Gå til innhold

me2u; Med en liten Alien i magen...


Gjest me2u

Anbefalte innlegg

Hvordan i alle dager skal jeg klare å skjule at jeg er gravid i over 1 mnd til på jobben? Altså, selv om jeg trekker inn magen alt jeg kan så har jeg en klump nederst nå som ikke lar seg trekke inn. Om morgenen er den greit flat, men fremdeles litt oppblåst, men utover dagen så står den ut som en ballong!

Greit at klærne jeg går med kamuflerer deg greit enda, men skjønner ikke hvordan det skal gå videre for vil vel tror at magen ikke akkurat blir mindre fremover :P

Jaja, får gå til innkjøp av hold in undertøy :P

Ellers er formen fin utenom på kveldene. Står opp i superfin form, jogger, er fin på jobben, men når jeg kommer hjem og har spist middag så kommer trøttheten og kvalmen som en stor bølge og middagen kommer i retur og så sovner jeg innen 21.00.

Mannen synes jeg er utrolig spennende for tiden :P Men han er super forståelsesfull :) Han løper ut og kjøper Pepsi Max om jeg trenger det, han gjør alt jeg spør om både av rydding, vaske klær etc uten noe stress og det er deilig når jeg føler at alt overskudd er sugd ut av meg.

Men jeg må si at jeg også koser meg med den lille hemmeligheten jeg har :) Ser frem til kontroll og komme meg over 12 ukers kneiken og bli enda tryggere på at alt skal gå bra slik at jeg virkelig kan nyte(og klage :P ) graviditeten :)

Godt Nyttår :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Magen vil nok bli litt mindre. Er vanlig å være ganske oppblåst i første trimester for så at det går tilbake i noen uker før den skikkelige gravidmagen kommer. :)

Ingen kunne se at jeg var gravid da jeg var 19-20 uker på vei sist med mindre jeg hadde kjempetrang genser på, og jeg hadde også flat mage før graviditet. :)

Godt nyttår :)

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magen vil nok bli litt mindre. Er vanlig å være ganske oppblåst i første trimester for så at det går tilbake i noen uker før den skikkelige gravidmagen kommer. :)

Ingen kunne se at jeg var gravid da jeg var 19-20 uker på vei sist med mindre jeg hadde kjempetrang genser på, og jeg hadde også flat mage før graviditet. :)

Godt nyttår :)

Å det hadde vært herlig om magen ble noenlunde flat igjen :)

I dag fikk jeg fødeplass. Trodde jeg bare skulle få et lite brev, men var en svær konvolutt med masse greier i. Fødekurs, donering av navlestrengen(?) og masse annet. Haha, ble litt overveldet. Men har nå fått time til UL så nå er iallefall ting noenlunde på plass.

Føles som om det er 1000 ting jeg etterhvert må tenke på, men frem til første kontroll og UL så er det ikke så mye å stresse med.

Vi fortalte også foreldre at jeg er gravid etter UL'en. De ble selvsagt veldig glad, men jeg ba dem ike si noe da det fremdeles er tidlig og det forsto de selvsagt :)

I dag blir det en rolig Nyttårsfeiring med bare meg og mannen, god mat og film :) Kjenner jeg meg rett så blir jeg dårlig om noen timer så da er det like greit å ta det helt med ro. Vi tenkte å lage lasagna, og så har jeg laget havreboller og kjøpt inn is. Blir perfekt. Akkurat det jeg trenger. Å bare slappe av :)

Håper alle får en fin feiring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes ut som en perfekt feiring. Skulle ønske vi gjorde det i stedet for å reise bort. Kommer aldri til å reise bort på nyttårsaften igjen, bare styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes ut som en perfekt feiring. Skulle ønske vi gjorde det i stedet for å reise bort. Kommer aldri til å reise bort på nyttårsaften igjen, bare styr.

Så at dere hadde hatt det litt travelt ja. Det var iallefall akkurat det jeg trengte. Kubbet som et lys klokka 01.00 etter film og våknet fresh og opplagt 08.00 i dag :) Hadde en skikkelig treig morgen med lang frokost og mer film med mannen.

Da han dro på trening på formiddagen så tok jeg løpeturen min og så trente jeg litt styrke etterpå. Etter en lang varm dusj så lagde jeg tapas til mannen kom hjem. Kyllingklubber, kjøttboller, scampi, eggerøre, tomatsaus, rømme, sataysaus, cherrytomater og hjemmelaget nanbrød.

Øynene var som vanlig mer sulten enn magen og jeg var nesten skuffet over hvor lite jeg klarte å spise. Magesekken min er miniatyr liten for tiden. Orker ikke så stor frokost og lunsj og middagen har jo kommet opp nesten hver dag så er egentlig ikke så rart. Men lagde til en digg lunsj til i morgen med restene :)

Det gikk faktisk veldig fint inntil jeg spist litt is noen timer senere. Da kom isen og litt mat opp igjen, men jeg beholdt iallefall mesteparten av tapasen så det var iallefall greit.

Har skikkelig søndagsfølelse i dag. Føler at det er mandag i morgen og det er utrolig digg når det faktisk er fredag og enda mer fri etter jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud så herlig at det er fredag og ikke mandag! Fikk skikkelig kvalmebyge på jobben i dag. Så ille at jeg kunne smake spy i munnen :( Drakk Pepsi Max til den store gullmedaljen så overlevde ut dagen.

Var skamsulten da jeg kom hjem og slukte i meg litt tapasrester og så lagde jeg meg en stor porsjon søtpotetfries 1 time senere. Selvsagt ble jeg, som vanlig, kvalm igjen og kastet opp alt. Er fremdeles kvalm så orker ikke å spise noe mer heller.

I snitt spiser jeg frokost og lunsj. Men sjekker vekta og den holder seg stabil enda så har ikke gått ned noe. Klart; har jo bare vært sånn i 1 ukes tid så er jo ikke veldig lenge.

På tirsdag er det første kontroll og jeg er da 11 uker. Håper at alt blir bedre etter uke 12(!!!!pl!!!!!s!!!!) Mindre oppblåst mage, mindre kvalme og mer overskudd hadde vært en drøm :) Føler meg som en pensjonist på kveldene :P Må tvinge meg til å være våken så jeg ikke sniker meg i seng klokka 20.00, haha :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går ble det full rydding i klesskapet. Jeg har for mye klær :P Sorterte ut 3 store flytteesker med klær som jeg ikke har brukt på år og dager. (Flere enn meg som får følelser for klærne sine? :P )

Nå går det faktisk an å finne noe i skapet så det var virkelig på tide! Fikk også shoppet en del skjørt på salg igår pluss et par herlige Ash Wedge sko i semsket skinn med fór inni :) Superfornøyd :)

Formen var utrolig fin går. Jogget og var ute og shoppet i over 3 timer og når jeg kom hjem hadde jeg god appetitt og så brukte jeg over 1 time på å rydde i skap og løpe opp og ned i kjelleren.

Kveldsen gikk derimot ikke så bra :( Ble jo sulten etter så mye aktivtet, men magen taklet tydeligvis ikke mat etter 22.00. Men alt i alt en vellykket dag :)

I dag er formen også super foreløpig :) Håper dette er formen fremover :)

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På søndag ettermiddag gikk kroppen på en smell gitt. Føltes som om jeg brygget på influensa. Vondt i muskulaturen, så trøtt at jeg sovnet med jevne mellomrom på sofaen og sov 12 timer natt til mandag. På mandagen kom jeg meg ikke opp av sengen når klokken ringte. Jeg var så trøtt at det gjorde fysisk vondt.

Måtte bare holde meg hjemme fra jobb. Skal på kontroll idag så får høre hva legen sier. Det føles som om all livskraft er sugd ut av meg. Dette er ikke vanlig "sovetrøtt". Jeg er så trøtt og sliten i kroppen at det faktisk gjør vondt.

Vil tro det henger sammen med lite mat pga mye oppkast siden 2. juledag. Har jo i teorien ikke behold noe mat etter klokka 16.00 på 10 dager.

I går gikk det litt bedre. Fokuserte på bittesmå måltider hver 3. time og masse vann og en del Pepsi Max(eneste som holder verste kvalmen i sjakk).

Håper virkelig at jeg snart er 100% igjen. Er sliten av å være så mye kvalm og få i meg så lite mat. Heldigvis så er vekta fin enda så bønna får tydeligvis det den trenger oppi alt :)

Lurer på om jeg får høre hjerteslag i dag? Kanskje legen finner det med(brainfreeze!!! Den doktorlytte greien!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var første kontroll overstått. Var ikke så spennende. Levere urinprøve, gi 3 tuber med blod og fylle ut sånn helsegreie ting som skal være med meg til kontroller hver gang. Fødeplass har jeg jo allerede fått.

Jeg skal tilbake om 5 uker for da sa legen at jeg kunne få høre hjertet.

Tålmodig som jeg er så testet jeg akkurat Angelsounden og jeg hørte bønna! Trodde ikke jeg ville høre noe, men laaaaangt borte hørte vi noen små galopperende hjerteslag :) Blir nok lettere å høre noe om en uke eller to, men artig var det uansett selv om det var svakt :)

Formen er stigende og har ikke vært kvalm i dag enda. Legen ba meg ta det med ro tom imorgen så jeg fikk hentet meg inn. Jeg har spist masse cantaloupe og honningmelon som har gitt meg en liten energiboost. Og jeg fokuserer på små måltider hver tredje time og bare sove når jeg føler for det.

Sjefen er heldigvis veldig forståelsesfull :) Hun vet jo også at jeg ikke har alt for mye å gå på så å kaste opp i 10 dager er ikke helt optimalt. Godt å ha en arbeidsplass som tilrettelegger og har forståelse :)

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overskudd???? Hvor er duuuuu???

Herregud så "drained" jeg føler meg. Bruker seriøst over 2 timer bare på å noenlunde våkne nok så jeg kan lage meg litt mat. Er helt utslitt og har ingen energi.

Føler meg også konstant dehydrert. Drikker og drikker, men får liksom ikke i meg nok væske. Har ikke kastet opp denne uka så det er utrolig deilig følelse å ikke være kvalm hver kveld.

Men har allikevel ikke noe å gi. Håper at denne uka med jevne små måltider og null oppkast vil få kroppen til å hente seg inn igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres veldig slitsomt ut. Heldigvis straks helg da :jepp: Noen planer, eller konsentrerer du deg bare om å klare deg gjennom dagene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det høres veldig slitsomt ut. Heldigvis straks helg da :jepp: Noen planer, eller konsentrerer du deg bare om å klare deg gjennom dagene?

Legen sykemelde meg ut uka så har heldigvis ikke trengt å ta hensyn til noen andre enn meg selv. Kvalmen har vært borte hele uka, men føler meg fremdeles helt utslitt. Da jeg våknet i dag etter å ha sovet i 10 timer så var jeg helt borte. Jeg klarte å komme meg fra sengen til sofaen og der ble jeg liggende i 2 timer(!) før jeg orket å lage meg litt frokost.

Jeg føler meg konstant dehydrert. Det føles merkelig. Vanligvis har jeg så mye energi og trenger ikke mer enn 6 timer søvn så dette er veldig uvant. Jeg har hjertebank og bare å gå en liten tur(som til og fra legen) gjorde meg andpusten! Jeg som jogger flere mil i uka ellers.

Men håper jo at denne uka med masse søvn, hvile og mat vil virke positivt så jeg kan fungere igjen til mandag. Håper virkelig det for akkurat nå føles det som jeg er ødelagt.

Så denne helgen er dedikert til mer mat og hvile :) Skal se om jeg ikke får laget noe ekstra godt. Tenke på hjemmelaget marispankonfekt på dadler og mandler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag våknet jeg faktisk relativt uthvilt :) Kunne stå opp og lage meg litt frokost og få i meg en kaffe uten å svime av av trøtthet. Og jeg fikk faktisk tatt meg en lett joggetur! Endelig virker det som om kroppen har kommet tilbake i balanse etter all oppkasten.

Har jo slitt mitt med forstoppelse og i går kjøpte jeg Gresk Yoghurt og Om My Lord! Det bare løste opp alt! Det rumlet voldsomt i går kveld og til morgenen i dag så var jeg 1 minutt på badet og fikk rensket opp hele systemet. Så nå skal de konsumeres Gresk Yoghurt hver kveld :) Funket 1000 ganger bedre en Biola.

Nå skal jeg bare nye helgen og at overskuddet kommer tilbake og så gleder jeg meg til å fresh ny uke og kommer meg tilbake på jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er fremdeles stigende :) Våknet og følte meg uthvilt og jogget relativt raskt etter at jeg sto opp. Jeg fokuserer fremdeles på små hyppige måltider og det funker godt. Kvalmen har holdt seg borte.

Var ute og hamstret Gresk Yoghurt i dag :) Tror jeg ble litt for ivrig for i dag har det har rumlet noe voldsomt i hele dag, men det ER så godt med gresk yoghurt og frisk oppskjært frukt! Sjekket vekten og har faktisk gått ned et par kg. Da må jeg ha vært mer forstoppet enn jeg trodde(!)

Ellers har jeg bare slappet av og kost meg med film og en lun leilighet med masse stearinlys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en strålende morgen :) Lys våken og opplagt! Dette er en stor følelse når jeg har vært så gåen i flere dager, så vil si at formen nå er fantastisk :)

Ikke noe tegn til kvalme! :)

I tillegg ville jeg høre bønna i dag så fant frem Angelsounden og lyttet. Funnet ut at det er lurt å ta det på morgenen før mat ellers rumler det sånn :P Eneste jeg fant var min egen hjertelyd :(

Men da er det fint med Youtube: Hvordan finne babyen's hjertelyd. Hun dama viste meg akkurat hva jeg gjorde feil og hvor jeg skulle lete og dæven døtte; Jeg fant hjertelyden på 2 sekunder!!!! :)

Til helgen kommer svigerfar på besøk med den nye dama(vært sammen noen år nå da og skilt fra svigermor i 17 år) og da skal vi fortelle om bønna. Blir spennende å se reaksjonen. Da vi snakket om at vi tenkte på baby for 6 mnd siden så begynte han nesten å gråte og ble skikkelig emosjonell :) Så tipper han blir glad.

Kommer fremdeles til å vente med å fortelle på jobben så lenge som mulig. Helst etter UL når jeg er nesten 18 uker. Ser ut som om det KAN gå greit så lenge magen begynner å trekke seg tilbake.

Nå skal jeg bare nyte resten av søndagen og siste hviledag før jeg er klar for en knall ny uke på jobb igjen :)

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig at svigerfar tydeligvis gleder seg veldig til å bli farfar :) Selv om han ikke veit at han skal bli det ennå..

Og nå er det under 200 dager til termin :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at svigerfar tydeligvis gleder seg veldig til å bli farfar :) Selv om han ikke veit at han skal bli det ennå..

Og nå er det under 200 dager til termin :hoppendeglad:

200 dager...haha, når du sier det sånn så høres det veldig lenge ut :P Men det er faktisk til sommeren,vel sensommeren, men allikevel!

Btw; åssen funker det med ferie? Burde jeg ta ut 5 uke ferie før termin? Og året jeg har perm; har jeg rett på ferie når jeg kommer tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

200 dager...haha, når du sier det sånn så høres det veldig lenge ut :P Men det er faktisk til sommeren,vel sensommeren, men allikevel!

Btw; åssen funker det med ferie? Burde jeg ta ut 5 uke ferie før termin? Og året jeg har perm; har jeg rett på ferie når jeg kommer tilbake?

Jeg ville ikke tatt ferie før permisjonen, men heller brukt ferien til å forlenge permisjonen. Hadde tatt ferie i jula hvertfall, for da "tjener" du inn de røde dagene siden du ikke trenger å bruke feriedager på de men bare de vanlige arbeidsdagene. Sånn er det ikke med permisjonsdagene nemlig. Om du skal ha permisjon helt til påske ville jeg brukt noen feriedager da også av samme grunn. Eh, om du skjønner hva jeg mener da. Er så dårlig på å forklare :fnise:

Du kan utsette permisjonen med til sammen fire uker og én dag, men du kan jo ta ferie rett etter permisjonen også. Og du har rett på ferie når du kommer tilbake. Men om det er nav som betaler permisjonspengene tjener du bare opp feriepenger de 12 første ukene av permisjonen. Men ferien har du jo rett på uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt ferie før permisjonen, men heller brukt ferien til å forlenge permisjonen. Hadde tatt ferie i jula hvertfall, for da "tjener" du inn de røde dagene siden du ikke trenger å bruke feriedager på de men bare de vanlige arbeidsdagene. Sånn er det ikke med permisjonsdagene nemlig. Om du skal ha permisjon helt til påske ville jeg brukt noen feriedager da også av samme grunn. Eh, om du skjønner hva jeg mener da. Er så dårlig på å forklare :fnise:

Du kan utsette permisjonen med til sammen fire uker og én dag, men du kan jo ta ferie rett etter permisjonen også. Og du har rett på ferie når du kommer tilbake. Men om det er nav som betaler permisjonspengene tjener du bare opp feriepenger de 12 første ukene av permisjonen. Men ferien har du jo rett på uansett :)

Haha, nå spinner det i huet mitt, men tror jeg skjønte hav du mente.

Jeg tar jo perm ca. 10 juli(siden termin er ca. 28 juli). Da kan jeg ta enten 9 eller 12 mnd perm enten med 80 eller 100% lønn, ikke sant?

Når julen kommer så er jeg jo perm og jeg tror ikke jeg kan overføre ferien jeg har opparbeidet til nå i 2015 til 2016, eller kanskje det er egne regler for det ved mammaperm?

Om jeg kan så kan jeg da ta de 5 ukene jeg har tjent i 2014 for 2015 etter perm i 2016(?) pluss de nye ferieukene jeg har opparbeidet fra jan-juli og i permisjonstiden fra juli/desember 2015? Altså totalt 10 uker ferier etter endt perm i 2016(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...