Gå til innhold

me2u; Med en liten Alien i magen...


Gjest me2u

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ville ikke tatt ferie før permisjonen, men heller brukt ferien til å forlenge permisjonen. Hadde tatt ferie i jula hvertfall, for da "tjener" du inn de røde dagene siden du ikke trenger å bruke feriedager på de men bare de vanlige arbeidsdagene. Sånn er det ikke med permisjonsdagene nemlig. Om du skal ha permisjon helt til påske ville jeg brukt noen feriedager da også av samme grunn. Eh, om du skjønner hva jeg mener da. Er så dårlig på å forklare :fnise:

Du kan utsette permisjonen med til sammen fire uker og én dag, men du kan jo ta ferie rett etter permisjonen også. Og du har rett på ferie når du kommer tilbake. Men om det er nav som betaler permisjonspengene tjener du bare opp feriepenger de 12 første ukene av permisjonen. Men ferien har du jo rett på uansett :)

Haha, oki. Googlet og skjønte hva du mente. Jeg tar ferie i permisjonen slik at permisjonen blir forlenget!

Så om jeg da tar perm 10.juli, tar 5 uker ferie inni, så begynner jeg å jobbe igjen 12 mnd etter, ca. August 2016, så er jo det perfekt i forhold til barnehageplass da, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta ferie midt inne i permisjonen, og så overfører du resten av feriedagene til 2016. Når du fyller ut permisjonssøknaden fyller du bare ut når du skal ha ferie og søker ferie som vanlig til arbeidsgiver. Husk at mannen må ta 10 uker perm, så du får 39 eller 49 uker permisjon om du tar hele fellesdelen. Og om du velger 80% får mannen også bare 80% lønn selv om permisjonen hans ikke blir noe lengre. Så antakelig lønner det seg å velge 100% og så heller ta 10 uker ulønnet. Må bare huske å spare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta ferie midt inne i permisjonen, og så overfører du resten av feriedagene til 2016. Når du fyller ut permisjonssøknaden fyller du bare ut når du skal ha ferie og søker ferie som vanlig til arbeidsgiver. Husk at mannen må ta 10 uker perm, så du får 39 eller 49 uker permisjon om du tar hele fellesdelen. Og om du velger 80% får mannen også bare 80% lønn selv om permisjonen hans ikke blir noe lengre. Så antakelig lønner det seg å velge 100% og så heller ta 10 uker ulønnet. Må bare huske å spare :)

Mannen eier eget firma og han vil ikke ta ut noe pappaperm pga det. Ingen kan vel tvinge han til perm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, oki. Googlet og skjønte hva du mente. Jeg tar ferie i permisjonen slik at permisjonen blir forlenget!

Så om jeg da tar perm 10.juli, tar 5 uker ferie inni, så begynner jeg å jobbe igjen 12 mnd etter, ca. August 2016, så er jo det perfekt i forhold til barnehageplass da, er det ikke?

Jepp :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen eier eget firma og han vil ikke ta ut noe pappaperm pga det. Ingen kan vel tvinge han til perm?

Nei, og nå er det vel blitt noen nye regler sånn at du kan søke om å overta hans permisjon. Men det kan jeg ikke noe om siden det ikke har vært aktuelt for oss
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal vel tungtveiende grunner til for at du får overta mannens permisjon, mener jeg å ha lest.. I de fleste tilfeller faller disse 10 ukene bort om mannen ikke velger å ta de ut.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at han må ta perm innen 3 år. Uansett så er han hjemme på dagtid uansett grunnet nattarbeid så han får plenty tid med bønna :)

Det ordner seg nok:)

Var utrolig deilig å komme tilbake i rutiner. Trene, dolle meg og folk på jobben er så søte og sier de har savnet meg og at det er godt å ha meg tilbake ❤️ De vet jo ikke grunnen til at jeg har vært en del borte(utenom sjefen). Skal bli litt godt å kunne fortelle det, men vil drøye en stund til.

Kvalmen holder seg iallefall borte foreløpig. Formen er topp utenom at jeg MÅTTE ha en powernap på 20 min etter middag. I feel so old :P Og så må jeg tisse annenhver time hver natt:P

Men imorgen er jeg 12 uker så da skal vel blæren snart få mer plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, bare gled deg! Om 20 uker er du tilbake i nøyaktig samme tilstand! Hilsen hun med powernap x 2 i dag, og som tisser hver time :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, bare gled deg! Om 20 uker er du tilbake i nøyaktig samme tilstand! Hilsen hun med powernap x 2 i dag, og som tisser hver time :ler:

Haha :) Gleder meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dag sendte jeg mail til jordmor for å høres om jeg kunne få time og de svarte i dag at vi skulle sette opp en time :) Så da har jeg jordmor snart også.

Formen er flott, men har begynt å merke det økte blodvolumet når jeg jogger. Kondisen føles litt svakere, men har i bakhodet at jeg faktisk har samme motstand som en jogger i høydehus :) Ellers så er jeg veeeeeldig søvnig etter middag. Kjenner jeg har fryktelig lyst å sove. Hvor gammel er jeg liksom? :P

Alt i alt så er jeg veldig tilfredsstilt. Er jo 12 uker i dag og det føles litt som en lettelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og så gjennom listen over hva dere mener jeg burde kjøpe til baby. Hittil med barnevogn med ekstrastæsj og baby tripptrappstol; 13.000. Da har jeg ikke seng, stellebord, madrass, klær, kluter, smokk, flasker eller noe annet :P Haha, skjønner dette kan bli kostbart.

Heldigvis har jeg familie som er klar som et egg til å gjøre innkjøp :P Svigrmor har allerede sagt at hun kommet i april og vil shoppe, haha. I tillegg så har vi begge bursdag snart så vi kommer til å ønske oss babystæsj. Håper at vogn, seng og de større tingene blir dekket :P

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips er å spre innkjøpene! Vi kjøpte vogn allerede i uke 9,og det er jeg glad for. Det er den største utgiften, og vi kjøpte rett etter skattepengene kom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite tips er å spre innkjøpene! Vi kjøpte vogn allerede i uke 9,og det er jeg glad for. Det er den største utgiften, og vi kjøpte rett etter skattepengene kom :)

Ja, vi kommer nok til å starte litt utover våren, men satser på å få litt stæsj også så ventet litt til vi ser hva vi får :)

Gratulerer med uke 12!!!

Tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag fortalte vi det til svigerfar over middag. Han ble som forventet kjempeglad :) Og han ba meg sende link til barnevognen jeg ønsket. Bestemte meg for Mountain Buggy Terrain. Så ser ut som vogn er i boks :) Dama hans ville at jeg skulle sende over ønskeliste sånn ellers så ble en laaaang mail med mye lenker til Barnas Hus gitt :P

Får se hva vi trenger å kjøpe når svigers og familie har gått gjennom ønskelisten. Forhåpentligvis kun småting :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag og har bare kost meg :) Startet dagen med en lang joggetur så cafe i over 3 timer med en venninne. Var veldig koselig.

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ringte jeg oldeforeldre for å fortelle nyheten. De ble selvsagt ekstatiske :) Vi pratet lenge og så ville de gjerne kjøpe vognen jeg ønsket meg. Så da er den i boks. Er jo også den dyreste tingen, så da blir det mer penger spart til bønna kommer.

I går kveld sto magen rett ut.

Det er så sykt forskjell på morgen og kveldsmagen!

Men leste at jeg nå bruker dobbelt så lang tid på å fordøye det jeg spiser så er ikke så rart at man har "litt" luft utover dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud det var liv og røre i livmoren i går. Det var ville stikninger og skikkelig mensensmerter. Fikk ikke sove for det var så mye ubehageligheter. Tydeligvis skjer det mye nå når livmoren skal poppe ut.

Var selvsagt litt bekymret da jeg våknet siden jeg hadde følt litt "vondter" selv om det mer var øm enn vondt, men tok en kjapp lytt med Angelsounden og bønnas hjerte slår fremdeles hardt og sterkt :) Gøy når jeg finner hjertet på under 2 sekundet. Vet nøyaktig hvor bønna er nå etter en del prøving og feiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...