Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2014


blomst12

Anbefalte innlegg

Har dere opplevd småblødning rett etter samleie? jeg opplevde det i dag. Bare litt antydning av blod når jeg tørket neg rett etterpå men ellers har det ikke vært noe, Har lest at det er normalt men blir likevel litt stresset:p blir lenge til neste gang for å si det sånn :P

Jeg hadde litt av det i mitt forrige svangerskap. Fikk litt noia, ja, men det er visst normalt. Litt ekstra skjøre slimhinner, hadde også noen runder neseblod som jeg så i sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk! :)

Jakke, ja, det vil jeg også lage, tenker jeg. Har tenkt litt på nøstebarn sin voksejakke, men det blir jo i så fall i ull, da. Hmm. (jeg er så dårlig på "improvisering" og strikker helst i foreslått garn ;) )

Også har jeg lyst til å strikke snorkedressen til pickles for bruk litt utpå høsten.

Det er også mange søte ting på Garnstudio sine sider. Der tror jeg at jeg kommer til å finne meg noen vinterklær som jeg kan strikke til det lille nurket. Og så funderer jeg på om jeg skal lage noe med Marius mønsteret til vinteren. Har ikke helt bestemt meg ennå, men jeg har jo god tid ennå :fnise:

Det jeg gjør (siden jeg ikke bor i Norge) er å printer ut oppskriften for så å ta den med meg i en garnbutikk. Sist jeg heklet et skjørt til meg selv så gjorde jeg det og sa at jeg ville ha bomull og ikke ull til det. Det gikk helt fint. De som jobber i garnbutikker vet som regel hva slags type garn du trenger. Jeg har gjort det flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg 7 uker på vei :) Siste uken har jeg blitt mer ømfintlig når det gjelder mat-lukt. Mange ting kan ikke jeg tenke på en gang uten og bli kvalm :glare: Siste uken har jeg og min mann vært på besøk hos svigerfamilien som bor på en annen kant av landet. (bor ikke i Norge). Var veldig koselig det, MEN svigermors mat som jeg tidligere elsket, har plutselig blitt ''uspiselig'' :rodme: En dag var det en slags suppe med fårekjøtt i, og det hender at jeg plutselig tenker på den suppa, og får lyst og kaste opp :rodme: Var glad den dagen vi reiste hjem, så jeg kan være så kresen jeg bare vil :fnise: Beste jeg får nå er frukt og grønt. Spiste en sitron i går kveld, da mannen min plutselig brøt ut i latter fordi jeg sa så mye - Mmm. Det var jo så godt ! :icon_lol:

Hvordan er formen deres jenter?

Jeg har også lyst og strikke, men nå ligger kunnskapsnivået mitt på type: ujevnt skjerf med hull i.
Det var på barneskolen, så mulig jeg kan bli bedre om jeg prøver igjen...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen så som så. Går litt i bølger.. Enkelte dager kaster jeg opp og andre dager er jeg helt fin :)
Ordner meg til jobb nå, og tror det kan bli rimelig sent idag. Får håpe det ikke blir veldig slitsomt!

Ellers har jeg fått innkallelse til ultralyd den 10 februar! Det blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er ikke god. Kvalm hele døgnet, værst fra 15-16 og utover. Kaster ikke opp. Hatt det slik siden uke 6 nå... Lei.. Og sannsynligvis ikke halvveis i kvalmehe****e eigang..

Men..! Jeg klager egentlig ikke, er jo en liten pris å betale for vidunderet i magen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen så som så. Går litt i bølger.. Enkelte dager kaster jeg opp og andre dager er jeg helt fin :)

Ordner meg til jobb nå, og tror det kan bli rimelig sent idag. Får håpe det ikke blir veldig slitsomt!

Ellers har jeg fått innkallelse til ultralyd den 10 februar! Det blir spennende :)

Innkallelse? Ordinær ul? Endret av blomst12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min er ikke god. Kvalm hele døgnet, værst fra 15-16 og utover. Kaster ikke opp. Hatt det slik siden uke 6 nå... Lei.. Og sannsynligvis ikke halvveis i kvalmehe****e eigang..

Men..! Jeg klager egentlig ikke, er jo en liten pris å betale for vidunderet i magen <3

Jeg er faktisk også mest kvalm om ettermiddag/kveld.. trodde det bare kom på morningen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk også mest kvalm om ettermiddag/kveld.. trodde det bare kom på morningen :ler:

Ja har jo liksom alltid hørt om morgenkvalme. Men det stemmer ikke for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har allerede vært hos fastlegen vettu. Så hun ordnet innkalling fra kvinneklinikken.

Jeg har også vært hos fastlegen. Får spør henne neste gang jeg skal der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde visst fått innkalling i posten igår. Skal den 12/2 :) da er jeg nesten 20 uker på vei! Det var jo lenge å vente, men men :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere..tror jeg har fått bekkenløsning?!?! Har vondt fra midten av symfysebeine og ned mot høyre i lysken. Gjør vondt hvis jeg løfter høyre benet for å ta på sokk eller noe, og har ligge å verket inatt. Hva tenker dere? Er ikke dette fryktelig tidlig uansett??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten litt bekymret for at jeg begynner å bli deprimert. Jeg har hatt min tyngste uke noensinne: kjæresten har vært bortreist og jeg har vært både deprimert, utslitt og kvalm. Bare tanken på skole og praksis får meg til å grine, for det virker så tungt og overveldende. Det er vanskelig å si om jeg er nedstemt fordi jeg er så sliten, eller om jeg er sliten fordi jeg er nedstemt, men jeg finner liksom ikke glede i noen ting lenger.

Tanken på den lille som skal komme trigger heller ingen følelser, alt virker bare flatt, og jeg klarer ikke glede meg på samme måte som jeg gjorde i starten. Jeg håper virkelig dette ikke blir langvarig :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde visst fått innkalling i posten igår. Skal den 12/2 :) da er jeg nesten 20 uker på vei! Det var jo lenge å vente, men men :)

Blir spennende :) Ca 18-19 uker på vei når jeg skal inn. Såå lenge å vente :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også lyst og strikke, men nå ligger kunnskapsnivået mitt på type: ujevnt skjerf med hull i.

Det var på barneskolen, så mulig jeg kan bli bedre om jeg prøver igjen...

Det høres jo faktisk ut som et supert utgangspunkt for babyteppe!! :Nikke:;)

Det jeg gjør (siden jeg ikke bor i Norge) er å printer ut oppskriften for så å ta den med meg i en garnbutikk. Sist jeg heklet et skjørt til meg selv så gjorde jeg det og sa at jeg ville ha bomull og ikke ull til det. Det gikk helt fint. De som jobber i garnbutikker vet som regel hva slags type garn du trenger. Jeg har gjort det flere ganger.

Aha, kanskje jeg får prøve det. Har forelska meg helt i ull-silkegarnet til nøstebarn etter at jeg "slumpet" innom en butikk forrige dagen. Det er kanskje ikke altfor altfor varmt for en sommerbaby, kanskje? *håpefull*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten litt bekymret for at jeg begynner å bli deprimert. Jeg har hatt min tyngste uke noensinne: kjæresten har vært bortreist og jeg har vært både deprimert, utslitt og kvalm. Bare tanken på skole og praksis får meg til å grine, for det virker så tungt og overveldende. Det er vanskelig å si om jeg er nedstemt fordi jeg er så sliten, eller om jeg er sliten fordi jeg er nedstemt, men jeg finner liksom ikke glede i noen ting lenger.

Tanken på den lille som skal komme trigger heller ingen følelser, alt virker bare flatt, og jeg klarer ikke glede meg på samme måte som jeg gjorde i starten. Jeg håper virkelig dette ikke blir langvarig :(

Uff, det høres tungt ut :( Håper det er forbigående!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere..tror jeg har fått bekkenløsning?!?! Har vondt fra midten av symfysebeine og ned mot høyre i lysken. Gjør vondt hvis jeg løfter høyre benet for å ta på sokk eller noe, og har ligge å verket inatt. Hva tenker dere? Er ikke dette fryktelig tidlig uansett??

Hei du,

Kroppen begynner veldig tidlig å gjøre deg klar til fødsel, jeg ville tatt det litt rolig noen dager for å se om det gikk over. Så kanskje ringe til jordmor?

Selv har jeg hatt problemer med overgang bekken/rygg - dette er graviditeten sin gjøren. Ingenting å gjøre med det bortsett fra å ta det rolig.

Har blitt 50% sykemeldt - har en ganske stressende jobb. Vil ikke ta noen sjangser.

meg og mitt først - så jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nesten litt bekymret for at jeg begynner å bli deprimert. Jeg har hatt min tyngste uke noensinne: kjæresten har vært bortreist og jeg har vært både deprimert, utslitt og kvalm. Bare tanken på skole og praksis får meg til å grine, for det virker så tungt og overveldende. Det er vanskelig å si om jeg er nedstemt fordi jeg er så sliten, eller om jeg er sliten fordi jeg er nedstemt, men jeg finner liksom ikke glede i noen ting lenger.

Tanken på den lille som skal komme trigger heller ingen følelser, alt virker bare flatt, og jeg klarer ikke glede meg på samme måte som jeg gjorde i starten. Jeg håper virkelig dette ikke blir langvarig :(

Jeg slet med det samme for ca en uke siden, rett og slett fordi jeg var utslitt. Humøret ble bedre når jeg fikk slappet av noen dager og fikk litt mer energi. Kvalme og tretthet i sammen, vedsiden av daglige gjøremål som virket uoverkommelige sammen med trettheten drepte det gode humøret mitt. Unn deg å slappe av litt så hjelper det sikker. Og frem til det en stor klem :hug: og varme tanker til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...