Gå til innhold

Anjes lune hjørne


Anje

Anbefalte innlegg

Dagbok! :sjokkert:

Skal finne noe ufornuftig å skrive ned senere. Men ingen presentasjon, for det liker jeg ikke.. :fnise:

Det blir litt slik ulikt om planter, mat og reiser, tror jeg. :biggrin:

Endret av Anje
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok for noen dager siden og klipte noen stilker av basilikumen jeg har hatt i vinduskarmen. Basilikum varer aldri lengre enn noen måneder her i huset, og denne har levd siden i sommer en gang.

Stilkene satte jeg i et glass med vann, og nå har den første fått rot. :bolledeig: Om det virker er det mye raskere enn å så (jeg gjør alltid det, for den fra butikken bare visner fra meg) og planten blir mye tykkere og mer hardfør. :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Senhøst. :fryser:

Tiden for å stable vekk utemøblene i den trange boda der de bor halvparten av året. Så i dag har jeg vasket og tørket og bært og stablet.

Og så reddet jeg inn noen av de mer varmeelskende plantene. Sitrontreet blant annet. I samme slengen beskjærte jeg det til halv størrelse. Nå er de lange uformelige grenene som var der da jeg kjøpte det i vår havnet i komposten. :jepp: Fiine lille treet som er igjen. Neste år håper jeg på sitron! :hoppe:

Nå te:. anim_coffeebreak.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen! Se hva jeg fant! :strix:

:smilyblomst: Gratulere med dagbok Anje.

Du jeg skjønner godt det du sier om "ingen presentasjon", for det kan fort snu seg til "presentasjonsangst" om det blir for mye dagbok. :forvirret:

Men dette var koselig. Jeg gleder meg til å følge litt mer med på hva som skjer i Anjes hverdag, og på alle kvistene, frøene og steinene som du putter i jorda. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjester! :biggrin:

Velkommen til dagboken! La meg dekke bordet her.

a52ff523b3a70485d146f7f43622fc74.jpg

2cc821043c656906f177f0cce3a025cc.jpg

e9d8a5581ee8783490c5c53fdda8e093.jpg

6ac024fd13cddcbc07386082e8c3e21d.jpg

Det er gresskartid! :bolledeig:

Faren er veldig stor for at jeg putter mye rart i jorda fremover. :fnise: Og jeg kommer nok til å skrive om det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ååå så pent du har gjort det. :rodmer: Nå er det jo ikke lenge til Halloween heller, og neste helg skal klokka stilles en tilbake og vi kan sove en time lenger på morgenen. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri galt å få sove litt lengre! :fnise:

I dag er det skikkelig høstlig her. Veiene så litt slik ut i dagtidlig. :rodmer: Løv som ruller rundt i vinden er så koselig. :jepp:

888278bc751c5cfa3dd1b3c67175035a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt frø på nett. Tomater og agurker og salater, oh my! :fnise:

Har også håp om å få tak i vårløker i Berlin når jeg skal dit i desember. Litt usikker på om de har det midtvinters, :vetikke: men jeg vil uansett vente til over nyttår med å plante dem. De blir uansett bare stående udekorative på altanen til de spirer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, skal du til Berlin i desember? :strix:

Kan vel godt tenkes at de har løk der ja, de har vel ikke vinter på samme måte som oss. Jeg kjøpte i hvert fall vårløker i Amsterdam i desember for et par år siden.

kLIiVtP.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulipanblomstring. :rodmer:

ebb89baaa758a5f9224d68307265de8d.jpg

fb4ef5b7031314461c0a8ac59e5cd503.jpg

4679ab45fa82b6b7c7b4e9e7903b7073.jpg

95e42cec2fb2edb8e0729c474e45d779.jpg

Jeg driver og tenker på Amsterdam til våren, når tulipanåkrene blomstrer. Bare ordet tulipanåker! :hakeslepp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Førjulsmarked i Tyskland i det hele tatt er bare så fantastisk gøy! :ol::romeo:

Jeg har vært på julemarked i München, Frankfurt og noen andre småbyer en del ganger, drukket meg beruset på glüwein (vet ikke om det skrives sånn), handlet pepperkakehjerter, pølser og hjemmelagde tulleting i bøttevis.

Mange koselige menn i ledehosen og tysk gla'jazz som bakgrunnsmusikk. :fnise:

Det blir sikkert gøy Anje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førjulsmarked i Tyskland i det hele tatt er bare så fantastisk gøy! :ol::romeo:

Jeg har vært på julemarked i München, Frankfurt og noen andre småbyer en del ganger, drukket meg beruset på glüwein (vet ikke om det skrives sånn), handlet pepperkakehjerter, pølser og hjemmelagde tulleting i bøttevis.

Mange koselige menn i ledehosen og tysk gla'jazz som bakgrunnsmusikk. :fnise:

Det blir sikkert gøy Anje!

Ah. Det høres fantastisk ut! Akkurat slik håper jeg turen blir. Selv om jeg egentlig ikke har særlig entusiasme for verken menn i lederhosen eller tysk gla'jazz. :fnise: Men i den stemningen passer de nok inn. Og det skal drikkes glüwein (eller hvordan det skrives) og øl. :ol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...