Gå til innhold

me2u; Med en liten Alien i magen...


Gjest me2u

Anbefalte innlegg

Du bør ta det med ro med den treningen når du har så mye blodtrykksfall. :)

Husker ikke når jeg ble mindre oppblåst i grunn. Var ikke sånn ekstremt oppblåst, i alle fall ikke i forhold til mange som sier de nærmest føler seg høygravid. :P

Faktisk så er trening bra når en sliter med det da trening øker blodtrykket :) Er anbefalt å trene. Må bare passe på å ikke slite meg ut, få i meg nok vann og salt kombinert med moderat trening.

Er ikke noe du kan gjøre om en sliter med lavt blodtrykk annet enn å være obs på når fallet skjer og da er det bare å tygge i seg 6 lakrisbåter, puste rolig og så er jeg ganske fin igjen etter 15-20 min :)

Heldig du! Magen min stå rett ut! Jeg som alltid har paddeflat mage med antydning til sixpack. Klarer ikke å trekke den helt inn en gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, trening er anbefalt, men det er viktig å lytte til kroppen når en er gravid, og ta det litt mer med ro. Er jo ikke dermed sagt at man skal slutte å trene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, trening er anbefalt, men det er viktig å lytte til kroppen når en er gravid, og ta det litt mer med ro. Er jo ikke dermed sagt at man skal slutte å trene. :)

Tar fri de dagene jeg føler for det og om kroppen føles sliten, men hovedsakelig så er jeg i toppform om morgenen. Er utover dagen at kvalmen kommer og blodtrykkfall er ikke noe som skjer hele tiden heldigvis :) Men tar vare på meg og lytter til kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar fri de dagene jeg føler for det og om kroppen føles sliten, men hovedsakelig så er jeg i toppform om morgenen. Er utover dagen at kvalmen kommer og blodtrykkfall er ikke noe som skjer hele tiden heldigvis :) Men tar vare på meg og lytter til kroppen :)

Bra :) Jeg trener også mye - vanligvis. ;) Av en eller annen grunn så har all treningsmotivasjon forsvunnet i begge svangerskap :P Så her blir det bare gåturer..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra :) Jeg trener også mye - vanligvis. ;) Av en eller annen grunn så har all treningsmotivasjon forsvunnet i begge svangerskap :P Så her blir det bare gåturer..

Vet jo aldri hva som skjer senere:P Men per i dag så rister det hardt i løpefoten daglig :P Regner med at jeg etterhvert må kutte ned joggingen, men så lenge lyst og overskuddet et tilstede så kjører jeg på. Har også begynt å ta noen enkle øvelser for kjernemusklaturen og bekkenet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg 8 uker på vei. Magen er fremdeles ekstremt oppblåst, men har i det minste ikke luftsmerter nå som jeg får i meg Biola med fiberhusk og treg mage melkesyretabletter. I tillegg hjelper nok ananasen for fordøyelsen.

Blodtrykkfallet kommer og går litt, men i dag har jeg i det minste ikke vært kvalm. Håper den biten er over(krysse fingre og tær).

Joggeformen er fremdeles sterk og den gir meg virkelig det lille ekstra overskuddet jeg trenger for jeg er sinnsykt trøtt for tiden! Jeg vil bare sove hele tiden og det er ufattelig uvant for meg som knapt pleier å trenge 6 timer søvn.

Nå er det bare 1 uke igjen med jobb så er det juleferie. Det skal bli godt kjenner jeg. Kan ikke huske at jeg noen gang har hatt våte drømme om søvn, hahahaha! Da skal jeg bare slappe av og hente meg inn. Skal sove hver gang lysten kommer :P

Har også fått time til første svangerskapskontroll i januar. Hvor lenge etter pleier man da å ta ultralyd?

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok godt med ferie ja! :) Jeg har ganske høyt søvnbehov til vanlig, men når man er gravid så blir det jo enda verre.. :P

Den eneste ultralyden som man får som en del av svangerskapsoppfølgingen er den ordinære som tas mellom uke 17 og 20. Så lenge det ikke er noe spesielt som gjør at man henvises da. Mange tar jo privat ultralyd, både tidlig UL og f.eks 3D. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok godt med ferie ja! :) Jeg har ganske høyt søvnbehov til vanlig, men når man er gravid så blir det jo enda verre.. :P

Den eneste ultralyden som man får som en del av svangerskapsoppfølgingen er den ordinære som tas mellom uke 17 og 20. Så lenge det ikke er noe spesielt som gjør at man henvises da. Mange tar jo privat ultralyd, både tidlig UL og f.eks 3D. :)

Etter 12 uker hadde det vært artig med ultralyd. Åssen funker det? Hvordan og hvor bestiller man time og hva koster det? Jeg er virkelig grønn på dette :P

Anbefalinger i Oslo?

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bodø, men tror det er noe som heter Oslos medisinske senter som tilbyr privat ultralyd. Også har du Volvat og Majorstuen klinikk eller hva det heter. Hvis du søker på ultralyd Oslo så dukker det nok opp mye. :)

Er bare å ringe det aktuelle stedet og si når ca. Du ønsker time. :)

Det koster vel sånn 1000 kr for ultralyd. Noen steder koster det bare 500, men tror ikke det gjelder Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i Bodø, men tror det er noe som heter Oslos medisinske senter som tilbyr privat ultralyd. Også har du Volvat og Majorstuen klinikk eller hva det heter. Hvis du søker på ultralyd Oslo så dukker det nok opp mye. :)

Er bare å ringe det aktuelle stedet og si når ca. Du ønsker time. :)

Det koster vel sånn 1000 kr for ultralyd. Noen steder koster det bare 500, men tror ikke det gjelder Oslo.

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig lørdag! Våknet fresh klokka 07.00 og koste meg med frokost og julefilm❤️ Klokka 08.30 jogget jeg 6 km, tok en lang dusj og klokka 10.00 var jeg ute for å handle litt. Ble noen nye busker og gensere som perfekt kamuflerer magen min.

De som kjenner meg vil se at noe er i gjære med en gang fordi den vanligvis nesten går innover, mens nå står den som sagt rett ut :P

I dag har jeg heller ikke vært sulten!!!! Hurra! Lagde noen solide lunsjrundstykker med masse egg og skinke til meg og mannen og litt etterpå lagde jeg havrepannekaker med mørk karamellsjokolade kjerne til dessert. Det et nå over 3 timer siden og jeg har ikke hatt antydning til rumling :)

Hadde planer om å lage hjemmelaget Tikka Masala til middag, men vet faktisk ikke om jeg blir sulten :) Har heller ikke hatt antydning til kvalme eller lavt blodtrykk og er ikke trøtt i det hele tatt :) Håper dette er formen fremover for i dag har jeg følt meg 100% meg selv igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, busker er nok effektivt å skjule magen med. Bare å gjemme seg bak dem så ser ingen :jepp:

:fnise:

Hehe, bra formen din er fin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, busker er nok effektivt å skjule magen med. Bare å gjemme seg bak dem så ser ingen :jepp:

:fnise:

Hehe, bra formen din er fin. :)

Busker er nok også fint å gjemme seg bak, men det tror jeg hadde sett veeeeldig mistenksomt ut :P Haha :)

Sjekket vekta i dag. Den har fryst fast på 54 kg. Før jeg ble gravid veide jeg 51-52. Den poppet liksom bare opp 2 kg og der ligger den veldig stabilt akkurat nå. I dag skal jeg ned i kjelleren å hente opp noen gamle jeans som er litt større enn de jeg har i skapet nå. Må bare innse at de 25 jeansene i skapet IKKE kommer på igjen med det første :P Spesielt ikke med den oppblåste magen.

Skal også gå igjennom resten av skapet og sortere litt slik at det ikke blir like utfordrende om morgenen å finne frem dagens antrekk. Må bare innse at slaget er tapt i denne omgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, så sprek du er. Jeg er verdens dårligste på å trene, men etter at lillemann kom går jeg hverfall tur hver dag. Det holder liksom for meg det :fnise:

Bra du har noen litt større jeans i bakhånd da. Jeg ble ikke oppblåst eller noen ting så kunne bruke mine egne bukser frem til uke 20 ca, men måtte ha strikk mellom knappen og hullet i noen uker før det da. Men jeg elsket mammajeansene fra H&M, de er veldig behagelige. Mener å huske at H&M på Karl Johan har en ganske fin mamma-avdeling :jepp:

Jeg tok tidlig UL på Ultralydklinikken på Lysaker. Var for så vidt fornøyd, men jeg var der litt for tidlig til å se noe annet enn et bankende hjerte så vet ikke hvordan det er i uke 12. Men har hørt mye fint om Majorstuaklinikken da, og kommer nok til å dra dit med nestemann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så sprek du er. Jeg er verdens dårligste på å trene, men etter at lillemann kom går jeg hverfall tur hver dag. Det holder liksom for meg det :fnise:

Bra du har noen litt større jeans i bakhånd da. Jeg ble ikke oppblåst eller noen ting så kunne bruke mine egne bukser frem til uke 20 ca, men måtte ha strikk mellom knappen og hullet i noen uker før det da. Men jeg elsket mammajeansene fra H&M, de er veldig behagelige. Mener å huske at H&M på Karl Johan har en ganske fin mamma-avdeling :jepp:

Jeg tok tidlig UL på Ultralydklinikken på Lysaker. Var for så vidt fornøyd, men jeg var der litt for tidlig til å se noe annet enn et bankende hjerte så vet ikke hvordan det er i uke 12. Men har hørt mye fint om Majorstuaklinikken da, og kommer nok til å dra dit med nestemann :)

Åååå så heldig du var! Skulle virkelig ønske at jeg ikke var så oppblåst for det er ganske ubehagelig. Jeg er nok fremdeles for tynn for mamma bukser, men de er veldig fine de loose fitbuksene som selges overalt nå. Med høye hæler og en løs genser så skal jeg nok klare å lure omverden en god stund til. Satser også på at oppblåstheten gir seg etterhvert.

Er usikker på om jeg skal ta UL, men samtidig så blir en jo litt paranoid av å lese på nettet, om MA f.eks. TENK om det er et dødt foster der :( Lurer på om jeg bare skal ha is i magen til første kontrollen og ta det fra der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagens løpeøkt unnagjort. Tok litt styrke også da jeg kjøpte treningsstrikk i går, men den var alt for lett. Var level 3 og selv om jeg ikke trener styrke så kjente jeg ikke noe motstand.

Er jo søndagsåpent i dag så tenkte å ta turen nedom byen og bytte den til level 5. Kjekt å supplere med litt roing og andre øvelser med strikket i tillegg til kjernemusklatur treningen jeg har startet med.

Ikke antydning til verken kvalme eller lavt blodtrykk hittil. Ikke noe ekstrem sultfølelse heller. Må jo ærlig innrømme at det faktisk gjør meg litt stresset; spesielt etter å ha lest om MA. Samtidig så leser jeg også at det er en del som mister symptoner i denne perioden og frem til uke 12.

Herregud det er slitsomt å være førstegangsgravid. Når man har alle symptoner vil en ha dem bort og når de forsvinner så blir en stresset da også :P

Nei, får dolle meg litt opp og ta en tur til byen og lufte huet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er skapet rensket opp i :) Etter 3 timer med shopping så har jeg byttet ut garderoben til klær jeg kan vokse i, men som allikevel ser smashing ut ❤️ Elsker virkelig disse loosefit buksene med strikk nede. De kommer i så mange farger og forskjellig stoff og de er digg både til lange og korte gensere, skjorter, dressjakker; ja det funker til alt!

Kjøpte også et par nye støvletter med litt hæl. Elegant, men med praktisk høyde både for årstiden og at jeg etterhvert sikkert ikke orker skyhøye hæler.

Mens jeg ryddet og sto på så lagde mannen lasagna. Hadde ikke spist mer enn et par mindre måltider før 13.00 i dag så jeg var en smule farlig frem til middagen ble servert klokka 18.30 :P

Nå kjenner jeg at roen senker seg og i morgen gleder jeg meg faktisk til å kle meg til jobb. Er noen uker siden kan man si :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag og siste innspurt før ferien. Våknet opp og følte meg en smule støl etter strikktreningen i går, men ikke verre enn at det var levlig. Blir nok enda verre neste gang nå som jeg har level 5 :P

Etter en halv mils joggetur og en solid frokost så kjennes det virkelig ut som om kvalmen og blodtrykket har stabilisert seg. Har ikke hatt antydning til noen av delene hele helgen. Eneste tegnet på graviditeten er at brystvortene blir sykt ømme ved jogging og at de er blitt en del større, til mannens glede :P

I dag var det til og med godt med en kaffekopp etter frokost :) Har ikke fristet mye siste ukene, men nå var det himmelsk! Magen er til og med litt flat i dag. Håper det holder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. I dag har jeg vært bekymret kjenner jeg. Jeg leser at det er notmalt at symptoner avtar på en del på denne tiden og det er jo fantastisk å ikke være kvalm og ha mer energi og overskudd selv om jeg er en del trøttere enn normalt.

Men så er jeg dum og Googler og ser at folk skribler om MA :( Kan jo selvsagt gå på tidlig UL, men ser også at de fleste MA har det i uke 10-12. Og i uke 11 skal jeg uansett til kontroll og da lyttes det vel etter hjerterytme? Og tenkte uansett å ta en UL etter kontrollen.

Vil bare prøve å slappe av å nyte, men samtidig så dukker det opp bilde av et dødt foster i magen :( Først var jeg bare glad for at jeg ikke har blødd, men vil heller ha en SA enn en MA. Da VET jeg iallefall.

Sukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen lytter sannsynligvis ikke etter hjertelyden så tidlig. Det er så stor sjanse for at han ikke finner den. Når du skal på kontroll i uke 16 vil han nok lytte, men ikke før.

Jeg hadde ikke et eneste symptom i forrige svangerskap. Eller litt ømme pupper da, men ikke noe kvalme, lite trøtthet osv. Gikk helt fint. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...