Gå til innhold

Anjes lune hjørne


Anje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Spennende! Du må fortelle hvordan det smaker! :ler:

Jeg er stygt redd for at svaret blir at det smaker som kastanjer. :fnise: Men jeg skal forsøke! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg :blomst:

God helg Rumle! Og alle dere andre.

Jeg har startet på plummelikøren! :skya: (Ja, ikke til frokost, altså :hoho: ) Veldig fornøyd med resultatet. Hvordan ble din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Rumle! Og alle dere andre.

Jeg har startet på plummelikøren! :skya: (Ja, ikke til frokost, altså :hoho: ) Veldig fornøyd med resultatet. Hvordan ble din?

Så bra!

Ooops, der klikket jeg visst send før jeg var ferdig å skrive .. igjen :ler:

Du, vet du hva - jeg har nesten helt glemt hele likøren! :sjokkert: Jeg må få sjekket den snart jeg også, og finne en flaske å helle den på :jepp:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg Rumle! Og alle dere andre.

Jeg har startet på plummelikøren! :skya: (Ja, ikke til frokost, altså :hoho: ) Veldig fornøyd med resultatet. Hvordan ble din?

Bare til lunsj? :jepp::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra!

Ooops, der klikket jeg visst send før jeg var ferdig å skrive .. igjen :ler:

Du, vet du hva - jeg har nesten helt glemt hele likøren! :sjokkert: Jeg må få sjekket den snart jeg også, og finne en flaske å helle den på :jepp:

Glemt likøren? :hakeslepp: Men Rumle da! :fnise:

Jeg funderer på å lage julelikør av appelsin med nellikk i (tror nemlig denne går fort med..). Har du prøvd det før?

Bare til lunsj? :jepp::ler:

Lunsjen har jeg ikke spist enda, så der var en ide! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemt likøren? :hakeslepp: Men Rumle da! :fnise:

Jeg funderer på å lage julelikør av appelsin med nellikk i (tror nemlig denne går fort med..). Har du prøvd det før?

---

Ja, jeg vet! Er ganske sjokkert selv! :laugh:

Hmmm appelsin med nellik høres spennende ut! :jepp: Men, jeg tror jeg vilel vært forsiktig med å ikke ta for mye nellik da, har på fornemmelsen at det fort kan dominere smaken veldig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her, Anje; http://www.kryddersnapse.dk/da/appelsinsnaps-lik%C3%B8r Kan sikkert finne mye spennende der inne :nigo:

Nesten samme oppskriften var det jeg hadde funnet selv! :ler:

Bare her: http://www.fokusmatogdrikke.no/Appelsinlikor.html

Dette var forresten en farlig side, Rumle. Myyyyye godt der. :daane:

Tror jeg må kjøpe meg en appelsin, jeg... Og kanskje sjekke om det er noe vodka igjen i skapet. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God ide! :lur:

:kristin:

Jeg er på jakt etter en organisk appelsin. Ikke heeelt komfortabel med å lage appelsin&sprøytemiddellikør. :unsure: Skulle ikke være så lett det. :klo: Men den som leter skal finne, så i morgen kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høstvind er slett ikke verst. :rodmer: Jeg bor i leilighet, da. Bare øverst og bortest, liksom, så jeg har mye yttervegg med vind og regn på. :lol:

Mindre begeistret for at alle plantene mine rullet rundt utenfor her når jeg kom fra jobb. :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har laget rosmarinnøtter som jeg fikk oppskriften til av Pingting. Nom! Farlig godt, bare. :hoho: Til neste år skal jeg dyrke like mye rosmarin. :hoppendeglad:

Skulle ikke være noen som vet hva det kan komme av at nyskuddene på sitrontreet faller av? :klo: Dette skjedde en gang i sommer og. Ser ut som planten trives supert sånn bortsett fra dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-60421-0-10695400-1384468864_thumb.j

Trimmet og rotet basilikum. Nå er det vinter og ingenting vokser, men likevel er den ikke langbent og skjør slik de bruker bli. :hoppe: Og hver basilikum har nå 4 skudd. Straks jeg får knepet av de nye bladene vil hver plante ha 8 skudd med ferske blad. Denne teknikken liker jeg. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blomst: God helg søte Anje! Og fortsett med å knipe basilikummen din! :fnise:

God helg!

Kniping av basilikum er en fin aktivitet. :opplyser: Først lukter det godt i kjøkkenet. Så blir jeg positivt overrasket over at den fantisk vokser ganske ivrig. Så får jeg pasta med fersk basilikum. :wow: Jeg spiser faktisk ofte bare pasta med olivenolje, basilikum, tomater i terninger og parmesan på. Nom!

Og hvor får en tak i slik Mojito Mint? :lur::kristin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...