jordbær84 Skrevet 21. oktober 2013 #81 Skrevet 21. oktober 2013 Kose seg kan være så mangt. Hvis kos er blank i øya, bedre humør, rarere humør, er det fy-fy. Jeg har vokst opp i et hjem med mye alkohol. Ikke alkoholikere, men "kos". Selv er jeg avholds. Så bra du er det Selv har jeg barn som der eldste er 9 år... Har aldro smakt en dråpe foran dem eller med dem i hus, og er stolt over å være så pass måteholden med alkohol. Det er IKKE ok å drikke med unger i hus !! Enten de sover eller ei.......... :opplyser:
kiimainen teini Skrevet 21. oktober 2013 #82 Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Foreldrene mine har stadig vekk tatt (og tar fortsatt) et glass vin eller to til middagen på lørdager mens både jeg og bror var tilstede, og det har gått greit. Hadde de drukket seg dritings, hadde det vært noe annet. Endret 21. oktober 2013 av kiimainen teini
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #83 Skrevet 21. oktober 2013 Nei! Hva slags verdier tror du barna får da? Mange mener dette til og med er grunn nok til å melde ifra til barnevernet. er du korka eller? Anonymous poster hash: e1657...a36
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #84 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har en mor som er alkoholiker, hun så jeg full flere ganger i uken. Pappa derimot har drukket et par pils til maten på det meste, var godt voksen første gang jeg så han full. Og jeg kom meg greit gjennom det drikker ikke hver måned, men jeg er jo heller ikke redd for alkohol. Har heller ikke blitt totalvrak av mammas vaner, selv om hun var full skjedde det aldri noe traumatisk.Anonymous poster hash: 4fd03...0ff
Luckiness Skrevet 21. oktober 2013 #85 Skrevet 21. oktober 2013 Så lenge man ikke drikker seg beruset foran barna (eller når barna sover - i tilfelle barnet våkner/noe skjer), så ser ikke jeg at det skulle være et problem. Barn som har sett at foreldrene en og annen gang tar seg et glass vin, får også gjerne med seg hvor mye foreldrene har drukket. I ettertid, når barna blir eldre, vil det være bedre å vite at to glass vin, f.eks. to-tre kvelder i mnd, ikke forandret foreldrenes/personers oppførsel, enn å ikke vite hvordan måteholden drikking/alkoholbruk er. Tror det er bra at barn/unge ser at man kan kose seg med alkohol uten å være full. Tenk hvor mange ungdomsfilmer som inneholder scener fult av alkohol og fulle personer... 1
jordbær84 Skrevet 21. oktober 2013 #86 Skrevet 21. oktober 2013 Har en tidligere svigerinne som har 3 barn og drikker , stadig vekk et glass vin.... syntes dette er helt uhørt å gjøre foran ungene, og ikke få gangene jeg virkelig har hatt lyst å gi henne en på trynet!! ALKOHOL ER OG BLIR EN EGOHANDLING NÅR MAN HAR BARN!!! Er man så utrolig glad i alkohol, at man ikke kan la vær å drikke det ene glasset, ja da bør du spørre deg selv om du har et problem....
bobler Skrevet 21. oktober 2013 #87 Skrevet 21. oktober 2013 Nei, det er fy-fy. Av erfaring vet jeg at barn merker det bare foreldrene drikker bittelitt. Og de blir redde. haha wtf blir de redde av at foreldrene drikker et glass vin til maten? 2
jordbær84 Skrevet 21. oktober 2013 #88 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg har en mor som er alkoholiker, hun så jeg full flere ganger i uken. Pappa derimot har drukket et par pils til maten på det meste, var godt voksen første gang jeg så han full. Og jeg kom meg greit gjennom det drikker ikke hver måned, men jeg er jo heller ikke redd for alkohol. Har heller ikke blitt totalvrak av mammas vaner, selv om hun var full skjedde det aldri noe traumatisk.Anonymous poster hash: 4fd03...0ff Bra du sier du har kommer deg igjennom det..... men innerst inne har du nok senskader du ikke var klar over.... alkohol er egoisme på ytterste punkt.... bare narkotika er verre !! Blir sint på dine vegne, og det syntes jeg du bør la deg bli også på din mor....Det er lov å la seg bli bitter å sint på sånne dårlige foreldre !!
FrankDrebin Skrevet 21. oktober 2013 #89 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg ser ikke noe problem i at voksne mennesker som har et avslappet forhold til alkohol kan ta seg et glass til maten, selv om det er barn tilstede. Det der har utviklet seg til et hysteri, synes jeg. Hadde det vært snakk om en flaske pr. hode, skulle jeg skjønt det. 7
jordbær84 Skrevet 21. oktober 2013 #90 Skrevet 21. oktober 2013 Synes det er så utrolig trist å lese om de som har vokst opp i et alkolisert hjem!! Slutt å bagateliser dette, for det er IKKE ok, men ganske alvorlig.... Har selv en mor som har drukket i oppveksten, å det var for jævlig !! Klem, til alle dere "barn" der ute av alkoliserte foreldre.......... Alkohol skulle vært forbudt !! Det ødelegger så mange liv, at det burde myndighetene sette en stopper for snart..... Bare tenk, i dette minutt sitter det millioner av barn i verden, å er redde, fordi mamma og /eller pappa drikker....
Celtic Heart Skrevet 21. oktober 2013 #91 Skrevet 21. oktober 2013 At du ikke taklet det er synd for deg. Alle viandre som ikke har tatt noen skade av det må få lov til å si at vi ikke har tatt skade av det. Jeg tok mer skade av å bli fortalt at faren min ikke vil ha noe med meg å gjøre, enn av å vokse opp med 3 alkoholikere. Jeg synes ikke fyll og barn hører sammen, men at jeg har drukket 4 bokser cider i år hvorav 1 foran ungene ser jeg ikke på som noe problem. 3
kiimainen teini Skrevet 21. oktober 2013 #92 Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Det er da virkelig forskjell på et alkoholisert hjem, og det å ta et par glass, vel? Endret 21. oktober 2013 av kiimainen teini 7
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #93 Skrevet 21. oktober 2013 Bra du sier du har kommer deg igjennom det..... men innerst inne har du nok senskader du ikke var klar over.... alkohol er egoisme på ytterste punkt.... bare narkotika er verre !! Blir sint på dine vegne, og det syntes jeg du bør la deg bli også på din mor....Det er lov å la seg bli bitter å sint på sånne dårlige foreldre !! Javel. Jeg har vært bitter og sint på henne, men funnet ro i viten om at hun har klart å oppdra meg til det jeg er. Selv om du kanskje har vanskelig for å tro det har jeg hatt mange gode og trygge mennesker rundt meg gjennom hele barndommen. Selv om mamma drakk, klarte hun å tenke, og jeg ble tatt vare på ved at hun tok i mot hjelp. Jeg har aldri vært redd hos mamma.Anonymous poster hash: 4fd03...0ff 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #94 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg vil bare påpeke at det er stort forskjell på å "ha godt av noe", og det å "ikke ta skade av noe". Når noen sier at barn "bare har godt av å se" voksne kose seg med ett glass, så blir jeg smått provosert! Barn tar ikke skade av å se voksne kose seg med ett glass, men at de har godt av å se det, det finnes det ikke belegg for å si. Denne henger jeg meg på. Jo, man har faktisk godt av å se at voksne mennesker har et normalt forhold til alkohol, fordi at om man ikke opplever dette, men kun opplever folk som drikker seg dritings, så får man et utrolig anstrengt forhold til både alkohol og berusede mennesker. Det er jo også sånn at alt som er fy-fy i oppveksten blir så vanvittig mye mer spennende å prøve ut selv når man blir større (men ikke egentlig voksen nok ennå). Har man da ikke sett voksne mennesker som kan nyte alkohol på en normal måte uten å bli dritings, så har man ingen "målestokk". Da drikker man til man stuper uansett. Anonymous poster hash: 8f49b...4a7 3
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #95 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg vil bare påpeke at det er stort forskjell på å "ha godt av noe", og det å "ikke ta skade av noe". Når noen sier at barn "bare har godt av å se" voksne kose seg med ett glass, så blir jeg smått provosert! Barn tar ikke skade av å se voksne kose seg med ett glass, men at de har godt av å se det, det finnes det ikke belegg for å si. Forøvrig veldig interessant at du blir smått provosert av at jeg, som i samme innlegg skrev at jeg har vokst opp i et alkoholikerhjem, er den som sier at barna har godt av å se at voksne kan kose seg med ett glass alkohol - altså nyte alkohol på en normal måte (fremfor slik mine foreldre var, som drakk seg snydens hver eneste jævla kveld, og gjorde barndommen min til et helvete). Du tror ikke at jeg kanskje har en erfaring som gjør at jeg har litt mer tyngde bak det jeg sier? At jeg kanskje har lært, på den veldig harde måten, at det beste for barn er å oppleve voksne som har et sunt forhold til alkohol - altså verken drikker seg overstadig beruset, eller helt i andre enden av skalaen har helt panikk for alkohol i nærheten av barn? Anonymous poster hash: 8f49b...4a7 3
Gjest Lunas Skrevet 21. oktober 2013 #96 Skrevet 21. oktober 2013 (endret) Forøvrig veldig interessant at du blir smått provosert av at jeg, som i samme innlegg skrev at jeg har vokst opp i et alkoholikerhjem, er den som sier at barna har godt av å se at voksne kan kose seg med ett glass alkohol - altså nyte alkohol på en normal måte (fremfor slik mine foreldre var, som drakk seg snydens hver eneste jævla kveld, og gjorde barndommen min til et helvete). Du tror ikke at jeg kanskje har en erfaring som gjør at jeg har litt mer tyngde bak det jeg sier? At jeg kanskje har lært, på den veldig harde måten, at det beste for barn er å oppleve voksne som har et sunt forhold til alkohol - altså verken drikker seg overstadig beruset, eller helt i andre enden av skalaen har helt panikk for alkohol i nærheten av barn? Anonymous poster hash: 8f49b...4a7 Nå kan ikke jeg huske at jeg siterte noen i mitt svar, og at min kommentar derfor var til trådens tema generelt, ikke som et svar til en person, eller som respons på et konkret innlegg, men kanskje jeg begynner å glemme litt... Jeg blir provosert ja, men av en annen grunn enn du tillegger meg. Jeg blir provosert fordi det gjentatte ganger i tråden hevdes at de som er avholds ikke har et sunt forhold til alkohol, og at barna deres derfor heller ikke vil få et sunt forhold til alkohol. Men du så kanskje at jeg i samme innlegg også skrev at det ikke skader barn å se at foreldrene tok et glass foran dem? Endret 21. oktober 2013 av Lunas
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #97 Skrevet 21. oktober 2013 Jeg tror at de fleste voksne som drikker foran barna ikke forstår hvor lite som skal til for at barna merker at foreldrene blir annerledes. husker da jeg var liten, da la jeg utrolig godt merke til hvordan mor og far eller venner av de bare tok to pils til maten, det virker som om fokuset blir noe annet. Samtidig legger man som barn lettere merke til alkohol-ånden og hvordan humøret plutselig blir annerledes. Jeg har også lagt merke til at barna/barnet flokker seg rundt den personen som ikke drikker hvis vi er flere voksne med barn på f.eks grillfest eller lignende. Hvorfor tror dere det? Jeg syns det er en uting å drikke foran barna sine og ser ikke helt vitsen med det. Smaker det så godt at man ikke kan vente til barnet har lagt seg eller man er borte fra barnet? Når barnet blir litt eldre og forstår litt mer syns jeg det er mer greit og drikke med barnet tilstede. Anonymous poster hash: 01e0d...b21 1
LukaFrost Skrevet 21. oktober 2013 #98 Skrevet 21. oktober 2013 Det er IKKE ok å drikke med unger i hus !! Enten de sover eller ei.......... :opplyser: Det var da voldsomt! 6
jordbær84 Skrevet 21. oktober 2013 #99 Skrevet 21. oktober 2013 Skal man på død og liv måtte drikke når man har barn?? Sytes dere er egoister som klarer å få det til å fremstå som det er normalt, å drikke foran ungene..... blir kvalm av folk som tar fram vinflasken når ungene er lagt seg.... hva hvis noe skjer? Ungen må på legevakten? Ambulanse må komme? Skal mor eller evt far sjangle seg full etter da? Ser dere ikke at dette bare blir teit og pinlig? For å ikke snakke om at barnevernet garantert blir koblet inn.... Men for all del... 1
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2013 #100 Skrevet 21. oktober 2013 Synes det er så utrolig trist å lese om de som har vokst opp i et alkolisert hjem!! Slutt å bagateliser dette, for det er IKKE ok, men ganske alvorlig.... Har selv en mor som har drukket i oppveksten, å det var for jævlig !! Klem, til alle dere "barn" der ute av alkoliserte foreldre.......... Alkohol skulle vært forbudt !! Det ødelegger så mange liv, at det burde myndighetene sette en stopper for snart..... Bare tenk, i dette minutt sitter det millioner av barn i verden, å er redde, fordi mamma og /eller pappa drikker.... Det er faktisk veldig stor forskjell på å ta et (!) glass vin i løpet av en kveld, og å ha alkoholproblemer. Jeg er helt enig i at folk som ikke har kontroll på alkoholforbruket sitt, og like gjerne ender med å bli ordentlig brisne eller fulle, som å holde seg til 1-2 glass, ikke burde drikke sammen med barna. Jeg tror heller ikke det er negativt å faktisk være helt avholds. Men folk som har kontroll og ikke drikker mye - de skader eller skremmer ikke barna sine. Anonymous poster hash: 28758...41a 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå