Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

så gøy, hvilke uke er du i nå siden du kjente spark :)

Det var ikke før i uke 19 at jeg kjente med 100% sikkerhet at det var spark jeg kjente. Kjente jo bevegelse før det men var så usikker på om det var tarmbevegelser eller babyen :P 19+4 så jeg sparkene utenpå mageb for første gang og 19+6 kjente kjæresten sparkene for første gang <3 gleder meg til å kjenne det mer og mer. Foreløbig ganske rolig akrobat i magen min :P morkaken er foran da så den demper dessverre for bevegelsene til lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var på ultralyd i går og fikk se en sprellende aktiv liten gutt. Terminen ble flyttet til 31.juli. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi og vært på UL og alt stod bra til der inne. Ikke overraskende var det en jente, vi var jo overbeviste om det helt fra starten :) terningen ble også som vi hadde trodd, 7. August, en dag forskjellig fra egen termin. Fikk også vite at morkaka ligger foran så derfor har jeg nok ikke kjent noe ennå.

Får også en ekstra UL i uke 32 siden morkaka lå litt langt ned, men jordmor trodde ikke den lå i veien, men ville være helt sikker.

Veldig fornøyd med hele opplevelsen, og fikk med masse bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klatremusa :

Så koselig! :) Det er deilig å kjenne på liv.

Jeg er i uke 17 nå og skal til OUL neste tirsdag, gleder meg veldig. Kjenner bare veldig lite - sånn som bobling, men bare 3 ganger ellers ingenting :) Har fått bekkenlåsning - men skal til kiropraktor og håper det hjelper så fort! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent, men tenkte jeg kunne melde meg her også. Første barn, blir en jente. Termin 30. juli. Bor i Oslo med samboer, skal føde på Riksen.

Gleder oss veldig, men har foreløpig ikke forberedt noe som helst av innkjøp etc. Satser på at jeg blir inspirert og får en dytt i ræva av å se hvor langt alle her inne har kommet i innkjøp og planlegging ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ultralyd i går og fikk se en sprellende aktiv liten gutt. Terminen ble flyttet til 31.juli. :)

Gratulerer med gutt i magen :)

Da har vi og vært på UL og alt stod bra til der inne. Ikke overraskende var det en jente, vi var jo overbeviste om det helt fra starten :) terningen ble også som vi hadde trodd, 7. August, en dag forskjellig fra egen termin. Fikk også vite at morkaka ligger foran så derfor har jeg nok ikke kjent noe ennå.

Får også en ekstra UL i uke 32 siden morkaka lå litt langt ned, men jordmor trodde ikke den lå i veien, men ville være helt sikker.

Veldig fornøyd med hele opplevelsen, og fikk med masse bilder!

Gratulerer med jente :)

Litt sent, men tenkte jeg kunne melde meg her også. Første barn, blir en jente. Termin 30. juli. Bor i Oslo med samboer, skal føde på Riksen.

Gleder oss veldig, men har foreløpig ikke forberedt noe som helst av innkjøp etc. Satser på at jeg blir inspirert og får en dytt i ræva av å se hvor langt alle her inne har kommet i innkjøp og planlegging ;)

Velkommen til oss og gratulerer med jente i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klatremusa :

Så koselig! :) Det er deilig å kjenne på liv.

Jeg er i uke 17 nå og skal til OUL neste tirsdag, gleder meg veldig. Kjenner bare veldig lite - sånn som bobling, men bare 3 ganger ellers ingenting :) Har fått bekkenlåsning - men skal til kiropraktor og håper det hjelper så fort! :)

Du kan glede deg ti oul :) har du en følelse på hvilket kjønn?

Ellers er formen min super! Kjenner nye liv, og det er eneste symptom, annet enn litt stikking/murring/kynnere innimellom :) ikke noe som plager meg! Så håper formen seg en god stund til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden jeg. Hyggelig å høre hvordan andre har det :) jeg er gravid for første gang, har ei frisk og rask jente i magen og har termin 28.juli 😊 kjenner masse liv, spesielt når jeg spiser mat.. det er så herlig, men samtidig så veldig rart 😊 vi gleder oss masse og har handlet inn seng, vogn og litt klær 💜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på denne tråden jeg. Hyggelig å høre hvordan andre har det :) jeg er gravid for første gang, har ei frisk og rask jente i magen og har termin 28.juli kjenner masse liv, spesielt når jeg spiser mat.. det er så herlig, men samtidig så veldig rart vi gleder oss masse og har handlet inn seng, vogn og litt klær

Gratulerer så mye, og velkommen til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har vært på lengre reiser i svangerskapet som har tatt blodprøver etter dere var tilbake? Jeg var tre uker i Asia i februar, og jordmor mente jeg burde teste for toxoplasmose etter at jeg kom tilbake. Har dog ikke lest om andre som har gjort det, og har foreløpig ikke tatt noen prøve. Men når jordmor sa det så klarer jeg jo ikke helt å glemme det heller, og en blodprøve er jo fort gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Asia i nesten 2 uker - men tok tox. blodprøve uansett da 1. gangskontroll var like etter turen. Ville ha gjort det uansett - er jo fort gjort :)

Så slipper du å tenke på resten av de månedene du bærer barnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i Asia i nesten 2 uker - men tok tox. blodprøve uansett da 1. gangskontroll var like etter turen. Ville ha gjort det uansett - er jo fort gjort :)

Så slipper du å tenke på resten av de månedene du bærer barnet :)

Sant sant. Men rett etter altså? For jeg fikk beskjed fra jordmor at jeg burde vente 3 uker etter hjemkomst fordi det kunne ta så lang tid før bakterien viste seg på prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til Gran Canaria i påska, og legen min ville at jeg skulle teste for toxoplasmose etter hjemkomst for sikkerhets skyld :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har meldt seg på/skal melde seg på gravidyoga?
Ikveld skal jeg på kveld nr 2 med gravidyoga. Anbefales:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De skal begynne med gravidyoga på treningsstudioet neste måned så har tenkt å prøve det da :) også har jeg fått hjelp til å sette opp et lett styrkeprogram jeg tar to ganger i uka for å styrke rygg og bein, samt holde meg i form :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på gravidyoga, men for min del var det bortkastede penger :P Senteret jeg gikk på er veldig bra, og instruktørene er dyktige (jeg har gått på vanlig yoga der før), men de brukte så mye utstyr at jeg følte hele yogapraksisen ble surret bort i opprigging og nedrigging av matter, tepper, reimer, blokker og stoler.

Jeg er ganske fleksibel og har gjort en del yoga før, så jeg tror nok det var der problemet lå for min del, det passet rett og slett ikke meg. Andre vet jeg hadde god utbytte av det :) Nå har jeg funnet denne dama på youtube, og gjør hennes øvelser hjemme kombinert med en god del uttøying. For meg funker det bedre enn gravidkurset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på OUL og der så vi en frisk liten gutt! :hoppe: Terminen ble ikke flyttet :)

Gratulerer så masse :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips il dere andre som er på vognjakt :) babyshop har vognuke denne uken og man får gavekort på 1000kr ved kjøp av vogn inkl Emmaljunga (som visstnok aldri er på tilbud) :) sikkert ikke billigere enn Sverige allikevel, men greit for oss som skal kjøpe i Norge uansett :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...