (oppblåst).

Så hele greia er bittelitt skuffende sålangt... hehe. Kan vel bare glede meg til det vises litt mer.

post-15336-0-95495400-1392897201.jpg

Endret av Pasjonsblomst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner hopp og sprett i magen flere ganger daglig, og har såvidt kunnet kjenne det utenpå et par ganger :) og jeg ser i aller høyeste grad gravid ut, nesten litt i overkant! (Har fått et par spørsmål som at jeg må da være ca 6 mnd på vei nå..? Ehh... Nei bare 4,5 ;) ). Men jeg fikk mage tidlig sist også, så jeg er ikke overrasket.

20 uker og halvveis imorgen :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så gøy at du kjente liv fra uke 17 blomst, jeg har akkurat begynt uke 17 og kjenner godt etter hver kveld. Ingenting så langt. Har dere begynt å få mage ennå? Har sååå lyst på babymage, men ingenting der heller. Men det kommer vel :)

Jeg har faktisk ikke fått så mye mage som jeg ønsket, men venter enda i spenning!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med jente Mary Poppins!

Jeg har kjent baby siden jeg var i uke 17, og nå kan jeg tydelig kjenne det på utsiden også. Men hver gang jeg roper til sambo at han må komme for å kjenne så slutter det! ;-D rar følelse å kjenne baby sin fot (?) for første gang.

Jeg har en ganske tydelig mage, men jeg er 1,60 og 50 kg så skal ikke så mye til før noe synes. Men det har sett ut som oppblåstmage ganske lenge, men nå får jeg gratulasjoner bare pga mage. Når jeg ligger på ryggen så står magen rett opp, men det kom først nå i uke 19.

Vi har begynt å tenke på navn, men det er ikke så lett. Lars, Nils, Sigurd, Arvid og Anved er de navnene som vi 'smaker' på for tiden. Det er viktig for meg at han ikke får et navn ned bokstav bak, Isak L. Og Isak S. om dere skjønner?

Har dere tenkt på navn, og har lyst til å dele?

I dag skal jeg på kid interiør for å hamstre nødvendigheter- 50% på alt babyutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så klar for skikkelig tydelig gravidmage! Men jeg synes den har begynt å definere seg litt, så jeg håper det går kjapt! Men er man overvektig, så må man bare leve med det :P

Navn, ja. Aner ikke hva vi ender på denne gangen! Håper vi får se kjønn tydelig denne gangen også! Og navnet holder vi hemmelig denne gangen også, så slipper vi kjipe kommmentarer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har tydelig gravidmage når jeg står (ekstra tydelig på kvelden etter en hel dag med spising, hehe), men når jeg ligger ser jeg bare litt smålubben ut :P

Kid ja, det var godt du nevnte Plingse. Har tenkt på å dra dit en stund nå, men har ikke hatt tid. Da blir det i dag! :) Navn er vanskelig synes jeg. Vi har ikke begynt å snakke om det enda, men jeg har brukt navnekarusellen på barn i magen til å plukke ut noen av mine favoritter. Det er mange fine navn, men jeg klarer liksom ikke se for meg at vår gutt heter noen av de :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott mage pasjonsblomst!!:) som jeg skrev over skulle jeg gjerne hatt større mage. Er 173 høy og slank, kanskje det har noe å si. Ser egentlig bare tykk ut når jeg sitter nå. Hehe.

Navn ja, har så lyst på mathilde, men mannen min er ikke så gira på det. Så er litt i villrede!!

En annen ting, jeg har begynt å få litt vondt i korsryggen, håper ikke det er tegn på begynnende bekkenløsning?? Sjefen min sa her om dagen at jeg sikkert ikke kom til å få det, siden jeg er så godt trent, men er vel hormoner som gjør det?

Enda en annen ting.. Jeg er med i en annen terminklubb også og der har vi nettopp opprettet en hemmelig klubb på facebook. Noen som ville vært med på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting, jeg har begynt å få litt vondt i korsryggen, håper ikke det er tegn på begynnende bekkenløsning?? Sjefen min sa her om dagen at jeg sikkert ikke kom til å få det, siden jeg er så godt trent, men er vel hormoner som gjør det?

Vondt i korsryggen kan definitivt være tegn på bekkenproblemer, men kanskje først og fremst bekkenlåsning. Kjenner du det litt på siden av halebenet, i sete-regionen? Eller er det i selve ryggsøylen?

Jeg har selv fått bekkenlåsning denne gangen (ingen sånne problemer sist), og fått henvisning til fysioterapeut. Det hjelper ganske godt i forhold til muskelsmerter som oppstår fordi jeg blir gående litt rart. I tillegg har jeg begynt behandling hos kiropraktor på "bekken og barn" hvor de knekker litt forsiktig på bekkenleddene. Det funker sålangt veldig bra, og jeg føler meg mye bedre :) Anbefales! (også jeg som i utgangspunktet er skeptisk til kiropraktikk ;) )

Ang. navn så er vi overhodet ikke kommet frem til noe. Navnet til eldstejenta hadde vært bestemt i flere år. Denne gangen må vi sette oss ned og diskutere litt tror jeg. Vi har litt ulik smak nemlig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vondt i korsryggen kan definitivt være tegn på bekkenproblemer, men kanskje først og fremst bekkenlåsning. Kjenner du det litt på siden av halebenet, i sete-regionen? Eller er det i selve ryggsøylen?

Jeg har selv fått bekkenlåsning denne gangen (ingen sånne problemer sist), og fått henvisning til fysioterapeut. Det hjelper ganske godt i forhold til muskelsmerter som oppstår fordi jeg blir gående litt rart. I tillegg har jeg begynt behandling hos kiropraktor på "bekken og barn" hvor de knekker litt forsiktig på bekkenleddene. Det funker sålangt veldig bra, og jeg føler meg mye bedre :) Anbefales! (også jeg som i utgangspunktet er skeptisk til kiropraktikk ;) )

Ang. navn så er vi overhodet ikke kommet frem til noe. Navnet til eldstejenta hadde vært bestemt i flere år. Denne gangen må vi sette oss ned og diskutere litt tror jeg. Vi har litt ulik smak nemlig ;)

Jeg skal på bekken og barn neste uke! Så godt å se at de er flinke. Fikk henvisning til fysioterapeut, men for å få refusjon må man velge en av de på kommunens liste. Selvsagt var det ingen det som samarbeidet med kiropraktor eller har spesialisering på bekken/svangerskap. Så da tenkte jeg å betale selv for å gå et sted de virkelig kan sakene :) litt kjedelig å betale selv, men satser på å raskt bli bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...