Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi diskuterer litt frem og tilbake om vi i det hele tatt vil vite kjønn, vi. Jeg skifter mening minst en gang om dagen :P Flere som vurderer å la det bli en overraskelse til fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer heller ikke bestemme meg :ler:

Mannen vil gjerne vite denne gangen også, fordi det er praktisk for litt planlegging. Og jeg ser jo den. Samtidig slipper vi kanskje navnemas i like stor grad om vi ikke vet? :bond::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har OUL 14. mars, da er jeg 17+5. Gleder meg! :biggrin:

Vi skal nok vite kjønn, er altfor nysgjerrig på alle mulige opplysninger om den lille. Mannen har lyst til at vi lar være å fortelle det til noen andre, slik at det blir vår hemmelighet. Men det er jeg usikker på om jeg klarer å holde hemmelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentig lyst til å kjøpe bare kjønnsnøytralt, jeg. Får helt mark av at alt skal være så himla rosa/søtt eller lyseblått/tøft. Menneh... sånn i selvinnsiktens navn: spør meg igjen en mnd etter at jeg vet kjønn, da. Mistenker at jeg ikke er like bastant da. :plystre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså jeg er ikke hysterisk på farger, men kjøper ikke rosa hvis det er en gutt. Og plutselig kommer du bare over noe som er sååå fint men bare passer til enten eller. Jenta vår går i mange farger, bare så det er sagt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var ikke ment som noe som helst negativt i din retning altså, sjøhest! Mest som en spekulering på at jeg nok kommer til å skifte mening selv. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok vite kjønn! Er altfor nysgjerrig til å la være. Her venter jeg fremdeles på innkallelse til OUL. Legen min hadde ikke ordnet det forrige uke, men lovde å ordne det nå. Skikkelig rotehode.. godt jeg har skifta fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva tenker dere om fødselen? Jeg har jo ikke født før, men gleder meg. Alltid vært fascinert av alt som har med dette og gjøre og vil videreutdanne meg til jordmor etterhvert :) noen som sitter med veldig kjipe fødselshistorier?

Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å vite at jeg kunne kjøpe noen skikkelig søte kjoler til vesla, og at jeg ikke kunne kjøpe noen dritkule, men i overkant guttete bukser med bukseseler var jo ganske praktisk forrige gang, det må jeg innrømme. Men veldig mye av basisplaggene våre er veldig unisex :fnise:

Åh, jeg føler meg gal, men jeg gleder meg til å føde igjen! Jeg hadde en utrolig fin fødsel, og er veldig glad for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden jeg tittet innom her sist nå. Vi har fått flyttet inn i huset vårt og holder på med oppussing, så det er nok å ta seg til.
Jeg skal på ordinær ultralyd om under 2 uker!! (07.02) Da er jeg 17+5. Vi vil vite kjønn av praktiske årsaker :)

Har hatt en innvendig ultralyd grunnet mye magesmerter, men fikk se en meget aktiv krabat som har det som plommen i egget :fnise:
Mage har jeg begynt å få også, men ikke veldig mye. De som ikke vet om det kan ikke se det enda, men jeg og samboer kjenner godt en god kul under klærne. Ikke har jeg gått opp noe særlig enda heller, så her passer omtrent alle klær enda, men et par gravidbukser har jeg handlet inn siden det er litt mage helt nederst. Da er det ikke godt med en stram knapp over ;)

Har dere begynt å handle gravidklær? Jeg har tittet innom asos.com, og det er så mye fint der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oul 12 feb, da er jeg 19+4. Syns det er sååå lenge til, vurderer å ringe å høre om det har vært noen avbestillinger. Er jo så spent.

Jeg har også begynt å få mage, men ikke nok til at folk kan se jeg er gravid. Har gått med mammatøy en stund, er veldig behagelig :) kjenner du liv? Troor ikke jeg gjør det, men sv og til lurer jeg litt. Er jo førstegangs, så forventer ikke å kjenne liv enda egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at dere er så langt på vei - og nærmer seg til OUL! En spennende tid !

Jeg er bare 11 uker på vei i dag - så i neste uke skal jeg ta UL for å se om det er alt ok med babyen :)

Jeg vil nok vite kjønn da det er lettere med planleggingen - har nok ikke tålmodighet å vente til fødselen! :)

Gøy å diskutere jente eller guttenavn. Kallenavn til det riktige kjønnet. Handler inn litt selvom blir en del nøytrale ting. Kanskje kjøpe en søt kjole hvis det er på sommersalg f.eks :)

Tror tiden hadde blitt så sakte om jeg skulle gå rundt med mange tanker om kjønnet til august :P

Har fått OUL time i mars - da blir jeg 18 uker på vei. :)

Når begynte deres mage å vise? :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 10 uker på vei, og skal til tidlig UL neste uke for sjekk. Gleder meg, kjenner det hadde vært supergodt med en ordentlig "bekreftelse" på at jeg er gravid.

Ingen gravidmage enda, men litt større/mer oppblåst enn vanlig... jeg må ha myke bukser og tenke litt kamuflasje når jeg kler meg. Med første fikk jeg mage sånn i uke 10-12 - en skikkelig liten babykul altså. Virker som det faktisk kommer senere denne gang.. lettere å skjule da.

Har ikke vært hos legen enda, så jeg aner ikke når OUL er.. tar ting med ro enn så lenge. Vi ønsker å vite kjønnet da, for å kunne planlegge osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 10 uker på vei, og skal til tidlig UL neste uke for sjekk. Gleder meg, kjenner det hadde vært supergodt med en ordentlig "bekreftelse" på at jeg er gravid.

Ingen gravidmage enda, men litt større/mer oppblåst enn vanlig... jeg må ha myke bukser og tenke litt kamuflasje når jeg kler meg. Med første fikk jeg mage sånn i uke 10-12 - en skikkelig liten babykul altså. Virker som det faktisk kommer senere denne gang.. lettere å skjule da.

Har ikke vært hos legen enda, så jeg aner ikke når OUL er.. tar ting med ro enn så lenge. Vi ønsker å vite kjønnet da, for å kunne planlegge osv.

Jeg har tidligere vært på UL i uke 7 - og gynekologen sa : Dette blir barn men likevel klarer jeg ikke å forstå at jeg er gravid :) I neste uke tror jeg at jeg får mer bekreftelse på at jeg er gravid når barnet er friskt :) Har ikke forstått ennå. Glemmer ofte at jeg er det! Har vært heldig med svangerskapet - svært lite kvalm og trøtt, litt luksus :)

Du får brev fra sykehuset om OUL når du har enten selv søkt om fødeplass på det sykehuset du ønsker å føde, eller ved 1. svangerskapskontroll hos legen i uke 12 (hvis du har bestilt time hos legen/jordmor) men lurest hos legen sier noen. Så hjelper hun/han å fylle opp søknad for dg :)

Jeg søkte selv da det er rush tid i august - ville sikre meg plass på det sykehuset jeg ønsker å føde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oul 12 feb, da er jeg 19+4. Syns det er sååå lenge til, vurderer å ringe å høre om det har vært noen avbestillinger. Er jo så spent.

Jeg har også begynt å få mage, men ikke nok til at folk kan se jeg er gravid. Har gått med mammatøy en stund, er veldig behagelig :) kjenner du liv? Troor ikke jeg gjør det, men sv og til lurer jeg litt. Er jo førstegangs, så forventer ikke å kjenne liv enda egentlig.

Jeg troor jeg kjente noe liv her om dagen.. Akkurat slik som enkelte beskriver det, som en liten fiskehale som slår, og det var alt for lavt nede til at det kunne være rumling også. Samtidig spiste jeg mat.

Etter det har jeg egentlig gått å kjent etter den samme følelsen igjen, og er ikke sikker egentlig. Men synes det rumles litt mer enn vanlig da, men tør ikke heelt å tro at noe av det er livstegn heller :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent bevegelse i ca 1,5 uke nå, men så er jeg annengangs og det er visstnok vanlig å kjenne tidligere da. Jeg vet jo også hva jeg skal kjenne etter ;) For meg kjennes det ut som om noen piller meg forsiktig på innsiden av magen, ganske langt nede foreløpig, ca 2-3 cm over skambenet som regel.

Skal på OUL den 17.feb, når jeg er 19 uker på vei. Like spennende denne gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...