Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

En fin tips på Babyshop :)

Jeg skal bestille og kjøpe i Sverige (Kattis).....Har vært så mye frem og tilbake med understellet, men blir hvertfall Emmaljunga da den passer best til meg selv selv om Stokke er så fin men likte ikke å kjøre med den vognen :( .........Jeg prøvde De Luxe understellet til Emmaljunga - fantastisk men blir nok Duo S med store svingbare hjul som er mer praktisk.

Ellers er det snart OUL på meg om 4 dager - er så spent! Håper babyen har det bra , merker ingenting bortsett fra 3 ganger men så håper den har det bra! Blir nervøs når jeg ikke merker noe når jeg er snart 18 uker på vei :)

Gravidyoga : En tips til dere...Dere kan se f.eks på livegym.no (50kr i måned) koble f.eks pc til tv - da kan dere trene foran tv i stua eller hvor som helst.......Har en time gravid for yoga :) Ellers flere timer + har treningstime som du kan trene med babyen :fnise:

Ellers gratulerer til dere alle med kjønn! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi fant ut at vi venter en jente på OUL! Terminen ble flyttet til 14. august. Veldig gøy å se henne bevege seg inni der. Nå begynner det å bli virkelig altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant ut at vi venter en jente på OUL! Terminen ble flyttet til 14. august. Veldig gøy å se henne bevege seg inni der. Nå begynner det å bli virkelig altså!

Gratulerer så masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers er det snart OUL på meg om 4 dager - er så spent! Håper babyen har det bra , merker ingenting bortsett fra 3 ganger men så håper den har det bra! Blir nervøs når jeg ikke merker noe når jeg er snart 18 uker på vei :)

Jeg kjente de første bevegelsene i uke 18, og det var veldig sporadisk. Var ikke før i uke 20 det tok seg skikkelig opp, så alt er nok i sin skjønneste orden :) Lykke til på OUL! :D

Vi har bestilt oss time til 3D ultralyd i april. Noen her som har vært på det? Vi skulle i utgangspunktet ikke, men så ble sambo litt engstelig da han hørte om noen som fikk et sykt barn hvor mye kunne vært bedre om det ble oppdaget på UL. Så da ble det plutselig time likevell gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fant ut at vi venter en jente på OUL! Terminen ble flyttet til 14. august. Veldig gøy å se henne bevege seg inni der. Nå begynner det å bli virkelig altså!

Gratulerer! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tekola

Har litt lyst på 3D siden vi ikke fikk noe godt bilde av knertiknerten på OUL, samtidig trenger vi nye sommerdekk, nytt bilsete til vesla og skal flytte om noen måneder... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det vår tur til å dra på oul! :) Termin ble flyttet frem til 13 august. SOM vi gleder oss :)

Endret av Vespa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente de første bevegelsene i uke 18, og det var veldig sporadisk. Var ikke før i uke 20 det tok seg skikkelig opp, så alt er nok i sin skjønneste orden :) Lykke til på OUL! :D

Vi har bestilt oss time til 3D ultralyd i april. Noen her som har vært på det? Vi skulle i utgangspunktet ikke, men så ble sambo litt engstelig da han hørte om noen som fikk et sykt barn hvor mye kunne vært bedre om det ble oppdaget på UL. Så da ble det plutselig time likevell gitt ;)

Tusen takk :)

Jeg kjente bobling og sånn i magen i går da jeg spiste ute med ei venninne - da vet jeg at babyen spreller på seg selv om kjente nesten ingenting :) Tusen takk - bare noen timer til OUL! Er så veldig spent :)

Har ikke prøvd 3D men vurderer :) Lykke til på 3D :D

Gratulerer til Aomame og Vespa :duskedame::duskedame:

Endret av livelovelaugh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det vår tur til å dra på oul! :) Termin ble flyttet frem til 13 august. SOM vi gleder oss :)

Gratulerer :) ville dere ikke vite kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :) ville dere ikke vite kjønn?

Takk!! :) Vi ville i utgangspunktet ikke vite det denne gangen heller, men pga planlegging og diverse så valgte vi å få vite det. Og vi får en jente til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi var på OUL i dag - og vi skal få ei JENTE! :)

Termin blir flyttet tilbake fra 23 august til 17 august :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi var på OUL i dag - og vi skal få ei JENTE! :)

Termin blir flyttet tilbake fra 23 august til 17 august :strix:

Gratulerer med jente i magen! Begynner å bli en del jenter her inne nå! :gravid:

Endret av purreløk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi var på OUL i dag - og vi skal få ei JENTE! :)

Termin blir flyttet tilbake fra 23 august til 17 august :strix:

Gratulerer så mye med vel overstått ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser det har kommet opp en :babygutt: ved nicket mitt på første siden, men vi venter en :babyjente:...

;):rolleyes:

Sorry :) har fiksa det nå! Så mange jenter vi får i forhold til gutter!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har vært på UL :)

Hvordan er formen her inne da? Her humper og går det, med noe bekkenplager (dansing i bryllup i helga gjorde nok ikke saken bedre, men gøy var det hvertfall ;) )

Ellers var jeg på 24-ukers kontroll hos jordmor her om dagen, og må si jeg ble litt oppgitt (har flyttet siden sist svangerskap så denne jordmoren var ukjent for meg). I følge henne var det superviktig at all middag ble laget fra grunnen nå som jeg er gravid, og helst ikke spise noe pasta og annen karbo-rik mat. Yeah, right! Med krevende jobb samt 2,5-åring i hus er det ikke sannsynlig at jeg står og slaver over kjelene hele dagen. Og det sa jeg også rett ut. Jeg forklarte at vi spiser helt vanlig mat som f.eks. kjøttkaker med grønnsaker, men det var egentlig ikke godt nok for henne med mindre kjøttkakene var laget selv fra grunnen. Og da jeg også nevnte pasta bolognese som en favoritt (spesielt for jenta vår) ble det nærmest himling med øynene. Og godteri/kaker/boller etc, det skulle skje max en gang i uka, hvis ikke var det nærmest garantert at jeg fikk diabetes 2. Herrefred, hvilken verden lever denne dama i?! Jeg kom nå uansett til konklusjonen at jeg driter i hva hun sier, sålenge jeg selv føler at jeg spiser sunt og variert. Og jeg unner meg da selvfølgelig en bolle i ny og ne ;)

Håper dere andre har hatt mer flaks (og bedre kjemi) med jordmødrene deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente i magen! Begynner å bli en del jenter her inne nå! :gravid:

Jaa - mange jenter :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har vært på UL :)

Hvordan er formen her inne da? Her humper og går det, med noe bekkenplager (dansing i bryllup i helga gjorde nok ikke saken bedre, men gøy var det hvertfall ;) )

Ellers var jeg på 24-ukers kontroll hos jordmor her om dagen, og må si jeg ble litt oppgitt (har flyttet siden sist svangerskap så denne jordmoren var ukjent for meg). I følge henne var det superviktig at all middag ble laget fra grunnen nå som jeg er gravid, og helst ikke spise noe pasta og annen karbo-rik mat. Yeah, right! Med krevende jobb samt 2,5-åring i hus er det ikke sannsynlig at jeg står og slaver over kjelene hele dagen. Og det sa jeg også rett ut. Jeg forklarte at vi spiser helt vanlig mat som f.eks. kjøttkaker med grønnsaker, men det var egentlig ikke godt nok for henne med mindre kjøttkakene var laget selv fra grunnen. Og da jeg også nevnte pasta bolognese som en favoritt (spesielt for jenta vår) ble det nærmest himling med øynene. Og godteri/kaker/boller etc, det skulle skje max en gang i uka, hvis ikke var det nærmest garantert at jeg fikk diabetes 2. Herrefred, hvilken verden lever denne dama i?! Jeg kom nå uansett til konklusjonen at jeg driter i hva hun sier, sålenge jeg selv føler at jeg spiser sunt og variert. Og jeg unner meg da selvfølgelig en bolle i ny og ne ;)

Håper dere andre har hatt mer flaks (og bedre kjemi) med jordmødrene deres!

Svettet nesten i hjel da jeg leste om din jordmor - skal si hun er veldig streng - er det ikke mulig å bytte om du ikke er fornøyd?

Skal gå til min jordmor i april og håper jeg har bra kjemi med henne, og at hun ikke oppfører seg merkelig - så det er så skikkelig ukoselig - når hun skal jo følge deg hele svangerskapet ditt... :(

Himlingen med øynene - høres så uproff ut.......Uff - hårreisende.....

Hadde byttet jeg - og kose meg med en koselig og snill jordmor resten av månedene.........

Men en ting jeg lurer på.........Når du går til henne - vil det si at hun har hovedansvar å følge deg frem til fødselen - eller får vi egen jordmor på det sykehuset vi søkte om? Ikke en fast jordmor under hele svangerskapet? ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...