Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Vondt i korsryggen kan definitivt være tegn på bekkenproblemer, men kanskje først og fremst bekkenlåsning. Kjenner du det litt på siden av halebenet, i sete-regionen? Eller er det i selve ryggsøylen?

Jeg har selv fått bekkenlåsning denne gangen (ingen sånne problemer sist), og fått henvisning til fysioterapeut. Det hjelper ganske godt i forhold til muskelsmerter som oppstår fordi jeg blir gående litt rart. I tillegg har jeg begynt behandling hos kiropraktor på "bekken og barn" hvor de knekker litt forsiktig på bekkenleddene. Det funker sålangt veldig bra, og jeg føler meg mye bedre :) Anbefales! (også jeg som i utgangspunktet er skeptisk til kiropraktikk ;) )

Ang. navn så er vi overhodet ikke kommet frem til noe. Navnet til eldstejenta hadde vært bestemt i flere år. Denne gangen må vi sette oss ned og diskutere litt tror jeg. Vi har litt ulik smak nemlig ;)

Godt spørsmål, tror ikke jeg vet helt hvor det sitter. Jeg har en kul nederst på halebenet nærmest som jeg fikk på videregående ( lang historie), og sitter liksom i den. Har verket mye i denne kulen tidligere, og har egentlig ventet på at graviditeten skulle gjøre sitt innspill på ryggen. Skal prøve å være flinkere til å bevege meg, og kanskje gjøre noen øvelser hjemme. Hvis det vlir værre får jeg snakke med legen. Vondest nåe jeg har stått/gått en stund, men kjenner det i sittende stilling også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt mage og gått med strikk rundt bukseknappen siden uke 7, jeg :hoho: da var det selvfølgelig bare luft, nå som jeg er i uke 13 er det kanskje bittelitt babymage i tillegg, men det er vel for det meste luft og sånt fortsatt. Mannen mener han merker det har blitt litt annerledes når han koser meg nederst på magen (han er en magekoser av rang allerede :ler:). Føler meg mest som en gassballong, gleder meg til mage på ordentlig :P

Ellers må jeg si at jeg har en veldig snill graviditet så langt. Kvalme og sånt er det så lite av at jeg føler meg heldig. Får litt fort vondt i hodet om dagen, mulig det er pga graviditeten. Og har slitt med noe som kan minne om UVI, men som ikke slår ut på testene hos legen. Det gjør ikke vondt å gå på do, men to sekunder etter at jeg har vært der så må jeg igjen. Det trykker ikke på blæra, men "svir" liksom litt (uten egentlig å gjøre vondt) konstant ved urinveisutgangen. Dødsirriterende! Heldigvis er det litt av og på. Fler som har det sånn?

Håper dere med bekken/ryggtrøbbel finner noe lindring og at det ikke blir verre. Høres ikke noe stas ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på bekken og barn neste uke! Så godt å se at de er flinke. Fikk henvisning til fysioterapeut, men for å få refusjon må man velge en av de på kommunens liste. Selvsagt var det ingen det som samarbeidet med kiropraktor eller har spesialisering på bekken/svangerskap. Så da tenkte jeg å betale selv for å gå et sted de virkelig kan sakene :) litt kjedelig å betale selv, men satser på å raskt bli bedre.

Kiropraktor får man vel uansett ikke henvisning til? :klo:

Jeg får hvertfall gratis fysio, men må betale selv for kiropraktor (de holder ikke til på samme sted, men det var fysioterapeuten som anbefalte kiropraktor på bekken og barn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor får man vel uansett ikke henvisning til? :klo:

Jeg får hvertfall gratis fysio, men må betale selv for kiropraktor (de holder ikke til på samme sted, men det var fysioterapeuten som anbefalte kiropraktor på bekken og barn)

Nei man får ikke dekket kiropraktor. Jeg ville helst ha kiropraktor og fysioterapeut som kan samarbeide så da hadde det vært praktisk å ha på samme sted. Da jeg bestilte time virket det som det bare kom til å bli et par timer med fysio og mest med kiropraktor, så da tenkte jeg at jeg kunne betale selv. Var det lang ventetid på fysio med avtale for deg? Her må man visst vente i flere uker, så enda en grunn til å betale selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei man får ikke dekket kiropraktor. Jeg ville helst ha kiropraktor og fysioterapeut som kan samarbeide så da hadde det vært praktisk å ha på samme sted. Da jeg bestilte time virket det som det bare kom til å bli et par timer med fysio og mest med kiropraktor, så da tenkte jeg at jeg kunne betale selv. Var det lang ventetid på fysio med avtale for deg? Her må man visst vente i flere uker, så enda en grunn til å betale selv.

Jeg fikk heldigvis plass der jeg ville. De har egentlig fullt, men sånne korttidspasienter som gravide kan de skvise inn fikk jeg vite (jeg bare ringte dit direkte). Men hadde det vært noe kronisk måtte jeg ha prøvd et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lurt på om jeg har bekkenlåsning. Det er ikke noe jeg kjenner på hele tiden, men får vont på høyre side av korsbeinet (litt under "smilehullet") av og til, og det kjennes ganske stivt ut. Det kommer særlig hvis jeg ligger på ryggen på hardt underlag og forsøker å slappe skikkelig av i korsrygg og bekken. Jeg har tenkt å prøve litt regelmessig tøying og bevegelighetstrening for gravide selv, så får jeg heller ta kontakt med legen om det blir verre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det forresten noen av dere som har hatt blødninger i svangerskapet? Jeg hadde skikkelig rosafarget utflod i går kveld, men det var bare "en omgang", ikke behov for bind eller innlegg, og jeg har ingen smerter.

Leste på nett at man anbefaler å ringe føden/lege ved blødninger selv om de ikke er ledsaget av smerte etter uke 20. Jeg er i uke 19 nå, så er litt i villrede. Jeg tipper det skyldes skjøre slimhinner og en lang dag på jobb med masse springing, men jeg blir jo litt bekymret likevel.

Edit: Kan jo legge til at jeg har kjent liv i dag, så jeg er ikke fra meg av bekymring. Bare litt urolig for at "noe" skal være galt ;)

Endret av bib_84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som ser ut som om de er i puberteten igjen? Jeg har fått litt mer uren hud i ansiktet, men så så det ut som om det var i ferd med å gå over. ...og plutselig har noen teppebomba ryggen min med kviser. WTF? :kjefte::sukk:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baaah, ikke snakk en gang. Pannen og nakken min er helt ekstreme. Etter fire år nesten uten kviser! Takk og lov for pannelugg! :daane:

Og bekkenet mitt er helt på bærtur. Lang biltur i baksetet og harde gjestesengmadrasser har gjort sitt :daane:

Begravelse med kistenedsenkelse i dag. Hormonell som faen og min tårefaste maskara ligger hjemme, så jeg måtte låne en som ikke er det... Jauda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som ser ut som om de er i puberteten igjen? Jeg har fått litt mer uren hud i ansiktet, men så så det ut som om det var i ferd med å gå over. ...og plutselig har noen teppebomba ryggen min med kviser. WTF? :kjefte::sukk:

Ånei! Det var jeg som trykte feil og dermed endte om med å "like" innlegget ditt. Det var virkelig ikke meningen! Jeg skulle egentlig trykke svar, men rett etter jobb var liksom ikke hodet helt med.

Jeg sliter også med kviser. De begynte å komme etter at jeg sluttet på ppiller i fjor og har egentlig bare blitt værende. Men alt av kviser holder seg i ansiktet.. Veldig frustrerende å være 26 (snart 27) og ha ansiktet fullt av kviser. Arg..

Dagene mine går kun med på å gå på jobb, spise middag, sove, ligge på sofaen og legge seg kl 21. Når kommer energien tilbake? Er uke 16 i morgen (i følge mine kalkulasjoner).

Når skal nestemann på OUL? Jeg skal om en uke! Grugleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei! Det var jeg som trykte feil og dermed endte om med å "like" innlegget ditt. Det var virkelig ikke meningen! Jeg skulle egentlig trykke svar, men rett etter jobb var liksom ikke hodet helt med.

:hakeslepp:

Du burde JAGGU meg være glad for at jeg ikke er så sinnahormonell! ...enda! *forsøke etter beste evne å se skummel og truende ut*

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene mine går kun med på å gå på jobb, spise middag, sove, ligge på sofaen og legge seg kl 21. Når kommer energien tilbake? Er uke 16 i morgen (i følge mine kalkulasjoner).

Når skal nestemann på OUL? Jeg skal om en uke! Grugleder meg!

Jeg skal til torsdag! Er 18+2 da:) Gleder med veldig og er utrolig spent.

Jeg er også både trøtt og kvalm ennå. Hadde egentlig regnet med at det ville gitt seg i 2.trimester, men det er vel veldig individuelt. Men det er litt tungvint. Skulle støvsuge førsteetasjen her om dagen, men måtte sove litt etter å ha tatt stua:p Ellers har jeg begynt å kjenne spark nå, kan til og med se det utenpå magen. Kjempemoro:) Men han har vært endel mindre aktiv igår og idag, men det er vel normalt at det varierer såpass tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter også med kviser, men har blitt plutselig mye bedre nå de siste dagene, sliter med masse røde merker da! Håper de bleiker fort! Har fått det for meg at jeg blir nødt å sminke meg masse når jeg skal føde, hvis jeg ser like ille ut! Haha teit i know..

Nå har magen poppet over de siste dagene, kjempestas! Samboeren fikk et kjempespark i hånda igår kveld da han holdt på magen, det var stas for han :) kjenner mye liv og blir like glad hver gang :)

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til torsdag! Er 18+2 da:) Gleder med veldig og er utrolig spent.

Jeg er også både trøtt og kvalm ennå. Hadde egentlig regnet med at det ville gitt seg i 2.trimester, men det er vel veldig individuelt. Men det er litt tungvint. Skulle støvsuge førsteetasjen her om dagen, men måtte sove litt etter å ha tatt stua:p Ellers har jeg begynt å kjenne spark nå, kan til og med se det utenpå magen. Kjempemoro:) Men han har vært endel mindre aktiv igår og idag, men det er vel normalt at det varierer såpass tidlig?

Tror det varierer veldig ja! Kommer vel an på hvordan babyen ligger og diverse andre ting :) sikkert vanlig å ikke kjenne liv hver dag heller så tidlig! Jeg har vært skikkelig heldig, kjent liv hver dag siden første spark, i uke 17+3. Har morkaka bak, så tror det har mye å si:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere :) Nå er det lenge siden sist. Jeg har vært på OUL og inni magen er det en liten jente <3 Jeg ble så overrasket fordi jeg var heeeelt sikker på at det var en gutt. Er blitt så forelsket i mini <3 Hun var helt nydelig på ultralyden. Har også begynt å endelig kjenne spark. Er i dag 19+0. Jeg er fortsatt plaget med kvAlme, men oppkasten har begynt å gi seg. Det er så forferdelg å være kvalm. Jeg er så lei av det. Jobber bare 20% og det holder i langevis. Holder på å stryke med på jobb. Med kvalmen følger det med svimmelhet, hjertebank, helt utmattet og tungpusthet. Noen andre som er over uke 12 som fortsatt er dårlig? Men jeg kan bli så dårlig som bare det, bare mini har det bra <3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei dere :) Nå er det lenge siden sist. Jeg har vært på OUL og inni magen er det en liten jente <3 Jeg ble så overrasket fordi jeg var heeeelt sikker på at det var en gutt. Er blitt så forelsket i mini <3 Hun var helt nydelig på ultralyden. Har også begynt å endelig kjenne spark. Er i dag 19+0. Jeg er fortsatt plaget med kvAlme, men oppkasten har begynt å gi seg. Det er så forferdelg å være kvalm. Jeg er så lei av det. Jobber bare 20% og det holder i langevis. Holder på å stryke med på jobb. Med kvalmen følger det med svimmelhet, hjertebank, helt utmattet og tungpusthet. Noen andre som er over uke 12 som fortsatt er dårlig? Men jeg kan bli så dårlig som bare det, bare mini har det bra <3

Gratulerer med flott ultralyd og jente i magen! :) FIkk du ny termin?

Men oi, er du så kvalm at du kaster opp enda? Syns synd i deg! For meg gav det seg i uke 14, og syns det var lenge nok! Hold ut, og tenk på den fine premien du får i sommer :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fler som ser ut som om de er i puberteten igjen? Jeg har fått litt mer uren hud i ansiktet, men så så det ut som om det var i ferd med å gå over. ...og plutselig har noen teppebomba ryggen min med kviser. WTF? :kjefte::sukk:

Lenge siden jeg har vært innom! Miforståd meg rett, men dette var et godt innlegg å finne. Ryggen min ser ikke ut!!!! Skuldrene er aller verst, men mye kviser generelt på hele ryggen. Har begynt hos fysio pga bekkenløsning, hun masserer ryggen og det var jo en smule flaut første gangen. Hun var dog svært forståelsesfull og syntes synd på meg. Er vel verst for en selv ;)

Her er det duket for OUL på torsdag :-) spent!! Er da 19+1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott ultralyd og jente i magen! :) FIkk du ny termin?

Men oi, er du så kvalm at du kaster opp enda? Syns synd i deg! For meg gav det seg i uke 14, og syns det var lenge nok! Hold ut, og tenk på den fine premien du får i sommer :)

Takk for det, det hjelper å klage litt :P kastet opp senest i natt.. Samboeren min som er travelt opptatt på skole og jobb er sååå misunnelig for at jeg er sykemeldt og bare kan gå hjemme "å kose meg". Du må nyte det, og sette pris på at du har muligheten til dette sier han. Jeg blir så oppgitt og irritert at halve hadde vært nok. Vil jo mye heller være frisk og rask, og gjøre nytte av meg. Det er vel ingen som VIL være sykemeldt?:P

Ja ble satt fram en dag så har termin 26.juli. Er 19+1 i dag :))

Dere er ikke den eneste med kvisetryne forresten;) Jeg ser ut som et pizzatryne. Glad det ikke er sommer sånn at jeg slipper å gå med lite klær og vise frem den lekre ryggen min:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, det hjelper å klage litt :P kastet opp senest i natt.. Samboeren min som er travelt opptatt på skole og jobb er sååå misunnelig for at jeg er sykemeldt og bare kan gå hjemme "å kose meg". Du må nyte det, og sette pris på at du har muligheten til dette sier han. Jeg blir så oppgitt og irritert at halve hadde vært nok. Vil jo mye heller være frisk og rask, og gjøre nytte av meg. Det er vel ingen som VIL være sykemeldt?:P

Ja ble satt fram en dag så har termin 26.juli. Er 19+1 i dag :))

Dere er ikke den eneste med kvisetryne forresten;) Jeg ser ut som et pizzatryne. Glad det ikke er sommer sånn at jeg slipper å gå med lite klær og vise frem den lekre ryggen min:p

Jeg er også kvalm fortsatt om det er en trøst! 100% sykmeldt, men det går fremover. Har ikke kastet opp på en stund nå, så bare kvalme og null matlyst. Hjelper selvsagt med medisinene. Du har vel fått kvalmestillende du og? Jeg håper å begynne å jobbe 20% om en uke. Har ikke vært på jobb siden før jul, så det gleder jeg meg til! Liker jobben min :)

Kan jeg spørre hvordan du ligger an vektmessig? Jeg har et par kg igjen før jeg er på startvekt, så veldig fornøyd med at det går oppover :) og neste uke er det OUL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...