Gå til innhold

Anjes lune hjørne


Anje

Anbefalte innlegg

En av sitronstenene mine har spiret! :bolledeig::fnise:

Tror det er en måned siden jeg sådde dem, så detta gikk ikke fort! :pasha:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En av sitronstenene mine har spiret! :bolledeig::fnise:

Tror det er en måned siden jeg sådde dem, så detta gikk ikke fort! :pasha:

Hurra! :hoppe:

Jeg har trimmet det ene sitrontreet mitt i dag, og satt noen av grenene i jord - men har ikke akkurat store forventninger om at de slår rot akkurat :ler: Men, det skader jo ikke å prøve :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snart kommer "romjulssalg" og "januarsalg" på nett...friste...friste...* :lur:

Salg?! :shoppe::nigo:

Hurra! :hoppe:

Jeg har trimmet det ene sitrontreet mitt i dag, og satt noen av grenene i jord - men har ikke akkurat store forventninger om at de slår rot akkurat :ler: Men, det skader jo ikke å prøve :)

Det skader ikke å prøve! Du må oppdatere hvordan det går. :jepp:

Det tenkte jeg faktisk ikke på engang da jeg trimmet sitrontreet i høst. Og jeg som kuttet av skikkelig fine lange grener. Neste gang skal jeg forsøke!

Jeg lurer på hva slags julekaker jeg skal bake i år. Pepperkaker, kanskje? :klo: Å lage pepperkakehus er alltid gøy. Men ellers så er jeg ikke så glad i slike julekaker som bare er søte kjeks. Og så trenger jeg en sort eller to uten mel i. Konfekt, kanskje? Marsipan? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av sitronstenene mine har spiret! :bolledeig::fnise:

Tror det er en måned siden jeg sådde dem, så detta gikk ikke fort! :pasha:

:bolledeig: DET var en framifrå god nyhet Anje! Jeg husker jo akkurat når du plantet dem - og det er en god stund siden!

Danse sitronplantedansen! nnzM9Ib.gif:ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg melder meg som prøvesmaker, uansett hva du ender opp med å lage. :jepp:

Jeg skal sende over en kakeboks! :blomst:

:bolledeig: DET var en framifrå god nyhet Anje! Jeg husker jo akkurat når du plantet dem - og det er en god stund siden!

Danse sitronplantedansen! nnzM9Ib.gif:ler:

Over en måned siden! :daane:

:skya: Fengende!

Nå ser den vel sånn her ut (med bare en spire og god fantasi :lol: )

9c6baa2cc5e8cd3ceb2407753b321868.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som vet hvor en finner noe slikt? :klo:

helletut1.jpg

Jeg har lett i butikkene rundt her i høst, men de har dem ikke. Jeg skal bruke dem til gamle vinflasker. Ojle i flaska oppi med urter og på med en slik. :nigo: Om jeg får si det selv så er det en genial ide. Bare jeg altså fant slike helle-tuter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

----

God helg, Anje :blomst:

Jeg stusset litt på hvem som var innom. Og så er det julepyntet Rumle! :ler: Håper du har hatt en fin helg. :biggrin:

Har jeg ikke vært innom her før og skrevet...? Eller har jeg bare snokelest? :klo: Må slutte å snokelese.

Snoklest! :opplyser: Noe som er hyggelig, men du må gjerne legge igjen spor. :nigo:

Jeg har kjøpt og pakket inn julegaver. Nesten i mål. :hoppe: Men i kveld kjennes det ut som huset skal til å lette i vinden. Det rister i veggene. :overrasket: Savner normalt vær. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neiiii! :hakeslepp: Blåser det hos deg nå igjen Anje! :bond: Ikke rart du savner litt fred og ro rundt husveggene.

Setter igjen et par gaver til deg. :klem1:

XFaimLv.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det må være den mest vindfulle høsten på mange år, Aldri. :bond: Og slikt vær bruker ende rundt nyttår. Med en skikkelig avsluttningsblåst. :haar:

Gaver! :bolledeig::klem:

Da må det julepyntes litt:

de2ab6af60bfabe906f2c7bbce7af093.jpg

e92237edf157ecebfbbdec7570c582d5.jpg

1aeefe749afff4a8a7cc04e68e6d7bb9.jpg

Tror jeg skal se om det er nok rosmarin igjen på planten min til å lage en slik rosmarinkrans til døra. Tror det var Rumle som postet et bilde av en slik en for noen dager siden? Pen var den i alle fall. :rodmer: Den må jo selvsagt henge inne så den ikke blåser bort. :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det lukter innmari godt av rosmarin, ja. :Nikke: Men jeg får drøye opphengingen til heeeelt inni jula. Av erfaring drysser rosmarin noe innmari når den får tørket litt.

Jeg liker slike enkle pyntesaker. Blir fort for mye stash for meg i jula. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa rosmarin er kjempefin å henge opp! :rodmer: Det må jeg jammen huske å kjøpe også - lukter så utrolig godt! :strix:

Jeg liker alt jeg, anje! Helt enkelt og masse stash om en annen!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må du Rumle. Rosmarinduft i heimen! :strix: Og appelsiner med nellikspiker i. Og krydder i telysholderne. DA er det jul, da. :rodmer:

Jeg tror forresten at appelsinjulelikøren min snart er ferdig. :lur:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Appelsinjulelikør?!! Jeg kommer :reise: (hvis det har sluttet å blåse da?) :)

Velkommen Aldri (det blåser litt enda, da.) :fnise: Finner frem :vin: jeg.

Åhå! Er det sånn med kaffe og sånn?

En hel appelsin med nellik og kardemomme og ... nå har jeg glemt hva jeg puttet i :fnise: . Men ingen kaffe. Jeg laget plommer i gin i høst. :wow: Vet ikke heeeelt om denne blir like god, men det er nå gøy å teste. :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...