Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

ønsker alle å vite kjønnet på ordinær UL dersom det lar seg gjøre? Jeg og mannen lurer litt på å la det være en overraskelse til fødselen.. :)

Jeg vil eeeegentlig ikke vite det, men samboeren min vil, så da blir det nok til det :) er jo veldig greit sånn praktisk sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har ikke snakket om det, men tipper vi kommer til å ville vite kjønnet. Jeg er alt for nysgjerrig :P

Jeg bruker ikke mye nesespray til vanlig, men var forkjølet helt i begynnelsen av svangerskapet, så da brukte jeg litt om kvelden i noen dager for å få sove. Prøvde å holde meg mest mulig til neseskylling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det forresten vanlig at man får ultralyd? Og er det noe som går "av seg selv" via legen, eller må man bestille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det forresten vanlig at man får ultralyd? Og er det noe som går "av seg selv" via legen, eller må man bestille?

Mellom uke 17 -19 mener jeg :) er vel legen som ordner det når du er på kontroll der så får du brev i posten. Trooor det fungere slik. Jeg har forresten bestilt meg tidlig ul neste torsdag! Håååper det går bra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mellom uke 17 -19 mener jeg :) er vel legen som ordner det når du er på kontroll der så får du brev i posten. Trooor det fungere slik. Jeg har forresten bestilt meg tidlig ul neste torsdag! Håååper det går bra :)

Må man gå gjennom legen for å få tidlig UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL tror jeg man bestiller selv hos en privat klinikk :)

edit: såfremt man ikke mistenker at det er noe galt selvfølgelig.

Endret av bib_84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter.

Dårlig dag og dårlig nyheter for min del.

Alt var som normalt i går og jeg skulle på toalettet før jeg skulle slenge meg litt på sofaen før leggetid. Kom noe voldsomt med blod og skjønte straks at dette ikke kunne være bra. Ingen vondt hverken før eller etter. Fikk hastestime i dag tidlig til UL (uke 7) og det var dessverre ingen ting å se. Så jeg mistet da i går kveld.

Jeg vet det er veldig vanlig at slikt skjer, men det gjør så ufattelig vondt nør man innser at det ikke blir noen julibaby. Har i utgangspunktet ikke tatt sjangsen på å glede meg alt for mye, men må ærlig innrømme jeg har sett både på barneklær og vogn..

Jeg ønsker dere masse lykke til alle sammen, så får vi vel bare gå på med godt mot igjen når syklusen har normalisert seg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Dårlig dag og dårlig nyheter for min del.

Alt var som normalt i går og jeg skulle på toalettet før jeg skulle slenge meg litt på sofaen før leggetid. Kom noe voldsomt med blod og skjønte straks at dette ikke kunne være bra. Ingen vondt hverken før eller etter. Fikk hastestime i dag tidlig til UL (uke 7) og det var dessverre ingen ting å se. Så jeg mistet da i går kveld.

Jeg vet det er veldig vanlig at slikt skjer, men det gjør så ufattelig vondt nør man innser at det ikke blir noen julibaby. Har i utgangspunktet ikke tatt sjangsen på å glede meg alt for mye, men må ærlig innrømme jeg har sett både på barneklær og vogn..

Jeg ønsker dere masse lykke til alle sammen, så får vi vel bare gå på med godt mot igjen når syklusen har normalisert seg..

Uff, stor klem til deg :(:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig UL tror jeg man bestiller selv hos en privat klinikk :)

edit: såfremt man ikke mistenker at det er noe galt selvfølgelig.

Takk for svar! :) MÅ man til legen? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man gå gjennom legen for å få tidlig UL?

Jeg bestilte privat siden jeg ikke har noen spesielle plager. Men jeg er heldig, for på mitt legesenter har de ul apparat, så legen sa at nesten gang jeg skulle på kontroll kunne vi ta en ul :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Dårlig dag og dårlig nyheter for min del.

Alt var som normalt i går og jeg skulle på toalettet før jeg skulle slenge meg litt på sofaen før leggetid. Kom noe voldsomt med blod og skjønte straks at dette ikke kunne være bra. Ingen vondt hverken før eller etter. Fikk hastestime i dag tidlig til UL (uke 7) og det var dessverre ingen ting å se. Så jeg mistet da i går kveld.

Jeg vet det er veldig vanlig at slikt skjer, men det gjør så ufattelig vondt nør man innser at det ikke blir noen julibaby. Har i utgangspunktet ikke tatt sjangsen på å glede meg alt for mye, men må ærlig innrømme jeg har sett både på barneklær og vogn..

Jeg ønsker dere masse lykke til alle sammen, så får vi vel bare gå på med godt mot igjen når syklusen har normalisert seg..

Huff så leit! Vet akkurat hvordan du har det nå, mistet selv i august i uke 7, og det gjorde kjempevondt. Grein og grein, og var helt på bunn! MItt tips er: ta deg tid til å sørge og kjenne på følelsene. For min del var det eneste riktige å prøve igjen med en gang, og den satt fort. Har lest at den kan sitte fort etter en sa fordi kroppen er i gravidmodus! Så håper det skjer for deg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter.

Dårlig dag og dårlig nyheter for min del.

Alt var som normalt i går og jeg skulle på toalettet før jeg skulle slenge meg litt på sofaen før leggetid. Kom noe voldsomt med blod og skjønte straks at dette ikke kunne være bra. Ingen vondt hverken før eller etter. Fikk hastestime i dag tidlig til UL (uke 7) og det var dessverre ingen ting å se. Så jeg mistet da i går kveld.

Jeg vet det er veldig vanlig at slikt skjer, men det gjør så ufattelig vondt nør man innser at det ikke blir noen julibaby. Har i utgangspunktet ikke tatt sjangsen på å glede meg alt for mye, men må ærlig innrømme jeg har sett både på barneklær og vogn..

Jeg ønsker dere masse lykke til alle sammen, så får vi vel bare gå på med godt mot igjen når syklusen har normalisert seg..

Huff :(( dette var trist lesning! Hvordan går det med deg? Sender en god klem i din retning og håper at spiren sitter fort igjen!

Jeg klarte å trykke på denne liker/omtale knappen da jeg skulle sitere innlegget ditt så du fikk et grønt 1-tall i hjørnet. Det var ikke meningen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bare kan gå til jordmor også, eller ingen av delene. Er jo et frivillig tilbud. :)

Må en ikke gå til kontroll av og til? Jeg ville iallefall aldri ha kuttet det helt ut, hva om noe er galt og så merker du det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei jenter.

Dårlig dag og dårlig nyheter for min del.

Alt var som normalt i går og jeg skulle på toalettet før jeg skulle slenge meg litt på sofaen før leggetid. Kom noe voldsomt med blod og skjønte straks at dette ikke kunne være bra. Ingen vondt hverken før eller etter. Fikk hastestime i dag tidlig til UL (uke 7) og det var dessverre ingen ting å se. Så jeg mistet da i går kveld.

Jeg vet det er veldig vanlig at slikt skjer, men det gjør så ufattelig vondt nør man innser at det ikke blir noen julibaby. Har i utgangspunktet ikke tatt sjangsen på å glede meg alt for mye, men må ærlig innrømme jeg har sett både på barneklær og vogn..

Jeg ønsker dere masse lykke til alle sammen, så får vi vel bare gå på med godt mot igjen når syklusen har normalisert seg..

Det var veldig leit å lese. Jeg har selv mistet to ganger og vet hvor vondt det er. Men som andre skriver her, man blir ofte fort gravid igjen, så krysser fingrene for deg! Og ta vare på deg selv!

Da jeg mistet sist fikk jeg beskjed av gynokologen om å ta kontakt med lege med en gang jeg ble gravid igjen for tidlig oppfølging, så jeg skal til lege allerede neste uke, da er jeg i uke 5. Det er jo egentlig ikke noe de kan gjøre så tidlig, men det kunne være beroligende for meg mente hun. Tenkte jeg etterhvert også ville høre om jeg kan få komme inn til jordmor litt. Om ikke annet bare for å prate litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bare kan gå til jordmor også, eller ingen av delene. Er jo et frivillig tilbud. :)

Joda, er bare jeg som er så redd for legen. Vet ikke hvorfor, har alltid hatt en liten legeskrekk :)

Må en ikke gå til kontroll av og til? Jeg ville iallefall aldri ha kuttet det helt ut, hva om noe er galt og så merker du det ikke?

Det er jo absolutt for det beste, er bare jeg som er litt legeredd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde første dag i dag uten å våkne kvalm og løpe på do! Kun sånn sultenkvalm idag :) Det er så herlig! Men sikkert bare en "fridag" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

Dårlig dag og dårlig nyheter for min del.

Alt var som normalt i går og jeg skulle på toalettet før jeg skulle slenge meg litt på sofaen før leggetid. Kom noe voldsomt med blod og skjønte straks at dette ikke kunne være bra. Ingen vondt hverken før eller etter. Fikk hastestime i dag tidlig til UL (uke 7) og det var dessverre ingen ting å se. Så jeg mistet da i går kveld.

Jeg vet det er veldig vanlig at slikt skjer, men det gjør så ufattelig vondt nør man innser at det ikke blir noen julibaby. Har i utgangspunktet ikke tatt sjangsen på å glede meg alt for mye, men må ærlig innrømme jeg har sett både på barneklær og vogn..

Jeg ønsker dere masse lykke til alle sammen, så får vi vel bare gå på med godt mot igjen når syklusen har normalisert seg..

Uff så leit :( Håper alt går bra med deg, og sender en god klem :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...