Gå til innhold

me2u; Med en liten Alien i magen...


Gjest me2u

Anbefalte innlegg

Hehe, ja det var jo mange endringer og mye fram og tilbake. :) Har ikke hatt det sånn selv, men folk reagerer jo forskjellig på å være gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, hvert trimester er tungt på sin måte. Mannen her forstod at jeg var gravid ved at jeg ble kjempeirritert på han for en filleting :fnise: Var ikke mye humørsyk, men en gang mannen ble irritert fordi han mente jeg lagde riper i gulvet satt jeg på gulvet og grein i fem minutter. Da føler man seg smart ass :ler:

Håper dagen i dag blir finfin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja det var jo mange endringer og mye fram og tilbake. :) Har ikke hatt det sånn selv, men folk reagerer jo forskjellig på å være gravid :)

Hehe, hvert trimester er tungt på sin måte. Mannen her forstod at jeg var gravid ved at jeg ble kjempeirritert på han for en filleting :fnise: Var ikke mye humørsyk, men en gang mannen ble irritert fordi han mente jeg lagde riper i gulvet satt jeg på gulvet og grein i fem minutter. Da føler man seg smart ass :ler:

Håper dagen i dag blir finfin :)

Har vært mye bedre i dag. Fikk jogget 7 km, var ute og handlet litt gaver og julepynt i nesten 3 timer. Kom hjem og spiste litt middag og prøvde meg på mislykkede kake menn :P

Men, så hadde jeg og mannen oss i sted. Alt gikk fint, men etterpå så føltes det som om livmoren skulle revne. Er som knivstikk som går innenfra livmor og kramper ned i underlivet. Er dette normalt? Er i ferd med å roe seg nå, men i sted var det sinnsykt intens og vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er vanlig. Opplevde det ikke selv, men det var fordi vi nesten ikke hadde sex i det hele tatt.

Ja, er visst voksesmerter. Klarer jo ikke å la være å Google alt som er om dette :P

Så fant en terminkalkulator og siste mens var 17.oktober noe som gjør meg 6 uker på vei med termin den 26.juli 2015.

Det gode tegnet er at på denne tiden sist hadde jeg blødd masse. Så ser ikke ut som hematom blir et problem denne gangen(krysser fingre og tær). Er tross alt neste uke jeg mistet sist og da var det mye blod og drama på denne tiden.

Håper virkelig at alt går som det skal denne gangen.

Luktesansen er litt på bærtur da. Haha! Skulle gi hadetkyss til mannen før han skulle ut og jeg bare: hva ER den lukten??? Er det toalettrens? Han bare; Nei, det er parfymen min. Haha :) Så den må han slutte med. Reagerer også på sjokoalde som sist. Klarer ikke lukten. Får seriøst brekninger. Prøvde å smake litt på fredag og det smake skikkelig ekkelt.

Jeg som har masse mørk sjokolade :( Verste er at jeg nektet å gi det til mannen fordi det er favoritter jeg hamstret over tid :P Tenk om jeg får lyst på det igjen!!! Haha. Tomat derimot har jeg skikkelig cravings på.

Kjenner det blir en spennende tid fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje du får bebisen på bursdagen min da! 25.juli :nigo:

Kanskje det :)

I dag har jeg ikke merket noe til graviditeten. Nesten så jeg vurderte ny test :P Neida, brystvortene er jo ømme, men i dag føltes det ikke som om de skulle slipes av med diamantkniv mens jeg løp. Kjenner jo litt mensaktige vibber i livmoren, men utover det er jeg helt fin :)

Ingen tegn til kvalme*bank i bordet*. Får plutselig frysebyger og kan plutselig bli ekstremt trøtt, men det er jo ikke verste en kan oppleve når jeg løper hver morgen før jobb og ellers har masse overskudd og energi.

Litt bulemage har jeg jo grunnet litt mer vann og luft, den blir liksom ikke like flat som før, men det skal jeg overleve. Håper allikevel at luften snart forsvinner.

Blir spennende å se hvor lenge jeg klarer å skjule det. Har fortalt det til sjefen grunnet det som skjedde sist, men utover det vil jeg holde det hemmelig så lenge som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så sprek du er som løper hver dag før jobb! :) Og jeg som synes jeg er supersporty som i ikke-gravid tilstand trener tre til fire ganger i uka :fnise:

Bare nyt å ikke ha særlig med symptomer du. :) I mitt første svangerskap så hadde jeg så og si null symptomer. Annet enn mensmurringer. Var ikke kvalm en eneste dag! :jepp: Ikke var jeg trøtt heller, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så sprek du er som løper hver dag før jobb! :) Og jeg som synes jeg er supersporty som i ikke-gravid tilstand trener tre til fire ganger i uka :fnise:

Bare nyt å ikke ha særlig med symptomer du. :) I mitt første svangerskap så hadde jeg så og si null symptomer. Annet enn mensmurringer. Var ikke kvalm en eneste dag! :jepp: Ikke var jeg trøtt heller, tror jeg.

Har liksom bare fortsatt som før, er jo tross alt bare snart 7 uker på vei så er jo ikke mer enn en bønne der :P

MEN; hva skjer???? Skulle ta på meg skinny jeansene min i dag og de var uberstramme?!?!?! Spiser, drikker og trener som før, men har tydeligvis est ut! Magen er nå grei da den er oppblåst og jævlig, men hva skjer med resten av meg?

Ser liksom ikke for meg at det er fett siden jeg spiser akkurat som jeg pleier. Er det vannvekt? Og om det er det; kan jeg forvente at det forsvinner igjen med det første? Så kort som jeg er på vei burde det da ikke skje så mye drastisk med kroppen når jeg lever akkurat som før?

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med :) håper spiren holder seg på plass til slutten av juli ;)

Ja, håper på det. Spesielt etter dagen i dag! Startet med vondt i hver muskel, kvalme, lavt blodtrykk, svimmelhet, ekstremt trøtthet, fikk vondt i ryggen av å sitte....og selvsagt; magen var så oppblåst at jeg ble bekymret for at noen skulle legge merke til det på jobben.

Jeg er hun supertrente og slanke :P Plutselig har jeg fått DEN magen! Haha! Godt jeg bruker mye oversized gensere og har en del løse bukser.

Håper bare oppblåstheten forsvinner!!!!! Jeg vil være hun flotte og trene gravide dama som etterhvert får en flott liten babymage :P Jeg trener jo og lever som om at det skulle være en realitet. Men så utvikler jeg meg sakte til en marshmallow pga luft og vann?!?!

Jaaaa.....klagedag på meg i dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff uke. Etter jobb i går kreperte jeg helt. Kastet opp og blodtrykket falt noe voldsomt. La meg tidlig og våknet ufattelig uggen til morgenen i dag så mannen måtte ut klokka 06 for å kjøpe brus til meg da det er det eneste som funker når jeg er kvalm. Måtte bare holde meg hjemme da jeg såvidt klarte å bevege meg pga kvalmen.

I dag vil ikke kvalmen slippe. Argh! Håper ikke dette fortsetter de neste ukene for dette er ikke morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så slitsomt :( Håper du bare fikk éndagskvalmen, eventuelt at den hvertfall ikke er like ille i morgen.

Kvalmen ga seg sånn i 20 tiden i går. Var litt uggen da jeg våknet, men så løsnet det etter litt Biola og knekkebrød :) Jogget 8 km og føler meg skikkelig fresh nå. Skal ut å shoppe litt julegaver med en venninne etterpå så det blir koselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmel. Føler at kroppen er helt shizofren. Våknet egentlig i ganske grei form grytidlig, men var sliten og litt småkvalm. Fair enough. Slappet av og spise en lett frokost og slappet av med litt serier. Så kom det et blodtrykkfall fra h%^*€$\{ !

Følte meg syk jeg ble så tung i huet og jeg frøs så hardt at jeg skalv. Kubbet som et lys i en liten time. Våknet igjen og ble iskald igjen, det er seriøst som om kroppen aldri blir varm lenger, men i dag var det ille hvor jeg frøs. Drakk litt te og svimte av igjen av trøtthet.

Da jeg våknet igjen så svimlet det og jeg ble bare liggende å fryse og stirre tomt ut i luften. Da mannen våknet dro han rett ut og kjøpte lakris og Pepsi Max til meg. Lakrisbåter hjelper virkelig på når disse anfallene kommer. Klarte å spise litt eggerøre og skinke, men matlysten er på bånn. Utover ettermiddagen kom endelig kroppstemperaturen noenlunde tilbake og blodtrykket begynte endelig å stabilisere seg.

Eneste som fristet var fersk ananas så mannen måtte ut igjen :P, men har iallefall fått i meg en god dose vitaminer i dag gjennom ananasen i det minste.

Nå er jeg noenlunde varm for første gang på evigheter. Sitter fullpakket med klær, tykke sokker, tepper og te og det er 25 grader i leiligheten, men er faktisk kald i ansiktet for det om(!)

Er spent på dagen i morgen og resten av uka. Håper kvalmen gir seg snart. Og at jeg ikke får flere blodtrykkfall. Og ikke minst: håper at jeg slipper å fryse mer!!! Har egen ovn på jobben og drikker flere liter med te, men blir liksom aldri skikkelig varm uansett.

Og i dag er jeg 7+1 :) Tenke seg at jeg er 2 mnd til helgen igjen. Bare 4 uker igjen etter det så kan jeg puste ut noenlunde iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff, det hørtes ikke noe godt ut! Pleier du å få så kraftige blodtrykksfall?

Første gang jeg fikk det var under sa forrige gang. Har ikke hatt det i ettertid inntil nå igjen :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det ble en tøff søndag. Våknet faktisk av lavt blodtrykk etter at jeg la meg i går. Det er en helt merkelig følelse. Svimmel, hjertebank og føler meg skikkelig full! Men var rask og hentet lakrisbåter, la meg ned igjen og fokuserte på å puste rolig og så sovnet jeg som en stein.

Da jeg våknet i dag så følte jeg meg helt meg selv igjen! Ingen kvalme, svimmelhet eller andre ubehageligheter. Har fått jogget, dusjet og sminket meg og føler meg så fresh og opplagt :) Håper resten av graviditen blir akkurat som jeg føler meg nå.

Appetitten er derimot fremdeles ikke på topp. Selv om jeg ikke er kvalm så sliter jeg med mat. Heldigvis vet jeg at bønna uansett får det den trenger så stresser ikke med det :)

Endret av me2u
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt optimistisk til morgenen i dag :P Smalt klokka 11.00 gitt. Ble kjempekvalm! Heldigvis er jobben min tilpasningsdyktig så kunne jobbe i fred og ro i mitt eget tempo :) Er litt bedre nå så ser ut som om jeg lider av midt på dagen kvalme.

Kan også bare spise egg, skinke, ananas og Biola for tiden. Og noe knekkebrød. Alt annet blir jeg kvalm av bare ved å tenke på.

Magen står fremdeles rett ut, men er iallefall ikke vond lenger. Er det i uke 12 man blir mindre oppblåst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ta det med ro med den treningen når du har så mye blodtrykksfall. :)

Husker ikke når jeg ble mindre oppblåst i grunn. Var ikke sånn ekstremt oppblåst, i alle fall ikke i forhold til mange som sier de nærmest føler seg høygravid. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...