Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Har dere opplevd småblødning rett etter samleie? jeg opplevde det i dag. Bare litt antydning av blod når jeg tørket neg rett etterpå men ellers har det ikke vært noe, Har lest at det er normalt men blir likevel litt stresset:p blir lenge til neste gang for å si det sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har dere opplevd småblødning rett etter samleie? jeg opplevde det i dag. Bare litt antydning av blod når jeg tørket neg rett etterpå men ellers har det ikke vært noe, Har lest at det er normalt men blir likevel litt stresset:p blir lenge til neste gang for å si det sånn :P

Nei, har ikke hatt noe blod :o Men det er sikkert heeelt normalt, bare vi som bekymrer oss litt for mye! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere opplevd småblødning rett etter samleie? jeg opplevde det i dag. Bare litt antydning av blod når jeg tørket neg rett etterpå men ellers har det ikke vært noe, Har lest at det er normalt men blir likevel litt stresset:p blir lenge til neste gang for å si det sånn :P

Har ikke opplevd selv, men hørt at det er svært vanlig. Typisk sånne rifter eller noe, hinnene der nede er veldig skjøre i denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :) Jeg vil gjerne skravle litt med dere her. Foreløpig termin er 5. august, så det er veldig tidlig i svangerskapet. Har såå lyst til å fortelle alle, men får ikke lov av meg selv da det vil være en unødvendig ekstra belastning for meg selv om det skulle gå galt. Har bare såvidt passert 4,5 uker, tida snegler seg avsted!

Jeg har visst begynt å grine for alt og ingenting jeg også. I tillegg smaker kaffe shit, og det er litt savn, men også veldig greit at det ikke er noe vanskelig å begrense seg. Er skikkelig kaffekjærring til vanlig :)

Også har jeg begynt å fundere på hva man strikker til et sommerbarn. Tips? Et teppe skal jeg hvertfall strikke. Førstebarnet er fra motsatt årstid, så da var det bare å kjøre på med ull.

Dette er stas, altså

Gratulerer så masse, og velkommen til oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et dummt spørsmål men jeg spør likevel. :rolleyes:

Jeg er ikke spesiellt sportslig av meg. Går en tur i ny og ne, har aldri hatt noe problem med overvekt heller så jeg har aldri følt noe behov for å trene noe voldsomt.

Men nå som jeg har en spire i magen mener mamma at jeg burde begynne med lettere sport så kroppen er litt fittere når føldselen kommer enn det den er nå. Jeg har en svømmehall rett opp i gata. Kan jeg begynne på svømming et par ganger i uken selv om jeg ikke har gjort det før jeg ble gravid? Svømme er så å si det eneste jeg liker av sport. Var aktiv dykker i flere år frem til i sommer så vann er det elementet jeg trives best i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et dummt spørsmål men jeg spør likevel. :rolleyes:

Jeg er ikke spesiellt sportslig av meg. Går en tur i ny og ne, har aldri hatt noe problem med overvekt heller så jeg har aldri følt noe behov for å trene noe voldsomt.

Men nå som jeg har en spire i magen mener mamma at jeg burde begynne med lettere sport så kroppen er litt fittere når føldselen kommer enn det den er nå. Jeg har en svømmehall rett opp i gata. Kan jeg begynne på svømming et par ganger i uken selv om jeg ikke har gjort det før jeg ble gravid? Svømme er så å si det eneste jeg liker av sport. Var aktiv dykker i flere år frem til i sommer så vann er det elementet jeg trives best i.

Det vil jeg absolutt tro du kan :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vært på tidlig ultralyd idag! FOR en følelse :) hjertet slo og han danset litt for oss! Ble målt til 9 uker, 24 mm :) såååå glad nå!

post-51657-0-30337100-1385643594_thumb.j

Endret av blomst12
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tidlig ultralyd idag! FOR en følelse :) hjertet slo og han danset litt for oss! Ble målt til 9 uker, 24 mm :) såååå glad nå!

Så spennende Bloms12 ! :rodmer: Må være en utrolig god følelse å vite at alt er som det skal. Gleder meg til det blir min tur :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tidlig ultralyd idag! FOR en følelse :) hjertet slo og han danset litt for oss! Ble målt til 9 uker, 24 mm :) såååå glad nå!

ååååå så gøy... nå vil jeg og :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tidlig ultralyd idag! FOR en følelse :) hjertet slo og han danset litt for oss! Ble målt til 9 uker, 24 mm :) såååå glad nå!

så herli :) gratulerer! hvor langt på vei trodde du at du var?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så herli :) gratulerer! hvor langt på vei trodde du at du var?:)

Er 8+5 idag, så var bare to dager lengre. Men gøy å vite at nurket vokser fort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tidlig ultralyd idag! FOR en følelse :) hjertet slo og han danset litt for oss! Ble målt til 9 uker, 24 mm :) såååå glad nå!

Herreguuud for en søt liten ting :hjerte::strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herreguuud for en søt liten ting :hjerte::strix:

Ja er det ikke helt utrolig? Gleder meg til dere får sett deres nurk, for dagens opplevelse unner jeg alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja er det ikke helt utrolig? Gleder meg til dere får sett deres nurk, for dagens opplevelse unner jeg alle :)

Bare 40 dager igjen! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen! Tok ikke blodprøve, for de hadde fått en ny urinprøvetestgreier som skulle måle hvor mye hcg man hadde :klo: Den kom tilbake positiv og med hcg-nivåer tilsvarende "midten av uke 5 ca". Det passer jo fint det! :nigo: Ble satt opp til første svangerskapskontroll hos fastlegen den 3.januar, så det er jo ikke sååååååå lenge til. Turnuslegen var veldig fornøyd med hcg-nivåene, og syns det var bra at jeg var litt dårlig og hadde vondt i puppene. Nå venter jeg bare på 3.januar og 8.januar.... måtte tiden gå fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen! Tok ikke blodprøve, for de hadde fått en ny urinprøvetestgreier som skulle måle hvor mye hcg man hadde :klo: Den kom tilbake positiv og med hcg-nivåer tilsvarende "midten av uke 5 ca". Det passer jo fint det! :nigo: Ble satt opp til første svangerskapskontroll hos fastlegen den 3.januar, så det er jo ikke sååååååå lenge til. Turnuslegen var veldig fornøyd med hcg-nivåene, og syns det var bra at jeg var litt dårlig og hadde vondt i puppene. Nå venter jeg bare på 3.januar og 8.januar.... måtte tiden gå fort!

Så spennende :) gøy å komme litt i gang, og suupert at hcg nivåene var bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å utrolig spennende blomst12. Jeg skal ta ny Ul på mandag. da er jeg 8+3 - det vil si omtrent det samme som du er nå. Håper jeg ser det samme.

Jeg må innrømme at det har vært litt mer nervepirrende jeg ønsket denne starten, men det er kanskje bare sånn det er de første 12 ukene - man klarer ikke å slappe heeeeelt av :)

Åh nå gleder jeg meg skikkelig til mandag. Ønsker alle en fin helg. Er det noen som har noen hyggelige planer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært på tidlig ultralyd idag! FOR en følelse :) hjertet slo og han danset litt for oss! Ble målt til 9 uker, 24 mm :) såååå glad nå!

Så herlig! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: Gratulerer med nurk i magen.

Jeg funderer også på hva jeg kan strikke eller hekle til den lille før den kommer, mamma kom med ideen på en lett og luftig bomullsjakke. Har ikke funnet noen jeg har falt for ennå, men det tror jeg at jeg skal lage når jeg finner en. Et teppe vil jeg også hekle. Men som du venter jeg til etter første UL.

Takk! :)

Jakke, ja, det vil jeg også lage, tenker jeg. Har tenkt litt på nøstebarn sin voksejakke, men det blir jo i så fall i ull, da. Hmm. (jeg er så dårlig på "improvisering" og strikker helst i foreslått garn ;) )

Også har jeg lyst til å strikke snorkedressen til pickles for bruk litt utpå høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...